Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohw mari dat word spannend!!!

Ik duim heel hard!

sanna heb je nog geen behoefte te testen, ik had toen al getest hihih.

Geplaatst

Hebben jullie mannen ook voedingssupplementen genomen ter verbetering van het zaadkwaliteit?

De Gyn gaf er niet echt een advies in, maar je leest soms toch wel positieve verhalen over.

Geplaatst

Arzu, er liggen wel twee testen klaar. Maar na mijn stund van gisteren kan ik het beter even laten...

Mari, wij hebben dat toen ook gevraagd, een gezonde voeding is al voldoende zeiden ze tegen ons. Ondanks wij eigenlijk altijd gezond eten heeft hij toch iedere ochtend zo'n compleet tabletje ingenomen ...baat het niet dan schaadt het niet!

Ga denk ik wel eerder testen maar nu nog niet, laat ik maar even niet meer stunten... één keer de boel (voor niets) op stelten is wel even genoeg.

Geplaatst

Gelukkig Sanna! Hopelijk blijft het zo!!

Ik kan bijna niet meer! Ik ben zoooo bang dat het fout is! Ik heb ook wat meer (gele, sorry) afscheiding, dat duidt bij mij op een menstruatie...Ik wil niet!!

Mari, ik heb toevallig vandaag (pas) de rekening voor de opslag naar de verzekering gestuurd. Dus kan er nog geen antwoord op geven. Ik heb alles een voor een gedeclareerd om zelf een beetje overzicht te houden, vandaar dat ik zo laat ben. Hoop dat we er wat van terug krijgen.

Dilara, ik heb geen vaste testdag, ik wacht gewoon af...ik ben zo bang voor een menstruatie dat ik bang ben dat ik die testdag toch niet haal. Mocht ik na het weekend nog geen rode duivels hebben dan wordt ik langzaam blij en durf dan misschien wel aan een test te denken, nu echt nog niet!

XX

Geplaatst

Ohw Suzzy, ik hoop zo voor je dat er geen menstruatie komt en dat dit alleen maar een goed teken is. wat kan een week dan lang duren he.

Geplaatst

Suzzy, wij zijn samen wel twee angsthazen he... vind het ook allemaal zooo spannend!

Nog even, hou je taai he!!

Mari, kan je niet helpen bij je vraag. Wij hebben 375 euro betaald voor de opslag. Hiervan krijgen we niets terug omdat we zelf gekozen hebben om naar België te gaan. Daarvoor ligt het wel veilig komende 10 jaar.

Geplaatst

Ja inderdaad, hopelijk weet je snel of het wel of niet vergoed wordt..

We gaan gewoon eelt op onze duimen draaien dat je in ieder geval het bedrag moet voorschieten!

Geplaatst
Hebben jullie mannen ook voedingssupplementen genomen ter verbetering van het zaadkwaliteit?

De Gyn gaf er niet echt een advies in, maar je leest soms toch wel positieve verhalen over.

Die van mij wel. Toen we net pas in de MMM zaten en nog bezig waren met zaadonderzoeken, heeft hij 3 maanden lang extra gezond geleefd en verschillende voedingssupplementen en vitaminen geslikt, maar het heeft helaas niks geholpen. Later hebben we het nog een keer geprobeerd, maar toen had het wederom geen positieve invloed.

Ik denk dat het bij de één wel helpt, en bij de ander niet. Dus je kunt het natuurlijk altijd proberen. Baat het niet, schaadt het niet.

Geplaatst

Hey Mari,

Wat fijn dat je een datum hebt voor de TESE! Ik vond dat heel fijn, eindelijk iets om naar uit te kijken! Voor ons was het ook echt een lichtpuntje omdat we niet zeker wisten of wel wel in aanmerking kwamen voor de TESE omdat mijn vriend dus Y-deletie heeft.

Als ik jou was zou ik een hele dag vrij nemen inderdaad, want wij waren ook echt een hele dag in het ziekenhuis. Je man heeft zeker wel een week nodig, die van mij is zelfs twee weken thuis geweest, omdat hij een zwaaar lichamelijk beroep heeft. De eerste 4 dagen mag hij niets doen, aleen van de bank naar de wc en naar bed.

Mijn vriend is afgelopen maandag weer begonnen met werken, gaat goed, maar 's avonds heeft hij er nog wel een beetje last van.

Kortom, neem er de tijd voor, en onderschat het niet. Het is een klein sneetje maar best een grote ingreep.

Ik hoop dat ze bij jullie bergen rietjes eruit halen :happydance:

Groetjes Leve

Geplaatst

Leve,

Bedankt voor je reactie. Ben net even op het werk geweest en heb alles geregeld. Ik krijg er vrij voor en de dag later heb ik nog vrij genomen dus dan kunnen we alles verwerken pos of neg.

Het is inderdaad fijn om een datum te hebben, maar voel me nu nog wel een beetje hyper. Het besef dat het dan ook voorbij kan zijn.

Hoe lang moest je man ongeveer in het ziekenhuis blijven. Als het goed is wordt mijn man om 9.30 uur geholpen. Maar je kan pas een dag vantevoren bellen hoe laat je aanwezig moet zijn. Ik denk dat wij al in een hotel gaan omdat we best een stuk moeten rijden.

Hoe gaat het met jou? Ik heb gelezen dat jullie het donortraject in gaan, en binnekort gesprekken hebben. Heel veel succes daarmee en sterkte met al het wachten wat nu weer opnieuw gaat beginnen.

X Mari

Geplaatst

Hoi, je kunt inderdaad een dag van te voren bellen, maar er was veel onduidelijkheid over. Hij moest er in eerste instantie om 15:00 uur zijn en zou dan een nachtje moeten blijven, later was het 7 uur!!, en toen werden we 's avonds weer gebeld dat het half 8 werd.

Dus half 8 waren we er, dan eerst voorgesprek, dan een pilletje voor de narcose, en om kwart over 9 werdt hij de OK opgereden. Rond half 12 kwam hij er weer af, en om 13:00 uur was hij wakker en kregen we dat slecht nieuwsgesprek. Hup, hij moest uit bed. Hij voelde zich nog misselijk, en daarna is hij dus flauwgevallen.

Toen hij bij kwam heeft het nog tot 17:00 uur geduurt voor ze hem eindelijk een zetpil hebben gegeven tegen de misselijkheid. Daarna knapte hij snel op. Rond 18:00 uur zijn we naar huis gereden.

Voor je eigen rust kun je inderdad in een hotel gaan. Je weet van te voren niet hoe het gaat lopen. Ook heel goed dat je de volgende dag vrij hebt genomen. Dat vond ik ook fijn, om even je man te vertroetelen en er over te praten beiden, goed of slecht, maakt niet uit, er valt veel te bespreken.

Wij gaan inderdaad het donortraject in. langzaam begint dat idee een beetje te wennen. Het is een tweede keus met verzachtende omstandigheden.

Veel sterkte, en er zijn ook heel veel positieve verhalen over TESE. De kans was bij ons gewoon klein omdat mijn vriend die erfelijke aandoening heeft. Bij jouw vriend was het DNA en Chromosomenonderzoek toch goed? Dan is de kans ook groter dat er iets gevonden wordt!

Groetjes Leve

Geplaatst

Suzzy: hoe voel je je vandaag?

Arzu: hoe gaat het met jou?

Mari: het is echt voor iedereen anders volgens mij.

Wij moesten om 9:30 uur in het ziekenhuis zijn, voor 9:45 uur hadden we een eigen kamer. Daar moest mijn vriend zijn kleding ruilen voor een ok jurkje en hebben we even kunnen praten, ook was er tv en lagen er boekjes én ook nog koffie en thee ...top geregeld dus.

Rond 10:30 uur is hij naar de ok gereden en vóór 11:00 uur was hij al terug op de kamer. Ik kreeg direct het koffertje mee met de biopten die ik naar Genk moest brengen dus heb hem toen achter moeten laten... Toen ik de uitslag had (rond 15:00 uur) en door het dolle heen naar hem gebeld had, was hij al even thuis zei hij (wonen ongeveer 45 minuten rijden van het ziekenhuis) Gelukkig was hij al opgehaalt door zijn zus. Hij heeft wel een zwaarder pijnstilling gevraagt, het advies was paracetamol...

Maar mijn schoonzus die verpleegster is had iets anders gevraagt. Zou ik zeker doen!!

De donderdag en vrijdag heeft hij thuis gewerkt en maandag weer gaan werken. Hij liep nog wel een beetje moeilijk ...hij was van de trap gevallen heeft hij er maar van gemaakt.

Het was wel pijnlijk maar te doen zegt hij. Tot enkele weken na de ingreep had hij nog wel steekjes die hij voelde. Nu al even helemaal niet en je ziet al bijna niets meer van de sneetjes.

X Sanne

Geplaatst

Sanne fijn dat je vriend niet heel veel last heeft gehad na die tijd. De werkgever van mijn man weet hoe het zit en doet totaal niet moeilijk dus dat is wel lekker. Misschien dat hij nog wat gaat thuiswerken.

En hoe is het bij jou? Nog geen veranderingen?

Geplaatst

Hey Mari, nog een paar tips, Zorg voor een lekkere ruime joggingbroek voor de terugweg en de dagen erna. Het zaakje zat helemaal strak ingepakt en mog er pas na een paar dagen af... goed richten bij het plassen ging daardoor niet en zittend plassen ook niet omdat het omhoog geduwd zat... wordt waarschijnlijk ook in een emmer plassen dus.

Hij heeft wel last gehad maar misschien heeft hij er ook minder last van gehad omdat het resultaat heel goed was. Denk dat als we een tegenslag gehad zouden hebben dat het dan meer pijn doet. Uiteindelijk is een groot deel ook emotie denk ik... die achtbaan waar ik het al eerder over had, op die dag maak je wel een paar loopings hoor!

Persoonlijk heb ik het als "de dag des oordeels" ervaren ...voelde met net een crimi die te horen kreeg of er wel of geen straf zou komen.

Ben gister al begonnen met duimen en stop pas als je een bericht achter laat na de ingreep!

Voel me een stuk beter dan afgelopen maandag. Gister weer begonnen met werken en heb dus een goede afleiding en de dag vliegt voorbij. Moet komende 3 dagen ook werken en dan mag ik testen ....hoop ik tenminste!

Geplaatst

:please: Ik hoop het ook! Ook voor jou Suzzy!

Ik wens, duim, hoop,verlang en bid (..ja dat ook al tegenwoordig) de hele dag door dat emmy mag blijven wonen in mijn baarmoeder komende 8/9 maanden

Geplaatst

Dames opgelet blijf overal achter aan zitten.

Mijn man en ik waren in oktober bij de uroloog geweest. We kwamen in aanmerking voor tese. Als je wil weten wat er aan voor af is gegaan lees mijn profiel.

Wachtlijst 6 maanden in nijmegen. Vorige week gebeld naar nijmegen waren we niet bekend. Umc weer gebeld en wat denk je hadden ze de brief voor doorverwijzing naar nijmegen was nog niet opgestuurd en was nog geeneens een brief gemaakt. Ze waren het vergeten. Je begrijp vast en zeker wel hoe boos en verdrietig wij waren. Als ik niet had gebeld dan was de brief niet gemaakt en verstuurd. En dan waren we 6 maanden verder en dan waren we pas op de wachtlijst geplaatst. We wachten nu tot donderdag of we reactie uit nijmegen krijgen anders bellen we weer. We hebben nu wel een brief ontvangen dat het verstuurd is en een kopie van het dossier.

Maar er stond niet in de brief dat ze ons vergeten waren. Hopelijk kunnen we nog regelen dat we voor worden geschoven. Het is toch zeker niet onze schuld. :mad:

Geplaatst

nog een toevoeging van bovenstaande verhaal.

We hebben dus 3 maanden op een stapel gelegen.

En wachten dus nu al 3 maanden voor niks.

Wij hopen zo dat we toch over 3 maanden aan de beurt zijn en niet over 6 maanden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden