Ga naar inhoud

Kletstantes deel 8

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb haar idd al een berichtje gestuurd, zal het ook nog even namens jou doen straks.

Ja gezellig druk zo met elkaar!

Heb net de spoedlijn voor de tandarts gebeld want ik heb enorme kiespijn, dus misschien geen griep maar een ontsteking bij die kies..?!

Duuurde alleen heel erg lang dus heb opgehangen, bel later nog wel even...nu even wat pillen erin gegooid ;-)

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou je treft het ook niet zeg! Heb je de TA nog te pakken kunnen krijgen? Auw zo'n zere kies!

Waardeloos.

Fijn dat je Roos nog even een berichtje stuurt van mij, dank je wel.

Spreek je snel weer, xx

Geplaatst

hoi hoi, nee heb t niet meer geprobeerd;-) Heb er een diclofenac ingegooid en wat paracetamol. Zo kom ik vandaag ook nog wel door denk ik en als t dan maandag zonder pillen weer erger wordt, dan bel ik gewoon!

Zometeen trainen, pff moest mezelf echt uit bed slepen, en dat komt niet vaak voor bij mij. Ben echt moe...

Gelukkig geen plannen verder,ik hoor nu kleine voetjes boven lopen ;-) mama??? waar ben je? ahhaha

schattig he? dus ik heb zo gezelschap.Even een boodschappenbriefje maken dan kan Sander zo boodschappen doen, heeeeeerlijk.

Was de verjaardag leuk?

Nog leuke plannen voor vandaag?

tot later xxx

Geplaatst

Wat schattig dan he als ze je zoeken........

Mooie tijd voor Carolijn om wakker te worden!

Hier was het half 8 dus mag ook niet klagen.

Zoontje van mijn vriendin wordt de laatste tijd aldoor om half 6 wakker......dan ben je niet blij........

Heb je nog lekker gesport?

Lekker dat Sander de boodschappen haalt, dat heb je goed geregeld :-)

Hier zijn we lekker naar het bos geweest net, heerlijk uitgewaaid.

Verder maar eens rustig aan doen, is ook wel eens lekker.

De meiden waren het er niet erg mee eens want die willen nog ergens heen of met iemand spelen. (hoe wijs kun je zijn dan denk ik hahaha)

En de bedden alweer opgemaakt?Alles weer schoon?

Verder nog plannen voor vandaag?

Geplaatst

klinkgt goed jullie zondag! Wij, hmm nou ja ik haha, heb er een poets/opruimdag van gemaakt. Ik ben meteen na t sporten doorgegaan met de keuken, de was, kast uitmesten etc...oh ja overal gezogen, daarna ging San met Carolijn naar de speeltuin en ik ben heerlijk in bad gegaan. Nu net weer beneden nadat ik geschoren, ingesmeerd, haarmasker enzo gedaan heb. Ben nu ook helemaal kapot haha. De oven staat aan, hele kip erin en over een uur spinazie wokken en eten maar. Carolijn lekker op tijd erin want die heeft nu niet geslapen terwijl ze best moe is. Die griep/oorontsteking ic,m, de antibiotica hakt er aardig in qua vermoeidheid. San en Carolijn hebben samen de kerstspullen opgeruimd, dus ik heb m'n huis weer terug. Nu staat Mr. Bean op (100 jaar oud haha) en Carolijn vindt het helemaal leuk om naar te kijken en commentaar te geven hihi.

Dus op je laatste vraag moet ik antwoorden: Nee ik heb geen plannen mee voor vandaag, vanavond boer zoekt vrouw kijken en nu lekker niks meer doen.Heb t verdiend ;-)

Morgen misschien even naar de ikea, zo'n kastje met van die plastic opruim boxen erin kopen. Kunnen we al haar playmobil, lego en kleispullen netejes apart houden. WEet niet of ik de puf ervoor heb hoor haha.Kan ook zomaar een week later worden ;-)

Wat eet jij vanavond? Ben jij altijd van het koken in t weekend? Ik normaal niet zo maar tegenwoordig, laatste halfjaar zeg maar, eigenlijk wel..want anders zitten die kilootjes er zo weer bij he...?

ff mijn heerlijke verse groene thee met frambozen op drinken.

tot later

xx

Geplaatst

Zo wat een productief dagje heb je gehad!!! RESPECT for you!

Leuk naar de ikea! Vind het altijd erg leuk daar.

Ligt alleen een beetje ver bij ons vandaan, moet toch al gauw een uur rijden voor ik er ben.

Is Carolijn al bijna klaar met haar kuur? Ze hebben dan echt weer tijd nodig om bij te trekken he?

Dan is een goede en lange nachtrust zeker nodig!

Klinkt goed zeg je kip met spinazie! Mjammie!

In het weekend doen we vaak op zondag 'makkelijk'.

Maar nu ben ik pasta aan het maken omdat we gisteren al bij mijn ouders hebben gepatat hahaha.

Ik zit zelf wel even in een dipje met eten.

Loop weer zo te snaaien, wordt er niet goed van.

Wel balen want er zit alweer 4 kilo aan......

Dus als jij nog opbeurende woorden voor me hebt (of een strenge toespraak is ook goed :-); graag!

Eetze straks en shopze morgen!!!

Geplaatst

Bij ons is Iekssssskea nog geen 10 minuten rijden. Dus de verleiding is groot haha.

Carolijn moet haar kuurtje tot dinsdag als het goed is, tot het op is zei de apotheek.

De kip was heerlijk, ik zit alleen ontzettend vol nu, beetje pijn zelfs haha. Zakt wel weer. Vandaag was een goede dag, lekker actief en goed gegeten.

Wij aten meestal op vrijdag makkelijk want dan was/ben ik best moe van t werken, ook al is t maar 3 dagen ;-)

Jeetje joh, 4 kilo! Dat moet eraf hoor! GEwoon 1 weekje streng doen en dan is het er weer af!

Als je kastjes leeg zijn met de chips etc, de fles wij leeg is, dan geen nieuwe halen/openmaken. Gewoon even een weekje opletten.

Nou, even Carolijn naar bed doen.

Fijne avond en tot snel, oh ja werkse morgen!!

xx

Geplaatst

Ideaal zo'n ikea dichtbij! Heerlijk lijkt me dat. Ik zou dan wel kind aan huis zijn denk ik daar :-)

Gelukkig zit de kuur er bijna op van Carolijn.

Nou jij hebt zeker een goede dag achter de rug! En dat voor de zondag, dat is meestal zo'n lekkere lazy sunday.

Meiden liggen hier ook net op bed.

Heb me vandaag gek gelezen aan sprookjes. Wel schattig, ze zitten er helemaal in.

Heb bijna 65(!) bladzijden voorgelezen uit het boek, is een nieuw record hahaha.

Wel leuk hoor, ze vinden het geweldig. Wel nadeel dat dochterlief alleen niet wilde slapen omdat ze bang was dat de boze wolf kwam hahaha.

Maar die is inmiddels ook afgezakt.

Ik neem je raad ter harte. Zal mijn voorraadje koekjes opmaken (met liefde :-) en niks nieuws halen.......

Veel plezier met BZV.

En tot snel, x

Geplaatst

hahaha, kind aan huis bij de Ikea. heb besloten dat we toch even gaan, meteen naar de makro, even skipullies halen.

Jeetje man, 65 bladzijden!!!! Dat is echt megaveel!! Ik lees ook veel voor, maar soms vind ik het erg vermoeiend hoor hihi. In ieder geval elke avond voor het slapen gaan.

Vervelend dat je nu alle koekjes etc op moet eten he? haha.

Ik ga sojapannekoekjes bakken, vindt Carolijn zo lekker, tsja en alles om haar aan t eten te krijgen ;-)

tot later.

xx

Geplaatst

En gingen de pannekoeken er goed in??

Nog geslaagd bij de Ikea?

Makro is altijd leuk he? Ging ik voorheen ook wel met mijn vader heen.

Nou je woorden hebben geholpen hoor! Ik heb nog niks gesnoept vandaag......

En ga op tijd naar bed voor ik in de verleiding kom....

Geen nieuwe chippies laten halen vandaag, dat is mijn grootste zwakte.....

Nou normaal lees ik ook nooit zo veel blz. op 1 dag maar ik had dit boek bij de bieb en ze zijn er weg van!

Wij lezen ook elke avond voor het slapen gaan. Zo leuk vind ik dat!

Nou meiden liggen te bed, hub is de deur uit dus helemaal rustig hier.

Ik denk dat ik zo lekker mijn pyjama aan ga doen en lekker op tijd in mijn bed ga liggen lezen en tv kijken; heerlijk!!!

En geen gesnoep dat scheelt ook weer hahaha.

spreek je xxx

Geplaatst

hoihoi, ja gelukkig is haar eetlust weer terug, althans voor overdag, niet voor t avondeten ;-)

Ik heb een klein boekenkastje gekocht bij ikea en wat dingen voor in de kast, voor t ondergoed en sokken haha.

Heerlijk een avondje voor jezelf zeg maar, groot gelijk!

Ik ga nu ook de pc uitzetten en lekker relaxen, heb genoeg gedaan weer vandaag.

Lekker thee met chocoladesmaak hihi.

Morgen werken, jij ook werkse en ik weet niet of ik morgen tijd heb voor t forum, moet morgenavond ook trainen!

tot snel, slaap lekker straks :-))

xx

Geplaatst

Thee met chocoladesmaak?? Nooit van gehoord....

Klinkt wel lekker trouwens :-)

Gelukkig eet Carolijn overdag wel al wat, avondeten komt vast vanzelf wel weer.

Zin om te werken weer morgen??

Nou ik lig lekker net in mijn bedje en zonder te snoepen!!! Ben helemaal trots op mezelf!

Misschien tot morgen, werkze en sportze! En anders spreek ik je vast woensdag weer. x

Geplaatst

jeetje wat goed van je zeg! Trots mag je zeker zijn!

Tis erg druk hier, dus weinig tijd, misschien later even.

die thee heb ik in een winkeltje speciaal voor thee etc gehaald, lekkere smaakjes hebben ze daar, smaakt ook anders dan uit een zakkie hahaha,

snel weer verder.

toedels!

xxx

Geplaatst

Lekker aan het sporten nu?? Knap hoor dat je dat zo goed volhoudt!!!!

Hier net lekker lasagna gegeten en nu helemaal niks meer.

Maar weer op tijd te bed :-)

Straks nog even voor mijn werk aan de gang, dan hoef ik van de week niks meer te doen.

Rapporten komen er weer aan, vandaar.....

Jij had ook een druk daggie zo te lezen!

Hoe ging het met Carolijn?? Heeft ze goed gegeten vanavond??

Vandaag de laatste dag toch van haar kuur? Hopelijk gaat ze nu opknappende heen!

Spreek je weer, xxx

Geplaatst

hoiiiiiii wijffie hihi, ja ik was idd sporten, nou ja bijna, begint om half 8. Kwart voor 9 klaar , dan aan de thee en dan lekker naar bedje :-)

Jeetje dat klinkt goed die lasagne, ook wel trek in, ik heb net witlof op, ach ook best te eten ;-)

Carolijn eet echt rampzalig, hoe eten jouw meiden eigenlijk???

Ze is gelukkgi wel weer opgeknapt hoor,maar eten ho maar. Tis al geen grote eter maar nu maakt ze er helemaal een potje van met het avondeten...

Ga je nog wat leuks doen morgen, of ben je druk met de rapporten?

Ik ga lekker niksen, af en toe spieken op t forum maar verder nikssssssss, heerlijk hahaha.

spreek je later weer, dag dag :-))

Geplaatst

Hoi hoi,

Knap hoor dat je zo sport!!! Bewondering voor.

Hier lukt dat nog niet echt terwijl ik toch vroeger (hoor mij nou met me vroeger, begin echt oud te worden hahaha) echt 5x per week sportte.....

Lekker hoor dat je morgen een dagje voor jezelf hebt! Heerlijk!

Is ook wel eens lekker.

Ik ga morgen met de meiden boodschappen doen en cadeautjes halen.

Verder gymmen ze morgen dus we gaan er lekker op uit.

Dat vinden ze ook wel leuk hoor! Laatst bleven we de hele dag thuis toen begonnen ze samen nou wij willen niet thuis blijven mam dat is saai hahaha.

Eten gaat hier wisselend. Ik moet wel zeggen dat vooral pasta, aardappelen hier favoriet zijn.

Ik moet niet aankomen met mexicaans of laatst had ik zuurkoolschotel gemaakt (getsie mam dit wil ik nooit meer eten hahaha).

Eet Carolijn dan wel brood goed? En wat eet zij dan 's avonds??

En fruit? Eet ze dat goed?

Nou geniet morgen van je lekkere dagje! En we "spreken" elkaar vast morgen wel!

x

Geplaatst

hoiiii, jij hebt een druk daggie voor de boeg zeg! Ik weet niet hoe ik er bij kom dat ik niks te doen heb de dag voor mijn vrije dag haha. Ik moet iig boodschappen doen en beetje opruimen hier. Dat lukt me niet als ik moet werken, geen tijd en geen zin in. Dus beetje rommelen in huis en helaas dus de deur uit hihi. Vanavond natuurlijk naar school voor die info-avond. Dan komen mijn ouders even oppassen.

Carolijn eet geen aardappels, maar dat eten wij natuurlijk ook niet dus dat is niet zo gek. Maar bijvooreeld patatjes eet ze eigenlijk ook niet.Ze eet wel pasta en groenten en aardappelpuree en vlees. Maar heeft wel sterke voorkeuren. Ik was toen ik klein was ook een hele slechte eter en ik moest eigenlijk wel altijd alles opeten. Nou, dat heeft niks geholpen dus ik push Carolijn ook niet want ik wil niet dat het averechts werkt, snap je?

Carolijn is juist wel van de 'gekke' dingen, zoals garnalen met knoflook, hele oude kaas, alles wat pittig is, vooral aiolie hahaha.

Fruit eet ze wel hoor, maar moet ik haar wel kant en klaar aangeven.

Pff ik ben moe, vanmorgen om half 6 riep Carolijn en ik heb niet meer geslapen daarna, wel nog tot 9uur!!! in bed gelegen samen met Carolijn haha. Ja nu kan het nog!!

Nou, ik ga nu mijn eerste koffie naar binnen werken, ik spreek je later.

Oh ja wie is er jarig ?? :-))

xx

Geplaatst

Ja dat klinkt wel herkenbaar dat je eigenlijk altijd wel wat te doen hebt thuis.....

Ik dacht vroeger (toen ik nog fulltime werkte) wat doen die vrouwen dan de hele week thuis hahhahha.

Nu weet ik dat je eigenlijk altijd wel wat te doen hebt hahaha.

Wat grappig zeg dat Carolijn van die bijzondere dingen eet! Leuk zeg!

Aardappelen vinden hub en vooral ik echt niet te eten maar we moeten zo nu en dan van ons zelf.

Ook doen we dat zij aardappelen eten met groenten enz. en wij wat anders dat zij niet lekker vinden.

Zo is iedereen blij. Het zal dan wel niet pedagogisch zijn maar dat is dan jammer.

Leuk die info. avond. Ben benieuwd hoe je het vindt.

Hoor het wel van je morgen.

Ja dan is het echt bijna zo ver.....straks alle dagen naar school bleh.

Dan is het wel lekker als je lekker tot 9 uur in bed kan blijven liggen!

(en helemaal als je al om half 6 wordt geroepen............)

Wij hebben een verjaardag van een vriend van ons.

En mijn schoonouders vieren hun trouwdag. Dus dan gaan we bowlen,borrelen en uit eten.

Zondag gaan we naar een voorstelling met de meiden. Dus een heerlijk weekend voor de boeg!

Heb er echt zin in!!!

Nou fijne dag en ik spreek je vast morgen weer of vanmiddag al hahaha

Geplaatst

sorry voor de late reactie, maar ik kom net van de EHBO, ik ben gisteravond gevallen met een bedrijfsuitje en precies op mijn geblesseerde knie. Daar ben ik al 4x aan geopereerd en hij was mega dik. Ik was in Eindhoven en ik kon dus geen ijs leggen op mijn knie omdat we nog naar huis moesten rijden. Vanmorgen mijn vriendinnetje gebeld die orthopedisch chirug is en ze zei dat ik er maar even naar moest laten kijken. Nog niets te zien op de foto's maar ik moet een week rust houden en pootje hoog. Enorm balen natuurlijk want sporten mag ik deze week ook niet...

Ik barst van de pijn, echt niet leuk meer.

Dus vandaar mijn afwezigheid hier.

Ik zit nu bij mijn ouders want die wonen t.o. het zh en hebben even op Carolijn gepast. Sander is nu ff snel een boodschap doen en dan lekker naar huis want we krijgen vanavond eteres. Heb ze al gebeld dat ze zelf moeten koken of dat het niet door kan gaan hiih. Nu koken ze met z'n 3-en :-)

Nou, ik ga even mijn werk sms-en en de training afzeggen voor morgen vroeg, grrrr

tot strakjes.

Met jullie alles goed?

xx

Geplaatst

Nou meid, wat is dit nou?

Jee zeg wat een pech!

Was je knie zo dik dat ze niks konden zien?

Moet je volgende week terugkomen voor foto's?

Kun je wel naar je bed toekomen of slaap je (in hoeverre dat al lukt) beneden?

En hoe doe je het met Carolijn? Springen je ouders bij als Sander weer aan het werk is?

Sterkte!!! Dikke kus!

Geplaatst

hoi hoi, ja ik heb mijn knie in 20 jaar niet meer zo dik gezien, sinds de eerste keer dat ik geblesseerd raakte. Ik schrok er echt van toen ik m zag vrijdagavond.

Ik bel volgende week zondag mijn vriendinnetje terug om even te overleggen en eventueel piept ze me dan tussen haar afspraken die week als het nodig is. Ik hoop dat het met een sisser is afgelopen en dat het gewoon beurs is zeg maar. We zullen het wel zien. Nu heb ik vrij veel last, ik was denk ik te laat met pillen nemen haha.

Ik kan er gelukkig wel op staan en lopen. Beetje mank natuurlijk en kan m niet buigen, maar t lukt wel. Morgen ben ik thuis en red ik t wel. Dinsdag werken en vraag ik of een collegaatje me op wil komen halen. Even kijken hoe dat gaat en dan woensdag misschien wel zelf rijden?

Dus we hebben gelukkig geen hulp nodig enne...ik ben natuurlijk ervaren met deze 'handicap' haha.

Hoe is het met jullie?

Nog leuke plannen voor de zondag?

Wij liggen op de bank in pyjama toystory 3 te kijken ha

Geplaatst

Hoi hoi,

Hoe is het nu met je knie??

Gaat het wel lukken om te werken morgen dan???

Je moet toch een hele dag zitten, lijkt me best zwaar!

Hier een heerlijk weekend gehad met borrels, etentje en een leuk uitje met de meiden.

Helemaal top.

Nu wel moe (goh hoe zou dat komen hahaha).

Meiden liggen op bed. Nu aan mijn rapporten.

Dus ben beetje kort in tekst zoals je ziet.

Vond ze het leuk toystory? Heb ik eigenlijk nooit gezien nog.

Verder heb je niet veel kunnen doen denk ik.....

Carolijn helemaal opgeknapt?

Sterkte met je knie.

Wel handig dat je vriendin je ff tussendoor kan plannen!

xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden