Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hilde;gefeliciteerd met je baan! Helemaal super!

Sabje; hou je het nog vol? Lekker dat je hoofdpijn weg is. Sterkte nog even in deze ww :hug: van mij

Stephanie; gezellig dat je hier komt kletsen! Sorry maar ik kan je niet met je vraag helpen. Ik weet het niet zo goed meer. Het is al weer even terug en sinds ik ben bevallen heb ik af en toe het geheugen van een zeef.....

Hoop dat het snel over is, lijkt me heel vervelend.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hilde, gefeliciteerd met je baan!!

Pittig groepje wel geloof ik, laag nivo en gedragsstoornissen..

(Ik werk in een WBC.)

Geplaatst

Hé Boke, het gaat redelijk, maar ik red me wel!

Ben wel erg blij als alles achter de rug is..

Geplaatst

Aman, dat klinkt alsof jullie mega snel uit elkaar gaan!! Is alles al in kannen en kruiken dan?

Sterkte hoor meis.

xxSab

Geplaatst

haai,

Amanda allereerst veel sterkte de komende tijd. je klinkt als een sterke vrouw die een duidelijke keuze gemaakt heeft. we denken aan je en zijn er digi natuurlijk voor je.

lau, lekker bijna op vakantie! lekker hoor, en dat druk dat is niets nieuws hoor, hier ook..

Hilde , gefeliciteerd met je nieuwe baan. fijn zeg.

Sab, die hoofdpijn herken ik nog wel, opeens is het over..succes en ik duim nog altijd mee hoor.

Steph, hoe gaat het met je 3 mannetjes. ook zeker druk maar ooh zo leuk.

Hier met Faas bij de kno arts geweest, wordt op 5 aug geopereed aan zijn neusamandelen. niets spannends hoor maar toch weer effe het ziekenhuis in.

Bedankt voor jullie leive woorden en steum mbt mijn papa.

Kus Cynthia

Geplaatst

was het maar waar Sab!

We wonen niet meer samen, papieren liggen bij advocaat, moeten nog in orde gemaakt worden, dan tekenen, en dan stuurt hij het naar de rechtbank, en dat duurt 8 tot 12 weken!! Voor het officieel is.......

(je bent sneller getrouwd, dan uit elkaar!)

Cynt, wat klink je "cool" zeg, over Faas, ooo, ik zou meteen al stressen, ziekenhuis.. amandelen eruit... brr... sterkte!!!

Geplaatst

Cynhia, moet Faas echt een nachtje blijven of wordt het poliklinisch gedaan? Hoe merkten jullie dat hij last had van zijn neusamandelen?

Amanda, sterkte in deze moeilijke tijd.

Zelf ga ik binnenkort toch maar iets aan mijn conditie doen. Salsadansen begint september (pas) weer.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Oh wat heb ik veel gemist!

Sab ik denk aan je hoor! Ook al ben ik hier niet zo vaak… ik kijk af en toe even hoe het gaat, maar heb dan geen tijd om nog te reageren… sterkte he, zo spannend!

En Amanda, jij ook heel veel sterkte! Lijkt me zo heftig! En een knuffel voor die lieve Len.

Als je je hart wilt luchten weet je ons te vinden he?!

Hilde, goed gedaan meis! Gefeliciteerd!!! Ik hoop dat je het erg naar je zin gaat hebben.

Cynt, balen zeg. Heel veel sterkte. Zo in t ziekenhuis is uiteindelijk toch maar niks met je kleintje. Knuffel voor Faasje.

Hier alles ok hoor, maar ik moet nu snel naar Mats, die huilt en moet denk ik lekker gaan slapen. Hopelijk, want dat gaat de laatste tijd wat minder…

Groetjes!

Lis

Geplaatst

Amanda; dat duurt dan inderdaad nog lang zeg als het nog 3 maanden kan duren.

Ik heb het al eerder gezegd, maar nogmaals sterkte. Het lijkt me niet niks.

Cyn; succes met Faas alvast! Het lijkt me erg vervelend, maar het is voor een goed doel.

Lis; hopelijk slaap je weer wat beter de komende tijd.

Geplaatst

hallo,

oh lis, ik hoop dat mats zijn slaap weer te pakken krijgt, misschien regeldagen of sprongetje? ik moet zeggen ik weet het niet meer zo goed uhhh maar weet wel dat slaaptekort een ramp kan zijn!

Stephanie, Faas had al vanaf zijn geboorte tot aan nu iedere dag een snotneus, altijd links, echt geen 1 dag niet in de variatie licht tot donkergroen..

Ik doe wel makkelijk erover maar als hij in het ziekenhuis ligt is het toch meer heel erg voor hem en mama hoor maar ben blij dat er wat gebeurt.

ik ga snel ff ontbijtje maken,

cynthia

Geplaatst

Cynt, spannend joh van Faas. Lijkt me echt zooo zielig voor hem. Nu ben ik ook wel overbezorgd soms volgens mij, maar ik zou tranen met tuiten huilen denk ik hihi. Sterkte hoor!

Lis, ahhh wat rot voor jullie, hopelijk slaapt ie snel weer goed en is het inderdaad een regeldag. Hoe voel jij je verder?

Boke, lief dat je meevoelt met iedereen, maar hoe is het met jou en je meiden??

Amanda, toch wel snel in mijn ogen hoor. Gek hoor, ik weet nog dat je aan het verbouwen was vorig jaar!! Heel veel sterkte in deze nare periode en gelukkig heb je een mooi en lief klein mannetje op de wereld gezet die je kan steunen als je je rot voelt. Kus!

Hier gaat het op en neer, tussen hoop en vrees, maar dat weten jullie vast nog wel. De ene minuut ben ik toch gewoon zwanger?? En de volgende minuut denk ik neee, waarom zou dit wonder ons nog een keer overkomen...zucht...Zou wat zijn he, als het ons gegund is. We denken elke dag een paar keer, of 0, of 1 of 2...! grrrr, wat kan je toekomst dan veranderen door zoiets he? Gek idee.

Daarnaast maak ik mezelf goed gek door alle 'sympotmen' die ik heb. Misselijk, pijnlijke borsten, krampjes/steken. Dus jullie snappen dat ik er gek van word.

Nog een paar dagen en dan weten we meer. Misschien ga ik nog eerder testen als ik er niet meer tegen kan en misschien durf ik dat dan toch weer niet hahaha.

Nou, meiden, hopelijk duimen jullie nog even voor ons mee en heb ik van de weel leuk nieuws, zucht....

Liefs Sab xx

Geplaatst

Oh sab, zo herkenbaar!

wanneer mag je eigenlijk testen? heb je vast al gezegd.

Hier weer even snel, want mats vond dt 20 min slapen wel genoeg was...:(

snachts gaat t gelukkig wel goed...

Ik zal misschien even niet hier zijn; wij gaan naar een tijdelijk huis en zijn dus druk bezig!

Groetjes allemaal en voor sab heel veel sterkte en nog veel meer geluk!

Lis

Geplaatst

Succes met de verhuizing Lis naar jullie tijdelijke woning!

Sab; meis wat spannend! Je loopt er toch de hele dag aan te denken dan he? Alhoewel Carolijn ook wel voor afleiding zal zorgen.

Ik duim zeker met je mee!!! Zou het zo geweldig vinden voor jullie!!

Lief dat je even naar mij en de meiden vraagt.

Het gaat eigenlijk allemaal prima weer. Van de week echt @#@# geslapen omdat ze uren aan het hoesten waren 's nachts en dat gaat nu gelukkig een stuk beter.

Wat ben je er dan aan gewend he om door te slapen 's nachts.

Het gaat voor de rest gewoon lekker. De meiden beginnen echt al te fietsen (met zijwielen dan he hahahaha) en ze praten de hele dag door.

Heerlijk. Geniet gewoon echt van ze. (alhoewel ik ze zo nu en dan ook best achter het behang kan plakken :-)

Geplaatst

Hoi meiden, daar ben ik weer. Moet toch even bij mijn oude clubje spuien hoor haha.

Vandaag is het dag 8 na de tp en de buikkrampen en steken zijn weer begonnen. Exact op dezelfde dag als bij Carolijn, ik word er helemaal gek van en het huilen staat me nader dan het lachen. Menstruatiekrampen en echt alsof het zo kan doorkomen. Het officiele broekloeren is weer begonnen.

Zucht...het zou ook te mooi om waar te zijn zijn..huh? rare zin...

sorry, voor het egostukje..Maar ben op zoek naar bevestiging of juist niet hahahahaha

Lis, was ik jou nou vergeten of niet gister?

Hoe lang blijven jullie in die tijdelijke woning en hebben jullie al iets op het oog om te kopen?

Kus Sab xx

Geplaatst

Ha die Sab,

gelukkig kan ik op de laptop. Raar hoor, zo'n nieuw huis...echt vreemd.

We blijven hier tot half dec. Best kort om iets anders te vinden, maar we hadden best wat opties voor we ons huis verkochten. Maar die zijn allemaal weg, en nu is er eigenlijk niks wat ons wat lijkt. erg he. straks moeten we nog een keer over... gelukkig zijn er wel wat huurhuizen, dat scheelt. maar t is wel naar. ik hoop dat ons huis binnenkort ineens op funda staat, dan hebben we t binnen een paar weken geregeld! (hoop ik)

Oh, wat is het toch heftig he. Ook al heb je al zo'n wondertje in huis rond lopen, het is gewoon weer erg zwaar, vond ik ook. het is wel anders, maar als je er midden in zit is het toch ontzettend heftig.

eigenlijk klinkt krampen net als bij carolijn best goed... ik heb trouwens de laatste keer (spontaan dus) ook een enorme kramp gehad en een klein beetje bloedverlies, maar erg vroeg voor een menstruatie. dus ook rond de 8-9 dagen, ik weet t niet meer precies. (hangt ook af van de berekening, dit is volgens het ziekenhuis, volgens mn eigen berekening was het zo'n dag of 10-11), maar die keren daarvoor helemaal niet zoiets gehad. T blijft onduidelijk tot je een test doet he. Ik werd dit keer ook al heel snel mega-moe, echt zo overduidelijk zwangerschapsmoe dat ik het zelfs tegen hub durfde te zeggen. ik weet t allemaal nog wel vrij goed omdat we op vakantie waren en die dag gingen inpakken, terwijl ik alleen maar wilde liggen. echt als ebbe even op de glijbaan of schommel ging lag ik alweer in het gras, haha.

en dan gaat t constant in je hoofd malen he, alsof je dan kan ontdekken of je echt zwanger bent of niet. Heeft dus ook helemaal geen zin, maar goed.

Heb je wat afleiding (ja carolijn natuurlijk).

heel veel sterkte en ik hou je in de gaten. morgen drukke dag, ebbe ophalen die uit logeren is en intake kdv voor Mats, dus t wordt ws overmorgen...

he er piept hier iets, maar ik heb natuurlijk geen idee wat! ik heb wel aan de thermostaat gezeten, oeioei.

groetjes!

lis

Geplaatst

Ach jeetje, misschien nog wel 2x over dus? Bleh zeg!! Maar ja, je huis ben je lekker kwijt! Waar heb je aangezeten? hahaha. Lekker de verwarming aangezet hihi.

Nou, de ergste krampen zijn voorbij, het is nu alleen nog dat zeurende wat ik de hele week al heb. Vind t zooooooo irritant dat ik normaal nooit menstruatieklachen heb en met een poging wel, grrrrr.

Zag net ook nog 2 ooievaars langs de weg lopen, gezellig samen, zucht....ben gelukkig niet zo bijgelovig haha, alleen helpt t natuurlijk geen bal...

Moe ben ik ja, omdat ik er om 17 uur uit was hihi. Carolijn geeft heerlijke afleiding en maakt me ook helemaal blij als ik in de put zit! Lekker ding.

Daarnaast wordt mijn huis weer lekker schoon hahhaha. Morgen en woensdag werken dus kom de tijd wel door, denk dat we donderdag gaan testen, is dezelfde dag als met Carolijn......zucht..

toedeltjes, even lekker een boterham met aardbeien eten!

xx

Geplaatst

ooh sab,

het gekke is ik weet het niet meer wat wel of niet goed was..

Mijn menstuaties zijn altijd een hel en heel voorspelbaar dus alles wat anders is is voor mij/jou een goed teken???

Ooh nog effe..zoo spannend maar dat broekloeren hoort erbij, stresserig wel hoor.

liefs Cynthia

Geplaatst

ha sab, wordt je huis nog wel schoon zo? (ik bedoel omdat we net bijna tegelijkertijd een post in hetzelde topic deden...)

ik zit met de babyfoon naast me te wachten tot mats stopt met pruttelen / huilen, kijkenof ik zelf nog wat slaap kan krijgen. gekke jongen hoor die mats. ook al weer zo'n slechte slaper overdag. en dan troosten wij ouders van zulke babies ons met 'ja maar, dat zijn vaak hoogbegaafde kinderen later!'. haha, dat zal wel, dan hebben wij er daar 2 van, lijkt me sterk.

doeeeeeeeeeeei,

(ps, het lukt m niet erg ik moet maar gaan kijken...)

lis

Geplaatst

leg net de stofzuiger neer haha. Ik geloof dat die zak er al 3 jaar inzat, ik dacht ga eens kijken, en zoooooooooow wat zat die vol zeg haha. Scheelt een hoop met zuigen nu, duh! lekker handig ik he? haha, wordt t eindelijk eens echt schoon hier hihi.

Carolijn ligt al vanaf 12.30 uur in haar bed! Dus heb bankgehangen, tv gekeken, gebeld, rekeningen betaald, en schoongemaakt weer haha.Goed man!

Lekker de tuindeuren open, laat maar waaien.

Ahh die Mats, maaaaaaaar je moet maar zo denken, is over een tijdje weer over! Toch..? hahaha.

Zullen we deze zomer nog, nou ja nog...hahaha een keer afspreken voor de dierentuin? Of vind je dat niets met 2 kiddies nu?

ik hoor het wel, groetjes weeeeeer

Geplaatst

haha, ja dat heb ik laatst ook gehad. zo´n zak kan ook knappen he, en daar zuig je niet tegenop...;)

Nou, mats is heel even stil geweest, 15 min ofzo en sinsdien is hij weer wakker. da's toch niet normaal en gezond. dus de grote uitjes laat ik even aan me voorbij gaan als t even kan. maar als t wat beter gaat graag, wij gaan de stad deze zomer niet zo veel uit, dus een leuk dagje is welkom...

pff, ik ben echt kapot, baal er enorm van. ondankbaar he, maar t is wel erg zwaar nu...

groetjes,

lis

Geplaatst

doen we dan een keer, september of zo, sterkte, en klagen mag hoor, ook al gaat het bij iedereen hier moeilijk, hoort erbij.

ik ga nu de pc uitzetten voor een avondje.

groetjes Sab

Geplaatst

Hoi meiden, sinds een paar uur met afvegen bloed gezien, het is nog niet veel, maar kan nooit goed zijn. Dus onze poging is ook voorbij, helaas.....Enorma balen, maar t was ook te mooi om waar te zijn.

Dit doet ons wel beseffen wat een enorm wonder Carolijn is. Vandaag het zh bellen voor de vervolgafspraken, testen Sander en bloedonderzoeken. Ik maak me er nu al druk over aangezien bij Sander de uitslag maar net voldeed voor icsi.. Hmm nu ik het zo typ kan ik wel huilen....

Nou ja, eerst maar eens afwachten op die uitslag. We gaan dit laten bezinken, hoewel we er niet kapot van zijn nu, gelukkig maar!!! Want Carolijn is er ook nog natuurlijk.

En hopelijk zet mijn menstruatie vandaag goed door, zodat die hoofdpijn die ik sinds vanmorgen heb ook weggaat..

tot snel,

liefs Sab

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden