Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tja verdoofd eigenlijk.

Vanmorgen bloedprikken stond ik helemaal niet op de lijst!!!

Ik was zo kwaad heh.

Net of je een nummer bent.

heb hun woensdag een mailtje gestuurd en kreeg er helemaal geen antwoord op tot nu toe!!!

Geplaatst

Haa,

Sanna, ik voel ook vanalles in mijn buik, wordt er ook echt niet blij van...ik ben zoooo bang dat het weer niet is gelukt...

XX

Geplaatst

Arzu, wat naar dat ze nonchalant omgaan met iedereen he in die ziekenhuizen.

Zo wil je gewoon niet behandeld worden, je mag best laten horen dat je daar in teleurgesteld bent. Dat verdooft gevoel kan ik me helemaal indenken,sterkte

Suzzy, jij voelt dus ook vanalles... hetzelfde als de voorgaande keren?

Hopelijk is het nu anders. Begrijp dat je bang bent dat het misschien weer fout gaat.

Bij mij heeft de hoop ook grotendeels plaatsgemaakt voor angst.

X Sanne

Geplaatst

Net de uitslag het hcg is van 100 naar 79 gedaald , schijnbaar komt de echte miskraam er nog echt aan.

Dus we wachten maar af.

Maart gaan we waarschijnlijk voor een nieuwe poging!

Geplaatst

@Sanna en Suzzy: meiden wat spannend om jullie verhalen te lezen, we blijven duimen!

@Arzu: Irritant soms die ziekenhuizen! Kan me soms zo boos maken als ze zo onzorgvuldig met ons omgaan. Hoe gaat het verder met jullie? Lukt het om wat afleiding te zoeken of overheerst het verdriet? Denk aan je!

Geplaatst

Arzu: wat ontzettend knap dat je zo kunt denken ...mij zou het niet lukken denk ik.

Hier (lichte) paniek. Ben mijn temperatuur aan het bijhouden. Ierde ochtend na tp ongeveer 37,5'C Nu een keer 's middags opgemeten en nu is het 36,8'C

bbhhhhrrrrrr waarschijnlijk zijn die rode duivels dus onderweg.

Baal enorm dat ik het opgemeten heb. Had het mischien liever niet geweten...

Kan het ook zo zijn dat je temp ´s middags altijd lager is

Hoop natuurlijk dat het daaraan ligt ...tegen beter weten in

Geplaatst

hallo Arzu

wat een naar bericht he meid, je was er wel op voorbereid maar toch! Ik vind het niets van Jette dat het op deze manier gaat moet ik zeggen.

Fijn dat je door kan en wil gaan, hoeveel cryos heb je nog?

Sanna, ik weet niet zeker of je temp. veel wisselt maar weet wel dat voordat ik het ziekenhuistraject inging 3 maanden thuis getemperatuurd heb, was belangrijk dat ik het iedere dag om ongeveer dezelfde tijd deed en in dezelfde omstandigheden...

probeer je nog niet te druk te maken meid!!! sterkte met het wachten

groetjes

Babeth

Geplaatst

Arzu helaas heb je dan nu echt de bevestiging dat het niet goed zit, heel veel sterkte...

Sanna vlg mij moet je ook altijd op dezelfde tijd tempen en dan s'morgen voordat je uit bed bent. Maar weet niet of dit zo'n groot temp verschil kan verklaren. Ik zou morgen weer tempen om dezelfde tijd als je eerder deed. Dan hoop ik voor je dat het meevalt. Blijf duimen hier voor jullie

Geplaatst

nee meiske ik ook niet , maar helaas hebben wij die pech dan weer:mad:.

Ik ga het ook tegen tournaye melden dan!

We hebben nog 1 cryo maar ja dat is ook afwachten of die goed ontdooit.

weet je sanna ben gewoon kapot moe van het nee ja nee ja.

pffffff:(

Geplaatst

Arzu: kan het me zo goed voorstellen. Het freet energie en je moet je emoties dan ook nog kunnen hendelen. Heb je wel een paar dagen vrij? Lijkt me wel belangrijk, je kunt beter even de tijd nemen om het een plaatsje te geven anders krijg je er waarschijnlijk later last van...

Mari en Babeth dank je voor jullie berichtje. Hoe gek kan een mens zich maken he?

Heb erorme spijt dat ik dat gedaan heb, jullie hebben hoop ik wel gelijk.

Morgenvroeg weer testen en hopelijk is de temp dan weer hoger ...I hope so

Voel me een enorme oen omdat ik mezelf en daarmee ook mijn vriend zo kwel.

Hopelijk morgen weer een vrolijk bericht vanuit mijn kant!

Ga morgen ook weer werken, heb in ieder geval dus niet zoveel tijd om te piekeren of mezelf nog gekker te maken.

X Sanne

Geplaatst

Sanna: die temp zegt niks meis!

Je temp telt alleen als je net wakker bent en nog niet uit bed geweest bent.

Maar je hebt ook medicijnen gebruikt neem ik aan en gok dat je nu nog medicijnen gebruikt, dan zegt je temp sowieso niets.

@Arzu: dikke knuffel lieverd.

Geplaatst

Hey meiden!

Hier nog eens een berichtje van mij, is al eventjes geleden he! Heel af en toe lees ik hier nog eens mee.

Arzu, vind het echt SUPERerg voor jullie! Kan me inbeelden dat die rollercoaster van joepie – aaargh – yes! – toch niet - … echt te veel wordt … Een dikke knuffel! En vooral veel succes met de volgende poging! Je ziet het, het kan he!

Dreamer, ik tel met jou mee af naar half maart! Wij staan ondertussen ook een paar stapjes verder in het IUI-D proces. Vorig jaar zijn we goedgekeurd, ik heb al een aantal onderzoeken laten doen die in orde waren, en sinds vorige week weten we dat er een donor geselecteerd is! In februari moeten we nu nog het intakegesprek krijgen voor de behandelingen, maar de daaropvolgende cyclus kunnen we dus ook beginnen! Dat zal ook zoiets van half maart zijn (of hopelijk nog een paar daagjes eerder, hoe rapper hoe liever!).

Hoe gaat het met de rest van de meiden? Ik heb niet meer alles gelezen, dus ik sta misschien nog wel achter, hopelijk heb ik veel goed nieuws gemist! In ieder geval veel succes allemaal!

Geplaatst

Lieverds dank jullie wel!!!

Dreamer je bent zo'n schatje wat altijd maar hoop geeft.

Maaaaaaaar we gaan nu met zijn 3tjes, dreamer katrien en ik op naar maart naar onze volgende ( ki) d -cryo behandeling:)

Het is zoooooooooooo spannend.

sanna lieverd houd aub op met temperaturen, het heeft echt geen nut je maakt je nu zo gek als ik in mijn weken ja nee , miskraam.

Weet makkelijk gedacht maar heb dat tijdens de wachtweken niet gedaan.

Dan kun je nog beter een paar dagen voor de testdatum testen.

Alles komt goed!!!!!!!

Geplaatst

trouwens suzzy ik voelde vanaf de tp plopjes in mijn buik, mijn darmen!

En had zoiets ooooooooooh jee.

maar was wel zwanger!

je weet het nooit.

Maar ook elke zwangerschap is anders, dus god weet is het de volgende keer niks.

Geplaatst

Hé meiden,

Ik lees nog wel eens even mee op dit forum en wat is er al weer veel gebeurt ondertussen met jullie allemaal!!

Voor iedereen die nu aan het wachten is, heel veel succes, het is zooo spannend!! De eerste week voelde ik niet zo veel, maar de 2e week zeker wel, heel veel ongesteldheidsklachten zoals krampen ed. Het maakt je zo onzeker vond ik..... Ondanks deze klachten bleek ik toch zwanger, maar hier voel je weer niks van (althans ik niet) 't is dan nog veel te klein!! Dat komt allemaal veeel laterrrrrrrrrr!! Ook was ik niet direct misselijk enzo, dussss zwanger voelde ik me zeker niet....

Ons wondertje is nu al weer 23 weken aan het groeien en tot nu toe gaat alles erg goed!! Voor iedereen die nog gaat beginnen of al druk bezig is, heeeeel veel succes & sterkte met alles!! Blijf vooral hoop en geloof houden in een wondertje (ook al is dat soms verdraaid moeilijk) maar het kan zeker!!

Geplaatst

Hallo dames!

Goh lang geleden dat ik hier ben geweest (zie weblog voor uitleg)...

Wat een verhalen allemaal zeg meiden!

Wij staan inmiddels weer op de lijst voor onze ICSI in het UMC Radboud. Van de zomer is mijn vriend geopereerd: een geslaagde TESE (4 rietjes). Ik hoop dat we snel de groepsvoorlichting krijgen en kunnen starten en daarna met de eerste poging!

Groetjes en hou je taai!

:icon_flower: Paula.

Geplaatst

Paula meid!! Jeetje zeg, dat is inderdaad lang geleden. Ik heb me vaak afgevraagt hoe het met je ging. En ik was heel bang dat de TESE mislukt was, en dat je daarom niet meer op IVFmoeders kwam. Wat fijn dat er zaad is gevonden, en dat jullie met ICSI kunnen beginnen. Super dat je er weer bent! :-) Ik ga je weblog zo even doorlezen.

Suzzy en Sanna, wanneer mogen jullie testen, of hebben jullie niet een precieze datum waarop je gaat testen? Nou spannend hoor!

En Arzu, we hebben al PB contact gehad, maar ook hier even een dikke knuffel.

Geplaatst

HAA,

Even snel een berichtje van mij...moet namelijk zo weg...

Wat gezellig dat er allemaal oude bekende langskomen!!

Sanna, maak je niet gek meid! Ja kan het me helemaal voorstellen! Ik vind het knap dat je het überhaupt durft! Ik voel iedere dag of mijn baarmoedermond nog dicht is, ook belachelijk...maar ik moet toch de utrogestan inbrengen, dan ben ik er toch! (haha)

Verder voel ik vooral krampen in mijn eierstokken en baarmoeder, Susanna je maakt me blij, maar mijn angst als ik zo'n kramp heb overheerst nog!!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hey meiden, vandaag was er dan die felbegeerde envelop uit Nijmegen.

8 maart dan mag mijn man voor de tese. Ben in een keer supernerveus (dat zakt hoop ik nog wel weer wat af voor die tijd;))

Morgen het nog even regelen op het werk want is natuurlijk net een lastige datum. Maar ik ben blij dat er wat gepland staat en het toch ook al op een redelijke termijn gaat plaatsvinden.

Sanne heb je nog getempt vandaag of houd je je even in totdat je er een echte test tegen aan mag gooien.

Suzzy hoop dat het bij jou ook allemaal nog goed gaat

Paula heb je weblog gelezen, heftig jaar voor jullie zeg. Fijn dat jullie nu weer verder kunnen en hopelijk met een positief resultaat.

Katrien jij ook heel veel succes met je komende behandeling

En Sussana voor zulk nieuws doen we het. Geniet van je zwangerschap

Geplaatst

Mari: wat een goed nieuws!! Over 6 weken al, die wachttijd valt gelukkig mee.

Nu heb je tenminste weer een datum om naar toe te leven...

Dat je er even nerveus van wordt is heel normaal, je zit in een emotionele achtbaan en weet nog niet waar het einde is... Het is en blijft spannend tot de 8e 's avonds.

Als jij of je vriend vragen hebt stel ze maar gerust!

...en voor het werk, meestal komt geen enkele datum goed uit.

Zorg maar dat je de hele dag vrij bent en je vriend een paar dagen (of thuis werken als dat mogelijk is, heeft mijn vriend gedaan)

Nu gaat het opschieten!

Paula en Katrien veel succes met de komende behandeling

Susanna: fijn dat alles goed gaat, super. Voor ons allemaal ook top zo'n succesverhaal te lezen, geeft veel moed.

Suzzy: hoe gaat het met jou?, de zenuwen nog enigsinds onder controle...

Nou mijn temp was vanochtend gelukkig weer 37,5'C ....ppffff écht een erorme opluchting!

X Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden