Ga naar inhoud

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moon, meisje toch,

Ik denk dat het idd vreselijk moeilijk is. Kan je er met je zus & ouders over praten of wil je dat niet?

Wees jij af en toe maar eens heel erg boos, praat erover met mensen rondom je en schaam je ook niet voor wat je voelt.

En het is niet omdat jouw kindje het tweede kleinkind zou zijn dat het niet minder welkom gaat zijn hé !!

Kop op meid en idd focus nu op je lichaam, op jezelf zodat je helemaal klaar bent voor deze poging;

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Sofie, met mijn moeder kan ik er gelukkig goed over praten. Bij haar (en bij m'n vader) geven m'n zusje en zwager wel aan dat ook zij de ontstane situatie vreselijk moeilijk vinden. Het is voor hun ook dubbel natuurlijk; zij zouden het uit moeten mogen schreeuwen van blijdschap omdat er een kindje op komst is... Houden zich in mijn/onze aanwezigheid toch wat in. Op andere momenten ook weer helemaal niet, hoor.

Als dat kindje van mij er maar komt; dan heb ik geen moeite meer met het feit dat het niet het eerste kleinkind is... maar die onzekerheid! en dan weten dat je zusje wel op weg is moeder te worden...

Je hebt gelijk: de focus moet op mezelf liggen en op onze eigen huidige poging om zwanger te raken. Niks belangrijker dan dat! Dus ik heb vandaag weer lekker gesport, ontspannen in m'n ligbad liggen lezen en e.e.a. aan werkachterstand weggewerkt om meer rust en ruimte te ervaren weer!

Als deze poging net zo verloopt als de vorige dan zou 15 febr. as. de dag van de punctie zijn, heb ik net zitten uittellen... maar goed, 't is afwachten.

Vanaf de punctie mag ik een x- aantal dagen weinig- niks doen, behalve rusten en veel water drinken. Dit om overstimulatie dit keer (hopelijk) te voorkomen. Raar idee, dan mag ik niet werken ook... zou dat de wachtweken nou gemakkelijker of moeilijker gaan maken?

Enfin: ik sla stappen over. Eerst spuiten tot punctie, dan hopen op goed zaad en bevruchting en dan komt tp pas + bijbehorende wachtweken. Spannend, maar 1 stap tegelijk blijven zetten is toch het meest verstandig voor nu.

Geplaatst

Hallo,

gelukkig kan je er met je moeder over praten, dat is toch al iets.

Ik ben in de vorige IUI en IVF wachtweken telkens thuis gebleven, dat heeft voor en nadelen, het is fijn om op adem te komen, te niksen, rustig te blijven maar je maalt nog meer in je hoofd denk ik...

Nu ik denk dat we idd dag per dag moeten kijken, zien wat dokters zeggen en ons proberen zo goed mogelijk te houden voor de kleine uk :)

Geplaatst

Vanochtend 1e follikelmeting gehad; bms moet nog wat dikker worden, follikels zijn nog klein máár er zijn er al wel een aantal, zowel links als rechts.

Woensdag as. weer controle en dan hoopt de gyn. ook te kunnen zeggen wanneer punctie ong. plaats zal vinden. Nu is nog niet te zeggen of 't allemaal langzaam verder groeit of rijpt óf dat er inene nog een 'groeispurt' plaats gaat vinden aankomende week.

Ben benieuwd... tot op heden gaat het aardig gelukkig.

Af en toe wel flink moe, wat vaker hoofdpijn dan normaal gesproken het geval is, soms ook onrustig slapen en een enkele keer zweten 's nachts en daar wakker van worden... geen idee wat van hormonen komt en wat bijv. van werkstress komt.

Ik heb gisteren op het werk wel aan m'n leidinggevende meegedeeld dat ik mij de komende weken verder verwijderd ga houden van stress en onrust (we zitten in een reorganisatie), omdat ik energie wil hebben en zo fit mogelijk wil blijven voor deze IVF behandeling. Kreeg groot gelijk.

Alles wat je kan voorkomen aan belemmerende factoren is mooi meegenomen, toch?!

O, ook nog gevraagd of het kwaad kon dat mijn echtgenoot ziek is geweest in november (met koorts). Gelukkig zit er voldoende tijd tussen koorts en (hopelijk) bevruchting, aldus gyn. Daar was ik zo blij mee dat ik vervolgens niet meer gevraagd heb of er geen sperma ingevroren kan worden. Nou ja, kan ik altijd woensdag nog vragen.

Wordt vervolgd... ga lekker weekend vieren nu (maar kom hier vast nog wel langs).

Jullie ook een prettig weekend!

Geplaatst

Hi Moon,

Het gaat wel heel snel nu met je!

Kan me voorstellen dat je voor je zelf kiest. Het werk gaat wel door. Dit is veel belangrijker nu. Ben benieuwd hoe het woensdag met je gaat!

Fijn weekend!

Jane

Geplaatst

Hallo Moon, schitterend nieuws, vier jij maar eens goed dit weekend en rust maar beetje want de hormonen doen wat met ons. Heel blij dat er al heel wat follikeltjes klaar zitten, het is zo'n spannende tijd hé.

Het is idd belangrijk om voor jezelf te kiezen nu en bewust stress ontvluchten als je kunt. Geniet van je weekend

Geplaatst

11e ga ik voor 2e meting, Sofie en jij dan voor je 1e meting... Hebben we weer wat info uit te wisselen! Ben benieuwd...

Geplaatst

Hoi Moon,

heel fijn dat je eerste meting goed was. Daar put je ook weer hoop en energie uit. En nu op naar woensdag... gelukkig is er elke zoveel dagen wel weer wat te doen of naar uit te kijken. Dat houdt de vaart er mooi in. Ik mag morgen met Gonal-F beginnen en heb vrijdag de eerste meting. We zitten nu allemaal heel dicht op elkaar. Leuk is dat. Zo kunnen we goed met elkaar meeleven.

Heel veel succes!

x Leonore

Geplaatst

Inderdaad Leonore, wat zal die wachtbank straks buigen als wij daar met z'n allen op zitten, hé?! Hier moeten toch mooie baby's van gaan komen... (ik stap zwanger van die bank, hoor! Nu moet het gaan gebeuren!)

Succes vrijdag!

Alle anderen ook succes! We zijn met veel deze maand!

Geplaatst

Hoi Moon,

Spannend allemaal hoor!

Succes en we horen woensdag vast weer meer.

@Sofie, hoe gaat het met jou?

Woensdag je eerste meting?

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

hallo,

we zijn idd met ontzettend veel deze maand, laat ons hopen dat er idd heel wat babytjes worden "verwekt" deze maand. Wat zou dat mooi zijn...

Met mij gaat het vrij goed. Heb de indruk dat combinatie van gezonder eten, acupunctuur, gewichtsverlies & beweging zijn vruchten afwerpt. Ik heb zeer weinig last, behalve vermoeider en beetje versuft in mijn hoofd. Verder voel ik me top.

Ben heel benieuwd wat voor effect dat zal hebben op mijn follikeltjes woensdag.

Geplaatst

Ik duim voor je Sofie, enne: durf voor jezelf ook echt te hopen en te geloven, hé?!

Soms houden we een slag om de arm om ons wat te wapenen tegen al te veel teleurstelling en verdriet, maar die teleurstellingen en dat verdriet voelen we tóch wel... Dan is het zo mooi als je mag en durft te geloven en te hopen voor jezelf!

Geplaatst

Haaai Moon,

Jij gaat hard al weer aanstaande woensdag voor je 2e FM, Spannenddddd!!!!

Ik hoop dat er veel mooie s bij zit!!!

Hou ons op de hoogte!!

xxxx

mijnbaby

Geplaatst

Bedankt, inderdaad toch wel spannend hoor... Gelukkig mag ik 's ochtends vroeg al. Moet dan wel meteen door naar mijn werk, maar dat gaat wel lukken.

Jullie horen morgenavond nog wel van me hoe of wat (en ik wil natuurlijk ook even lezen hoe jouw 1e meting was, Sofie. Ook succes!).

We blijven hopen en geloven... Daarover gesproken, deze kreeg ik laatst van een vriendin toegestuurd:

Ik geloof in díe mensen,

die bergen verzetten

die door blijven gaan met hun kop in de wind

Ik geloof in díe mensen

die risico’s nemen

die blijven geloven

met het geloof van een kind

Ik geloof in díe mensen

die dingen beginnen

waar niemand van weet

wat de afloop zal zijn

Ik geloof in díe mensen

van wagen en winnen

die niet willen weten van water in wijn

Ik geloof in díe mensen

die blijven vertrouwen

die van te voren niet vragen

‘voor hoeveel’ en ‘waarom’

Ik geloof in díe mensen

die door blijven douwen

van doe het maar wel en kijk maar niet om

Ik geloof in het beste

van vandaag en van morgen

Ik geloof in het mooiste waar ik van hou

Wat er nog inzit

In vandaag en in morgen

In mij en in jou

(vrije vertaling naar Paul v. Vliet)

Geplaatst

Hey Moon, mooi...

succes morgen ! Ik mag ook vroeg, 8u bloedname en 840u echo...

tot morgen hopelijk allebei met goed nieuws

Geplaatst

Vanochtend 2e meting; resultaat viel tegen... 't verloopt allemaal nóg trager dan bij de 1e poging. Ene eierstok was nog betrekkelijk rustig, andere 4 follikels van tussen de 9 en 11 mm... ook de gynaecoloog had gehoopt dat er meer en groter zou zijn intussen.

Bloed prikken om te kijken naar hormoonwaardes. Afhankelijk daarvan was 't óf huidige dosis doorspuiten óf verhogen naar 300 (klonk me als vreselijk veel in de oren). Tussen de middag werd ik teruggebeld. Er gebeurde toch wel e.e.a. m.b.t. hormoonwaardes dus huidige dosering aanhouden en maandag 3e meting.

Hopen dus dat het maandag weer een heel ander beeld geeft en dat m'n lichaam gewoon nog trager dan bij de vorige behandeling reageert... als 't alleen een kwestie is van veel geduld, maar 't daarmee wel gewoon in voldoende eicellen resulteert dan breng ik dat geduld wel op.

Ben er vanaf telefoontje van vanmiddag wel weer rustig onder, heb de knop weer om. Even baalde ik natuurlijk, was ik flink teleurgesteld én bang dat het nu al zou stoppen óf dat dosering naar 300 zou gaan en dan had ik angst voor overstimulatie (dat a.g.v. vorige keer natuurlijk).

Gynaecoloog was ook niet happig op verhogen van de dosering, zij wil natuurlijk ook complicaties voorkomen.

Ik hou me er nu aan vast dat ik deze hele behandeling al laat ben met alles en gewoon een hééééél lang spuitschema heb nu (decapeptyl al vanaf 5/1 en gonal gaat nu ook langer duren dan vorige keer).

Ik heb nog wel gevraagd hoe dit kon of dat het toeval was... 't menselijk lichaam kan gewoon per behandeling verschillend reageren op de hormonen. Tja, dat blijkt.

Wordt vervolgd...

Geplaatst

Hey Moon,

Kan me voorstellen dat je er vanochtend niet gerust op was. Gelukkig kreeg je vanmiddag toch goed nieuws vh ziekenhuis. Het blijkt wel dat je er geen peil op kan trekken. En dat iedere poging dus weer anders gaat. Kan me ook voorstellen dat je bang bent voor overstimulatie, gezien je vorige ervaring!

Op naar maandag, er kan een hoop gebeuren in een paar dagen!

Morgen heb ik mn eerste meting. Ben benieuwd!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Idd. op naar maandag... Zo denk ik er nu ook over, hoor.

'k Heb 't helemaal 'goed zitten tussen de oortjes' gelukkig.

Jane, jij morgen succes!

't Is toch altijd weer spannend. Ben ook benieuwd.

Geplaatst

misschien is het wel beter zo 'op het gemak' ...

wat knap dat je de knop zo om kan zetten zeg !

Geplaatst

Hai Moon,

Wie weet is maandag alles anders, Ivf behandelingen zijn net als het weer.... dan is het zo en dan is het zo..... Ik hoop dat je maandag goed nieuws heb.... Suc6.... en zet hem op!!

Geplaatst

Hey Moon, ja het is inderdaad zo dat er een heleboel kan gebeuren in een paar dagen, knap dat je dat zelf ook zo snel kan omschakelen hoor, het is toch een beetje een emotionele achtbaan tijdens het spuiten, meten e.d. Maar het komt helemaal goed met jou daar ben ik van overtuigd.

Geplaatst

Hey Moon, niet makkelijk hé meid maar knap dat je je zo snel herpakt. We kunnen er idd helemaal niks aan veranderen, ons lichaam moet het doen hé. Maandag 3e meting en hopelijk zie je dan mooie verbetering, dan heb je alweer 4 extra injecties gehad.

Ik duim voor je

Geplaatst

3e meting (morgenvroeg) komt nu dichtbij... ik ben heel benieuwd. Hoop natuurlijk op goed nieuws én hoop dat punctie gepland kan gaan worden. Jullie horen morgenavond nog wel van me hoe/wat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden