Ga naar inhoud

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanochtend weer voor controle geweest... toch wel spannend, hoor... zo na de vorige meting.

Gelukkig was er toch e.e.a. gebeurd intussen (dat meende ik al te voelen sinds afgelopen vrijdag, maar ja: je gaat overal aan twijfelen en ook aan je eigen lijf hé?!). Er zijn 5 follikels van de gewenste grote.

Minder dan de vorige keer, maar toch... De gynaecoloog was hier heel blij mee, omdat ik zo ook minder kans op complicaties loop dan de vorige keer.

Donderdag as. is de punctie.

Vanavond voor het laatst deca + gonal F gespoten.

Morgenmiddag bellen om te horen hoe laat ik pregnyl moet spuiten morgenavond én hoe laat ik mij donderdag in het ziekenhuis moet melden voor de punctie.

Ik zie niet naar de punctie uit, maar ben voor de bijwerkingen/complicaties van de vorige keer (nog) niet bang. Mijn man wel, hij begint nu wat nerveus te worden. Natuurlijk heeft hij het de vorige keer vreselijk gevonden om er zo machteloos bij te staan en hij vind de komende 1,5 week erg spannend; dan moet blijken dat complicaties uit blijven dit keer...

Tja, de komende 2,5 week zijn erg spannend natuurlijk... Hopende op tp van 2 goede emmy's zal ik aankomende zondag op het wachtbankje plaats nemen.

Dat is, ook zonder complicaties, spannend genoeg natuurlijk.

Ik heb er (nog) rust bij en 't voelt oké.

Stap voor stap... nu eerst maar de punctie goed doorstaan (hopen dat die net zo verloopt als de vorige keer, daar doe ik het voor!). Dan maar weer een volgend stapje. Ik ga eens lezen hoe het met de andere dames is... er waren er immers meer die vandaag controle hadden?!

Bij mij dus naar tevredenheid van de gynaecoloog (en wie ben ik dan om niet tevreden te zijn) én aan de voorzichtige kant zodat de kans op complicaties nog minimaler is... Meer kan ik niet mee hebben op dit moment!

Geplaatst

Hey Moon,

Goede berichten dus voor jou. Het is idd belangrijk voor jou dat het beter verloopt dan de vorige keer, dus zonder complicaties.

Vertrouw op je gyn, het gaat helemaal goedkomen met jou.

Hopelijk zitten we gezellig samen op het wachtbankje!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hi Moon,

dat is goed nieuws. Ik hoop dat het donderdag allemaal goed gaat. Vast wel ;-).

Heel spannend. Zo te lezen ben je er heel nuchter onder en heb je er vertrouwen in. Dat is het allerbeste!

Succes,

x leonore

Geplaatst

Hey Moon, wat fijn dat je nu weet wanneer de punctie plaats gaat vinden en dan volgen er inderdaad weer spannende weken. Ik wil jou en jouw man succes wensen voor de aankomende periode.

Geplaatst

Vanmiddag heb ik contact gehad met het ziekenhuis om te horen hoe laat ik vanavond pregnyl moet spuiten en hoe laat dan donderdag de punctie gepland is.

Pregnyl spuiten is straks om 21 uur, punctie is donderdag as. om 9 uur...

Wel lekker hoor, de punctie zo vroeg op de dag. Is er ook weinig tijd om er tegen op te gaan zien. Opstaan, zetpillen nemen, de auto in en naar het ziekenhuis.

Met maar 5 follikels om aan te prikken moet het toch binnen 'no time' gepiept zijn, zou je zeggen...

Werken is nu even klaar tot dat de gynaecoloog zegt dat het licht wat dat betreft weer op groen staat. Dat vind ik wel heel raar; je stapt gezond uit op je werk om te voorkomen dat je ziek wordt. Ik snap het wel, maar zit gevoelsmatig niet zo in elkaar. Die knop moet dus de komende dag/dagen nog om... Gelukkig heb ik wat ongelezen boeken in m'n boekenkast staan en wil ik morgen nog uitgebreid van m'n ligbad genieten, aangezien dat na de punctie even niet meer mag.

Daarnaast heb ik het forum om m'n gedachten van me af te schrijven en met jullie mee te lezen en te leven, dus dat breekt de dagen ook wel wat. Komt goed, 't is enkel dat het nu wat raar voelt allemaal.

Stond net in m'n badkamer naast de naaldencontainer te bedenken dat vanavond de laatste naalden de container ingaan. Ik ga m'n man donderdagmiddag die naaldencontainer weg laten brengen naar de apotheek om mezelf dan ook maar voor te houden dat 't klaar is met spuiten! Ondanks dat hoop ook op een stevige teleurstelling uit kan draaien (daar weten wij alles van, nietwaar?!) wil ik daar voor alsnog in geloven: dat het klaar is met spuiten en ik zwanger van de wachtbank ga stappen... Wat een mooi scenario!

Terug nu: stapje voor stapje... donderdag punctie en dan wachten op het (hopelijk) verlossende telefoontje dat er zondag teruggeplaatst gaat worden.

Zo, jullie zijn weer bij. Ik ga lezen hoe het met jullie is, ben benieuwd!

Geplaatst

Hallo !

Mmm ... spannend. Vanavond al pregnyl!

Ik begrijp je wel, ik zeg ook steeds op het werk "ja maar volgende week zal ik er niet zijn hoor" terwijl ik nu topfit ben (of redelijk fit dan toch :) )

Het zal weer even emotioneel zijn, die pick up dan wachten op het telefoontje, de TP...

Ik hoop dat je man idd je laatste naalden mag wegbrengen!!!

Goed te zien dat je voorzichtig positief bent, dat is er bij mij nog altijd niet. Maar ik durf het niet toelaten denk ik. Ik moet nog even heel erg hard werken en vanaf de dag van de punctie mag ik erover nadenken (heb ik het gevoel)

Ik kijk eigenlijk ook wel uit naar die periode rond de TP, heb ook nog paar boeken die ik wil verder lezen, mijn box Sex in the City die ik bij IVF 1 heb gekocht, aantal leuke dingetjes om creatief rond te zijn... Die dagen zijn bij mij dan echt pyjama dagen en ergens is dat wel gezellig. Ik en onze embryootjes :)

Geniet jij heerlijk van je badje, hopelijk een pijnloze pregnyl en dan kan je beginnen aftellen !!

Geplaatst

hoi moon,

het voordeel van weinig eitjes is idd dat de punctie meevalt, en ook een mooie kans op een zwangerschap. ik wens je alle succes en geluk van de wereld!

Geplaatst

Hey Moon,

Heerlijk zo'n ligbad! Lekker van genieten hóór. Ik had gister ook een relax dagje, alleen maar leuke dingen gedaan. Zorg goed voor jezelf, relax!

En hopelijk gaan we elkaar zien op het wachtbankje!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hai Moon!

begrijp ik het goed en is de punctie morgen? sterkte en succes! doe het lekker rustig aan de komende dagen en ik zal voor je duimen dat je inderdaad die spuiten nooit meer hoeft aan te raken. positief denken en hoop houden is alleen maar goed, vooral blijven doen!

Melissa

Geplaatst

Hey Moon,

Ik wil je alvast veel succes wensen morgen met de punctie. Ik zal voor je duimen en aan je denken!

Zet m op meis!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Lekker dagje relaxen achter de rug. Af en toe even kort twijfel/schrik: wat als er geen eicellen gevonden worden, wat als zaad niet oké is of er geen bevruchting plaats vindt?

Meteen als zulke gedachten opkomen probeer ik ze weer weg te dringen en ga ik bewust weer over op positieve gedachten.

Komt jullie vast niet vreemd voor zo net voor een punctie...

Ik kan de rust er nog aardig inhouden, hoor; en morgenochtend 9 uur is het al zover. Lekker vroeg op de dag.

Met 5 follikels is het ook zo achter de rug, lijkt me.

Op jouw vraag of we 1 of 2 terug willen laten plaatsen, mijnbaby: als het zover komt en we hebben de keus dan kiezen we beslist voor 2!

Geplaatst

Hey Moon, je hebt gelijk je moet enkel maar positief denken nu. Het gaat heus wel goed gaan! Wat heerlijk dat je om 9u al mag... ik mag pas om 13u en moet nuchter blijven.

Ik duim voor je, laat ons morgen maar iets weten als je je wat goed voelt!

Succes

Geplaatst

Zodra ik me oké voel laat ik wat horen morgen.

Nu ben ik geen ochtendmens, dus sowieso ga ik bij thuiskomst eerst lekker m'n bedje weer in. Da's geen straf; ongeacht hoe de punctie verloopt lekker nog even slapen.

Jij succes met spuiten vanavond/vannacht, Sofie.

Ik ga je/jullie vast nog wel spreken van te voren, maar anders succes voor allen die de komende dagen puncties, telefoontjes, follikelmetingen etc. hebben...

Geplaatst

Yes, Yes, Yes!

Punctie goed verlopen... de voor ons maximale score van 5 eicellen én goed zaad!

Voor nu kunnen we ons toch niet meer wensen?!

Nu rustig aan doen en zondag afwachten of er tp gaat volgen en ik de wachtbank op kan... Ik hoop het zo!

In ieder geval heb ik mijn man vanmiddag de naaldencontainer in laten leveren bij de apotheek. Ik wil me er nu op in blijven stellen dat ik niet meer hoef te spuiten en dat deze poging het zo gewenste resultaat op gaat leveren.

Als het zo werkt was vandaag in ieder geval een gunstig teken voor ons...

Wat zal het nu 'n feest geven in dat bakkie in het lab, zeg!

Geplaatst

Wow Moon, helemaal te gek. Ben superblij voor je!

Hoe gaat t nu met je? Het zijn spannende dagen voor ons nu. Zo grappig, gister heeft mijn vriend óók de naaldencontainer ingeleverd bij de apotheek.

Ik dacht ook WEG ERMEE!

Rust lekker uit en laat je lekker verzorgen!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hoi Jane, het gaat goed hoor. Ik doe wel rustig aan, maar heb geen pijn. Buiten verdoving punctie en zetpillen die ik van te voren mocht heb ik geen pijnstilling meer nodig gehad.

Grappig dat bij jullie de naaldencontainer ook 't huis uit is!

Idd spannende dagen nu, we houden moed!

Geplaatst

Moon wat fijn dat de punctie goed is gegaan, nu lekker even rustig aan doen!!

Geplaatst

Vandaag een dagje niks... lekker ontspannen en rustig aan.

Eerst heerlijk uitgeslapen. Nadat ik in huispak lekker rond liep te keutelen ging om 10.30 uur de telefoon: assistente fertiliteit vh ziekenhuis. Ze informeerden hoe ik op de punctie van gisteren terugkeek én hoe het nu is... kan me van de vorige keer niet herinneren dat ik gebeld werd. Ik kon het wel érg waarderen!

Lekker boek gelezen, tv gekeken, vriendin op visite gehad; de dag was zo om.

Af en toe schieten m'n gedachten naar het lab: wat zou ik daar graag om een hoekje willen kijken. Hoeveel van de 5 eicellen zouden bevrucht raken? Vorige keer hadden we 3 uit 6... zegt niks natuurlijk. 't Blijft afwachten tot we zondagochtend gebeld worden.

Ik heb er wel een goed gevoel bij, deze hele behandeling meer dan bij de 1e IVF.

Gevoel is geen garantie, dat weet ik ook, maar ik blijf maar zo rustig mogelijk naar de zondag toe werken. Meer/anders kan ik niet doen immers... It's out of our hands now!

Zondag... Goede berichten... tp zondag... HOOP!

Geplaatst

Moon, ik heb ook een goed gevoel bij jou! Enn idd tis zóóó spannend! Wij stonden vanochtend te springen in de kamer na het verlossende telefoontje van het lab. En vanmiddag bij de TP was dezelfde laborant aanwezig die ons belde. Ze moest steeds zo lachen om ons omdat we zo aan t gillen waren vanochtend.

Op naar zondag, ik hou je in de gaten!

Liefs,

Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden