Ga naar inhoud

wie allemaal in afwachting van TESE

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Raba, ik weet niet welke intake je bedoeld, maar na de uitslag van het DNA-chromosomenonderzoek, was het nog 1,5 maand wachten voor de TESE werdt uitgevoerd.

Heel veel sterkte! Ook voor Essie.

Dat hebben we allemaal al gehad.

Deze intake is omdat we weer naar een ander ziekenhuis moesten.

Dan moet je weer je verhaal doen. We zien wel hoelang het duurt het is bijna 25 februari.

Geplaatst
Essie en Honey welkom hier, ik hoop dat er snel wat meer duidelijkheid voor jullie komt. Wachten duurt lang he...

Leve wat fijn dat er zich al mogelijke donoren aanbieden dat is dan ivm de wederkerigheid denk ik he.

Dreamer weten jullie al meer?

Raba fijn dat jullie dan eindelijk bericht hebben uit Nijmegen, dan weet je in ieder geval dat ze de verwijzing eindelijk hebben doorgestuurd. Ik hoop dat jullie niet helemaal achter op de wachtlijst komen.

Hier geen nieuws, alleen dat het wachten op de tese me toch wel zwaar valt. Ik ga aardig stuiteren en hyper door het leven op het moment. We hebben in ieder geval al een heerlijk luxe hotel geboekt in Nijmegen.

Dank je voor je reactie.

Wachten duurt zo lang. Goed bekeken van het hotel.

Geplaatst

@ Leve

Veel succes. Hopelijk vind je snel een donor.

@dilara.

Ik begrijp goed hoe je, je voelt ben nu weer wat actiever op het forum maar had er ook even geen zin in. Veel sterkte.

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Weet er iemand als je het zaad laat onderzoeken hoe lang je op de uitslag moet wachten of ze zwemmertjes zien?

Wij moeten overmorgen in het AMC laten testen.

Wij hebben alleen ervaring met een ander ziekenhuis en moesten soms bijna een week wachten op de uitslagen.

Dan duurt een week ook heel erg lang hoor.

Gr Esther

Geplaatst

Hoi Esther,

Mag ik vragen waarom jullie zijn doorverwezen voor tese? Mijn manheeft ook een mislukte hersteloperatie bgehad en ook wij kwamen bij het amc terecht. Daar beginnen ze weer helemaal opnieuw. Bij ons pakte het allemaal niet goed uit. Is pesa geen optie voor jullie? In het umc zit een goede uroloog. Als er verder geen afwijkingen bij je man zijn is dit misschien een betere optie...? Kijk maar eens bij mijn eerdere berichtjes, dit bleek voor ons gewoon mogelijk. Ben geen arts natuurlijk, maar wie weet. Als je vragen hebt hoor ik het wel.groet Megan

Geplaatst

Hoi Megan,

Ja dat zou misschien ook een optie wezen hoor.

Ik heb bij mij ook even aanvullig erbij gezet zoals je ziet onderin.

We gaan deze weg nu net in dus we wachten even af hoe en wat allemaal.

De arts die mijn man hiervoor behandelde rade dit aan.

Ik moet zeggen dat de arts in het AMC erg positief was over alles voor ons.

Hij zag het wel zitten.

We zullen zien.

Ik zie dat jullie eerdaags misschien de eerste poging krijgen?

Gr Esther

Geplaatst

Arzu: goed idee om gezellig samen in maart verder te gaan :icon_smile:

Suzzy: was wel even (enorm) balen ja. Maar goed nu kan mijn lijf even goed tot rust komen ...en ik zelf ook ( ben meer prikkelbaar de laatste tijd door alle emoties)

Esther: weet zo niet meer hoe lang we moesten wachten op de uitslag.

Volgens mij wat jij ook al dacht een week ongeveer.

Loes: dat wachten duurt lang he? Hopelijk hebben jullie veel afleiding en vliegen de maanden om.

X Sanne

Geplaatst

Esther wij moesten ook iedere keer 1a 2 wkn wachten, maar dat kwam ook omdat het dan in combinatie met andere uitslagen ging of bezoek.

Geplaatst

Hi Mari,

Dan wachten we het wel even af en vragen het morgen wel even na in het AMC.

Hi Sanne,

Ik denk zelf ook ongeveer een week maar we vragen het morgen ook wel even na.

Bedankt voor jullie reacties.

Gr Esther

Geplaatst

Haa,

Nou vanmiddag in het plaatselijk ziekenhuis geweest. Ik wou vragen of de arts een aantal bloedonderzoeken wou doen bij mij om uit te sluiten dat de miskraam door ons zelf wordt veroorzaakt (antistoffen, chromosoomfout), de arts wou eerst nog een zwangerschapstest doen voordat hij deze onderzoeken ging doen. Ik heb namelijk na mijn miskraam geen test meer gedaan, ik dacht sonde geld, ik weet toch dat het fout is...

Nou, wat denk je....een positieve zwangerschapstest!! We snappen er niks van! Ik was zo zeker van mijn zaak. Heb zelfs afgelopen zaterdag een fles wijn met een vriendin gedronken, ben gestopt met de utrogestan en had al een afspraak staan voor het ziekenhuis in Düsseldorf om te bespreken wanneer de cryo-plaatsing zou zijn.

Dit voelt echt heel raar. De miskraam is nu 2 weken geleden. Natuurlijk kan de test daar nog positief van zijn, maar de echo zag er uit alsof ik zwanger was...maar ben nu dus (waarschijnlijk) 5 weken en dat is volgens de gyn te vroeg om een kindje te zien in de buik.

Over 2 weken moeten we terugkomen.

Het is zo raar om de knop om te zetten. We houden er net zo goed rekening mee dat het fout is, eerst een goede echo. Kan het gewoon niet geloven.

XX Suzzy

Geplaatst

Hai suzzy,

Wat een verhaal, ook ik zit met verbazing te lezen!

Spannend hoor, hoop voor jullie dat het allemaal goed blijft gaan! toi toi toi

Liefs honey

Geplaatst

Wahh Suzzy,

Wat een verhaal. Hoop dat de afspraak in Duitsland afgezegd kan worden.

Ga weer opnieuw voor je duimen!

XX Sanne

Geplaatst

HAA,

Ik voel me aardig in the spot staan...haha!

Dankjewel voor jullie berichtjes!!

Ik durf niet te veel te hopen..Volgende week woensdag doen we toch nog een test, dan weet ik of ik Duitsland moet afbellen. Ik vind het dood eng om te testen...Ben gewoon zoooo bang op weeeer een tegenvaller.

XX

Geplaatst

Hey Suzzy,

Hoe voel jij je? Heb je het al een beetje kunnen bevatten?

Heeft de arts van de week alleen een zwangerschapstest gedaan of ook een bloedtest?

Begrijp goed dat je het spannend vind om zelf te testen maar vind het wel heel knap dat je het nog niet eerder gedaan hebt of gaat doen.

Was het bloedverlies vorige week van korte duur geweest of toch enkele dagen een beetje?

X Sanne

Geplaatst

Hey Sanne hoe is het met jou? Heb je de eerste poging een plaatsje kunnen geven. En alweer klaar voor de cryo, schiet nu toch ook alweer op he

Geplaatst

Ha Sanna,

De arts heeft alleen een urinetest gedaan. De echo zag eruit als een zwangerschap, alleen er was nog niks op te zien, omdat dit volgens de arts te vroeg was...maar nu ben ik gaan googlen en tot mijn verbazing is er bij vele andere wel wat te zien met 5 weken, op z'n minst een zwangerschapring (had ik nog nooit van gehoord...). Dus je snapt het al...ik ben eigenlijk wel weer in de stress...stom hé! Mijn vriend werd al boos en zei dat hij het internet ging afsluiten..haha.

Het bloedverlies is begonnen met bruine afscheiding, na 2-3 dagen werd dit helder bloed, en ik meen op bloeddag 4 het vruchtje gevonden te hebben (het was een soort bolletje van bloed) daarna is het bloed weer afgenomen naar bruine afscheiding, het was helemaal weg na 6 dagen...het was niet zoveel als een menstruatie.

Maar wat ik (gelukkig) wel heb is een soort van diepe pijn in mijn borsten, ik dacht dat het spierpijn of een beginnende ontsteking was. Maar waarschijnlijk dus van de zwangerschap.

Nou, wat een gez**k weer met mij, ik wil gewoon genieten van een zwangerschap, niet zo onzeker de hele tijd. Ik hoop echt dat over 1,5 week er iets op de echo is te zien en vooral te horen....

Nou, ik hoop dat jullie cryo-tjes (Arzu en Sanna) niet te lang op zich laten wachten en vooral dat dit blijvertjes mogen worden!!

Sas, hoe gaat het met jou?? Ben je zenuwachtig voor je bruiloft??? Die moet toch nog komen hé!!! Echt spannend zo'n dag, even andere spanning dan zwangerschapsspanning. Dat die maar snel erna mag komen...en dan natuurlijk in een goed resultaat!!

XXX Suzzy

Geplaatst

hallo dames... ben nieuw hier dus eerst maar even voorstellen en ons verhaal... wij hebben begin 2007 te horen gekregen dat wij in aanmerking kwamen voor tese... het allemaal toen even laten bezinken en er goed over nagedacht of we wel de medische molen in wilden gaan... maar JA!!! we willen heel graag weten of er een kindje van ons samen in zit... dus afgelopen week naar de huisarts geweest voor een verwijsbrief,we moeten eerst weer na de gynecoloog [wel een andere als toen maar ik neem toch aan dat de gegevens wel bewaard zijn gebleven] gisteren brief van gynecoloog gekregen en 23 feb kunnen we daar heen... het zal mij benieuwen!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden