Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

HAA,

Ik ben er weer! We moesten kei lang wachten voordat we aan de beurt waren. Ik kreeg het er spaans benauwd van...ik dacht dadelijk is mijn eisprong al geweest. Was namelijk pas om 11.30 uur aan de beurt, in plaats van 10.30 uur. Maar ze hebben er 16 eitjes uitgehaald! De zaadjes van mijn vriend bewogen ook! Dus ziet er allemaal goed uit....

Het is me weer meegevallen, lekker geslapen en toen was het al weer gebeurd!

Mari, ik moest zo lachen om je berichtje! Ik dacht al dat het een foutje was..haha!!

Nu kan ik maandag bellen voor de bevruchtingen en dan dinsdag de terugplaatsing! Spannend allemaal!

XX Suzzy

Geplaatst

wat goed suzzy:toppie: op naar een mooi wondertje!!

Sanna , bij een cryo tp mag je in belgië wel 2 emmy's laten terugplaatsen, ik hoop natuurlijk dat je ze niet nodig hebt:happy:.

Geplaatst

Nou hier weer uitgeslapen hoor ;)

Suzzy wat super 16 eitjes, en fijn dat de zwemmers ook actief waren. Nou op voor goede bevruchtingen zodat het maar een goede start van het nieuwe jaar mag worden voor jullie allemaal.

Slopend trouwens dat je zolang moest wachten, alleen maar tijd om overal aan te denken en zenuwachtig te worden.

Geplaatst

Hee,

Super meid 16 stuks...

Kan me voorstellen dat je erg zenuwachtig werd van het lange wachten, en het is ook allemaal zo spannend. En erg fijn dat de zaadjes ook bewegen.

Arzu, hoe is het met jou??

Sas

Geplaatst

Hoi,

Dank je voor jullie lieve reacties allemaal,

Sanna, suzy, Arzu, spannende tijden.. geniet ervan!

Maandag hebben we een afspraak bij de gyneacoloog. Verder alles rustig hier nu.. Soms tranen, soms ook niet. Wel pijn in mijn hart, mijn vriend heeft dat ook zegt hij. Samen komen we hier wel door heen.

Groetjes Leve

Geplaatst

Hoi Leve,

Fijn dat je iets laat weten, heb veel aan je gedacht.

Laat die tranen maar gewoon komen hoor en schrijf het hier maar van je af.

Het is heel normaal dat jullie je enorm rot voelen en dat het pijn doet, het is ook allemaal zo oneerlijk!

Ik vind het heel goed dat jullie praten, dat kan/doet niet iedereen maar is wel super belangrijk nu.

Sterkte maandag bij de gyneacoloog.

X Sanne

Geplaatst

Leve, wat knap dat je ondanks het verdriet toch een reactie plaatst. Ook ik denk aan je, maar weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen. Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles. En ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie zullen aanbreken.

Veel liefs!

Geplaatst

Lieve leve,

Als ik jullie was zou ik toch nog een afspraak maken bij de uroloog.

Wat ik al eerder schreef, misschien pesa of mesa nog mogelijk.

Ik heb het wel vaker gelezen, op dit forum maar ook op andere dat het ene niet gelukt is maar het andere wel...

X Sanne

Geplaatst

O ja, bij ons is beide tegelijk uitgevoerd omdat de kans er in zat dat één van de twee zou mislukken.

Mari, Loutje, Rain, Loes en andere: misschien kunnen jullie ook vragen of ze beide behandelingen tegelijk willen uitvoeren. Eén keer wachten, spanning, onzekerheid, verdoving, herstellen etc.

X Sanne

Geplaatst
Lieve leve,

Als ik jullie was zou ik toch nog een afspraak maken bij de uroloog.

Wat ik al eerder schreef, misschien pesa of mesa nog mogelijk.

Ik heb het wel vaker gelezen, op dit forum maar ook op andere dat het ene niet gelukt is maar het andere wel...

X Sanne

Sanna als men bij tese niks vind is het helaas over:( tese is de allerlaatste optie voor mannen zonder zaadcellen.

Dit is door 2 verschillende ziekenhuizen bevestigd.

Leve meis doe het heel rustig aan, het is ook zo heftig, en dat gevoel wat je schreef bij kid is heel normaal.

Je moet de tijd nemen om het te verwerken

xxxxx

Geplaatst

Hoef je geen sorry voor te zeggen, ik weet dat je leve alleen wilt helpen heel erg lief van je!!

Alleen helaas is dat dan het eindstadion:(

Sanna hoe voel je je vandaag?

xx

Geplaatst

Sanna ik ga er zeker naar vragen als wij weer terug gaan naar de kliniek. Ik vind het eigenlijk steeds vreemder dat de uroloog bij ons meteen meldde dat onze enige kans TESE is terwijl er TOCH enkele zaadcellen gevonden zijn! Dan zou je idd eerder eerst aan mese of pesa denken want tese is de allerlaatste stap.

De uroloog en de arts van de kliniek hebben volgensmij een zeer uiteenlopende mening....

We krijgen ook steeds meer de indruk dat de uroloog niet helemaal weet wat hij zegt en doet.....het is zo tegenstrijdig met wat ze in de kliniek zeggen! daar zijn ze veel positiever. De uroloog heeft ons best wel de grond in geboord door te zeggen dat onze totale kans op een kind van ons samen bij 30 procent ligt.

Zou me niet verbazen als ze die uitslagen van het chromosoomonderzoek kwijt zijn geraakt ofzoiets....na 3 weken zouden we de uitslag hebben, volgende week wordt al de 6e week! Morgen ga ik klagen!!!

Geplaatst

HAA,

Leve, fijn om wat van je te horen! En ook fijn dat jullie morgen een afspraak hebben. Even alles op een rijtje zetten en kijken of en hoe jullie verder gaan (neem ik aan). Nogmaals heel veel sterkte de komende tijd en hoop dat je gewoon met ons mee blijft kletsen!, als je dat zelf fijn vindt natuurlijk!!

Sanna, morgen gaat het gebeuren..!! Spannend hoor! Ben je ook al bezig met utrogestan? Of hoef je dat niet?? Doe je verder nog iets voor de innesteling te stimuleren?? Als dat al kan?? Ik slik een aantal vitamines extra en ga naar de accupunctuur. Verder wil ik komende week lekker rustig aan doen, veel lachen (schijnt goed te zijn) en op het einde van de week wat leuke dingen doen.

Arzu, jullie gaan morgen bloedprikken? Toch ook weer spannend, ookal weten we de geweldige uitslag al!!! Helemaal top voor jullie!! Voel je eigenlijk al wat van de zwangerschap, omdat je net na de terugplaatsing schreef dat je nog niks voelde, wat waarschijnlijk ook nog niet kon..(-:

Nou, ik ga morgen bellen voor de bevruchtingen..waarom zit die stomme zondag er ook tussen????!!! Dus nog even geduld!

XX Suzzy

Geplaatst

Wij zijn in Dusseldorf onder behandeling maar die zijn niet zo'n voorstander van MESA/PESA bij (non-obstructieve)azoöspermie. Bij ons wordt dus ook alleen de TESE gedaan (dubbelzijdig overigens, in Nederland is dit naar mijn weten alleen enkelzijdig). MESA/PESA was ook onzin in ons geval vertelde de arts.

Rain, lekker zooitje maken ze ervan bij jullie! Zou ook maar even gaan bellen als ik jou was!

Geplaatst

suzzy we mochten vanmorgen al komen:happy: vond ik wel dat ik niet helemaal alleen naar brussel hoefde te rijden, nu wachten tot vanmiddag.

Ik voel nog steeds niks hoor hahah, dat is soms ook wel akeloig.

Maar de testen worden maar duidelijker.

En mijn moeder heeft er ook nooit last van gehad heeft ze eens verteld.

We wachten af ;)

xx

Geplaatst

Arzu: weet dat ik eigenlijk geen sorry hoef te zeggen. Maar het laatste wat ik wil is iemand kwetsen en hoop dat dan ook niet gedaan te hebben...

Ik voel me een stuk beter dan gisteren en de dag ervoor. Mijn gewicht was vanochtend hetzelfde als gisterochtend ....heeft dat vele water en bleekselderij dan toch geholpen!

Blijf rustig doen en veel drinken, hoop dat ik morgen voor de tp mag komen.

Jullie morgen de bloedtest, dubbele bevestiging is altijd fijn!

Rain, wat vervelend dat ze elkaar zo tegenspreken. In ieder ziekenhuis gaat het anders maar dat de artsen van hetzelfde ziekenhuis elkaar tegenspreken is niet fijn.

Gewoon weer bellen morgen, zou ook niet alles maar gaan afwachten.

En zeker als er zo al enkele zaadjes zijn kunnen ze beide ingrepen tegelijk uitvoeren.

Veel sterkte.

Suzzy: begrijp helemaal wat je bedoeld, je wilt gewoon graag weten hoe de deling verloopt! Het is al spannend genoeg allemaal. Maar met zoveel eitjes zullen er toch zeker wel een paar goed blijven delen, blijf voor je duimen!

Ik heb ook utrogestan, tot de 29 januari. Als de tp morgen doorgaat mag ik 31 januari testen. Ik eet gezond, ben positief, probeer ontspannen te blijven, dacht dat ik niet meer kanl doen om innesteling te stimuleren. Accupunctuur doe ik niet, als je nog tips hebt hoor ik het graaag van je!

...ook tips voor bij de tp, lees vanalles over even blijven liggen en een half/volle blaas?

X Sanne

Geplaatst

Arzu: fijn dat het vanmiddag al is.

Hopelijk blijven de zwangerschapskwaaltjes weg zodat je écht helemaal van je zwangerschap kunt genieten!

Geplaatst

Dank je wel sanna!

Doe het idd rustig aan, en ik duim heel hard voor een tp morgen:D

Dat word zoooooo speciaal:happy:

Geplaatst

Leve fijn wat van je te horen, morgen heel veel sterkte bij de gynaecoloog

Ook bij ons vinden ze pesa geen optie ivm afwijkend FSH, dus tese ook de laatste strohalm.

Suzzy, Sanne, en Arzu jullie ook heel veel succes de komende dagen

Geplaatst
Sanna ik ga er zeker naar vragen als wij weer terug gaan naar de kliniek. Ik vind het eigenlijk steeds vreemder dat de uroloog bij ons meteen meldde dat onze enige kans TESE is terwijl er TOCH enkele zaadcellen gevonden zijn! Dan zou je idd eerder eerst aan mese of pesa denken want tese is de allerlaatste stap.

Hallo Rain,

bij ons was hetzelfde verhaal: zaadcellen gevonden maar onbruikbaar, dus doorverwezen voor Tese: is ook wel logisch, het feit dat er wel zaadcellen gevonden zijn duid er op dat er geen sprake is van obstructie / blokkade.

Als men heleamal niets aantreft dan gaat men in eerste instantie uit van een blokkade (bv, ontbreken van de zaadleiders).

Hormonaal was bij mijn man alles in orde ,(een stilgelegde spatader in zijn linkerbal bracht ook geen verbetering), maar de uroloog stelde de diagnose dat op de een of andere onverklaarbare wijze de zaadcellen niet genoeg doorrijpen, vandaar de diagnose Tese.

Gelukkig verliep het voor ons helemaal anders:

Omdat men er in het buitenland veel meer ervaring mee heeft kozen wij voor Brussel. Helemaal verbaasd waren wij toen zij bij ons intakegesprek bij een verse semenanalyse al bruikbaar zaad vonden en zij vroren het direct in (7 rietjes).Uiteindelijk 2 icsi-pogingen gehad met wederom vers zaad, de laatste poging was zijn zaad zelfs sterk verbeterd, hij was 4 maanden van te voren begonnen met het slikken van een vitamine+ginseng preparaat en hij heeft een keer of 8 acupunctuur gevolgd.

let op: was nog niet genoeg verbeterd voor bv. IUI maar er was wel een flink verschil.

Wat ik je mee wil geven is als je je net ged voelt bij een diagnose of met te veel vragen blijft zitten ga voor een 2nd opinion.

Helaas zijn ze in NL niet zo ervaren als bv. in Belgie of Duitsland.

ik wens jullie heel veel succes!!! , ik weet helaas uit ervaring hoe moeilijk het is om met deze diagnose (enorme onzekerheid|) om te moeten gaan.

groeten

Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden