Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee dreamer

Ja hij heeft wel pijnhoor maar vergeleken wat het toen was valt dit erg mee zegt hij.

Hij heeft ook goeie tabletten mee gekregen leek wel dat hij in coma lag zo diep sliep hij. Hij neemt paracetemol vanaf nu;)

Hij wil zich niet druk maken om wat nog niet is. Maar is ook zenuwachtig natuurlijk. We wachten het af wil het nog steeds niet echt weten.

Probeer maar te denken dat we er dan i.i.g alles aan gedaan hebben.

Maar is erg moeilijk

Geplaatst

We weten ondertussen al meer ... Jammer genoeg, want ze hebben geen zaadcelletjes gevonden :cry2:

Aan de linkerkant is zelfs helemaal niks gevonden (geen zaadproducerende cellen), en aan de rechterkant was het nog niet echt duidelijk maar er zijn geen zaadcellen gevonden en ook geen voorlopers. Dus wij veronderstellen dat het het Sertoli-Cell-Only syndroom is. Binnen 2 weken weten we meer over de echte diagnose, maar dat gaat toch niks meer aan het resultaat veranderen. Toen ze zei 'We hebben de uitslag al en die is niet goed', leek het alsof de grond onder je wegzakt. We zater er alletwee echt als verdoofd bij. Nog binnen de minuut dat ze dit zei, begon ze al over donorsperma. Niet echt tactvol vond ik dat op dat moment. Er zijn nu al wel 2 afspraken gemaakt bij de psycholoog. Is het niet om over kid te spreken, dan is het om dit nieuws toch mee helpen te verwerken. Momenteel gaat het zo op en neer. De ene moment kan je niet stoppen met huilen, en de andere moment denk je, er zijn nog ergere dingen en we kunnen misschien nog altijd een kindje krijgen, al is het niet van mijn man. Zelf zou ik eigenlijk liever willen dat het kindje wel van mijn man zou zijn en niet van mij, ipv andersom. Ik had zo graag een kindje met zijn ogen, krulletjes, karakter, ... . Momenteel is het nog moeilijk om te begrijpen dat dit echt is, dat er echt niks meer aan te doen is en dat dit nooit zal veranderen.

De operatie op zich is wel goed meegevallen. Gisteren had hij nog wel wat pijn, maar vandaag is het meer een zeurderig gevoel. De pijnstillers helpen wel. Het is ook niet opgezwollen ofzo. Ervoor had hij wel schrik voor de pijn, maar achteraf blijkt het allemaal mee te vallen. Hij is ook maar een uurtje ofzo onder narcose geweest. Rond 1u was hij al wakker en om half 4 waren we al terug op weg naar huis, samen met het slechte nieuws ...

Toch bedankt allemaal om mee te duimen. Echt lief dat er mensen meeleven met ons.

Geplaatst

och katrien meis toch wat erg!

Heel veel sterkte.

waar ben je geweest voor de tese als ik vragen mag?

Ik herinner me het verdoofde gevoel idd wat jij beschreef , dat hadden wij vorig jaar ook.

Ik wil je gewoon een hele dikke knuffel geven die kun je nu wel gebruiken.

xxxxxx

Geplaatst

Katrien wat erg meid. Ik heb vandaag al zo'n emotionele dag, dus de tranen staan weer in me ogen. Ik vind het zo erg voor jullie, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte :-( Je krijgt van mij ook een hele dikke knuffel, ookal heb je daar nu niks aan.

Vreselijk... ik ben sprakeloos, in woorden kan ik niet eens uitleggen hoe erg ik het vind.

Geplaatst

Wat erg Katrien :cry2:

Heel veel sterkte met dit te verwerken.

En het gevoel van liever een kindje van hem dan van mezelf herken ik maar al te goed.

Bij ons werd er door het ziekenhuis trouwens alleen over donorsperma gesproken.

Over TESE werd geen woord gerapt!

Mochten jullie eraan toe zijn en je hebt nog vragen over KID, dan weet je me te vinden he meis.

Maar voor nu, heel veel sterkte voor jullie beiden.

Neem de tijd om dit te verwerken en blijf goed met elkaar communiceren.

Hele dikke knuff voor jou!

Geplaatst

Hee meisjes,

Ik ben even weg geweest...paar dagen met vriendinnen weg! Dus ik lag weer een beetje achter...

Maar Katrien, wat rot voor jullie! Vind het echt super erg voor je! Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen...ik probeer me voor te stellen hoe het is als je dit nieuws krijgt te horen en moet gaan verwerken. Natuurlijk hebben wij ook al het nodige gehad, maar helemaal geen kans meer...(van je eigen man) Ik wil je heel veel sterkte wensen! Hopelijk komen jullie hier samen doorheen en komt er ergens een zonnestraaltje voor jullie!

Dilara, laat je niet gek maken hé! Jullie weten wel beter! Deze methode komt goed bij jullie!

Vanmorgen stond ik op en toen was ik ongi, en nu echt! hiep hoi! Dus morgen gelijk bellen voor een volgende afspraak! Heb nu wel veel buikpijn..heb ik normaal niet! Maar de laatste menstruatie was ook in augustus...

XX Suzzy

Geplaatst

Ooww Katrien

wat een enorm slecht bericht!!! Ik weet niet goed wat te zeggen, ik geloof het direct dat het voelt alsof de grond onder je wegslaat......

Ik kan me voorstellen dat het nu erg vroeg is om over donorzaad te praten, bij ons begonnen (naaste mensen) er ook vroeg over, ik werd er zo boos door: ik wil een kind van mijn geweldige man!!!niet van een donor.

Ik gaf aan alles stap voor stap te willen doen en te laten bezinken. Gelukkig kwam er voor ons weer hoop.

Maar Meis, ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om veder te kunnen, alles een voor een en in jullie tempo!

liefs

Meiske74

Ik kan niets anders dan jullie saampjes hee

Geplaatst

Hoi meiden,

Sinds een paar weken lees ik af en toe mee op jullie forum. En lees soms met tranen in mijn ogen jullie verhalen.

Helaas zit ik zelf ook in het zelfde schuitje al zijn we nog niet zo ver in het proces.

Katrien: Wat ontzettend moeilijk voor jullie zeg! Ben zelf ook zo bang om die uitslag te krijgen...

Wij moeten morgen weer naar het ziekenhuis en ws gaan ze ons doorverwijzen naar een ziekenhuis waar Tese mogelijk is...vindt het allemaal super moeilijk!

Succes girls!

Geplaatst

Hoi loes1980, welkom hier :-)

Ik zou zeggen, kom gezellig meeschrijven. Alhoewel, gezellig klinkt misschien een beetje vreemd, want we hadden het allemaal liever anders gezien, en er is ook een boel droevig nieuws (plus de zware MMM zelf), maar zelf vind ik het erg fijn om me ei hier kwijt te kunnen. Het is ook fijn om contact te hebben met lotgenoten.

Mag ik vragen wat bij jouw man de rede is dat het TESE gaat worden? Succes met alles!

Hoe gaat het met de rest van de meiden? En Dreamer, hoe gaat het met jou? Ik hoop dat het goed (voor zover we het goed kunnen noemen) met je gaat. XxX

Geplaatst

Hoi Dilara,

We weten het nog niet zeker, maar tot nu toe zijn er nog geen zaadcellen gevonden ;-( We hebben nog wel wat onderzoeken lopen, maar de vorige keer zeiden ze al dat we waarschijnlijk dat soort behandelingen nodig zullen hebben...

Mag ik vragen sinds wanneer jij bezig bent met alles (MMM)? Bij ons gaat het tot nu toe nl best snel allemaal en vindt dat aan de ene kant wel lekker maar het is ook heavy..

Groetjes

Geplaatst

HAA!

Dilara hoe gaat het met je?? Beetje gewend aan het spuiten?? Ben nog steeds blij voor je dat het opeens zo snel is gegaan voor jullie!

Sas, hoe is het met jou? Even niks gehoord...hoeft natuurlijk ook niet...maar vraag me gewoon af hoe het met je gaat.

Loes, moeilijk hé! Je schrikt je kapot na zo'n bericht! Wel fijn dat het allemaal zo snel gaat..bij ons ging het ook heel snel allemaal (in april diagnose, in augustus de eerste tese-icsi). Soms kon het me niet snel genoeg gaan. Je wilt ook zo graag! Ik hoop dat jullie ook een kans krijgen!! Veel sterkte! En als je vragen hebt, dan stel ze maar gewoon! En klets verder maar gewoon mee als je leuk vindt.

Ik heb gister weer naar Düsseldorf gebeld. Volgende week donderdag heb ik weer een uitgangsecho. Vanaf die dag moet ik met de ovulatietesten beginnen. Zodra die positief is dan krijg ik 3 dagen later de cryo-terugplaatsing! Ik heb er weer super veel zin in! Heb die 2 weken geen afspraken staan (ik ben namelijk in de avonduren kapster) dat laat ik lekker zo en ga alleen maar lekker rustig aan doen en leuke dngen!

XX Suzzy

Geplaatst

Hi Suzzy,

Tja ik merk dat zo'n forum wel fijn is, in mijn eigen omgeving lijkt het bij (bijna) iedereen zo makkelijk te gaan. En het is daarom wel fijn om lotgenootjes te ontmoeten. Ik lees dat bij jouw vriend alle onderzoeken ok waren..bij mijn man is een hormoon te hoog..wat dat allemaal inhoudt?? Hoop dat we daar snel duidelijkheid over krijgen!! Wel gaaf om te horen hoe snel het bij jullie gaat!!

Succes!!!

Geplaatst

loes welkom hier!

Ik denk dat je het fsh hormoon bedoelt wat te hoog was.

Ik hoop dat de tese allemaal niet nodig is maar het belangrijkste is natuurlijk dat het wondertje er komt.

Hier ook een tese, maar de hormoonwaardes zijn goed.

Vorig jaar een tese gehad waarbij ze niet de waarheid hebben gezegd, dus nu op naar een 2e kans.

dilara lieverd hoe voel jij je vandaag?

Moet zeggen dat je naam van hier, dat ik die ook heel mooi vind.

Hij staat op mijn lijstje.

dreamer hoop dat je van je midweek weg geniet.

suzy weer erg spannend dus ik duim alvast voor je

xxxxxxx

Geplaatst

Hallo,

Loes, welkom en schrijf maar lekker mee.

Suzzy, Wat fijn meid dat je volgende week je uitgangsecho krijgt!! Dan kun je beginnen aan de cryo`s en we gaan duimen dat ze blijven plakken.

Wat leuk dat je kapster in de avond uren bent, wat voor een werk doe je overdag dat weet ik niet eens hihi.

Arzu, Hoe gaat het met jou??? je mag over 2 dagen de fostimon erbij gaan spuiten spannend het komt voor jullie ook steeds dichterbij.

Dilara, Hoe gaat het spuiten en heeft je man het nog een keer geprobeerd!! of doe je het toch liever zelf. En heb je nog nagedacht wanneer jullie met de 5 dagen gaan beginnen.

Ik heb ff een tijdje niet gereageerd ik zat ff in een dipje ppppffff maar ik ben er weer. Hopen dat ik over een week of 2/3 ongie wordt en dan op voor de cryo.

Sas

Geplaatst

HAA,

He Arzu, ik zie in je onderschrift dat het voor jou/jullie ook al begint op te schieten! Fijn hoor! :good1:

Sas, fijn om weer wat van je te horen! Ik dacht al dat je misschien even niet zo lekker in je vel zat...ik denk dat het erbij hoort! Het is soms ook echt kl*te!! Maar ik weet zeker dat ons wachten en geduld beloond wordt! Op welke manier dan ook voor iedereen hier!

Ik werk overdag bij een instelling voor mensen met een beperking, ik werk er als secretaresse. Voorheen werkte ik in een kapsalon. Daar ben ik mee gestopt omdat ik last aan mijn knieën kreeg, nu doe ik het alleen nog voor mezelf.

Jij werkt ook in de zorg hé. Wijkverpleegkundige, of vergis ik me? En hoe gaat het met jullie hondje?? (-: Hopelijk heb je daar ook wat afleiding van! Ik wel in elk geval, lekker het bos is. En knuffelen!

XX Suzzy

Geplaatst

En Loes, sorry vergeten te reageren op jouw vraag in mijn vorig berichtje...ik weet niet zoveel van waardes en de betekenis...inderdaad omdat het bij mijn man goed was. Maar heb wel gelezen dat er bij sommige gewoon zaadjes zijn gevonden bij mannen met een afwijkende waarde. In Düsseldorf geven ze 90% kans dat ze iets vinden bij een tese. Dus mij lijkt dat er van die 90% ook heel veel mannen zijn met een afwijkend hormoonwaarde...?!?

Hebben jullie al zicht op een operatie? En waar laten jullie dat doen?

XX Suzzy

Geplaatst

Hoi meiden,

Echt super om met jullie te kunnen 'kletsen' het is allemaal zo herkenbaar!

Wij moeten morgen weer naar het ziekenhuis. Ze hebben mij ook onderzocht een aantal weken terug en daar krijg ik morgen de uitslagen van..best spannend, hoop echt dat het bij mij allemaal goed zit!!

Suzzy, oh die cijfers die jij noemt zijn wel hoopgevend ben benieuwd!! Mijn man moet over een week of 4 voor wat echo's..Maar misschien dat we morgen al wel iets meer horen..maar echt concreet weten we het dus nog niet..maar ze noemen Tesa af en toe al wel. Dus vandaar dat ik er toch al wel mee bezig ben.

Dilara, bij ons noemen ze het Radboud en het AMC als we doorverwezen moeten worden. Hoe waren jouw ervaringen aldaar?

Enne die stemmingswisselingen. Oh zo herkenbaar, had zondag echt mijn slechtste dag sinds de MMM..heftig!! Maarre we slaan ons er door heen toch? Blijven vechten voor een wonder!

Groetjes!

Geplaatst

Net terug uit het ziekenhuis, bij mij is alles ok. Gelukkig, toch wel een opluchting!! Verder zaten we nog te wachten op een telefoontje voor een afspraak, maar deze nu maar zelf op de poli gaan maken. Maar goed dat we dat gedaan hebben want de agenda's zaten al overvol en nu kunnen we nog terecht voor de volgende afspraak en kunnen we daardoor ws alle uitslagen in korte tijd krijgen.

Dit was ook het eerste ziekenhuis bezoek dat ik niet totaal van slag ben, ook wel is lekker.

Enne Dilara, ik herken je gevoelens goed zeg, het idee alleen dat ik geen moeder kan worden...probeer er niet aan te denken!

Succes met alles!

Geplaatst

nou goed nieuws hier, vanavond gaat de eerste spuit erin!

De echo was goed, geen cystes en de bloeduitslag was ook goed.

Nu gaat het echte werk dus beginnen ben erg nerveus hoor!!'xxxx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het is fijn te lezen dat je niet alleen bent met vruchtbaarheidsproblemen.

Wij hebben een aantal weken geleden te horen gekregen dat er bij mijn man geen zaadleiders aanwezig zijn. We hadden de hoop op een spontane zwangerschap al lang opgegeven maar dit hadden wij zeker niet verwacht!!!!

Nu wachten we totdat we naar Nijmegen gaan. Ben erg benieuwd wat daar de wachttijden van zijn...Kan iemand mij dat vertellen??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden