Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee meiden,

Voor jullie allemaal een dikke knuffel.

:hugg:

Suzzy, ik heb ook steeds het idee dat de zaadjes toch niet sterk genoeg zijn. Waarom ik dit denk weet ik ook niet.

Ik heb van het weekend mijn gedachten helemaal kunnen verzetten, ben afgelopen zaterdag verast met mijn vrijgezellenfeest. Het was super tof hihi.

Sas

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Suzzy, meid, wat ontzettend kl*te!!! Hopelijk heeft dokter Scholtes een goede oplossing voor jullie!!! Het moet toch een keer goed gaan!! Misschien de volgende keer IMSI toepassen?!

Geplaatst

Ze hebben bij deze poging IMSI laten doen. Lieve Suzzy, heel veel sterkte. En ookal wil je het nu misschien niet lezen, maar je hebt gelukkig nog 8 cryo's in de vriezer. Dat is echt veel, en het moet gewoon een keer gaan lukken!

Dikke knuffel.

Geplaatst

Hoi Suzzy,

Gaat het weer een klein beetje? Teleurstelling na teleurstelling ...weet even niet goed wat ik moet zeggen. Nog een dikke knuffel!

X Sanne

Geplaatst

HAA,

Dankjewel allemaal!! Het gaat wel weer...maar als ik er te lang over nadenk dan wordt ik gek. Wat als het nooit lukt met eigen zaad. Durf nog niet aan een donor te denken. We willen eerst alles geprobeerd hebben. Ik ben wel aan het denken aan een nieuwe tese of misschien mesa? Eens kijken wat de dokter zegt (over 3 weken!!!).

Ik heb heel veel vragen...maar dan kan ik het de komende tijd even op me in laten werken.

Inderdaad Arzu, als je dat vruchtje ziet, dan denk je waarom ben je nou niet blijven zitten??? Heb jij ook de vruchtje(s) gevonden? Op zich vind ik het wel fijn nu weet ik zeker dat ik geen hoop meer hoef te hebben.

Loutjelou, deze poging was inderdaad al met IMSI..kreeg ik gister ook nog de rekening van de IMSI (€1050,00) moet het nog overmaken. Maar de cryo's die er zijn, die zijn ook ontstaan via IMSI, dus misschien niet voor niks het geld over maken. Het feit dat we IMSI hebben gedaan baard me nog meer zorgen...waarom is het niet goed genoeg ondanks deze techniek?

Sas, wat tof dat je je vrijgezellenfeestje hebt gehad en dat je er lekker van hebt kunnen genieten!!

Sanna, ben inderdaad gistermiddag naar huis gegaan. Ik zat er de hele dag toch al bij als een zombie, dit was natuurlijk de druppel. Lekker met mijn hond gaan wandelen.

Nou mijn motto is nu: Ik pik het niet! Ik vecht door net zo lang als nodig en op welke manier dan ook...

Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes, ben echt blij met jullie. We begrijpen elkaar goed!

XXX

Geplaatst

Suzzy, fijn dat er al weer zo in zit.

Begrijp dat je veel vragen hebt, schrijf ze op papier dan kun je de 24e zeker niets vergeten. Door de IMSI heb je nu wel 8 cryo's, er zijn dus nog 8 kanshebbers!

Heeft een tp van een IMSI emmy ook meer nestelkans dan bij ICSI of alleen meer kans op een betere deling?

Geplaatst

Sanne blij dat je zo snel weer kan.

Suzzy wat ............. Heel veel sterkte.

Wij kregen zaterdag dan eindelijk de brief binnen. Eind februari hebben we een intake.

Moet mijn man weer zijn zaad in leveren. Waar natuurlijk niks in zit.

Maar ja zeg ze dan misschien zit er wel wat in. Nou dat geloven we niet meer.

Bij de pesa was toch ook niks te vinden.

Aangezien wij in de flevopolder wonen moeten we zeker een uur rijden naar nijmegen.

Moet die toch produceren in een hokje daar. Daar ziet die zo tegen op. Prive is het echt niet meer. Maar gelukkig hebben we nog een kans en gaan voor onze droom. Wij zijn zo benieuwd wanneer mijn man geopeerd word en de op dezelfde dag vind de punctie bij mij plaats. We krijgen een directe tese.

Wie heeft hier ook ervaring mee.

En Leve hoelang duurde het naar jullie intake dat je man aan de beurt was?

Geplaatst

Hallo Allemaal,

wij zijn maandag in het AMC geweest en komen ook in aanmerking voor tese.

Voor ons is dit weer een hele nieuwe weg.

Mijn man was gesteriliseerd in zijn 1e huwelijk en toen wij elkaar leerde kennen gaf ik al aan kindjes te willen.

Mijn man gunde mij dit en na ons trouwen hebben we de sterilisatie ongedaan laten maken.

Dit is nu een jaar geleden.

Helaas zaten er geen zwemmertjes meer in zijn zaad.

Daarom mochten we dit nu proberen.

Ik heb vorig jaar al veel teleurstellingen gehad met testen enz.

Maar heb nu toch wel weer een beetje goede hoop gekregen.

Ik hoop dat ik hier met mensen over tese kan praten en wat jullie ervaringen zijn.

Gr Essie

Geplaatst

Hoi Essie,

Welkom hier bij deze topic.

Iedereen begrijpt je waarschijnlijk helemaal met wat je schrijft over de teleurstelling iedere maand. Wel fijn dat jullie een mogenlijkheid krijgen mbv tese, de kans van slagen is voor jullie waarschijnlijk heel groot omdat de bloedwaardes van je man goed zullen zijn. Weet je al wanneer de ingreep plaats vind? Ik hoop voor jullie dat de wachttijd niet heel lang is. Je wilt natuurlijk ook liever vandaag beginnen dan morgen.

Als je vragen hebt stel ze maar gerust hoor.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Essie,

Goed dat je even je verhaal doet.

Wij (mijn vriend) hebben de Tese reeds achter de rug en die is goed gegaan. Zat er bij jouw man helemaal geen zaadcellen in zijn sperma of alleen maar dode?

:icon_flower: Groetjes Paula.

Geplaatst

En Leve hoelang duurde het naar jullie intake dat je man aan de beurt was?

Hoi Raba, ik weet niet welke intake je bedoeld, maar na de uitslag van het DNA-chromosomenonderzoek, was het nog 1,5 maand wachten voor de TESE werdt uitgevoerd.

Heel veel sterkte! Ook voor Essie.

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Wij, mij man en ik wachten op de uitslag van het DNA-chomosomen onderzoek, afgelopen disdag gebeld (8 weken) maar was er nog niet. Wil zo graag weten wat daaruit komt maar tegelijk ben ik ook een beetje bang.

Over 1,5 week hebben we een intake gesprek in Rotterdam over hoe nu verder, ons eigen zh kan ons niet meer verder helpen.

Bij mijn man zijn geen zaadcellen gevonden en wij hopen dat we nu een Tese/Pesa krijgen. Zelf heb ik Pcos en had ik geen cyclus toen ik stopte met de pil in 2008. Nu ik in behandeling ben bij een acupuncturist komt mijn cyclus op gang!

Nog 1,5 week tot de afspraak en hoop dat we dan ook de uitslag weten van het onderzoek..

Liefs Honey

@ Leve, ik heb met je meegelezen en geschreven op eenander forum, hoe is het nu met je en met je vriend? Liefs.

Geplaatst

hey paula ik merk dat in veel ziekenhuizen word gezegd helaas niks gevonden.

Maar dan weet je nog niks.

Bij de gyn hebben wij te horen gekregen, dat ze net een halte te vroeg stoppen met groeien en daardoor helaas.

Maar vind dat ze wel wat meer uitleg mochten geven vaak:mad:

Geplaatst

Hallo Honey,

Welkom bij deze topic.

Spannend he dat wachten op de uitslag...

Weten jullie de reden al waarom er geen zaadjes gevonden zijn, verstoorde fsh waarde of anders? Heel veel succes met wachten en veel succes in de komende trajecten.

Groetjes Sanne

Geplaatst

Hoi Sanna,

Wij hebben volgende week donderdag het eerste spermaonderzoek.

Dan 2 weken daarna moeten we weer.

Dan weer 1 week later weer met opwekken.

Daarna een echo bij mijn man om te kijken hoe de leidingen lopen.

Ik moet op de 3e dag van mijn menstruatie bloed laten prikken en krijg een afspraak bij de gynaecoloog omdat ik wat medicijnen slik die aangepast moeten worden.

Verder staan alle afspraken met de artsen die ons gaan helpen al vast in mei.

Als alles meezit dan zijn we pas rond augustus aan de beurt.

Komt aan 1 kant goed uit we gaan in juli op vakantie.

Hoe is het met jou dan?

Ik zie dat jij ook tese hebt gehad.

en dat je maandag een echo hebt.

Hoe is het bij je ik lees ook dat je ongesteld bent geworden :(

Gaat het wel goed en hoe was tese gegaan en waar ben jij geweest?

Gr Esther

Geplaatst

Hey Paula,

Bij mijn man konden ze na de operatie niks meer vinden.

In het AMC vertelde ze ons dat hun er beter naar kijken dan het ziekenhuis waar we afgelopen jaar hebben gelopen.

Ik hoop en duim maar dat ze iets vinden en dat tese eventueel gaat lukken als ze niks vinden in mijn mans Sperma.

Wat super dat tese bij jullie is gelukt.

Hoe was het heeft je man veel last gehad?

En wat spannend hoe en wat verder voor jullie nu?

Gr Esther

Geplaatst

Hi Sanna,

waarschijnlijk (denken wij) ligt de oorzaak in het verleden. Mij lief is als kleine jongen geopereerd doordat zijn balletjes niet indaalde. Bloedwaardes waren tot op heden goed.

Het wachten duurt zoooooo lang maar ja, hoort erbij. Bij jullie is het allemaal vrij snel gegaan zo te lezen, hoe heb je je icsi ervaren? Hoop voor je dat je a.s. week groen licht krijgt voor je tp!

Liefs

Geplaatst

Hee meiden,

Welkom hier..

Honey, bij mijn vriend ligt het ook aan het balletje wat niet goed was ingedaald, en hij is hier pas op 9 jarige leeftijd aan geholpen.

Sas

Geplaatst

@ Leve, ik heb met je meegelezen en geschreven op eenander forum, hoe is het nu met je en met je vriend? Liefs.

Hey Honey!

Het gaat redelijk goed hier. Wil niet zeggen dat ik niet elke dag nog huil en dat we opstaan en naar bed gaan met ons kindje. Maar ik denk dat dat voor meerderen hier geldt.

We zijn nu (We = meer ik) op zoek naar een zaaddonor. Ik heb al twee mannen die evt. bereid zijn te doneren, heb ik via een site, en mijn zus kent iemand die ons ook misschien wil helpen. Het scheelt merk ik een hoop dat ze niet rechtstreeks aan ons hoeven te doneren maar aan de kliniek.

Maar ja het is afwachten of ze begin maart nog steeds willen :happy:

Jammer dat de uitslag nog niet binnen is! Hebben ze gezegd wanneer?

Groetjes Leve

Geplaatst

Sas,

Volgens mij is het bij mijn vriend ook rond die leeftijd(8/9) gebeurd... hij was nog jong maar weet het nog goed. Is bij jullie wel genoeg en goed zaad gevonden met de tese/pesa?

Honey

Geplaatst

@Leve, de uitslag zou 8-12 weken op zich laten wachten, we zitten nu op week 8,5 (ik tel echt dagen af haha!)

Jullie zitten echt in een heftig proces.. knap dat jullie verder kijken en al op zoek zijn naar een geschikte donor! Hoor je binnenkort of je in maart mag starten met de procedure of krijgen jullie eerst nog intake gesprekken...

Honey

Geplaatst

Essie en Honey welkom hier, ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid voor jullie komt. Wachten duurt lang he...

Leve wat fijn dat er zich al mogelijke donoren aanbieden dat is dan ivm de wederkerigheid denk ik he.

Dreamer weten jullie al meer?

Raba fijn dat jullie dan eindelijk bericht hebben uit Nijmegen, dan weet je in ieder geval dat ze de verwijzing eindelijk hebben doorgestuurd. Ik hoop dat jullie niet helemaal achter op de wachtlijst komen.

Hier geen nieuws, alleen dat het wachten op de tese me toch wel zwaar valt. Ik ga aardig stuiteren en hyper door het leven op het moment. We hebben in ieder geval al een heerlijk luxe hotel geboekt in Nijmegen.

Geplaatst

Hoi hoi,

ja het is inderdaad voor wederkerigheid, dus niet voor onszelf, ik vind dat wel prettig, zoekt een stuk makkelijker :toppie: Ik hoef niet kritisch te zijn!

Begin maart hebben we het tweede geprek, eerst met een psycholoog, dan gaan we het traject uitzetten. Als wij een donor hebben kunnen we dan meedoen aan wederkerigheid, zo niet, dan moeten we kijken hoe verder. Daarna een gesprek met een arts. Ik weet niet hoe lang het wachten is op een donor, maar mijn vriend is standaard met blond haar en blauwe ogen dus ik verwacht niet dat het heel lang hoeft te duren. :happy:

We zien het wel.

mari, ik kan me nog heel goed voorstellen hoe het voelde, de weg naar de TESE, ik vond het ook spannend! Ik ben blij voor jullie als het zover is, en natuurlijk voor Honey hoop ik op een positieve DNA-chromosomen uitslag!

xx Leve

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden