Ga naar inhoud

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Moon,

Wat spannend is dit toch! En morgen dus "de test". Ik duim me suf voor jullie!

Zet m op meis!

Liefs, Jane

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Moon,

Heb je berichten van de laatste dagen even zitten lezen.. tjee zeg, wat een spanning is het toch allemaal..

Ben erg benieuwd of je vandaag nog getest hebt??

Hoop echt voor je dat er een 2e streepje verschenen is..

Wat betreft de progestanbolletjes, die bevatten geen hcg, dus die kunnen niet zorgen voor een vals-positieve test.

Als ie positief is, ben je gewoon echt zwanger!!

Toi-toi-toi!!

Geplaatst

Helaas... gisteren ongesteld. Ook deze 2e poging is over.

Geen zwangerschap.

M'n man en ik zijn beiden vreselijk teleurgesteld.

Of, hoe en wanneer verder zien we later wel, dat is niet voor gisteren of vandaag om meteen te beslissen. Ik weet het nu even niet. Het is telkens zo incasseren als het niet lukt, hé? Niet normaal.

Wel lief dat jullie allemaal zo meeleven!!! Brengt tranen, maar doet ook goed.

Tot later...

Geplaatst

Meisje toch, je moet ook nu helemaal niks beslissen. Mijn man en ik hebben dit weekend ook goed gepraat, wat als het nu niet lukt maar je moet afwachten, afwachten tot je weer hoop voelt en tot je dit grote verdriet weer een plaatsje hebt gegeven. sterkte daarmee, en koester wie je liefhebt.

Geplaatst

Oh nee Moon!!!

Ik vind het vreselijk voor je, weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Ik had het niet gedacht...

Weet (helaas uit ervaring) dat je weer uit deze teleurstelling groeit, maar het gevoel is niet te beschrijven hé? En bij de een duurt het langer dan bij de ander.

Ik wens jullie veel sterkte toe de komende tijd.

Liefs,

Anne

Geplaatst

Lieve Moon,

Vind het echt erg voor jullie! Jullie hoeven ook niets te beslissen. Neem de tijd om dit een plekje te geven. Ik weet hoe het voelt, bij mij was 3 keer scheepsrecht! Houd moed meis!

Knuffel voor jou!

Geplaatst

lieve moon,

wat een domper. ik leef met je mee. ik had zo'n goed gevoel bij jou. het ging lekker, je hoefde niet naar het ziekenhuis, je was heel positief vond ik, etc.

ik denk dat ik weet hoe je je voelt, want ik heb nu 3x een negatieve test gedaan (sinds zaterdag), dus ik weet bijna zeker dat de bloedtest morgen ook negatief zal zijn. shit he?

nou meiss, neem de tijd en ga daarna maar beslissen hoe jullie verder gaan. het is toch zo oneerlijk! dit snappen alleen mensen die hetzelfde meemaken.

huil maar even lekker uit en neem de tijd voor jezelf om je weer helemaal kip-lekker te voelen. je lichaam is nog steeds aan het herstellen. nu moet je geest ook nog herstellen, dus neem de tijd. veel succes en sterkte ook voor je man. ja, vreselijk he om hem ook te zien lijden.

x leonore

Geplaatst

Moon, ik heb het bij het wachtbankje ook algezegd maar vind dit echt zo vreselijk rot voor jullie, het zag er allemaal zo positief uit en dan zo'n einde. Neem de tijd voor jezelf en voor jouw mannetje en ga dit eerst een plekje geven, he verdikkie ik zou willen dat ik even voor je in de toekomst kon kijken en jullie goed nieuws kon brengen, helaas.

Sterkte meissie!

Geplaatst

Lieve Moon,

Wat een grote teleurstelling meid, dit hakt er flink in..

Ik kan je alleen maar zeggen, heel veel sterkte met dit verdriet en neem echt de tijd om dit weer te verwerken.

En op een bepaald moment zal je weer merken dat je je weer sterker gaat voelen en dat je het weer aankunt om opnieuw te starten..

Dikke knuffel en liefs,

Kim

Geplaatst

Wat kan er nog gezegd worden? Geen succes gehad deze poging, geen baby voor ons in 2009... Grote teleurstelling, groot verdriet.'

We hadden het ons zo anders voorgesteld.

Na 2 verdrietige, vrij stille dagen en 2 nachten van superslecht slapen en veel piekeren heb ik afgelopen nacht als een blok geslapen. Heel vast, werd met hoofdpijn wakker.

Samen hebben we nog niet al te veel besproken; dat hoeft ook nog niet. Dat komt binnenkort wel, hebben we elkaar in 1 zin toegezegd.

Voor nu hebben we elkaar vooral even met rust gelaten, met af en toe een knuffel zonder woorden, een kneepje in elkaars hand zo in het voorbijgaan én 'onze lijfspreuk': Ik hou van je, ik hou heel veel van je... dat is het probleem niet'.

Op 't werk kan ik m'n draai nog lastig vinden. Collega's zijn wel heel lief.

Één jonge mannelijke collega vroeg alleen: 'Niet gelukt?' Toen ik dat bevestigde, zei hij: 'Klote'.

Meer woorden waren er niet nodig. 't Voelde heel treffend en gemeend.

Een andere collega was zo lief dat ik bijna huilen moest. Emoties zitten nog erg aan de oppervlakte, dat wel. Niks mis mee ook, maar ik wil niet huilend op m'n werk rondlopen. Gelukkig ook (net) niet gebeurd.

Over een paar dagen zal 't me op het werk ook wel beter afgaan weer. Vast wel.

Als ik heel even vooruit denk schiet er meteen door m'n hoofd: 'Nog maar 1 poging...'

Daarna druk ik die gedachte weg, daar denken en praten we later wel over. Nu niet.

Doodeng. Als de teleurstelling nu al zo groot is, hoe moet dat dan zijn als... Niet aan denken nog! Is niet constructief, schiet je niks mee op.

Jullie medeleven hier is fijn (geweest in de afgelopen periode ook)!

Ik blijf hier wel komen en ook, welgemeend (ben blij dat ik dat nog kan) meeleven.

Dit dagboek is echter bij z'n laatste blz. aangekomen, want ik had het bijgehouden voor deze poging waar ik zoveel meer van gehoopt had...

Geplaatst

Ik ben er even helemaal stil van, zo ontzettend begrijpelijk geschreven maar daardoor is ook zo goed jouw pijn en onzekerheid te voelen en die gevoelens wens ik niemand toe en jou al helemaal niet. Heel veel succes en sterkte voor alles wat er nu op jouw pad gaat komen en elke bijbehorende beslissing die jullie nu moeten gaan nemen.

Liefs Dani.

Geplaatst

:angel1:

Lieve Moon,

wat heb je dat mooi geschreven, ik zit ook mijn tranen te verbijten en met een krop in mijn keel.

Het is zo herkenbaar.

Wat je zegt is zo waar... in deze dagen hebben we veel meer aan de net iets stevigere knuffel van onze partner, een blik in zijn ogen, een glimlachje van troost. Bij ons zijn er ook nog geen grote scenario's besproken. Ik heb er wel een in mijn hoofd maar dat is eigen aan een vrouw denk ik :)

Als de tijd rijp is dan gaan we er weer voor en ooit gaan we verdorie mama en papa zijn!

Het is zo moeilijk...

ik wens je heel veel sterkte, en ik hoop je hier binnen een paar maanden terug te zien meisje voor een succesvolle poging, een nieuw dagboek, een nieuwe start vol goede moed en een dagboek zonder einde ;)

heel dikke knuffel

Geplaatst

Lieve Moon,

Ook ik ben er even stil van..

Dit is het einde van dit dagboek, ik had je zo graag een heel ander einde gegund, maar helaas, het mag niet zo zijn.

Het is denk ik zeker goed om elkaar ff wat tijd te gunnen om alles een plekje te geven, dit kost gewoon tijd..

En wat is het moeilijk hè om aan mensen te vertellen dat het niet gelukt was,

zo fijn dat de mensen om je heen zo lief en begripvol zijn.

Je schrijft over nog maar 1 poging, misschien is het wat om over te stappen naar Univé volgend jaar, dan krijg je nog een 4e poging vergoed.

Maar dat is weer iets voor latere zorg, maar ik begrijp zo goed dat zoiets ook door je hoofd schiet.

Neem je rust en laat het verdriet maar komen, het moet er toch uit op de een of andere manier,

Veel sterkte, Kim

Geplaatst

lieve moon,

ik heb erg met je meegeleefd de afgelopen weken en voel jouw teleurstelling eigenlijk erger dan de mijne. ik vind je laatste verhaal heel herkenbaar. emoties zitten zo dicht aan de oppervlakte dat je al van een gemeend 'klote' zo van de kaart van raken. logisch hoor. je hebt er zo je best voor gedaan, en het was jullie zo gegund. helaas meid. je moet verder. hopelijk zien we je hier weer terug met een positieve uitslag over een tijdje. wat zouden we dan allemaal blij voor je zijn!

x leonore

Geplaatst

Lieve Moon,

Wat heb je dat mooi geschreven! Het is ook zo'n emotioneel traject. Je hebt er alles voor over en je doet je stinkende best, meer kun je niet doen! Neem de tijd om dit een plekje te geven. Geniet ook van elkaar. Ik kan met voorstellen dat het benauwd als je denkt "nog maar 1 poging". Ik had dat ook. Het vloog me soms gewoon aan, en ik ging allerlei dingen in mn hoofd halen. Na een lange pauze gingen we op voor onze derde poging. Het is belangrijk dat je er alle vertrouwen in hebt dat het goed gaat komen. Geloof in jezelf en houd moed. De volgende keer is het gewoon raak voor jullie!

Take care,

Jane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden