Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Mone welkom hier. Ga je wel gelijk naar het ziekenhuis AMC of Radboud waar ze tese doen, dat scheelt vast weer tijd. Of ga je naar Duitsland of Belgie. In ieder geval veel succes met het traject waar jullie weer in gaan.

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzzy, ik begrijp het heel goed dat jij je (een beetje) druk maakt hoor meis.

Denk dat je pas van je zwangerschap durft te gaan genieten als je het hartje gehoord hebt. Dan weer spannend tot de volgende controle 3 weken later én dan weer tot de 12 weken echo. Daarna kun je wellicht pas écht met volle overgave gaan genieten.

(dat zou ik waarcshijnlijk hebben)

Maar goed, ik hoop echt dat jij eerder kunt gaan genieten met de volle 100% en dan wel komende woensdag!!! Wanneer mag je precies komen bij de gyn?

Over zo'n zwangerschapring heb ik nog nooit eerder iets gehoord.

Als je je druk maakt zou ik gewoon eerder een test doen dan woensdag, dan kun je mooi het hele weekend je positieve test bewonderen :happy3:

X Sanne

Geplaatst

Ha Mari,

Het gaat wel ok hier. Heb me erbij neergelegt dat we weer even moeten wachten.

Baal wel een beetje dat ik nog helemaal geen ovulatiesignaal heb. Normaal gezien heb ik dat nu al een paar dagen. Toen ik met de pil gestopt was is mijn cyclus ook een hele tijd van slag geweest en nu heb ik het ..tig aantal hormonen meer gehad.

Ben benieuwd. Geduld is een schone zaak toch? ...wie heeft een hemelsnaam deze gezegde verzonnen?! haha

Hoe gaat het met jullie, al aan het aftellen/turven tot de tese dag?

X Sanne

Geplaatst

Hoi Mone,

Welkom bij deze topic.

Voor jullie breekt er dus ook een spannende tijd aan.

Hebben jullie naast de gyn ook al een afspraak staan bij de uroloog?

Mocht je dat nog niet hebben kan ik wel het advies geven dat snel te doen.

...van enkele wachttijden wordt je niet vrolijk.

En als je ervoor kiest om er voor te gaan wil je ook graag snel vooruit toch?

Veel succes en geluk gewenst.

Groetjes Sanne

Geplaatst

@Sanne, vervelend dat het lijf geen sgnaal afgeeft maar je je mag pas in maart voor de cryo toch? Ik herken het wel, na het stoppen van de pil werd ik gewoon niet ongesteld. Ik ben nu 1,5 jaar gestopt en nu 4 x gemenstueerd. (2x dankzij de acupunctuur) Ik heb dan wel pcos maar toch begrijp ik dat je baalt! Al die hormonen in je lijf..

Geplaatst

Wij mogen dinsdag voor een gesprek naar R'dam, spannend!! dinsdag vroeg nog even het streekzh bellen of de uitslag er is van t dna onderzoek.

honey

Geplaatst

Honey,

We moeten 1 cyclus afwachten en dan zo goed als in de eigen cyclus de tp.

Weet dat ik pregnyl moet spuiten maar welke hormonen er bij zullen komen weet ik nog niet. Dat horen we bij de echo op cd 12 van de volgende ronde.

Waarschijnlijk wordt het maart, tenminste als de menstruatie niet heel lang op zich laat wachten. Ik heb de eerste ronde een cyclus gehad van 53 dagen, hoop dat ik nu niet zolang hoef te wachten. Het laatste jaar heel regelmatig ongi geweest.

Wat vervelend dat het bij jou zo lang wegblijft. Wat zegt de gyn ervan?

Esther,

Hoe was het afgelopen donderdag? Weet je al wanneer je de uitslag krijgt van het onderzoek?

X Sanne

Geplaatst

Hey Sanne,

Ja donderdag ging alles heel goed gelukkig.

We krijgen tussen 1 a 2 weken de uitslag pas indd.

We moeten de 25ste voor de 2e keer heen als we dan nog niks gehoord hebben vragen we het daar wel even na.

Hoe gaat het verder met jou?

Weet jij al wat meer waneer jullie kunnen?

Gr Essie

Geplaatst

Hoi Suzzy,

Jeetje wat een verhaal zeg!! Hoop voor jullie dat het allemaal goed mag gaan, het is zo spannend!! Wat betreft die ring, daar bedoelen ze de dooierzak mee, die zit als het ware aan je kind vast. Op een echo met 5 weken is je kindje nog maar een stip van een paar mm. Bij mijzelf konden ze wel al duidelijk vaststellen of er een zwangerschap was ontstaan, baarmoeder met daarin de vruchtzak (die is dan al vrij groot) met daarin dus de dooierzak (ring) en daaraan vast dus een stipje van een paar mm, dat is je kindje dan. Bij mij had het stipje toen ook al een hartslag en dat is niet bij iedereen zo... Ze kunnen dus vaststellen met zo'n vroege echo of de zwangerschap niet buitenbaarmoederlijk is en in eerste instantie goed is aangelegd, voor de rest is het idd afwachten allemaal, daarvoor is het nog te vroeg en moet je idd een aantal weken verder zijn!! Ik werd toen ook nog maar heel voorzichtjes gefeliciteerd, daarvoor was het eigenlijk nog te vroeg en moest ik de volgende echo maar afwachten. De onzekerheid blijft sowieso wel aanwezig hoor, pas als je veel verder bent dan komt de zekerheid wat meer, althans zo heb ik het allemaal ervaren!

Gaan ze ook nog een hcg test doen middels bloedtest?? En wat zegt je z'huis in Duitsland? In ieder geval heel veel sterkte met alles, ook voor alle andere meiden hier op het forum!!

Geplaatst

HAA,

Nou, ik word helemaal gek hier..zoo onzeker..had ik bijna verwerkt dat ik weer een prille miskraam had gekregen, zit ik nu weer in de stress.

Susanna, als ik jou verhaal lees, dan denk ik dat het bij mij niet goed is, als een dooierzak al zo groot is, daar kunnen ze toch niet langs gekeken hebben....

Ik ga het ziekenhuis bellen om te vragen of ik eerder kan komen, maar ivm carnaval zijn ze niet te bereiken...ik wil morgen ook nog een test doen. Maar ik heb geen testen meer en alles is hier dicht ook voor de carnaval. Ik baal er echt van. Hopelijk kan ik morgen een winkel vinden die open is.

Dusseldorf zegt er niet zo veel van, dat ik bloed moet laten prikken, maar de huisarts is ook al niet bereikbaar (carnaval!!) en of dit spoed is..??

Ik voel me machteloos en ben zooo bang. Mijn vriend zegt: we gingen er toch vanuit dat het fout was, dan is het nu toch alleen maar fijn als het wel zo is, en zo niet, dan helaas....ja zo nuchter ben ik niet! Ik kan aan niks anders meer denken!

XX Suzzy

Geplaatst

Lieve Suzzy,

Laat je niet gek maken he door wat er wel of niet op een echo te zien is.

Als het zo pril is kan het met de dag veranderden volgens mij.

En de ene heeft een emmy tp die meer of minder cellig is als de andere en dat zou ook weer een verschil kunnen geven op de echo omdat 'ie' dan nog niet zo ver is dan bij iemand anders bijvoorbeeld.... hoop dat je me een beetje kunt volgen.

Je bent jezelf alleen maar aan het kwellen en dat moet je niet doen!

...uhumm zeg ik dat? ben er zelf ook ervaringsdeskundige in, ...dus weet ik ook als geen ander dat je dat niet moet proberen te doen.

Als de arts heeft gezegd dat het ok is probeer er dan ook in te geloven.

Zou wel aan een test proberen te komen, dat zal een grote geruststelling zijn.

Vind het al zo ontzettend knap dat je nog niet eerder getest hebt, heeft een vriendin er toevallig geen liggen dat je weet.

De nuchterheid van je vriend komt denk ik écht alleen voor bij het mannelijk geslacht hoor, het zou mij ook de hele tijd bezig houden.

XX Sanne

Geplaatst

hey suzzy oooh dit is zooooo afschuwelijk , onzekerheid!!!!!!!!!!

Ik hoop op een positieve echo, alleen zo shit dat je zolang moet wachten.

Hier de bloeduitslag vandaag:

hcg 9 !

Ik aan het balen jeetje van 12 nog niet op 9.

Dus vroeg die man van hoe komt mijn cyclus dan op gang na het bloedverlies ofzo.

Mevrouw uw cyclus is al op gang , u heeft zelfs al een eisprong gehad:toppie: helemaal blij!!!!!!

Mijn lichaam doet het goed, pffff ben zo blij!

Het bloedverlies blijft zolang tot het op 0 staat zei hij.

Maar alles ziet er prima uit, cyclus hormonen goed en eisprong al gehad:toppie:

sanna kom meid op naar maart!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Arzu,

Helemaal top dat je lichaam goed meewerkt.

En ja, laat maart maar komen, konden we de tijd maar vooruit kijken he?!

Ik heb mijn eisprong vandaag. 100% zeker, ken mijn lichaam door en door... als mijn vriend nou gewoon zaadleidertjes had gehad was het allang gepiept denk ik.

Kon hij zien wanneer jou eisprong is geweest? We gaan volgens mij écht samen oplopen, gezellig!

X Sanne

Geplaatst

Suzzy, kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt. En dan ook nog carnaval zodat je nergens terecht kunt. Is er geen dienstapotheek open ofzo. Ik hoop dat je eerder duidelijkheid kunt krijgen. En dat je man er anders in staat is vast een manne ding. Mannen reageren toch meestal wat nuchterder. En jij voelt je lichaam en de signalen die het afgeeft waardoor je toch weer helemaal gaat twijfelen.

Arzu en Sanne fijn dat jullie samen in maart het traject weer in kunnen gaan. En hopelijk goed resultaat.

Maart gaat een spannende maand worden voor ons allen.

Geplaatst

sanna enkele dagen geleden 2/3? zoiets toen had ik ook vruchtbaar slijm.

ja gezellig allebei op naar een december beebje:D

Geplaatst

hey ladies.. ja nu we hebben besloten verder te gaan is het inderdaad weer erg spannend!!! ik denk dat wij naar het ziekenhuis in nijmegen gaan... maar eerst maar eens horen wat de gynecoloog te vertellen heeft de 23ste

groetjes mone

Geplaatst

@arzu: he fijn dat je lijf weer op orde is. Op naar de volgende ronde!

Wel bijzonder om te lezen dat maart voor velen een spannende maand gaat worden. Hopen op mooie resultaten voor een ieder!!

Geplaatst

Maart wordt inderdaad een spannende maand voor velen van ons.

Mari jullie mogen de 7e maart toch voor de tese ingreep?

Kun je de zenuwen nog een beetje hendelen en hoe zit jou vriend erin?

X Sanne

Geplaatst

Hey meiden,

Net terug uit R'dam, was best beetje nerveus wist niet goed wat ik kon verwachten..

We hebben alles tot nu toe doorgenomen wat gebeurd is in het streekzh. Ik moest in de beugels voor weer inwendig onderzoek. Weer beide bloed gegeven voor bepaalde waardes en lief moet nog een keer doneren voor semenonderzoek (was al 2 x 0,0 zaadjes..)Begin april uitslagen van bloed en semen. 14 april naar gent, naar de uroloog. Als alles mee zit gaan we in mei ons icsi schema maken, dus wordt spannend allemaal.

Ben dr nog helemaal van onder de indruk... Eerst stressen om een parkeerplaats, toen nog pondskaartjes laten maken (snel, snel we zijn al bijna te laat) en daarna naar de afdeling.. wat een doolhof daar! pff ben blij dat ik weer lekker thuis ben, alles maar eens laten bezinken en aan de slag met de verzekering om te kijken of alles vergoed gaat worden in gent..

@sanna, deze week zou ik weer mn ongi moeten hebben maar zou zomaar volgende week kunnen zijn. Ben allang blij dat het weer op gang is. De ene gyn zegt pcos de andere zegt geen duidelijke kenmerken daarvoor..fijn he?

Liefs honey

Geplaatst

Ha meiden,

Sanna, je hebt helemaal gelijk, ik maak mezelf helemaal gek!! Moet ik niet doen, daar heb ik niet zoveel aan! Ik ga nu niet meer googlen!! Dankjewel voor je peptalk! Maar....ik heb een winkel gevonden die open was en een test gehaald. Net gedaan, mijn schoonouders waren er toevallig, ik dacht ik doe het nu. Hoef ik ze ook niet meer in te lichten...met z'n allen naar de test gekeken en hij werd duidelijk POSITIEF!! :clap2:Daarna nog een poging gedaan om het ziekenhuis te bereiken en die waren er ook nog...en nu kan ik donderdag al komen! Joepie! Hoop zooooo dat er wat te zien is op de echo, dan ben ik echt blij en dan zal ik niet meer "zeuren"...maar die onzekerheid is zoooo erg. Het komt gewoon vooral door de bloeding en dat er niks was te zien op de 5-weken echo.

Honey, spannend allemaal voor jullie! Hopelijk vinden jullie snel zaadjes, op wat voor een manier ook. Als het niet vanzelf is, dan maar met tese. Als het resultaat uiteindelijk maar goed is!

Nou meiden, nog 2 dagen spannend voor mij...!!!

XX Suzzy

Geplaatst

Suzzy, VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!!! :toppie:

Wat fijn dat je overmorgen al mag komen!

Honey, jullie hebben ook een maand om naar uit te kijken, fijn dat er schot zit in de zaak. Wel balen dat je vriend nogmaals zijn ejaculaat in moet leveren. Het is tegen beter weten in en het is geen pretje voor je vriend ...maar goed zo werkt dat ik nl.

Wat je schrijft over pcos zegt mij persoonlijk heel weinig. Hoop dat het niet de icsi behandeling gaat belemmmeren. Wel vreemd dat de artsen elkaar tegenspreken.

X Sanne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden