Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meiden wat een spannende ontwikkelingen allemaal! :happydance:

Ik hoop dat er veel babytjes mogen komen! Dat de tp goed gaan en dat de zwangerschap bij Arzu goed doorzet.

Voor ons eidigt het Tese traject. In onze situatie is de kans op zaadjes bij een operatie geschat op minder dan 10 %. Onder andere door de huizenhoge waarde FSH. Het wegnemen van weefsel brengt ook extra risico met zich mee voor de gezondheid van mijn man. Hierdoor zal de waarde nog slechter worden, medicijnen zijn toch al noodzakelijk, maar ook is er grotere kans op o.a. botontkalking. Daarnaast zijn we ook beetje bang voor de risico's voor ons eventuele kindje, als er al een zaadje gevonden zou worden.

Het geeft ons veel verdriet, het is veel om te verwerken.

We denken nu over na over KID met een bekende donor. Het is een hele stap.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heh repelsteeltje niet het nieuws waar je op hoopte, doe het rustig aan met het kid traject het komt echt goed!

suzzy 8 cryo's goed hoor!!

Ik hoop zooooo op een goede uitslag morgen pffff

Geplaatst

heh repelsteeltje niet het nieuws waar je op hoopte, doe het rustig aan met het kid traject het komt echt goed!

suzzy 8 cryo's goed hoor!!

Ik hoop zooooo op een goede uitslag morgen pffff

Geplaatst

O Repelsteeltje, wat een rotnieuws!!! Begrijp helemaal dat het verdriet te groot is om goed te kunnen verwerken. Je hoopt, wenst, duimt, bid etc etc en dan toch zo'n tegenslag. Neem de tijd voor elkaar! Sterkte!!

Leve: bij geertgen werken ze met een soort ruilsysteem. Als jullie donor zaadjes willen hopen/willen ze daar graag een ei of eitjes voor terug. ....weet je dat alvast.

Kan me namelijk heel goed indenken dat je daar toch even van schrikt mocht je daar (nog) niet over nagedacht hebben.

Leve en Repelsteeltje: Heel veel sterkte, het is zo oneerlijk allemaal.

Geplaatst

O Repelsteeltje, wat een rotnieuws!!! Begrijp helemaal dat het verdriet te groot is om goed te kunnen verwerken. Je hoopt, wenst, duimt, bid etc etc en dan toch zo'n tegenslag. Neem de tijd voor elkaar! Sterkte!!

Leve: bij geertgen werken ze met een soort ruilsysteem. Als jullie donor zaadjes willen hopen/willen ze daar graag een ei of eitjes voor terug. ....weet je dat alvast.

Kan me namelijk heel goed indenken dat je daar toch even van schrikt mocht je daar (nog) niet over nagedacht hebben.

Geplaatst

Suzzy: wat SUPER!!! Een topemmy in je baarmoeder, helemaal goed!

En dan nog 8 cryo's over ....WOW Wat een grote bonus.

Wel jammer dat het ene emmytje gestopt is met delen, dacht eigenlijk dat dat niet meer gebeurde als ze al zo vaak gedeeld zijn dat ze goed zij voor een tp.

Wanneer spreken ze van een topper bij jullie? hoeveel delig of zijn ze dan al een stadium verder óf hangt dat weer ergens anders vanaf?

Doe lekker rustig aan zodat deze topper heerlijk rustig kan nestelen voor de komende 8/9 maanden!

X Sanne

Geplaatst

Suzzy: wat SUPER!!! Een topemmy in je baarmoeder, helemaal goed!

En dan nog 8 cryo's over ....WOW Wat een grote bonus.

Wel jammer dat het ene emmytje gestopt is met delen, dacht eigenlijk dat dat niet meer gebeurde als ze al zo vaak gedeeld zijn dat ze goed zij voor een tp.

Wanneer spreken ze van een topper bij jullie? hoeveel delig of zijn ze dan al een stadium verder óf hangt dat weer ergens anders vanaf?

Doe lekker rustig aan zodat deze topper heerlijk rustig kan nestelen voor de komende 8/9 maanden!

X Sanne

Geplaatst

Arzu: nog één nachtje ...en dan hopelijk de bevestiging!

Ik maak er trouwens gewoon bevestiging van, die streepjes op je foto zijn bijna zwart zelfs! joehoe!!

Geplaatst

Arzu: nog één nachtje ...en dan hopelijk de bevestiging!

Ik maak er trouwens gewoon bevestiging van, die streepjes op je foto zijn bijna zwart zelfs! joehoe!!

Geplaatst

Repelsteeltje,

Gaat de TESE nog wel plaats vinden dan? Als het zo veel risico's met zich mee brengt voor jouw man, is het misschien goed dat jullie meteen voor KID kiezen. Maar ik weet het is een stap die je moet kunnen nemen.. Het voelt voor mij nog wel eens als onwerkelijk. Dat wij in dit proces zitten... pff heel vreemd. Ik wens je veel sterkte.

Sanna, Ik weet van de wederkerigheid, maar ik probeer er achter te komen hoe het werkt in de praktijk, maar ik ben nog niemand tegen gekomen op internet die er iets over vertelt. Beetje vreemd misschien?

Groetjes Leve

Geplaatst

Repelsteeltje,

Gaat de TESE nog wel plaats vinden dan? Als het zo veel risico's met zich mee brengt voor jouw man, is het misschien goed dat jullie meteen voor KID kiezen. Maar ik weet het is een stap die je moet kunnen nemen.. Het voelt voor mij nog wel eens als onwerkelijk. Dat wij in dit proces zitten... pff heel vreemd. Ik wens je veel sterkte.

Sanna, Ik weet van de wederkerigheid, maar ik probeer er achter te komen hoe het werkt in de praktijk, maar ik ben nog niemand tegen gekomen op internet die er iets over vertelt. Beetje vreemd misschien?

Groetjes Leve

Geplaatst

Haa,

Repelsteeltje, meid wat ontzettend moeilijk voor jullie!! Maar zoals ik al schreef bij Leve, het is een niet het einde maar het begin van iets moois..je gaat een andere weg in, maar uiteindelijk zullen jullie ook een wondertje krijgen, daar ben ik van overtuigd! Veel sterkte!!

Leve, ik heb er ook wel eens over gelezen over de ruilactie..ik heb gelezen dat je zelf kunt kiezen wanneer je je eitjes afstaat. De meeste kiezen ervoor als je zelf een baby'tje in je armen hebt om dan pas een eitje af te staan, om het idee uit te sluiten dat jij met lege handen zit en er ergens anders op de wereld een kindje rondloopt wat is geboren uit jouw eitje. Daar zou ik me wel in kunnen vinden..Ik wens jullie ook veel succes met alles en weet dat het voor jullie ook goed komt!!

Sanna, Ik weet niet precies waar ze een toppertje op beoordelen, maar als ik ze vergelijk met de vorige embryo's (we krijgen altijd een foto van de embryo) dan ziet deze er inderdaad mooier uit. Hij is 9-delig. Van de andere kant, ik heb ook wel eens gehoord dat iemand van een matige embryo zwanger is geraakt. Dus of het zoveel zegt...maar we hopen er natuurlijk heel erg op!!

Vandaag weer lekker rusten! Sanna ben jij eigenlijk ook (ziek) thuis of gewoon aan het werk? Ik ben deze week thuis en volgende week weer werken. Ik krijg er buitengewoon verlof voor!

XX Suzzy

Geplaatst

Arzu: laat je vanmiddag iets weten?

Suzzy: Je maakt me op dit moment echt helemaal gelukkig!!

Bij ons is namelijk niets gezegd over een "bepaalde klasse"

Alleen dat ze goed waren. De laborante heeft aan de hand van foto's uitgelegd hoe de groei gaat van zo'n eitje/embryo. Ze delen tot 10>(?) en dan krijgen ze een andere naam. ....latijn en had/heb gedeeltelijk verstandverbijstering denk ik.

Maar goed alle 5 de eitjes zaten al in dat stadium dus denk ik dat ook wij toppertjes hebben. waahhh ....voel me zo rijk en blij op dit moment!

En inderdaad van een matige emmy kun je ook zwanger raken.

Een vriendin van mij is hier het bewijs van. Ze is vervroegd in de overgang en had bij verschillende puncties soms maar één goed eitje. Na de 2e poging was er één bevrucht die hun redelijk hadden genoemd ...uit zo'n redelijke emmy is een prachtige gezonde dochter gekomen, ze wordt binnenkort 3 jaar. Ze heeft ook een wolk van een zoon sinds afgelopen zomer, die emmy noemde ze destijds nog niet eens redelijk! (de 3e poging)

Moet zeggen dat ik regelmatig aan je denk hoor ...8 emmy's!

Ik zweef al met mijn 4 kanshebbers voor in de toekomst.

Hoe voel je je verder?, helemaal goed, geen klachten?

X Sanne

Geplaatst

...we hadden de tp wel een dag later dan de meeste omdat ze op zondag geen tp doen in Belgie is het maandag geworden. Daarom waren ze misschien al verder...

Suzzy: gisteren heb ik gewerkt en was eigenlijk ook van plan dat te blijven doen.

Maar moet eerlijk zeggen dat me dat toch tegen is gevallen. Voor mijn gevoel heb ik de hele dag als een zombie rondgelopen ...zou die moeheid en lichte misselijkheid komen door de utrogestan? ...herkent iemand dit?

Mijn buik was op het einde van de dag ook helemaal opgezet. Leek wel 4 maanden zwanger. Had wel iets aangedaan wat "verdoezeld" maat toch zei een collega die mijn verhaal kent ook dat het enorm was. Zag andere wel opserverend kijken maar gelukkig heeft niemand iets gevraagd.

Omdat het me gisteren helemaal geen fijn gevoel heeft gegeven heb ik dan ook op het einde van de dag direct gezegd dat ik vandaag niet kom.

Het past eigenlijk helemaal niet bij mijn karakter om thuis te blijven maar weet dat ik het mezelf niet vergeef al mocht het niet lukken dat het dan misschien aan mezelf te verwijten is. Mijn buik is nog wel opgezet maar al minder dan gisteren.

Heb jij dat ook? las ergens dat jij ook dun bent, zo'n buik valt dan ook meteen op.

...ik ben ziek gemeld volgens mij, geen byzonder verlof.

X Sanne

Geplaatst

sanna dat kan idd van de utrogestan zijn!

sommige mensen hebben er last van ik niet.

Maar het staat idd in de op internet.

Geplaatst

@Repelsteeltje: wij hebben om precies diezelfde redenen ook gekozen om niet verder te gaan met de TESE, maar direct over te stappen op KID.

Heel zwaar, heel moeilijk, maar een kwalitatief leven staat bij ons boven de kleine kans op een kindje van ons samen.

Goed, je zult onze gedachtes wel kennen, jullie hebben dezelfde overwegingen gemaakt.

Als je vragen hebt roep je maar meis!

@Leve: even voor jouw herkenning, wij lopen bij het MCK en staan voor februari op de lijst :yeswink-1:

@Arzu: *duim duim duim*

@Suzzy en Sanna: ook voor jullie draaien mn duimen!

@alle dames die nog wachten: dat de tijd maar snel mag gaan.

@Dilara: weet jij al wat meer lieverd?

Liefs Dreamer

Geplaatst

Ha Sanna,

Wat goed dat je vandaag thuis bent gebleven! Even lekker rustig aan! Moet zeggen dat mijn buik wel meevalt..toen ik aan het spuiten was had ik het wel heel erg..

En fijn dat ik je blij heb gemaakt!! Dan zitten we al bijna in de volgende fase! Licht misselijk en moe ben ik wel..ik ga steeds als ik de middag-utrogestan inbreng een uurtje liggen. Lijk wel een omaatje. Maar ik heb dan ook zoiets van dan kan het misschien beter inwerken...? Maar ben er ook gewoon even aan toe een uurtje liggen.

Ik heb net 20 minuten met mijn kop uit de raam gehangen in het zonlicht..hier schijnt namelijk volop de zon. Heb ergens gelezen dat dat de innesteling bevordert. De buren zullen wel denken dat ik gek ben..haha! Jullie misschien ook. Ik wil gewoon zoooo graag dat het lukt. Wij allemaal natuurlijk!

Arzu, spannend weer vandaag! Kan me voorstellen dat je op bent van de zenuwen! Krijgen jullie wel vandaag gelijk de uitslag?? Ik duim heel hard voor je!!

XXX Suzzy

Geplaatst

heerlijk inderdaad dat zonnetje. Ik ga me dalijk maar eens omkleden (...schandalig, ik weet het maar zit nog steeds in pyama. Ben ook extreem moe. Normaal gezien heb ik weinig slaap nodig. ...als dat zo door gaat kan ik beter bij de efteling soliciteren als doornroosje! Besefte vanochtend pas rond een uur of 10/11 dat het al licht was buiten)

Dat zonlicht zit vol met vitamine D dus dat moet inderdaad wel goed zijn ja.

Ga dalijk maar eens een ronde wandelen in het zonnetje

....met mijn gezicht richting de zon haha

X Sanne

Geplaatst

sanna hahahah nou dat maakt toch niks uit in de pyama is lekker hihi.

Ik weet de namen aangezien miepie van hier een morula had en ik blastocysten en ik wilde weten wat het verschil was.

Anders had ik het niet geweten hihi.

dank je dreamer lieverd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden