Ga naar inhoud

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hi moon,

spannend zondag! ik denk aan je. kan me wel herkennen in je twijfels en hoop en andere gedachten. we gaan ervoor! jij zondag, ik maandag! fijn weekend en laat ons snel weten hoe het zondag is gegaan.

x leonore

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag krijgen we geen nieuws... de laatste dag 'afwachten en hopen op bevruchting'.

Morgen krijgen we telefoon en áls er bevruchting heeft plaatsgevonden, in principe ook meteen morgen tp... dan begint het grote hopen op een zwangerschap...

Nog 1 dagje de rust er in zien te houden dus; gaat lukken.

Geplaatst

Nog 1 dagje moon en dan hopelijk de Tp voor jullie......

En dan lekker het bankje voor mij alvast warm houden hahha... wil gauw bij je komen zitten...!!

Geplaatst

Hi Moon,

Morgen is het dan zo ver! Ik denk aan je!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Bedankt allemaal voor het meeleven... Fijn dat m'n plekkie op de wachtbank al warm gehouden werd, ik kom er aan!!!

Na toch niet zo heel lekker geslapen te hebben vannacht... ik schrok om 2.30 uur voor de 1e keer wakker; meteen met m'n ogen richting wekker om te zien 'of er al bijna gebeld ging worden door het ziekenhuis'. Zo ging dat nog een aantal keren... uiteindelijk halverwege de ochtend gebeld.

Goed nieuws gelukkig!

Vanmiddag melden voor terugplaatsing van 1 goede emmy!

Geweldig!

Tp ging heel vlot.

Ik draag nu 1 ukkie met me mee, dus. Nu de wachtbank op en dan, in goed gezelschap, wachten tot ik 9 maart mag testen.

Hopelijk een positieve test... Maar eerst die spannende wachtweken dus weer zo goed en zo relaxed mogelijk door zien te komen. Ik ga er voor!!!

Geplaatst

:curtianpeek:

Hi Moon, schitterend nieuws! Wat heerlijk hé zo weer een kleintje aan boord... spannend! Ik duim voor je en hoop dat je zwanger van de wachtbank mag stappen!

Zijn er nog mooie embryootjes voor de diepvries of ?

Rust maar goed meisje. Laat je verwennen

Geplaatst

Nee, niks voor in de vriezer Sofie... Jammer, maar als deze uk blijft plakken dan is dat snel vergeten!

Mooi nieuws hé? Ik ben er heel blij mee!

Geplaatst

Jippie, gezellig dat je er bij komt. Ben heel blij voor je!

Liefs,

Jane

Geplaatst

dit wordt wel een vruchtbaar jaar zeg. heel veel goede embryo's! ga zo door met broeden dames.

Ik ben vanochtend begonnen met prikken, woendag de laatste pil. en 6 maart de fm...

heel veel suc6 iedereen in de wachtweken!

hopen op een mooi eind.

Liefs

Desiree

Geplaatst

Nou het zwaarste stukje is in ieder geval achter de rug en nu op naar het wachtbankje, waar je inderdaad in goed gezelschap zult verkeren :) Spannend hoor, succes nu !!

Geplaatst

Intussen voor controle naar het ziekenhuis geweest; dit n.a.v. de vorige keer (overstimulatie- ziekenhuisopname).

Als je me t/m gisteren gevraagd had of ik ergens last van had zou ik 'nee' gezegd hebben. Vanochtend bij het opstaan was er echter toch twijfel... Ik vond dat ik wat snel buiten adem was én was voor 't eerst sinds punctie in gewicht toegenomen (wegen had ik weer opgepakt vanaf dag voor punctie, omdat gewichtstoename ook, mede, iets zegt over overstimulatie). M'n buik leek me ook iets opgezet... Verder geen klachten, geen buikpijn, niet duizelig, niet benauwd, niet misselijk. Niks!

Ben naar het ziekenhuis gegaan, twijfelend of 'het nu toch weer aan het beginnen is, óf dat het spanning was'.

Helaas, echo wees uit dat er 'vrij vocht' zit. Bloedwaardes moesten verder uitwijzen hoe het er mee staat... bloed geprikt in het lab en een paar uurtjes later thuis al gebeld door de gynaecoloog.

Bloedwaarde is op 1 punt na weer net zo hoog als toen ik bij IVF 1 in het ziekenhuis opgenomen ben. Balen!!!

Omdat ik me wel aardig goed voel mocht ik kiezen; nu opname in ziekenhuis, voor de zekerheid en om het goed onder controle te kunnen houden. Andere optie was thuis absolute rust (alleen naar wc lopen), drinken zoveel je kunt en morgen weer controle.

Ik heb voor de laatste optie gekozen. Moet morgen dus weer terug en als -waardes dan nog verder stijgen moet ik wel worden opgenomen.

Op zich doen ze, als ik nu al opgenomen zou zijn, in het ziekenhuis nu ook niet héél veel, behalve controles en vragen hoe het gaat en bedrust... pas als 't bloed al te veel indikt komt er infuus bij kijken en spuiten om trombose te voorkomen. Dat heb ik nog extra nagevraagd en zover is het nog niet. Dan ben ik liever nog een dagje thuis...

We zullen zien morgen, maar als het toch weer enigszins zo verloopt als de vorige keer dan ben ik bang dat ik een ziekenhuisopname niet kan ontlopen... Balen!!!

't Gaat ook dwars tegen alle verwachtingen en voorzorgsmaatregelen in dit; stimulatie netjes tot 5 follikels, na pregnyl spuit voor punctie direct rust genomen, bolletjes vaginaal inbrengen ipv nog meer pregnylspuiten, nog altijd rust en veel drinken... meer kun je niet doen om overstimulatie tegen te gaan en dan toch dit. Echt een domper!

Wachtweken zijn spannend, maar ik wil me richten op 't ukkie dat teruggeplaatst is en niet op medische complicaties... daarbij is het de vorige keer ook uitgedraaid op een teleurstelling. Ik wil een gezond lijf, ik wil m'n energie richten op het vasthouden van de emmie en niet op herstel. Ik was zo lekker bezig. Deze uitslag doet echt even heel veel met me.

Kan niet uitleggen hier hoeveel zorgen ik me nu inene maak en moet dit echt even verwerken, merk dat ik me ineens op teleurstellingen aan het instellen ben en wil dat helemaal niet. Ik wil tot 9 maart gewoon hoop houden en dan een zwangerschap. Dit gedoe hoeft een zwangerschap niet in de weg te staan, maar 't voelt nu even niet goed en zwaar kl#te!

Ga dadelijk maar een poosje lekker slapen, heb wel behoefte aan rust nu.

Misschien log ik vanavond nog even in, als ik me goed blijf voelen.

(Als ik morgen niet bij kom kletsen m.b.t. controle, dan ben ik dus toch even in het ziekenhuis opgenomen. Hoop het niet, maar je weet het niet. Ook daar blijf ik gewoon op de wachtbank bij jullie zitten!)

Geplaatst

ah dit vind ik echt zo verschrikkelijk kl*te voor je Moon. ik weet even niet goed wat verder te zeggen behalve dat ik aan je denk en voor je duim dat je niet opgenomen hoeft te worden. wat enorm k*t!!!

ik snap heel goed dat je hier ontzettend van baalt! sterkte meis!!

Geplaatst

Bedankt Melissa, 't meeleven doet goed genoeg... (gaat niet om wat je zegt/niet zegt). Ik hoop dat het morgen meevalt en dat ik thuis mag blijven, maar moet er terdege rekening mee houden dat ik toch weer even in een ziekenhuisbedje zal moeten bivakkeren.

Hoop zo van niet!!! Ga dadelijk lekker in m'n eigen warme bedje 'cocoonen' eventjes. Misschien doet wat bedrust er nog goed aan... Heb intussen 3.5 liter water achter de kiezen en de dag ís nog niet om... Ook dat vele drinken kan er nog goed aan doen.

Maar gezien het feit dat als ik 'ja' gezegd had ik nu al in het ziekenhuis had gelegen... We zien 't wel; hopen, bidden, kaarsje branden en afwachten. 'k Heb al een hoop leren loslaten en overgeven, maar 't gaat nog altijd niet zonder slag of stoot.

Geplaatst

Moon, ik weet ook niet wat te zeggen, wat kl*te... meisje toch

Ik kan me inbeelden dat je nu even niet positief kunt zijn...

Hopelijk doen de platte rust en het vele water drinken je goed en is een verdere ziekenhuisopname niet nodig. Ik brand een kaarsje voor je...hou moed

Geplaatst

Dat is lief van je, Sofie!

Ik vind de symboliek en de hoop van een kaarsje branden héél mooi... ook voor jezelf aansteken, hoor! Doe ik er een gebedje bij.

Geplaatst

nouwwwww dat is echt wel balen. Kan me voorstellen dat je nu heen en weer wordt geslingerd tussen je richten op het vasthouden van de emmie maar toch ook de angst voor de overstimulatie.

Niet leuk!!

Maar ik hoop dat je niet naar het zkh hoeft !

Veel sterkte !

owja, heeft dit eigenlijk gevolgen voor de emmie ? of kan het innestelen enzo wel gewoon doorgaan ? (kweet het niet namelijk)

Geplaatst

Innestelen ed. kán wel gewoon doorgaan; ik heb er zelf echter zo'n gevoel bij dat je lichaam alle energie daarop moet kunnen richten en niet op het opruimen van vocht en het beter worden... Maar het moet wel gewoon kunnen.

Merk dat ik heen en weer blijf kijken van andere topics naar mijn dagboekje terug; m'n man is nog niet thuis uit z'n werk en ik voel me gesteund door jullie reacties. Bedankt daarvoor.

Nu ga ik het lezen stoppen en rust nemen in m'n bed ipv op m'n bank.

Baat het niet dan schaadt het niet.

Ik hoop morgen gewoon weer hier te zijn...

Geplaatst

lieve moon,

absolute bedrust nu is het allerbelangrijkste. en slaap, want dat is het beste voor je lichaam om te herstellen. daarna kan je al je energie weer op het embryootje richten. deze is nu nog net niet ingenesteld, dus die heeft er nog geen last van, toch? ik hoop en duim voor je dat je niet het zh in hoeft. maar dit is wel een waarschuwing dat je echt rustig aan moet doen. ik leef met je mee meid, wat een domper.

nou ik hoop je hier morgen weer te zien, want dat betekent goed nieuws.

take it easy en kop op!

x leonore

Geplaatst

Jeetje Moon, wat een onzettende tegenvaller. En wat goed dat je het zelf zo goed in de gaten hebt gehouden. Ik hoop voor je dat drinken en rust voldoende zijn om thuis te kunnen blijven. Hou je taai meissie!

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden