Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

HAA,

Nou graag gedaan hoor...!

Ik mag 2 februari testen, weet nog niet of ik dat doe...durf het gewoon niet..wacht liever dat ik vet overtijd ben en het dan al bijna zeker weet...Of als ik eerder ongesteld wordt dan weet ik het ook...

Ik heb een beetje een trauma van de vorige keer...ik zie die letters "niet zwanger" van de clearblue nog zo voor me...en dat terwijl ik al positief had getest met een kruidvattest. Dus te vroeg getest, zwanger en daarna vrij snel een miskraam.

Maar misschien tegen die tijd kan ik de verleiding niet weerstaan en pak ik snel een test..we zien wel. Ik hoef in elk geval niet naar Düsseldorf voor bloed te laten prikken.

XX

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzzy hoe snel had jij die miskraam toen:(

ik duim voor jullie meiden voor deze keer de goede keer.

hier nog steeds afwachten, waarschijnlijk gaan we zondag voor het bloedprikken.

moet anders weer alleen pff en die zenuwen.

Ff kijken.

Ik weet het allemaal niet meer, ik word echt knettergek:(

Geplaatst

O Arzu ik kan het me zo goed voorstellen! Zou mezelf ook helemaal gek maken. En die onzekerheid is sowieso het meest slopende van alle onderzoeken en behandelingen vind ik.

Zeker zondag gaan ...of zaterdag gewoon al!

In ieder geval zeker niet alleen, het is iets van jullie samen.

Veel sterkte en probeer een beetje te ontspannen.

Suzzy: Wij moeten ook zelf testen, hebben vervolgens ook geen bloedonderzoek of zo.

Wat je beschrijft begrijp ik wel, ...zelfbescherming, heel normaal.

Ik betrapte mezelf erop dat ik de topic van de vroegtesters misschien wel iets té aandachtig aan het lezen was. Maar na jou verhaal kan ik dat beter ook niet doen, de teleurstelling is dan zoveel groter inderdaad.

Onze zenuwen worden wel op de proef gesteld he?!

X Sanne

Geplaatst

Haa,

Arzu, kan me heel goed voorstellen dat dit je echt gek maakt...Heb je op google al gekeken naar HCG waardes, ik had zo'n schema gevonden, maar kan het niet knippen en plakken. Volgens mij zit je daar op schema maar ik weet niet precies hoever je bent....via google intypen "HCG waarden" en dan het eerste kopje van de Freya-site.

Mijn miskraam begon 1 dag voordat ik mocht testen, toen kreeg ik wat bruine afscheiding. Toen heb ik 's middags al getest. 2 dagen later kreeg ik de miskraam, maar de test bleef positief. Weer 3 dagen later was de test dus negatief. Achteraf weet ik pas dat het een miskraam was, want de verloskundige zei dat het geen miskraam was want dan zou ik heel erge krampen moeten hebben en buikpijn met hevig bloedverlies....dus je ziet wel ze hebben het ook wel eens mis....

Sanna, Je moet natuurlijk gewoon testen wanneer jij je daar goed bij voelt, maar ik durf het gewoon niet meer...Maar als ik licht bloedverlies zou hebben dan test ik wel gelijk, wil dan toch weten of het weer in zo'n vroeg stadium is fout gegaan. Maar daar gaan we maar niet vanuit! Ik hoop deze keer op een blijvertje! Ook voor jou en voor Arzu! Volgens mij zit er verder niemand in de wachtweken van een zwangerschap...

Fijn weekend allemaal!

XXX

Geplaatst

hey Meiden,

Ben even een weekje weggeweest en weer heel wat bij te lezen, het zijn spanende dagen voor een aantal van jullie.

Repelsteeltje wat naar dat de tese optie eigenlijk ook komt te vervallen, een hele klap om te verwerken. Weet je ook wat de testosteronwaarde van je man was?

Arzu voor jou helaas ook nog geen zekerheid, zal voor je duimen dat de stijgende lijn zich toch nog goed gaat voortzetten

Suzzy en Sanne wat duurt wachten toch lang he, en fijn dat jullie zoveel cryo's hebben.

Dreamer februari komt steeds dichterbij....

Xx Mari

Geplaatst

Ja lekker weggeweest met vrienden, ook 2 zwangeren en 2 kleintjes en daar keek ik best wel tegen op. Maar het is me 100% meegevallen. Veel gepraat maar ook veel lol gehad en heerlijk uitgewaaid op het strand. En dan is er zo weer een week voorbij van al het wachten he. Kun jij de ww nog een beetje doorkomen?

Geplaatst

Hoi Mari,

Altijd leuk aan zee, zowel de winter als de zomer.

Fijn dat je veel hebt kunnen praten en vooral lol gehad hebt.

Het is belangrijk dat je je hart kunt luchten.

De wachtweken doorkomen gaat me redelijk goed af, vind het wel weer enorm spannend! ...er zit toch niets anders op dan weer dat wachten.

Ook al wordt je er op den duur ervaringsdeskundige in ...zal er nooit goed in worden!

Weet jij al wanneer de uitslag binnen is?

Geplaatst

HAA,

Ik voel me vandaag een beetje down...vanmorgen ging ik naar de wc en vond toen in mijn inlegkruisje een soort schilfertje (bruinsig). Ik denk natuurlijk meteen dat dit de embryo is...weet eigenlijk niet of dit wel kan dat je embryo eruit valt...Maar voel me echt rot!

XX

Geplaatst

Heh suzzy dat is niet fijn:( maar normaal kan het niet idd, misschien van de utrogestan?

Hier vandaag echt rood bloed dus het is gedaan:(

Miskraam met 5 weken en 3 dagen:(

Geplaatst

O nee he, wat een rotnieuws hier!!

Arzu wat erg, we dachten allemaal nog wel dat er een kansje was...

Heel veel sterkte

X Sanne

Geplaatst

Hey Suzzy,

Ik denk ook niet dat dat kan. Emmy zit veilig in je baarmoeder, die zit goed afgesloten en kan er volgens mij niet zomaar uitvallen.

Heb ooit eens ergens gelezen dat je het moet zien als een dik met boter besmeerde boterham en dan daar één of twee korreltjes halgelslag op ...die vallen er zeker niet vanaf.

Maar goed, ik begrijp heel goed dat de paniek je even om de oren sloeg.

Zou ik ook zeker hebben denk ik.

...was het een schilfertje of een drelletje?? (sorry voor mijn woordkeuze)

Probeer je niet te drukte maken.

Liefs Sanne

Geplaatst

Lieve Arzu, Ohhh wat een rot nieuws! Ik vind het echt heeeel erg voor jullie!! Weet niet wat ik moet zeggen...Ik had het jullie echt zo gegund!

Heel veel sterkte!! XXXXX

Sanna, het was echt een droog schilfertje, ik kon het ook zo doormidden scheuren. Ik ga er maar vanuit dat het niks was....stom dat wachten en die onzekerheid!! Hoe voel jij je?? Hoe gaat het met je buik??

XX Suzzy

Geplaatst

@Arzu: oh wat erg voor je/ jullie! Had zo gehoopt dat het nog goed zou komen!

Heel veel sterke!

@Suzzy: hoop dat het allemaal goed is!! Good luck voor jullie!!

Geplaatst

Hallo meiden

jeetje Arzu, dus toch..ik vind het zo enorm klote voor jullie!! ik had echt nog goede hoop!! Heel veel sterkte, ook voor je man.

Suzzy, inderdaad, je kan je vruchtje niet zomaar verliezen, ons werd destijds voorgesteld als een hagelslag korreltje die min of meer geplakt zit tussen de pindakaas.

Ik snap het goed dat je je rot schrikt maar ik denk echt dat het onschuldig is

Hou je haaks

lieve groeten

Babeth

Geplaatst

Ha Suzzy,

Laat je niet gek maken he meid! dat hagelslag verhaal is dus ook tegen andere verteld

(vergeet ik nooit meer) En een droog korreltje lijkt me zeker onschuldig...

Hoe voel je je nu?

Dat wachten redelijk ok maar vooral die onzekerheid ...echt niets voor mij!

Met mijn buik gaat het beter, voor mijn gevoel ben ik al wel wat vocht kwijt.

Maar er zit nog wel veel te veel in (voor mijn gevoel van een 4 maanden buik naar een 3 maanden buik gegaan)

Mijn lichaam geeft ook eigenlijk helemaal geen signalen af, had gehoopt op pijnlijke borsten of zo (als het maar zwangerschapstekenen zijn). Ook lees je her en der dat ze in omvang al toenemen, bij mij dus niets ...nergens geen tekenen van.

Heb jij dat wel?? Ik ben alleen mega moe maar dat komt van de utrogestan denk ik.

Geplaatst

HA Sanna,

Ja het gaat wel weer, dankje...!

Ik voel ook niet zoveel, pijnlijke borsten heb ik wel, maar die had ik al voor de punctie..dus waarschijnlijk van de pregnyl..en sinds vrijdagavond heb ik een beetje last van mijn eierstokken, vooral als ik in bed lig (ja logisch want dan ben ik helemaal gericht op mijn lijf..voel ik al wat.??). Hopelijk is dat een goed teken??!!

Fijn dat je buik al wat minder wordt.

Ik was vanmorgen nog aan het denken dat het wel heel leuk zou zijn als we allebei zwanger zouden zijn, dan gaan we gelijk op en kunnen we lekker met elkaar mailen over onze zwangerschap..of ben ik nu weer te hard van stapel aan het lopen??!!

En Arzu, lieverd, hoe gaat het met je?? Ik vind het echt heel erg voor jullie. Hopelijk zit je weer snel in je normale cyclus en herstelt je lijf zich snel. Ik denk aan jullie!! XX

Geplaatst

Hopelijk wordt je gedachte werkelijkheid!!

Ik voel ook van alles in mijn buik, vooral net na de utrogestan ...dus eigenlijk pas als ik er 100% op gefocust ben ...hoe gek kan ik mezelf maken?

Maar goed, dé zwangerschapstekenen blijven helaas nog wel uit.

Geplaatst

Arzu heel veel sterkte voor jou en je man om dit weer een plaatsje te geven. Ik denk aan jullie.

Sanne en Suzzy volgens mij zeggen klachten niet zoveel. Heb zelf voordat het hele medische circus begon wel 10x gedacht dat ik zwanger zou zijn. Altijd last van zere borsten en wat misselijkheid tussen mijn eisprong en menstruatie.

Geplaatst

Arzu; wat een groot verdriet. Het is onvoorstelbaar. Heel veel sterkte. Het zit alweer tegen bij jullie. Heel veel sterkte samen.

Mari81: Het is inderdaad een zware periode. De waarde varieert een beetje, maar de fsh is ruim boven de 40. Nu weet ik niet wat de waarde van je man zijn, maar staar je er niet blind op, dat als het bij jullie ook zo hoog is, dat het dan bij jullie ook eenzelfde situatie is... Alleen fsh waarde zegt niet alles hoor meid.

Sanna en Suzzy; spannend allemaal, volg jullie helemaal hoor!

Alle ander meiden; redden jullie je een beetje.. Het wordt tijd dat het weer lente wordt! Ja toch?!

Geplaatst

Hey Repelsteeltje bij mijn waren FSH en testeron beide rond de 11. Dus FSH iets verhoogd en testosteron aan de lage kant maar volgens ziekenhuis acceptabel. Maar ik begreep dat juist het testosterongehalte risico's mbt gezondheid opleverde zoals botontkalking vandaar dat ik er naar vroeg. En omdat de ballen wel van goed formaat waren kan de tese bij ons gewoon doorgaan.

En weten jullie al wat beter hoe jullie verder willen?

Geplaatst

Mari: begrijp helemaal wat je bedoel. Heb voordat we de mmm in gingen ook vaak gedacht dat ik misschien wel zwanger zou zijn... hoe gek kun je jezelf maken he?

Ik wil het niet doen maar het gaat vanzelf, als je zo graag iets wil kan je dat niet uit je hoofd zetten (dat kan iedereen van ons zich wel herinneren waarschijnlijk)

Ben nu vooral bang dat het fout kan gaan. Ben nooit eerder zo dicht bij een zwangerschap geweest en besef heel goed dat het fout kan gaan ...zie meer rode regeltjes dan groene. Dat maakt me wel een beetje bang, heb er zelfs slecht van geslapen (vandaar dat ik zo'n vroege vogel ben vandaag)

Voel van alles in mijn buik en weet niet of ik daar zo gelukkig van wordt...

Repelsteeltje, die keuze die je moet maken is echt heel moeilijk.

Neem de tijd om er goed over na te denken.

Hebben jullie al met diegene die jullie als donor willen vragen gesproken?

Kan moeilijk zijn om bespreekbaar te maken Wij hadden voor de tese al het één en ander besproken met de broer van mijn vriend. Weet als geen ander hoe moeilijk dat is.

Heel veel sterkte!!, ook voor alle andere die nog op uitslagen wachten van chromosomenonderzoeken, tese, ...wachtlijsten etc.

Neem op tijd tijd voor jezelf en voor elkaar!

Liefs Sanne

Geplaatst

dames vanmorgen weer voor bloed geweest, straks krijgen we weer het telefoontje!

Sanna ik duim heel hard voor je meid!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden