Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Leve: dan je wel.

Hoe gaat het nu met jullie?

Wat voor advies had de gyn voor jullie? Even de tijd nemen en dan kijken

hoe of wat. Of willen jullie meteen over andere stappen gaan nadenken?

Loes: wij moesten ook 3 maanden wachten op de uitslag.

Toen die kwijt was (kwamen ze na die 3 maanden pas achter)

hebben ze een spoedlabel aangevraagd.

Toen hebben we 6 tot 8 weken moeten wachten.

...en die was er al bij 5!

Is er bij jullie ook een spoedlabel aangevraagd?

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leve: dan je wel.

Hoe gaat het nu met jullie?

Wat voor advies had de gyn voor jullie? Even de tijd nemen en dan kijken

hoe of wat. Of willen jullie meteen over andere stappen gaan nadenken?

Loes: wij moesten ook 3 maanden wachten op de uitslag.

Toen die kwijt was (kwamen ze na die 3 maanden pas achter)

hebben ze een spoedlabel aangevraagd.

Toen hebben we 6 tot 8 weken moeten wachten.

...en die was er al bij 5!

Is er bij jullie ook een spoedlabel aangevraagd?

Geplaatst

Haa,

Sanna, wat super dat de terugplaatsing goed is gegaan! Ik ga heel hard voor je duimen!!

Ik denk inderdaad dat de IMSI er aan heeft bijgedragen dat er zoveel meer bevruchtingen zijn dan de vorige keer. Misschien ook wel de acupunctuur, daar schijnt de eicelkwaliteit ook van omhoog te gaan..?!

En wat fijn dat jullie 4 cryo-tjes hebben!! Hoop dat je ze voorlopig nog niet nodig hebt!

Leve, ik hoop dat jullie een fijn gesprek hebben gehad!

XX Suzzy

Geplaatst

Haa,

Sanna, wat super dat de terugplaatsing goed is gegaan! Ik ga heel hard voor je duimen!!

Ik denk inderdaad dat de IMSI er aan heeft bijgedragen dat er zoveel meer bevruchtingen zijn dan de vorige keer. Misschien ook wel de acupunctuur, daar schijnt de eicelkwaliteit ook van omhoog te gaan..?!

En wat fijn dat jullie 4 cryo-tjes hebben!! Hoop dat je ze voorlopig nog niet nodig hebt!

Leve, ik hoop dat jullie een fijn gesprek hebben gehad!

XX Suzzy

Geplaatst

@Sanna en Leve: Oh als jullie ervaring is dat het wachten op de uitslag moeilijk was, ben ik wel erg benieuwd hoe ik het ga ervaren...ga denk ik maar een hoop leuke dingen plannen om wat afleiding te hebben.

Ben wel echt blij toen ze zei dat de wachttijd 8 weken is, ipv 3-6 maanden...we proberen maar rustig te blijven en te wachten...ik heb verder niets over een spoedlaber gehoord, dus dat zal wel niet.

@leve; en hoe was het gesprek bij de gyn?

Groetjes

Geplaatst

@Sanna en Leve: Oh als jullie ervaring is dat het wachten op de uitslag moeilijk was, ben ik wel erg benieuwd hoe ik het ga ervaren...ga denk ik maar een hoop leuke dingen plannen om wat afleiding te hebben.

Ben wel echt blij toen ze zei dat de wachttijd 8 weken is, ipv 3-6 maanden...we proberen maar rustig te blijven en te wachten...ik heb verder niets over een spoedlaber gehoord, dus dat zal wel niet.

@leve; en hoe was het gesprek bij de gyn?

Groetjes

Geplaatst

Mn duimen draaien voor alle dames hier!

Wij hebben het wachten op de chromosomenuitslag totaal niet als zenuwslopend of moeilijk ervaren.

Scheelt denk ook wel dat het bij ons direct na de 1e negatieve zaadluitslag is gedaan en wij dus nog van toeten noch blazen wisten.

En dat de gyn ons zei dat ze niet verwachtte dat er iets uitkwam (geen uiterlijke kenmerken van Klinefelter)

Wij kregen de uitslag tegelijk met de 2e zaaduitslag, dus we hadden wel wat anders om ons druk om te maken.

Sterkte met wachten iig!

Liefs Dreamer

Geplaatst

Mn duimen draaien voor alle dames hier!

Wij hebben het wachten op de chromosomenuitslag totaal niet als zenuwslopend of moeilijk ervaren.

Scheelt denk ook wel dat het bij ons direct na de 1e negatieve zaadluitslag is gedaan en wij dus nog van toeten noch blazen wisten.

En dat de gyn ons zei dat ze niet verwachtte dat er iets uitkwam (geen uiterlijke kenmerken van Klinefelter)

Wij kregen de uitslag tegelijk met de 2e zaaduitslag, dus we hadden wel wat anders om ons druk om te maken.

Sterkte met wachten iig!

Liefs Dreamer

Geplaatst

HAA,

Hier goed en wat minder nieuws...:

Het mindere nieuws is dat 1 embryo is gestopt met delen, daardoor hebben we er maar 1-tje teruggeplaatst gekregen..Achteraf vragen we ons af of dit wel zo slecht is..misschien maar goed om eens te beginnen met 1 kindje..(als het mag lukken), ik ben namelijk ook heel tenger zie mezelf nog niet echt een tweeling dragen. Maar het was natuurlijk wel leuk geweest...

Het goede nieuws is dat de andere embryo een toppertje is!! Een embryo om in te lijsten volgens de gyn. Hij zei ook dat het er hoopvol uitziet als een embryo er al zo goed uitziet!! Nou laten we het hopen!!

Nu zijn de wachtweken voor ons aangebroken!!

XX Suzzy

Geplaatst

HAA,

Hier goed en wat minder nieuws...:

Het mindere nieuws is dat 1 embryo is gestopt met delen, daardoor hebben we er maar 1-tje teruggeplaatst gekregen..Achteraf vragen we ons af of dit wel zo slecht is..misschien maar goed om eens te beginnen met 1 kindje..(als het mag lukken), ik ben namelijk ook heel tenger zie mezelf nog niet echt een tweeling dragen. Maar het was natuurlijk wel leuk geweest...

Het goede nieuws is dat de andere embryo een toppertje is!! Een embryo om in te lijsten volgens de gyn. Hij zei ook dat het er hoopvol uitziet als een embryo er al zo goed uitziet!! Nou laten we het hopen!!

Nu zijn de wachtweken voor ons aangebroken!!

XX Suzzy

Geplaatst

Wat goed dat jullie er positief over zijn Suzzy, en dat moet je ook zijn hoor. Het is al een super idee dat je nu in het bezit bent van een topembryo'tje! Maar hoe zit het met de bevruchtingen? Want als ik het goed begrepen heb zijn er 10 bevruchtingen ontstaan toch? Heb je nog cryo's, of weet je dat nu nog niet?

Succes in de wachtweken meid! En hopelijk goed nieuws straks voor jou (en Sanna!).

Geplaatst

Wat goed dat jullie er positief over zijn Suzzy, en dat moet je ook zijn hoor. Het is al een super idee dat je nu in het bezit bent van een topembryo'tje! Maar hoe zit het met de bevruchtingen? Want als ik het goed begrepen heb zijn er 10 bevruchtingen ontstaan toch? Heb je nog cryo's, of weet je dat nu nog niet?

Succes in de wachtweken meid! En hopelijk goed nieuws straks voor jou (en Sanna!).

Geplaatst

Dilara, We hebben nog 8 cryo's in de vriezer...dus hopelijk hoeven we die voorlopig nog niet aan te breken, dat ze maar gereserveerd zijn voor ons 2e kindje!!

Arzu, succes morgen met bloedprikken! Ik ga echt voor je duimen! Het kan toch niet fout zijn!! Het mag niet!!!

Leve, Hoe gaat het met jullie???

Sanna, hoe voel je je?? Spannend hé dat afwachten...

Dankjewel weer voor jullie lieve woorden!!! Jullie zijn ook toppertjes!

XX

Geplaatst

Dilara, We hebben nog 8 cryo's in de vriezer...dus hopelijk hoeven we die voorlopig nog niet aan te breken, dat ze maar gereserveerd zijn voor ons 2e kindje!!

Arzu, succes morgen met bloedprikken! Ik ga echt voor je duimen! Het kan toch niet fout zijn!! Het mag niet!!!

Sanna, hoe voel je je?? Spannend hé dat afwachten...

Dankjewel weer voor jullie lieve woorden!!! Jullie zijn ook toppertjes!

XX

Geplaatst

Wij hebben 2 februari een afspraak in Geertgen kliniek, en 9 februari in Rijnstate, dus tja, zo snel kan het al weer gaan ;) En da's maar goed ook!

Het gaat best goed hier.. :)

Geplaatst

Wij hebben 2 februari een afspraak in Geertgen kliniek, en 9 februari in Rijnstate, dus tja, zo snel kan het al weer gaan ;) En da's maar goed ook!

Het gaat best goed hier.. :)

Geplaatst

@leve: Is de Geertgen kliniek omdat jullie voor KID gaan?

Fijn om te horen dat het verder bij jullie best goed gaat!

@arzu:Succes morgen!

@suzzy: Oh lijkt me een prettig idee om nog 8 cryo's te hebben. Voel je je goed?

@sanna:succes met wachten, vind het echt spannend voor je!

Geplaatst

@arzu:Succes morgen!

@suzzy: Oh lijkt me een prettig idee om nog 8 cryo's te hebben. Voel je je goed?

@sanna:succes met wachten, vind het echt spannend voor je!

Geplaatst

Geertgen en Rijnstate, allebei voor KID, we weten alleen nog niet welke we kiezen. Die beslissing kunnen we ook pas nemen na de intake gesprekken natuurlijk..

Groetjes!

Geplaatst

Geertgen en Rijnstate, allebei voor KID, we weten alleen nog niet welke we kiezen. Die beslissing kunnen we ook pas nemen na de intake gesprekken natuurlijk..

Groetjes!

Geplaatst

Leve, spannend voor jullie! En ook fijn om te weten dat dit nu niet voor jullie het einde is....maar het begin van een nieuwe bijzondere kans!

XX Suzzy

Geplaatst

Leve, spannend voor jullie! En ook fijn om te weten dat dit nu niet voor jullie het einde is....maar het begin van een nieuwe bijzondere kans!

XX Suzzy

Geplaatst

Meiden wat een spannende ontwikkelingen allemaal! :happydance:

Ik hoop dat er veel babytjes mogen komen! Dat de tp goed gaan en dat de zwangerschap bij Arzu goed doorzet.

Voor ons eidigt het Tese traject. In onze situatie is de kans op zaadjes bij een operatie geschat op minder dan 10 %. Onder andere door de huizenhoge waarde FSH. Het wegnemen van weefsel brengt ook extra risico met zich mee voor de gezondheid van mijn man. Hierdoor zal de waarde nog slechter worden, medicijnen zijn toch al noodzakelijk, maar ook is er grotere kans op o.a. botontkalking. Daarnaast zijn we ook beetje bang voor de risico's voor ons eventuele kindje, als er al een zaadje gevonden zou worden.

Het geeft ons veel verdriet, het is veel om te verwerken.

We denken nu over na over KID met een bekende donor. Het is een hele stap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden