Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Mari,

Dat wachten is echt niet grappig inderdaad ..en die onzekerheid verschrikkelijk zelfs.

Kan me goed voorstellen dat je gaat stuiteren hoor.

Jullie gaan lekker even naar Nijmegen, altijd fijn zo even samen er tussenuit.

Veel plezier en geniet ervan!

X Sanne

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Esther en Honey,

Doe even een reactie voor jullie samen, net zo handig.

Het gaat hier wel weer ok. Het gaat op en af, nu zie ik het weer even helemaal zitten door een paar peptalk berichtjes in de cryo topic. Hoop inderdaad dat alles rustig is maandag op de echo en dat we snel verder mogen voor een cryo kans!

Het icsi traject is redelijk tot meegevallen zelfs. Het voortraject met het spuiten vond ik heel erg meevallen. De punctie was wel heeel gevoelig. (ondanks de overdosis van een middel waarvan je even zogoed als van de wereld bent)

Dan weer spannende dagen of de bevruchtingen doorzetten en er een tp en evt cryos zijn.

Heb een lichte vorm van overstimulatie gehad, daar heb ik misschien nog wel het meeste last van gehad.

Geduld en zenuwen worden zeker op de proef gesteld. Dat is bij de tese en bij de icsi zo, het is een soort emotionele achtbaan maar je weet alleen niet wanneer er een looping komt...

Als jullie iets willen weten over tese of zo, vraag maar raak hoor.

Hoop dat alles positief gaat verlopen voor jullie

X Sanne

Geplaatst

Welkom Esther en Honey. Een beetje laat, maar beter laat dan nooit. Ik ben hier niet meer dagelijks te vinden, ik zit gewoon niet zo lekker in me vel. Lijkt wel alsof ik de laatste tijd nergens zin meer in heb. Wat de mmm al niet met je kan doen he...

Sanna en Suzzy, jullie schreven dat jullie twijfelen aan de zaadjes die zijn verkregen d.m.v. TESE. Namelijk of de kwaliteit wel goed is, aangezien het fout gaat bij de innesteling. En ik ben natuurlijk geen arts, maar zoals ik het heb begrepen kan er haast geen topkwaliteit embryo ontstaan als het eitje is geïnjecteerd met een zwak of matig zaadje.

En jullie hebben beiden topkwaliteit embryo's, dus ik kan me bijna niet voorstellen dat de zaadjes niet zo goed zijn. Mij is in ieder geval uitgelegt dat de kans op topkwaliteit met een goed zaadje veel groter is dan met een minder goed zaadje. Hopelijk hebben jullie de volgende keer meer geluk. Ik zou er echt alles voor over hebben om nog wat cryo's te hebben liggen. Het zijn toch extra kansen.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Geplaatst

Dilara jammer dat het niet helemaal lekker gaat, wat overigens goed voor te stellen is. Ik hoop dat je wat afleiding kan vinden ook al laat het je nooit los. Heb je al bijna je evaluatie?

Sanna morgen alweer de echo, ik hoop dat je gelijk weer verder kan en nu zonder hormonen.

Suzzy hoe is met jou? Ik denk net zoals Dilara zegt als je goede embryo's hebt dat het dan niet aan het zaad ligt. Houd moed voor cryo's

XxMari

Geplaatst

HAA,

Welkom Honey en Esther, ik ben ook een paar dagen niet meer actief geweest op het forum...even rust...Dus alsnog welkom! Veel succes met alles!!

Dilara, balen zeg dat je even niet lekker in je vel zit! Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik hoop dat er voor jullie weer een beetje schot in komt. Ik had je ook cryo's gegund! Ook al is de kans kleiner, het is inderdaad een kans. Eerst zag ik de cryo's niet zitten (omdat mijn vorige cryo's ook zijn mislukt) maar toch gaan we er voor en zien het als een nieuwe kans. Ik wil deze keer wel vragen of ik ondersteuning kan krijgen door medicatie. Ik wil het gewoon een keertje proberen met utrogestan bijvoorbeeld.

En Dilara, je hebt denk ik gelijk over de zaadkwaliteit en de topembryo's. Ik ga woensdag naar het plaatselijk ziekenhuis om wat onderzoeken aan te vragen voor mezelf. Als je 2x een miskraam hebt gehad kan het zijn dat jezelf antistoffen aan maakt. Ik laat ook een chromosonenonderzoek doen. Ik hoop dat we dan kunnen uitsluiten dat de miskraam veroorzaakt wordt door "ons zelf", en dat het dus te wijten valt aan een fout tijdens de bevruchting, dat is in 90% van de gevallen ook.

Dan hebben we 24 februari dus nog een gesprek in Düsseldorf, hopelijk komt mijn menstruatie dan ook weer op gang en kunnen we voor de cryo's gaan!

Gisteren hebben we onze vrienden verteld over onze kinderwens die niet vervuld wil worden. Het heeft ons goed gedaan, echt een opluchting. Nu kunnen ze ons begrijpen als we het moeilijk hebben (vooral ik, mijn vriend gaat er iets makkelijker mee om).

Sanna, fijn dat je weer een beetje bent opgepept in het cryo-forum. Misschien kom ik die kant ook nog wel op..?!

XXX Suzzy

Geplaatst

Hallo meiden.

Heh dilara lieverd dat je niet goed in je vel zit is echt niet fijn:( pfff het is ook niet allemaal niks wat er is gebeurd.

Suzzy kom maar op naar het cryo topic.

Hier vandaag de bloedafname om te kijken hoe het hcg staat: 12 dus.

Ik had gehoopt op 0:mad: maar helaas zover zijn we nog niet.

Volgende week terug voor een bloedafname en dan maar hopen dat het iig minder dan 5 is!

Geplaatst

Ha Arzu,

Wat duurt dat lang zeg dat hcg...Daar heb je natuurlijk niks aan te willen...Het komt vanzelf natuurlijk wel, maar je wilt verder!! Maar rond de cryo-tijd zal het toch wel weer goed zitten.

Hoop dat je dan weer snel heeeeel veeeeel hcg hebt!! (-:

Ik zal me ook aanmelden bij het cryo-topic.

XX

Geplaatst

Ha Dilara,

Wat vervelend dat je je niet goed voeld, het is ook allemaal niet niks inderdaad.

Luister maar goed naar je eigen lichaam!

Persoonlijk heb ik nooit getwijfeld aan de tese zaadjes hoor (weet zo ook niet meer wie wel maar ik was het niet) Weet dat de tese zaadjes minder van kwaliteit zijn maar voor icsi zijn ze bewegelijk genoeg gelukkig.

We hebben nu nog vier cryos en ben daar echt enorm blij mee hoor!! zie dat echt als een bonus. Ik ben bang dat je mij verkeerd begrepen hebt...

Ik was wel teleurgesteld in mijn eigen lichaam omdat het een topemmy was, mijn BMS super was èn ik zelfs de utrogestan op de wekker heb genomen etc...helemaal volgens het boekje dus... En dat mijn lichaam het toch afgestoten heeft.

Ook had ik minder vertrouwen in een cryo dan in een verse emmy, omdat ik dacht de kans op een innesteling weer met de helft afneemt. Heb na een paar positieve berichten weer helemaal vertrouwen gekregen en hoop dat ik snel een cryo bij me mag dragen en dan een maand of 8 langer dan de emmy

Heel veel knuffels en ik hoop dat je je snel weer wat beter voeld

Geplaatst

Ow sorry Sanna, dan heb ik dat verkeerd gelezen, hihi. Ik zie net ook dat die reactie van Suzzy kwam. Maar ik denk in ieder geval dat de TESE zaadjes van jullie mannen goed zijn, dat laten de embryo's (van topkwaliteit) wel zien. Ik geloof echt dat het goed komt ;-)

Van mij ook een knuffel voor jullie allemaal. En ik hoop ook dat ik me snel wat beter/positiever voel.

XxX

Geplaatst

Hoi Mari,

Dank je wel ik hoop het ook.

Donderdag eerste keer in het AMC zaad inleveren.

We zien er weer tegenop omdat we dit al een jaar in een ander ziekenhuis hebben gedaan waar iedere keer werd gezegd dat er niks in zat.

De dokter die we nu hebben zegt dat ze hier een beter team hebben dus laten we dat dan maar hopen.

Na een ruim jaar teleurstellingen heb je niet veel hoop meer.

Gr Esther

Geplaatst

Hey Sanna,

Ik wilde je even sterkte wensen voor morgen en ik zal voor je duimen.

Als ik vragen heb of ze schieten mij te binnen zal ik ze zeker aan je stellen.

Dank je wel voor je aanbod.

Gr Esther

Geplaatst

Ja Esther tegen beter weten in hoop je toch vaak op een goede uitslag. Wie weet is er wat verbeterd.

Mijn man heeft 3x in moeten leveren en 3x niks.

Geplaatst

Hoi suzzy,

Dank je wel.

Ik lees dat jullie ook zo lang bezig zijn met teleurstellingen te verwerken.

Vind dat echt heel erg sneu voor jullie.

Wat oneerlijk he dat het allemaal tegen zit.

Deze maand heb je weer een gesprek zie ik.

Hopenlijk komt daar is goeds uit voor jullie.

Gr Esther

Geplaatst

Hey Mari,

Ja we zijn nu na de laatste test weer een half jaar verder dus ik heb wel weer ee beetje goede hoop.

We zullen het zien.

Het is toch weer afwachten allemaal.

Hm als jullie ook al 3x niks hadden dan weet ik ook hoe jullie je voelen ja.

Zo ... als ze bellen en zeggen dat er weer niks in zit pfffffff.

Hoe gaat het bij jullie nu verder?

Gr Esther

Geplaatst

wij hebben inmiddels alle vooronderzoeken gehad, en gaan8 maart voor de tese. Echt superspannend.

Hebben jullie al chromosomenonderzoek gehad?

Geplaatst

Hoi Mari,

Alleen bij mijn man is er bloed afgenomen.

Bij mij gaan we dat deze maand doen op de 3e dag van mijn menstruatie.

We zijn echt net begonnen vorige week in het AMC.

Hiervoor hebben we doordat wij de sterilisatie ongedaan hebben laten maken een jaar in beverwijk gelopen.

Dan wordt eigenlijk alleen de man constant onder controlle gehouden en getest.

Wij slaan nu dus een hele nieuwe weg in met allemaal andere dingen.

Geplaatst

Hai,

Wat ik me afvraag, hebben jullie mannen/vrienden allemaal de tese in NL ondergaan of zijn er ook die in bijv Belgie of Duitsland zijn geholpen en zo ja heb je dan de rest van je icsi (punctie en tp) daar ook of kan dat dan in NL? ik heb geen idee hoe dat werkt maar het Maasstad werkt samen met Gent vandaar.

@mari, 8 maart al de tese dat is lekker snel! Aftellen maar..

Liefs Honey

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook wij moeten morgen weer een potje inleveren...Gelukkig dit keer in Nijmegen waar we onze intake hebben. Heb een goed weekend gehad, maar ben nu toch wel zenuwachtig aan het worden!

@suzzy: Wat goed dat je je vrienden op de hoogte hebt gesteld van jullie kinderwens. Vind het zelf ook prettig dat de meeste mensen het wel weten. Ze houden er toch iets meer rekening mee. Al krijg ik heel af en toe nog wel opmerkingen waarvan ik denk; he dat zeg je toch niet tegen mij...maar goed, over het algemeen vind ik het ook prettig dat ik soms even kan spuien!

@sanna: succes morgen met de echo!

Geplaatst

Hi meiden,

Wij mogen nog niet verder. Het is nog niet rustig genoeg van binnen.

De tp wordt waarschijnlijk maart. Ze gaan twee cryo's ontdooien en áls

ze beide goed ontdooien worden ze allebei terug geplaatst.

Loes: succes morgen! Blijft toch iedere keer weer een beetje spannend bij zo'n semenonderzoek... ook al is het misschien tegen beter weten in.

Suzzy: hoe voel jij je nu?

X Sanne

Geplaatst

Hi,

Zo we hebben een lange dag erop zitten. Bijna heel de dag onderweg geweest voor die paar afspraken in het Radboud. Vriendelijke mensen daar trouwens!

En nu dan maar wachten...we waren al aan het wachten op het chromosomenonderzoek, maar we moesten ook nog een DNA-onderzoek hebben, dus ja het wachten wordt nog wel wat langer. Blijft jammer dat ze in ons vorige ziekenhuis minder goed weten wat er allemaal nodig is voor TESE...had ons weer wat weekjes kunnen schelen.

Merk dat ik nu doodop ben, moe van de spanning vooraf, moe van de onderzoeken en toch ook weer verdrietig dat het allemaal zo lang moet duren. De wachtlijst voor TESE is 4 maanden...dus als alles goed gaat, nog een half jaar wachten pfff..

Oja las hier eerder de vraag over de kwaliteit van de zaadjes na een TESE, heb deze vraag nog even gesteld bij de arts en die zei dat het niet uit maakt....

Sanna: jij ook succes met wachten!

Geplaatst

Jammer Sanne dat je moet wachten tot maart. Vooral als je je er eigenlijk al ingesteld hebt om gelijk door te gaan. Succes met wachten.

Loes fijn dat je je intake hebt gehad, wij vonden het toen ook een erg lange dag. Maar wel fijn dat alles op een dag gedaan werd. Hoop voor je dat je gauw weet waar je aan toe bent

Geplaatst

Hey Sanna,

Wat shit dat jullie weer moeten wachten.

Ik hoop voor jullie dat deze maand snel omgaat en jullie weer verder kunnen.

En dat de 2 cryo's die ze ontdooien top zijn.

Wij moeten donderdag voor het eerste zaadonderzoek heen.

Weet jij hoe lang het duurt voor je hoort of ze wel of niet zwemmertjes erin hebben gevonden?

Gr Esther

Geplaatst

Ha,

Loes, heb je eindelijk een intake-gesprek, en dan is zo'n dag ineens voorbij en dan moet je weer zo lang wachten. Maar je bent in elk geval weer een klein stukje verder. Wel echt slopend dat wachten en hopen..bha! Maar wel positief blijven hé!

Sanna, dat was dus even een tegenvaller, of niet? Maar ik wacht met je mee! Ik hoop ook in maart een cryo-terugplaatsing te hebben. Heb jij deze cryo-poging met of zonder medicatie??

En Loes, bedankt dat je het hebt nagevraagd van de tese-zaadjes. Stelt toch weer een beetje gerust!

Met mij gaat het wel ok, we zijn echt heel blij dat onze vrienden het weten. Woensdag naar het plaatselijk ziekenhuis. Hopelijk wil de dokter alle onderzoeken bij mij doen, zodat ik dat niet in Duitsland hoef, ivm de kosten.

XX Suzzy

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden