Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanessa wat een supernieuws!! Gefeliciteerd met deze uitslag.

Liefs Dani

Geplaatst

Jheee, super geweldig meid. Van harte gefeliciteerd. Wat een heerlijke dag voor jullie en dan nog prachtig zonnetje erbij. Geniet er van. Het is jullie erg gegund.

Veel liefs xxx

Geplaatst

Vanessa,

WAUW, ik ben nu net ingelogd en wilde eerst op zoek naar jouw resultaat van vandaag. Ik heb zo ontzettend zitten duim en voor je, zie daar .... op moederdag het mooiste cadeau wat er is..... ZWANGER ZIJN!!!

Meis, ben onwijs blij voor je en hoop dat ik en Claudiaje je snel mag volgen!

Lekker genieten en positief blijven, da's het beste wat je kan want zie maar waar je vandaan bent gekomen!!

Hou ons op de hoogte he?!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

WAT IS DAT SUPERNIEUWS VANESSA!!!!!!

VAN HARTE GEFELICITEERD!!!!![/b

De ooievaars hebben hun weg dus gevonden in apeldoorn.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

VANESSA

Ik kan wel gillen van blijschap

WAUWWWWWWWWWWWW

Wat een mooi kado zeg voor je deze moederdag, Een ook nog eens prachtig weer (hier althans) ben zo blij voor jullie!!!!

yesyesyes

Het is jullie super gegund!!

Geniet er maar lekker van!!!

Knuffels Claudia

Geplaatst

vanessa,

Ik kwam hier 2 dingen koekeloeren.. 1 of lila al is bevallen, en of jij positief hebt getest..en ja hoor!! jij bent zwangerrrr! super super.. Ik wens je heel veel geluk en hopen zonder dat je kwaaltjes hebt.. (niet zo als mij constant boven de wc hangen)

liefs

Desiree

Geplaatst

hai Vanessa,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik dacht wel dat het okay zou zijn nav. je laatste berichten maar keek toch uit naar een bevestigend berichtje vandaag!!

geweldig dat het gelukt is! wat een mooie en bijzondere moederdag voor jullie!!!!

hoeveel emmies zijn er eigenlijk bij je teruggplaatst???

geniet maar lekker!!!

lieve groeten

Meiske74

Geplaatst

Meiden bedankt voor jullie lieve reacties.

Het besef dat we zwanger zijn dringt langzaam tot ons door.

Ik wou het zekere voor het onzekere nemen en heb vanochtend twee merken testen tegelijk gedaan.

Een digitale van clearblue en een gewone test van het eigen merk van de DA. De digitale test gaf zo snel het resultaat aan dat ik dacht dat mijn ogen nog niet helemaal goed waren.

De ultra test van matcare (6 dagen voor nod te gebruiken volgens de reclame en bijsluiter) gaf gistermiddag nog aan dat ik niet zwanger was.

Hoeveel stress kan zo'n kwalitatief slechte test wel niet geven!

Afgelopen nacht waren we om kwart voor twee thuis en om zes uur vanochtend werd ik wakker omdat ik plassen moest.

En van slapen is na die tijd niets meer gekomen. Dus moe zijn we wel.

Morgen het ziekenhuis bellen en dan afwachten wanneer we voor de echo mogen komen. Hebben jullie enig idee na hoeveel weken dat ongeveer is?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hi Vanessa,

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Na al die ellende is het dan eindelijk zover! Geniet er maar lekker van!

Liefs Luna

Geplaatst

Vanessa.

Ik meestal met een week of 7 en je bent nu 4 weken dus over een week of 3 ongeveer de echo.

Vanaf dan kunnen ze het hartje zien kloppen op de echo en zien of het er 1 of 2 zijn!!!!

SPANNEND!!!!

liefs Claudia

Geplaatst

Hi Vanessa,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Geniet ervan en maak jezelf niet gek in de wachtweken naar de echo toe......die over een week of drie zal zijn.

Geplaatst

Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.

Dit mede door mijn diabetes. Ben benieuwd wanneer je overgedragen wordt naar het team voor diabetes/zwangerschap.

Spannend allemaal!

Geplaatst

Hey Mamanessa!

Wij mochten ook 3 weken later voor de 1e echo komen.

En zoals hier al is gemeld, probeer je niet gek te maken in deze wachtweken.. ik vond de weken naar de echo erger dan de wachtweken naar de testdatum.

Probeer lekker een beetje afleiding te zoeken en voor je het weet is het zover.

Laat je nog weten wanneer je de 1e echo hebt?

Groetjes van Daan

Geplaatst

Whaaaaaaaaaaaaaaaa Vanessa, super voor jullie zeg!!!!!!! Eerlijk dacht ik het al wel een beetje dat het goed zat ;-)

Ben echt zo blij ...pfffff! geniet ervan meid het is je gegund!

Wij hadden de 1e echo precies 5 weken na de punctie, dan kunnen ze idd het hartje zien kloppen!

En zoals Daan al zegt, probeer jezelf niet gek te maken en geniet ervan en probeer je zinnen te verzetten, ook ik vond deze ww zwaarder dan die naar de testdatum, maar ze zijn het dubbel en dwars waard!!!!!!...GENIETEN Vanes!!!!!!!!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Mamanessa, dat klinkt wel erg leuk/lief.

Heerlijk dat iedereen zo mee leeft.

Heb gisteren de uitslag snel hier op het forum gemeld omdat ik weet hoe er hier meegeleeft wordt met elkaar.

In goede en in slechte tijden! Super!

Ik heb een lekkere dikke buik (opgezette darmen zijn dit las ik ergens)

Hoe ging dit mij de al zwangeren?

Groeit je buik ook sneller omdat je IVF gedaan hebt. Hormonen, punctie etc?

Geplaatst

Mamanessa ( blijf het leuk vinden hahaha )

Mijn buik was in het begin ook helemaal opgezet en dit kwam bij mij omdat er nog wat bloed en vocht in de aangeprikte blaasjes zat.

Ook had ik last van verstopping in het begin en daardoor leek het wel of ik al weken zwanger was..

Veel drinken en het buikje lekker warm houden..

Hoe is het met je mannetje?

Allebei met een supersmile vanmorgen opgestaan?

Geplaatst

Leuk he Vanessa....

Die dikke buik, klinkt bekend, ik heb er ook last van en de arts in het ziekenhuis vertelde me dat normaal de darmen al opzetten van de natuurlijke hormonen, maar door de kunstmatige hormonen is dit nog iets erger. Dus klinkt niet vreemd...ik lijk ook wel al weken verder dan dat ik ben....

Liefs,

Britt

Geplaatst

waaaaaaaaaaahhhhhhhhh vanesssaaaaaaaaaa!!!

van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!!

wauw, geniet ervan meissie!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden