Jump to content

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Recommended Posts

Posted

Morgen (05/01) start ik met decapeptyl spuiten voor onze 2e IVF poging.

Nadat het de 1e keer absoluut niet lekker afliep (waardoor ik emotioneel nog altijd niet de oude ben) is dit iets waar ik érg aan toe ben en waar ik tegelijkertijd ook wel angst/onzekerheid bij voel...

Aan de ene kant is het traject bekend, weet ik hoe een punctie gaat etc.

Aan de andere kant is het natuurlijk toch spannend en beladen; hopen dat het niet weer op overstimulatie uitloopt, hopen dat het nu wel resulteert in een zwangerschap, hopen dat de psychische impact 'te händelen' is dit keer en dat ik er niet verder door 'afglij' of langer ziek blijf...

Ondanks al deze onzekerheden voelt het zó goed om weer te kunnen starten! Ik hou jullie in deze topic op de hoogte van het verloop van onze 2e IVF poging en ik hoop oprecht met heel m'n hart dat deze poging in een zwangerschap resulteert! Daar doen we het voor in 2009!

Ik ga morgen blij weer starten met spuiten; écht waar!

• Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hartstikke veel succes en vooral positiviteit gewenst!!!

Ik hoop dat je lijf nu niet met je op de loop gaat, en dat je het hele schema vlekkeloos doorloopt, met als gevolg een daverende zwangerschap!!!!!!

Dit gaat 'm vast worden, ze zitten er nu bovenop!!!

Succes, groetjes Nanne

Posted

Moon, morgen kan je weer echt van start, gedaan met wachten maar actie!

Ik duim voor je, emotioneel ook probeer te blijven praten, verdriet en vreugde over je laten komen. En heel veel hoop, dit wordt jouw poging :)

Posted

Lieve Moon,

Ik hoop dat het dit keer goed voor jullie uitpakt, heel veel suc6 met jullie 2e poging!!!

en hoop dat het gauw raak is....

Dikke knuffel

Mijnbaby

Guest Butterfly
Posted

wow, spannend !!

Ik wil je heeeel veel succes wensen en ook je mannetje natuurlijk (voor de mannen is het ook maar lijdzaam toezien).

Probeer toch positief te zijn hoor, ondanks dat het misschien moeilijk is.

Go for it !

Posted

Hoi Moon,

Véél succes met deze 2e poging! Ze zullen je nu echt goed in de gaten houden, dus denk ik dat je deze keer niet bang hoeft te zijn voor verrassingen als overstimulatie.

De spuitjes 'glijden' er alweer geroutineerd in denk ik? Nu het volgende hormoon erbij en voor je het weet zit je alweer tegen de punctie aan.

Zet 'm op meid!! We duimen voor je......

Greetzzz,

Elena

Posted

Dadelijk 3e spuit zetten; wat worden we daar toch snel geroutineerd in, hé dames?

Ik wel tenminste, draai er mijn hand niet meer voor om én het voelt heel prettig om weer bezig te zijn met deze 2e poging.

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik ben heel bewust bezig met het indelen van mijn tijd, om een goede balans te houden.

Na het spuiten ga ik een half uurtje lopen of fietsen om m'n hoofd 'fris' te houden en in beweging te blijven; letterlijk tijd voor mezelf!!!

Vandaag ook weer een goed gesprek gehad met een coach, dit om ook m.b.t. werk de juiste keuzes te maken die leiden tot 'balans' (is mijn werkwoord momenteel!) en die goed voelen voor mijzelf.

Ik voel me er heel goed bij. Hoop het zo vol te houden!

Met behulp van de coachingsgesprekken probeer ik mezelf centraal te blijven stellen en in contact te blijven met mezelf en met mijn gevoel.

In dat stuk was ik de balans kwijt; nu probeer ik die balans te houden.

Op dit moment werkt het voor me en ik doe veel waardevolle inzichten op m.b.t. mezelf, wat ik wil in privé en in werk etc. Dat is toch mooi meegenomen, juist ook in een periode als deze!

Posted

Hé, lekker weekend!

't Gaat hier nog steeds prima. Misschien omdat ik er zo bewust mee bezig ben om de balans te houden, maar ik heb nog voldoende energie voor leuke dingen... (verschil met de vorige keer toen al m'n energie opging aan werk en op de bank hangen) In die zin dus nog geen last van bijwerkingen o.i.d. van de deca.

Vanmiddag heerlijk wezen schaatsen met m'n hub en wat vrienden. Gezellig! Nu lekker ontspannen samen thuis; heerlijk gekookt en een appeltaartje gebakken.

Morgen weer lekker uitslapen, schaatsen en lekker samen thuis... Ik geniet van alle dagen die ik me goed voel; mooi meegenomen, toch?!

Hoe langer ik dit vast kan houden, hoe beter ik door de behandeling 'rol'.

Deca had ik nog in huis (nog over van poging 1), maandag overige medicijnen halen bij de apotheek. Dan ligt de groentela vd. koelkast weer bomvol... nou ja, 't mindert ook weer snel. Is niet het belangrijkste.

Posted

Hoi Moon,

Succes meid, volgens mij kan niemand het beter doen zoals jij het nu doet.

Jij gelukkig, iedereen gelukkig. Mensen die positief denken worden ook positief beloond.

Probeer mijn vriendin me wijs te maken en ik nu jou hahahaha

Kop op, het gaat je deze keer lukken!!!

Groetjes Evelina

Posted

En weer weekend... 't is net als bij de 1e IVF: door de decapeptyl word ik later ongesteld. Hopelijk kan ik vrijdag as. gaan starten met (ook) de gonal-F. Dan ben ik toch weer een stapje verder.

Als alles op tijd was geweest dan had ik afgelopen vrijdag mogen beginnen met gonal.

Gelukkig had ik al op 'vertraging' gerekend ná de vorige IVF... ik had de gynaecoloog al verteld dat we er wrsch. een weekje bij konden tellen. Dat lijkt dus uit te gaan komen; moet ik wel ongi worden in de komende dagen.

Je zit er nooit op te wachten en ná de wachtweken slaat het al je hoop uit handen, maar in deze fase van de behandeling wacht je er wél op en betekent het dat je weer door kan...

Nou ja, ik spuit braaf door met decapeptyl en ben blij dat ik nog steeds goed in m'n vel steek. Kan het wandelen en fietsen goed volhouden en eet ook nog steeds gezond én ben nog altijd van de sigaretten af!!!

Posted

Spannend ben blij te horen dat het tot zover allemaal goed gaat, en dat het lichamelijk ook goed zit........... zet hem op he!!!!!

Ik was vorige keer ook echt aan het wachten op mijn menstruatie, door de hormonen kan het even opzich laten wachten maar maak je niet druk!!!!

Guest Butterfly
Posted

Jij bent goed bezig !!

Ik kan me ook nog herinneren inderdaad, dat je zo op die menstruatie zit te wachten. Dat je echt denkt; jippie, ik ben het, we kunnen verder.

Succes !

Posted

Ja hoor... eindelijk... spuit al vanaf 5 januari decapeptyl. Vanochtend eíndelijk ongesteld. Meteen ziekenhuis gebeld; ik was er helemaal vanuit gegaan dat ik dan nog net op tijd was om morgen ook gonal te gaan spuiten. Helaas, ziekenhuis houdt aan dat je minimaal 2 dagen moet menstrueren om te starten met gonal. Dat haal ik dus nét niet (voor morgenavond).

Nu dus pas 30 januari starten met gonal spuiten. Het feit dat ik vandaag en niet gisteren ongesteld ben geworden 'kost me dus een week'.

Kan geen kwaad, gewoon nog een week deca spuiten en dan de 30e ook starten met gonal. Vrijdag 6 februari is dan de eerste echo.

Nou ja, 't wordt een wat lang schema... 't is niet anders.

Maakt verder niet uit, je moet je er alleen weer even op instellen hé?!

Misschien ook wel goed, ben al een paar dagen een beetje grieperig; krijg nu wat extra tijd om 100% fit te worden.

Een lange aanloop in januari en dan punctie en tp. in februari. Ook goed!

Guest Butterfly
Posted
ziekenhuis houdt aan dat je minimaal 2 dagen moet menstrueren om te starten met gonal. Dat haal ik dus nét niet (voor morgenavond).

Nu dus pas 30 januari starten met gonal spuiten. Het feit dat ik vandaag en niet gisteren ongesteld ben geworden 'kost me dus een week.

Waarom kan je niet gewoon op zaterdag dan beginnen met Gonal spuiten ? Heeft dat te maken met de echo's die ze om de zoveel dagen doen ?

Ik weet dat nog niet zo goed namelijk, moet weer opnieuw gaan starten na 10 jaar en kan het me niet goed herinneren van de vorige keer hoe dat bij mij was.

Posted

Hallo Moon,

Ow zo zie je maar je blijf hier maar leren, ik wist niet dat het echt belangrijk was dat je ruim voor het spuiten van Gonal/ deca in mijn geval, echt ongesteld moet zijn en als je het dus later bent net als jij dat je dan eerst door moet spuiten met deca....

Ik heb trouwens gebeld met het ziekenhuis en ik mag een uitgangsecho doen, voor de zekerheid, ben ik teminste opgelucht en weet ik zeker dat alles goed zit, na 1 mislukte poging wordt je toch extra alert...

Suc6 meid!!

Posted

Hoi Butterfly: voorkeur van het ziekenhuis voor start spuiten op vrijdag heeft idd met controle echo's te maken... dan vallen die niet in het weekend.

Mijnbaby: fijn dat je gerustgesteld aan je volgende poging kan beginnen binnenkort!

't Was voor mij toch even omschakelen/instellen op nog een weekje extra... heb er nu wel weer rust bij. Aankomende vrijdag komt gonal erbij en dan gaan we toch weer een volgende fase van deze 2e IVF in.

Om er positief in te staan geef ik mezelf af en toe ruimte om over een tweeling na te denken... positiever kan ik deze 2e behandeling niet tegemoet treden, toch?!

't Fantaseert lekker, al kan ik me er concreet weinig bij voorstellen natuurlijk... haha.

Posted

Hallo Moon, dat gaat lekker vlot hé... vrijdag starten en weer over naar de echte actie van groeiende follikeltjes!

Ik duim voor je...

Een tweeling... ja het is iets wat we toch in ons achterhoofd moeten houden hé. Ik kan er mij concreet niets bij voorstellen en het zou de hel betekenen voor mij en mijn man qua job maar ohlala wat zouden ze welkom zijn. Als ik mag kiezen tussen geen of 2 dan teken ik onmiddellijk met alle gevolgen vandien.

Wij hebben het er over gehad en willen heel graag dat risico nemen. Kijk maar naar onze zwangere meisjes hier, ik denk dat een tweeling ook best heel mooi kan zijn...

Posted

Hoi Sofie,

Ik denk er net zo over, hoor! Geen idee hoe we dat zouden moeten plooien m.b.t. werk, maar daar vinden we wel een oplossing voor. Als we eerst 'dat probleem' maar eens zouden hebben hé?! Dat we daarover na moeten denken...

Posted

Gisteren gestart met gonal F spuiten. Ik vind het spuiten niet erg en doe het ook zelf (zou het erg vinden als ik het aan een ander over moest laten, haha), maar zat gisteren in een bloedvaatje. Dat was toch wel gevoelig, al was 't gelukkig snel weer over.

Ben benieuwd, 't is toch weer een volgende stap in de behandeling... Aankomende vrijdag voor 't eerst weer voor een echo naar 't ziekenhuis.

Het lukt nog altijd aardig om de rust er in te houden, meer te ontspannen en te bewegen, gezonder te eten en niet te roken. Veel meer kan ik er zelf niet aan doen, hé?

Vrijdag ook op (verlate) kraamvisite bij een collega; zij is a.g.v. IUI zwanger geraakt en intussen bevallen van een gezonde zoon. Toen ik in het ziekenhuis lag ná de 1e IVF ging zij met verlof. Ik heb veel aan haar gehad in de periode die hieraan vooraf ging en ik heb haar beloofd dat ik bij haar op kraamvisite zou komen ('no matter what'). Die belofte ga ik dus inlossen. Zoals ik er nu in sta heb ik daar geen moeite mee, kan vrijdag zo weer anders zijn... zien we dan wel.

De zwangerschap van m'n zusje vind ik lastiger/confronterender. Ook om m'n ouders zich te zien voorbereiden op het opa en oma zijn. Een stemmetje diep binnenin mij blijft me vertellen dat ik de eerste rechten heb... dat het mijn kind zou moeten zijn dat mijn ouders opa en oma maakt. 't Is niet zo en mocht ik zwanger raken van deze IVF (en daar hoop ik natúúrlijk op!) dan is het snel vergeten, maar soms ben ik bang dat haar kindje geboren wordt en ik níet zwanger ben (nog)... dan is het altijd nog onzeker of ik ooit moeder zal mogen worden en of/hoe ik er dan allemaal mee ga 'dealen' zo dicht bij, zo confonterend... Ik weet niet.

Er is me zo veel aan gelegen dat het dit keer lukt: ik bid, ik hoop, ik droom...

Maar goed, nu net met gonal gestart... 1 ding tegelijk... gewoon doorgaan met spuiten en vrijdag as. 1e follikelmeting.

Posted

Hi Moon,

Dat lijkt me idd lastig, de zwangerschap van je zusje. Het staat wel heel dicht bij je dan! Ik heb hetzelfde als jou. Ik wil gewoon dat t nu gaat lukken. Soms zou ik willen dat ik even in mn glazen bol kon kijken.....

We gaan er gewoon voor. We doen er alles aan, we kunnen niet alles in de hand hebben, helaas!

Ben benieuwd naar je eerste meting vrijdag!

Liefs,

Jane