Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik weet dat de FSH nog meevalt, maar het is inderdaad te hoog voor Pesa en daar hadden we wel op gehoopt. Dat is toch nog wat minder ingrijpend voor de man denk ik. Maar we houden hoop, het is wel een angstig gevoel dat al je toekomstdromen zo abrupt kunnen eindigen.

En als anderen in je omgeving wel zwanger worden is dat inderdaad erg confronterend ook al gun je iedereen hun geluk (mijn zwager en schoonzusje hebben ons ook net verteld dat ze zwanger zijn)

Ik moet er nog een beetje in komen om mee te schrijven en op iedereen te reageren maar dus ik hoop niet dat ik iemand vergeet.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties en hoop dat ik hier alles een beetje van me af kan typen. Iedereen heel van succes met de fase waar je in zit

Gr Mari

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dag meiden,

Zo stiekempjes ben ik een beetje met jullie mee gaan lezen en begin een beetje te merken waar mijn man en ik in verzeild geraakt zijn. Vind het toch allemaal heel dapper hoe jullie er mee omgaan.

Wil iedereen een hart onder de riem steken, met in het bijzonder Arzu!

Groetjes, Repelsteeltje

Geplaatst

Hai,

Mijn vriend is ook onderzocht bij de uroloog en wij kregen daar gelijk de uitslag van. Maar ik weet niet of dit bij elke uroloog het geval is.

Sas

Geplaatst

@Repelsteeltje: je zal dan idd te horen krijgen of er een obstructie zit.

Spannend!

@Dilara: je kan van de utrogestan idd bijwerkingen krijgen.

Mn duimen draaien voor je!

Geplaatst

Repelsteeltje wij hebben de uitslagen van de echo en hormoonwaardes telefonisch gekregen via urologie. Verder wordt alles via de IVF arts besproken bij ons. Naar welk ziekenhuis ga jij?

Dilara ik had er een beetje overheen gelezen dat je een terugplaatsing hebt gehad een paar dagen geleden. Heel veel succes in de wachtdagen.

Dreamer jij moet lang wachten zeg voordat jullie met de volgende stap verder kunnen. trek je dat een beetje? Ik merk zelf dat de MM je al gauw in beslag neemt wat ik best wel lastig vindt vooral als je dan ook nog zolang moet wachten als jou.

Groetjes Mari

Geplaatst

@Mari: het wachten wordt hoe langer hoe zwaarder.

Toen wij begonnen met onze kinderwens was er niemand in onze omgeving bezig voor kindjes.

Nu hebben er al een heleboel een kindje gekregen/zijn zwanger/zijn bezig/gaan snel starten.

En dat maakt het heel zwaar.

Dus ja, we trekken het nog wel, maar het wordt steeds moeilijker.

Maar je kan niet anders dan wachten helaas.

Geplaatst

Ja als anderen zwanger worden, kinderen krijgen is dat erg confronterend.

Onze vrienden hebben of verwachten inmiddels ook allemaal kinderen. En mijn man komt uit een erg vruchtbare fam. zeg maar, dus ja dat is moeilijk.

En helaas zijn we hier inderdaad allemaal aan aan wachten overgeleverd. Nou dan maar veel afleiding creeeren.

Geplaatst

He meiden,

Tja al dat wachten he? Soms wel jammer dat alles niet wat sneller kan! Heb vanavond even een dipje..vanmiddag even met een collegaatje gesproken, ook zij wilt erg graag een kindje, maar tot nu toe nog niet gelukt en zit de stap naar de dokter te overwegen. Ik weet nog zo goed dat wij dat een paar maanden geleden hadden en nu zoveel informatie later zijn...

@repelsteeltje: oh wij gaan wel een beetje gelijk op las ik. Wij (man) krijgt volgende week een echo..best spannend!

Voor alle meiden good luck!!

Geplaatst

@ Dilara: Meid snap je heel goed! Merk de laatste tijd ook dat dat soort dingen moeilijker worder..ik zou zeggen, pas goed op jezelf. We hebben het al moeilijk genoeg, toch? Bij mij hangt het er maar net van af wie het is, mensen die ik goed ken, dat lukt nog wel, maar mensen die wat verder van me af staan pff geen zin in die confrontatie..

pff zei ik vanochtend op werk dat ik niet zo lekker ben, krijg ik als eerste vraag; oh ben je misschien zwanger...pff ze moest is weten..

Geplaatst

HAA,

He Dilara, niks van aantrekken hoor!! Ik ga zelf ook niet op kraamvisites...moet er even niet aan denken! Dus blijf maar even lekker veilig thuis! Vooral nu in deze spannende weken! Hoe voel je je verder?

Hier gaat alles nog goed! Ik heb vandaag mijn NOD (als ik van mijn normale cyclus uitga, maar weet niet of dit is veranderd door de miskraam). Gelukkig nog niks te bekennen! Hopelijk blijft dit zo! Ik denk dat we woensdag gaan testen als alles goed blijft gaan!!

Fijn weekend allemaal!!

XX Suzzy

Geplaatst

Dag meiden,

@ loes1980; we zitten in dezelfde periode ja. Hoe trekken jullie het? Hoe gaan jullie er mee om? Weten andere mensen het en zoja, weten ze ook waar het aan ligt?

@dilaar; ik snap je helemaal met kraamvisite! Ik had vorige week m'n nichtje van een paar weken vast, ik weet niet hoe ik het voor elkaar gekregen heb. Gewoon helemaal geblokt en gedaan of ik een willekeurig voorwerp in m'n handen had, erg he? Weet je omgeving van de situatie?

@ suzzy; meid wat spannend! Om gek van te worden. Ik hoop het heel erg voor jullie!

Ik hoop dat ik nu niemand vergeten ben, anders sorry!

Meiden, een fijn weekend!

Geplaatst

@Suzzy: nog geen ongi te bekennen is alvast goed nieuws!

Mn duimen draaien meis.

Knap als je het tot woensdag volhoudt om niet te testen.

Maar snap dat je niet nu al wilt testen.

*duim duim duim*

@Dilara: ik vind het niet raar dat je het nu niet wilt!

Weten die mensen van jullie mmm?

Zo ja, dan gewoon eerlijk zeggen dat je het nu even niet trekt.

Ik moet zeggen dat ik nog altijd op kraamvisite bij mn nichtje moet .. kind wordt in januari al 1 *oeps* haha.

Jammer dan, ze zullen tegen de tijd dat wij alles bekend gaan maken wel begrijpen waarom.

@Repelsteeltje: niemand weet van onze kinderwens, wij houden het 100% geheim.

Maar wanneer wij zwanger zijn gaan wij wel voor openheid.

Dan mag iedereen het weten, want ik wil geen geheimen voor onze kinderen.

We hebben zeker een bekende donor overwogen.

Maar ten eerste zouden we niemand weten (manlief heeft geen broers)

En verder komt er dan een hele andere relatie met de donor en dat zouden wij niet willen.

Plus dat je dan gaat vergelijken met de donor, ook dat zouden wij niet willen.

De donor zou zich kunnen bemoeien met de opvoeding, willen wij niet.

En er is heel duidelijk een 3e persoon bij betrokken en dat voelt voor ons niet goed.

Dit is in het kort waarom we geen bekende donor hebben gekozen.

Dat de ballen kleiner zijn dan gemiddeld geeft aan dat het al lang geleden begonnen is.

Hebben ze nog iets gezegd over dat de ballen week zijn? (zacht)

Hebben ze het volume gezegd?

Want onder de 8 ml wordt er geen TESE gedaan.

Ook kan het zijn dat ze bij kleine ballen een complete bal weg moeten halen voor een TESE.

Maar aan de hand van de dingen die je nu allemaal hebt gezegd, gok ik dat PESA uitgesloten is en jullie dus voor een TESE zouden moeten (als dit een optie is)

Bij ons is er geen oorzaak gevonden.

En ja, bij een TESE is het maar gokken dat er iets gevonden wordt.

Maar dat is bij een MESA/PESA net zo hoor!

Er zijn geen garanties.

Volgende week zal je hopelijk wat meer duidelijkheid hebben.

Die onzekerheid is echt killing!

Geplaatst

@Repelsteeltje: ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je onze keuze voor KID een hele dappere beslissing noemt?

Ik heb die opmerking namelijk al vaker gehad en vraag me dat al een hele tijd af.

Geplaatst

@dreamer en repelsteeltje: oh jullie verhalen maken me zenuwachtig...ook is bij mijn man vastgesteld dat hij kleine balletjes heeft..hoop maar dat de artsen ons snel duidelijkheid kunnen bieden over alles.

@dreamer: fijn om je verhaal te lezen waarom jullie voor een anonieme donor hebben gekozen. Het is tch een onderwerp waar ook ik soms over nadenk. Het lijkt me zo lastig om over dit soort dingen beslissingen te nemen. Maar waarschijnlijk komen dingen vanzelf op je pad en moet je wel over bepaalde dingen nadenken...

@suzzy: spannend!!!

Geplaatst

hey meiden,

ik schrijf maar ff kort iets want heb al in 2 topics van het forum waar dreamer het van wist geschreven en ben weer kapot.

Ik ben van vanmiddag weer thuis maar moet heeeeeeeeeel rustig aan doen.

Het was echt afschuwelijk om mee te maken en toen ik geen lucht meer kreeg dacht ik jeej kom ik hier nog uit.

3 dagen na de punctie van het vocht gaat het wat beter, geen pijn meer maar zeker liggen blijven.

Mijn man vond het echt een nachtmerrie en was ook heel bang wat zou gebeuren aangezien mijn nieren ook niet meer werkten bijna.

Het personeel helemaal over zijn toeren want er waren geen aders meer te vinden omdat het bloed te dik was.

Ik ben echt lek geprikt brrr en heb het echt wel ff gehad:sad2:.

Maar hoop dat het straks goed komt en we misschien over 2 maanden ofzo aan onze cryo kunnen beginnen.

xxxxArzu

Geplaatst

Hallo dames

Had zelf weinig te melden de laatste tijd maar heb wel met jullie meegelezen en -geleefd. Ik ben zo benieuwd of de terugplaatsingen goed gaan! Bij Suzzy klinkt het erg veelbelovend!

@Loes en repelsteeltje, wij zitten ook ongeveer waar jullie zijn.

In Utrecht zijn we in juni doorverwezen naar het AMC, vanwege de afwezigheid van zaad bij mijn vriend (nou ja 20 dode ofzo), omdat AMC de optie TESE heeft. Na lang wachten op afspraken en onderzoeken kregen we 3 november de uitslagen van 4 onderzoeken in het AMC.

Een beetje een dubbel gevoel bij het resultaat maar volgens mij is het toch wel goed nieuws - 2 semenanalyses - niks gevonden; een spermaoverlevingstest war ze 1 zaadcel overhadden die goed genoeg was voor ICSI, en een echo waaruit een 'soort van' obstructie blijkt. Lekker vaag. Advies van het AMC: ICSI.

Wij hadden zoiets van - ja maar, nooit zaad gevonden, nu toevallig eentje, en dan al voor ICSI? Ja heel stom misschien, en 1 is beter dan geen! Maar we kregen zo'n gevoel van kostbare tijd verloren - dan hadden we net zo goed in Utrecht kunnen blijven en het al een keertje gedaan kunnen hebben.... Maar AMC was heel duidelijk, ze doen met deze uitslag sowieso geen TESE. Voegde er ook aan toe dat de wachtlijsten voor ICSI oplopen, ze mocht eigenlijk niet zeggen hoe lang maar ze stuurde aan op mei 2010!!! En dat we ook op een TESE maanden zouden moeten wachten.

Maar nu hebben we weer een afspraak gemaakt in Utrecht om e.e.a. te bespreken. We denken zelf misschien aan PESA? Denken jullie dat dat zou kunnen? Met een obstructie kan dat toch? Ik weet er eigenlijk niet zoveel van. Ik las iets over FSH? hoe hoog mag die zijn? Mijn vriend heeft 2.9 (is dat niet heel laag?) en testosteron 15.

Wat ik me wel afvraag, waarom hebben ze in Utrecht geen echo gedaan, dan hadden we toen al meteen voor PESA op een wachtlijst gezet kunnen worden.......en kunnen zij ook wel zo'n sperma overlevingstest.....

Nou ja! Ik ga het ze allemaal vragen. Toch heb ik nu weer meer vertrouwen in de toekomst dan daarvoor.

Meiden, sterkte, en tot schrijfs,

Megan:icon_sunny:

Geplaatst

Arzu wat een angsten zullen jullie gehad hebben, hier hou je toch niet echt rekening mee. Nou ik hoop dat je gauw weer aansterkt en voor een volgende poging kan en durft te gaan. Want ik kan me zo voorstellen dat je er nu wel een beetje anders tegen aankijkt als je dit meegemaakt hebt.

Repelsteeltje zou je ook niet gelijk een verwijzing naar Radboud of AMC vragen omdat ze hier alleen tese doen omdat het zulke lange wachtlijsten zijn. Onze gyn van plaatselijk ziekenhuis heeft ons na de 2e sementest gelijk verwezen naar Nijmegen omdat we daar het beste op onze plek zouden zijn. Hij heeft ons dus ook niet meer naar de uroloog laten gaan in eigen ziekenhuis, omdat dat niet zoveel zin zou hebben volgens hem.

Suzzy het ziet er goed uit voor je, en Dilara wanneer mag jij testen?

Geplaatst

@Repelsteeltje: voor ons voelt het ook niet als een dappere keuze.

Het is onze enige kans op een kindje, dus er is weinig keus.

Vandaar dat ik vroeg waarom je het zo noemde, want jij kan het heel anders zien natuurlijk.

Je hoeft ook nog helemaal niet verder te denken dan een TESE.

Hebben wij ook niet gedaan.

Gewoon 1 ding per keer, dat is al heftig genoeg.

Bij ons heeft de gyn trouwens gevoeld en toen gezegd hoeveel ml het was.

@Loes: wanneer je vragen hebt over KID roep je maar hoor!

Het is nou eenmaal geen dagelijks onderwerp en het roept veel vragen op.

Als ik mensen duidelijkheid kan geven doe ik dat graag.

Maar voor jezelf hoef je je er nog niet mee bezig te houden.

Mocht het zover komen is er nog tijd zat om alles te ontdekken!

@Arzu: lieverd, ik vind het zo erg voor jullie.

Ik hoop dat je weer helemaal hersteld zonder blijvende schade.

Al zal je bloedprikangst nu wel helemaal groot zijn!

Ik zal een kaarsje voor je branden meis.

@Megan: ik zou een second opinion doen!

Als ik je een ziekenhuis mag aanraden: EMC (erasmus rotterdam)

Zij doen erg snel een PESA (zelfs als er geen obstructie is gevonden!)

Dus als jullie dat zelf graag willen ben je daar wel aan het juiste adres.

FSH moet tussen de 1 en de 10 zitten, dus 2,9 is goed.

Ook het testosteron is goed.

Dit is wel een kenmerk van een obstructie!

Ik zou dus zeker aansturen op een PESA/MESA.

@Mari: bij ons is het net zo gegaan!

Na 2 azoöspermie zaadtesten zijn we naar het AMC gestuurd.

Wel hebben we in ons eigen ziekenhuis bloedonderzoeken (soa's, chromosomen en hormonen)) en lichamelijk onderzoek gehad (voelen aan de ballen, zaadleiders enz)

Alleen geen echo.

Ben wel blij om te lezen dat wij niet de enige zijn bij wie het zo is gegaan.

Lees altijd dat ze naar een uroloog moeten, maar dat was bij ons dus niet.

Geplaatst

Dames: ik kwam dit liedje tegen op internet en het verwoord precies hoe ik me de laatste tijd voel.

Vanavond heb ik het hiet over gehad met manlief, precies dezelfde bewoordingen.

Echt een prachtig nr dat precies zegt hoe het is.

En zo is het ...

Geplaatst

Arzu lieverd wat vreselijk. Jeetje zeg, ik wist niet dat overstimulatie zoiets teweeg kan brengen! Ik krijg het al benauwd als ik lees hoe het is gegaan, laat staan hoe het voor jullie is geweest :-( Ik hoop dat je snel opknapt, ik gun het jullie zo ontzettend om na al deze tegenslagen verder te kunnen met de cryo's. Hopelijk spreek ik je snel.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden