Ga naar inhoud

Ons tweede en hopelijk laatste IVF/ICSI avontuur!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 255
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Vanessa,

Ik heb nog aan je gedacht vanmorgen, wandelend door het ziekenhuis. Ben heel benieuwd hoe je eerste echo is gegaan. Word jij de eerstvolgende tweelingmama (alhoewel 1, gezond, kind ook al super is natuurlijk)?

Laat je het nog even weten?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Wij zijn compleet van slag.

Vanmiddag hebben wij onze 1e echo gehad.

Op 25 april hebben wij de tp gehad en we zouden vandaag precies 6 weekjes zwanger zijn. Oftewel a.s. zaterdag heb ik 4 weken terug de tp gehad.

We hadden vanmiddag een andere arts en we hebben 1 vruchtje gezien. Zij vind deze te klein en zegt dat wij rekening moeten houden met een miskraam. We moeten ook stoppen met utrogestan, volgens mij moeten de zwangeren onder ons dit langer door gebruiken dan tot de testdag.

Dinsdag kunnen wij om 10.15 weer terecht voor een echo.

Maar als wij in de boeken kijken naar de planning van de groei van het embryo zou het qua grootte niet zo veel afwijken als dat wij vanmiddag gezien hebben. Wie heeft hier ervaring mee?

Morgenmiddag hebben we in ieder geval een belafspraak met onze eigen arts.

Ik vond het al vroeg voor een echo, had ik dit maar aangegeven en voor later een afspraak gemaakt. Maarja, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de nieuwsgierigheid het dan wint.

Wie of wie heeft er voor 6 weken zwangerschap een echo gehad, hoe was daar de uitkomst van?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Oh Vanessa, wat een rotdag. Ik kan je geen antwoord geven. Maar wellicht iemand anders, ik hoop het voor je! Op de site www.babybites.nl hebben ze duidelijke overzichten met afbeeldingen. Wellicht kan je daar iets vinden mbt de grote van de vrucht?? Succes en sterkte.

Geplaatst

Hi Vanessa,

Ik heb met 5w+5 dagen een echo gehad en daarop was niets anders te zien dan een vruchtzakje met iets van een ring erin. Het vruchtzakje zat hoog in de baarmoeder en was dus niet nauwkeuriger te meten. We hadden dus ook geen hartslag en er is een echo gemaakt voor 2 weken laten. Toen was dat gelukkig wel allemaal te zien en ben nu 15w+2d...

Ik loop/liep overigens in het AMC en moest vanaf de dag van de bloeduitslag stoppen met de witte bolletjes...

Ik zat enorm in de piepzak dat er geen hartje te zien was, maar al googelend zag ik dat dat wel veel vaker voorkwam.

Heel veel succes en probeer nog even moed te houden, wie weet helpt het.

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Ja, ik heb dus gisteren een echo gehad en het was 7,2mm groot en het hartje klopte. Ik dacht ook dat dat nooit kon met 6 weken, maar ik heb het zelf gezien. Als ik van jou tp uitga en 2 weken daarbij optel dan kom ik op 5 weken en 2 dagen. Op die dag heb ik ook een echo gehad en toen was niets te zien behalve een vruchtzakje. Ik heb nl. vorige week woensdag 13 mei eerste echo gehad en door bloeding gisteren de tweede. Ik vond het een heel verschil. Ik zou me nog niet gek laten maken, want volgens mij is het heeeeel normaal om nu alleen nog maar een vruchtzakje te zien. Ik hoop zo dat je volgende week dinsdag een hartje ziet! Hou alsjeblieft de moed erin en wacht even af wat jouw arts zegt morgen.

Liefs

Geplaatst

Meiden bedankt!

Volgens mij heeft die arts vanmiddag zitten slapen.

Ik heb zelf de datum uitgerekend via de ivf due site.

Renee, ik zou dan inderdaad volgens jou 5 weken en 2 dagen zwanger zijn.

Dan is het toch wel knap dat ze wat kunnen zien! Ga ik maar even van uit dan.

Heel, heel erg bedankt voor jullie berichtjes.

Ik dacht echt dat ik gek werd! Voel me nu een stuk beter!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja, ik dacht ook dat ik verder was vorige week, maar toen telde de arts ineens 3 of 4 dagen eraf en was ik ineens 5 wkn en 2 dagen ipv bijna 6. Heeft die arts van vanmiddag bij jou de datum niet opnieuw uitgerekend...? Bij mij vroegen ze meteen datum van TP en begonnen te rekenen. Ik was erg teleurgesteld. Bij mij zag je toen nog geen vruchtje!!! Helemaal niets behalve een klein vruchtzakje. Logisch dat het nog te klein was voor 6 weken bij jou. Jij hebt vast de datum van eerste dag van laatste menstruatie of start van medicijnen ingegeven bij de berekening (dat had ik wel gedaan).

We gaan er maar vanuit dat die arts vanmiddag niet goed bij de les was.

Liefs

Geplaatst

het rekenen is heel makelijk.

je neemt de dag van de punctie dat is de dag van de eisprong en bevruchting.

en daar tel je twee weken boven op en zoveel weken ben je zwanger.

ik had op woensdag 29 april de punctie dat maakt woensdag 15 april mijn eerste cyclys dag(twee weken ervoor) dat is morgen 5 weken geleden dus ik ben vijf weken zwanger.

groetjes svenja

Geplaatst

Ticker even aangepast.

De arts heeft dit vanmiddag helemaal niet gedaan, het uitrekenen. Ze heeft het helemaal niet gehad over hoelang ik zwanger zou zijn.

Had zelf dus een verkeerde berekening en heb er daardoor misschien ook niet aan gedacht. Ik was gewoon totaal perplex!

Normaal kom je voor een echo met 7 weken. Zou ze daarvan uitgegaan zijn?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Svenja, mijn gyn telt vanaf de tp en niet vanaf de punctie, omdat bij de een de tp plaatsvindt na 2 dagen en de ander na 3 of 4 dagen. Mijn arts telt de dagen na tp en dan 2 weken erbij. Ik had hetzelfde gedaan als jij en dit was niet goed volgens mij gyn. Zo zie je maar....ze doen het overal weer anders, maar in dit geval wel van belang om de grootte te bepalen. In het begin gebeurt er zoveel en in week 6 wordt het vruchtje 2x zo groot, dus dat is al heel wat. Lijkt me dan toch wel van belang om redelijk juist te zijn met de berekening.

Vanessa, ik denk het hem daar in zit. Daar gaan we gewoon maar van uit. Vind je niet???

Ik moet trouwens 3 x daags 200mg Utrogestan blijven nemen tot 12 weken zwangerschap. Lang he?!

Liefs

Geplaatst

Hey Vanessa, wat een spanning zeg....pffff, maar ik geloof ook dat het gewoon bij de berekening van de arts mis is gegaan.

Bij ons gingen ze tellen vanaf de punctie/bevruchtingsdatum 30/3. De 1e echo was ook precies 5 weken na de punctie 4/5 (dus toen precies 7 weken zwanger) en het hartje zien kloppen en het was toen 0,965 cm groot. Vandaag (9 weken en 1 dag) 3D echo gehad en nu was het ongeveer 2,5 cm groot...moet je nagaan hoe snel het groeit.

Oh ja en ik heb t/m 10 dagen na de TP Utrogestan bolletjes moeten gebruiken.

Nou meid succes, ermee en misschien kun je morgen uit de belafspraak met je eigen arts iest wijzer worden. Hoop het voor je!

Liefs,

Britt

Geplaatst

Vanessa

Wat vervelend zeg die toestand vandaag.

Maar het verbaasd me eerlijk gezegd niet

Want ik vond je echodatum erg vroeg.

Met je testdatum ben je nl 4 weken zwanger plus dan ruim een week daarna de echo is idd in de 5 weken.

Ik vond het al zo vroeg.

Ik zou me daarom dan ook geen zorgen maken en gelukkig heb je een belafspraak morgen met je eigen Gyn, dus kan je alles bespreken van vandaag.

En mag je ws gauw weer komen (over een week of 2) voor een echo wanneer het er wel tijd voor is en er wel een kloppend hartje te zien is!!

Balen ook dat er zo veel verschil in de utrogestanbeleid zit per ziekenhuis, kan me voorstellen dat je daar onzeker van word

Balen hoor, je had het je vast anders voorgesteld je eerste echo van je babytje!!

Dikke knuffel van mij

Geplaatst

Hoi vanessa,

Jheetje zeg wat doen ze je toch allemaal aan, of dat deze hele behandeling al niet genoeg stress met zich mee brengt. Het is handig als ze zelf eerst is nadenken en controleren hoe ver je zwanger bent, voordat ze zulke uitspraken doen.

Ik heb 3 jaar als verpleegkundige op een kraamafdeling gewerkt en idd wat Michelle zegt dat klopt wel, rond de 5 weken is er alleen een vruchtzakje met een ring te zien. En bij mijn eerste zwangerschap had ik ook al heel vroeg een echo en toen was er ook nog weinig te zien en met 6 weken ook nog alleen een vruchtzakje en toen ik bijna 7 weken was toen zagen we pas een hartje kloppen.

Dus meid houd de moed erin en positief blijven hoor. Niet gelijk in de put zitten, omdat iemand zo'n stomme uitspraak doet, die niet eens door heeft wat de gevolgen daarvan zijn voor jullie. Echt heel onproffesioneel.

Succes morgen met je belafspraak en ik hoop dat je eigen gyn wat meer duidelijkheid en gerustelling kan geven.

Veel liefs x

Geplaatst

Hi Vanessa,

Wat meerdere hier zeggen, vond ik je echo datum ook heel erg vroeg.

Ik had pas de eerste echo bij ruim 7 weken, omdat ze dan zeker weten dat ze een hartslag kunnen zien. Je bent "pas" ruim vijf weken zwanger en ik vind het niet gek dat ze nog niets zagen.

Bel anders morgen met het ziekenhuis en vraag het aan haar of iemand anders of er misschien een foutje is gemaakt. Een fout is menselijk, maar daardoor zijn jullie heel erg verdrietig, wat heel goed te begrijpen is.

Succes!!

Geplaatst

Na alles wat ik lees denk ik ook dat er inderdaad sprake is van een hele foute uitspraak, ze had eerst even na moeten rekenen hoelang je dan zwanger zou zijn. Laat je nog niet gek maken hoor want 5 weken is gewoon heel erg vroeg om echt iets te kunnen zien. Ik had mijn eerste echo zelfs pas toen ik al ruim 8 weken zwanger was.

Geplaatst

Mamanessa, ze zal de berekening wel helemaal verkeerd gedaan hebben!

Ik ben het met de meiden hierboven eens, het was veel te vroeg voor een echo.

Ik heb even gemist wanneer je nu weer langs mag komen?

Laat je niet gek maken en probeer lekker een beetje te genieten, maar kan me indenken dat het erg vervelend is...

Ik denk aan je.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Het rare is dat ze helemaal niets berekend heeft (met ons tenminste).

Wij hebben aan de baliemedewerkster telefonisch doorgegeven dat we zwanger waren (vorige week maandag) omdat de IVF secretaresse het te druk had. De baliemedewerkster begon wat te murmelen en maakte de afspraak voor gisteren. Ik vond dit al vroeg (dacht zelf dat ik gisteren 6 weken was maar dat blijkt dus 5 weken en 2 dagen te zijn) maar je nieuwsgierigheid brand volop dus ik dacht; "gewoon gaan". Dit hadden we misschien beter niet kunnen doen.

Normaliter zijn de eerste echo's na de 7e week.

Vanmiddag tussen half twee en half drie worden we gebeld door onze eigen arts.

Wij hebben er in alle consternatie ook niet aan gedacht om te vragen hoelang wij dan zwanger zijn. Je bent gewoon volledig lamgeslagen.

Ik hoop gewoon dat ze een gigantische fout gemaakt heeft.

Gisterochtend moeders voor moeders gehad en vang sindsdien al mijn urine op. Valt me reuze mee. Ik woon naast mijn bedrijf en ga sowieso altijd al thuis plassen. Dus geen gesleep ofzo.

Ik had gisterochtend dus ook een schitterende zwangerschapstest van MvM.

Hoe konden we weten wat ons gistermiddag gebeuren zou....

Mijn man heeft nog wel gevraagd of spanning hier mee te maken zou hebben.

De scheet...

Op zijn bedrijf (mijn schoonouders wonen daar bij) is zondag een gigantische brand geweest.

Wij stonden vlakbij het gebouw wat afgebrand is.

Het begon met een explosie en een gigantische vuurbal.

Niet veel later stond het vol met wel 40 brandweermannen die al hun slangen moesten koppelen om 600 meter

verderop water te kunnen tappen.

Het is gelukkig bij 1 gebouw gebleven want er was grote kans dat alles af zou branden.

Als de brand een paar minuten later gemeld was (als er bijv. niemand thuis geweest was) dan was

alles plat geweest. Moeten we maar niet te veel over nadenken.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Kan het niet meer houden, heb dus maar de telefoon gepakt en het ziekenhuis gebeld.

Er wordt nu een mail gestuurd naar mijn eigen arts (status wordt ook alvast opgezocht) met de uitleg van ons verhaal.

Dus ik hoop dat ik eerder gebeld wordt dan half drie.

Onzekerheid is het ergste.

Liefs,

Vanessa

P.S. Iedereen bedankt voor de berichtjes en de steun, hartverwarmend!

Geplaatst

Hoi Vanessa, Ik hoop zo dat je snel word teruggebeld en uit je onzekerheid wordt gehaald. Ik duim met je mee dat alles goed is.

Liefs

Geplaatst

Oh meid, nou...duim duim duim....valt niet mee voor jullie zeg....pffff.....maar ja, denk maar zo: geduld wordt beloond....

Liefs,

Britt

Geplaatst

Vanessa,

Succes!! Ik hoop echt dat ze in het ziekenhuis een veel te voorbarige conclusie hebben getrokken. Volgens mij was de echo ook erg vroeg. In ons ziekenhuis krijg je 4 weken na de terugplaatsing op z'n vroegst een echo. En ze hebben al gezegd dat er dan niet altijd iets te zien is. Ik ben zelf nog niet zwanger geweest, maar deze voorlichting hebben we al wel gehad.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Nou meiden!

De arts van gistermiddag heeft net gebeld. En excuses gemaakt.

Omdat we nog zo vroeg in de zwangerschap zijn wou ze ons voorbereidden op een eventuele miskraam. Dit had ze anders moeten doen vind ze achteraf. Op de vraag hoelang zij dan denkt dat we zwanger zijn zei ze; ergens tussen de 5 en 6 weken. Dus ik heb gezegd dat we gisteren 5 weken en 2 dagen zwanger waren, dit kon wel kloppen. Het ligt eraan hoe je het berekend.

Toen heb ik gevraagd wat ze van het beeld van gisteren vond als je hiervan uitgaat dan vond ze het een goed beeld.

Het had ook gekund dat je nog niets gezien had!

Op mijn vraag of ik de utrogestan niet door moest gebruiken tot 12 weken zwangerschap belde ze gisteren met mijn eigen arts omdat ze hier het antwoord niet op wist. Dit hoefde niet.

Vandaag zei ik tegen haar; utrogestan moet je tot 12 weken zwangerschap slikken als je een cryo terugplaatsing hebt gehad, klopt dat? Ja, zei ze. Daarom was ze gisteren niet zeker van haar zaak en heeft dat toen gecheckt.

Conclusie; een nieuwe fertiliteitsarts (ruim een half jaar werkzaam in het Gelre) die ons door haar manier van "voorbereidden" een benauwde dag/nacht bezorgd heeft. Met als gevolg dat ik alles nu dubbel voel in mijn lijf en dat moet proberen los te laten.

We hebben toch een behoorlijke klap opgelopen.

Ik hoop dat ik het hele verhaal een beetje duidelijk heb kunnen uitleggen.

Dinsdag om kwart over tien gaat mijn eigen arts weer een echo maken.

Ik zal blij zijn als we zover zijn en een bevestiging krijgen dat alles tot dan goed gaat.

Dus voor nu; Let it gooooooooo.

Liefs,

Vanessa

@Renee, nu begrijp ik pas goed hoe jij je de afgelopen week gevoeld moet hebben. Dit gun je werkelijk niemand. Vreselijk!

Geplaatst

Hey Vanessa,

Blij dat je dit gesprek hebt gehad! Blijkt toch een andere wending te hebben en al die stress niet nodig was. Ze wordt bedankt! :strangle: Ik dacht zelf ook dat je ging rekenen vanaf de dag van de punctie, omdat die dag de bevruchting plaatsvindt. Zou zo hetzelfde gedaan hebben als jij. Weet nu dat mocht mijn test positief zijn :pray: dat ik aan hun wel vraag hoe ver ik ben. Veel succes en probeer er van te genieten!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden