Ga naar inhoud

Mijn succesvolle IVF poging?!?!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 170
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Moon, dat is goed nieuws, ik begrijp je gevoel naar je werk maar je moet om jezelf en de emmie denken dat is het allerbelangrijkste. Rust maar lekker uit en geniet

Geplaatst

Hoi hoi,

dat is iig beter nieuws. Nog niet helemaal naar wens, zoals je gehoopt had. Maar goed je hoeft tenminste niet naar het ziekenhuis. Lekker veel schrijven op het forum.

Lekker uitrusten en lekker laten verwennen.

Geplaatst

Hi Moon,

Je bent op de goede weg. En als je zwanger van de bank stapt bent je alles vergeten! Ik begrijp dat je het een soort van lullig vindt voor je werk maar dit gaat voor. Het is niet anders......

Liefs,

Jane

Geplaatst

Tjonge, jonge... weer een week om. Nog 1 wachtweek te gaan. De ergste...

Ik word het niks doen zo zat! Heb dit afgelopen weekend af en toe wel wat gemopperd over het verplicht moeten 'niksen'. M'n man had er gelukkig alle begrip voor.

Vervelend voor m'n werk, ja! Maar zo langzamerhand nog vervelender voor mezelf. Wat gaat de tijd langzaam... Ik ben nu al 1,5 week thuis, op doktersvoorschrift en het voelt als 1,5 maand. Bah!

Zo, even lekker gezeurd. Dat ben ik ook weer kwijt.

Nu het goed gaat en ik me oké voel, mág ik vanaf vandaag langzaam eens wat meer gaan ondernemen om te kijken of het dan goed blijft gaan...

Vanochtend dus maar een collega gebeld die half februari bevallen is van haar 2e kindje. Vanmiddag ga ik daar op kraamvisite. Dat breekt mijn dag ook een beetje.

Bovendien ga ik liever nú, dan bijv. volgende week (als ik niet zwanger zou blijken...).

Om het niet meteen te overdrijven hou ik me vanochtend dus rustig en ga dan vanmiddag even lekker op pad. Even beeb van iemand anders bewonderen en mezelf onderdompelen in de gewenste sfeer... Als toch volgende week blijkt dat ik zwanger ben... Wauw, wat zou dat geweldig zijn!

Geplaatst

Hey meisje, kan ik me goed voorstellen hoor. Maar bv vorig jaar toen ik die maand sabbatical nam dan lukte het me heel goed om te niksen. Nu dan zat ik ook niet met fysieke beperking natuurlijk.

Geniet van het babybezoek, dat zou ik nu niet kunnen maar misschien idd beter nu dan volgende week !

En doe het toch maar rustig

Geplaatst

Hey Moon,

Kan me goed voorstellen dat je het niksdoen zat bent. Ik ben heel blij met de afleiding van mn werk. Dan kom ik de dag een btje door! Gelukkig mag je er vanmiddag ff uit.

Ook jij bent je 2e week ingegaan. Ik vindt het echt killing deze 2e week! Maar goed, we kunnen niets anders dan wachten, wachten en nog eens wachten!

Veel plezier vanmiddag!

Geplaatst
Hey meisje, kan ik me goed voorstellen hoor. Maar bv vorig jaar toen ik die maand sabbatical nam dan lukte het me heel goed om te niksen. Nu dan zat ik ook niet met fysieke beperking natuurlijk.

Geniet van het babybezoek, dat zou ik nu niet kunnen maar misschien idd beter nu dan volgende week !

En doe het toch maar rustig

Precies Sofie, dat is toch wel anders hoor... Jij hebt destijds natuurlijk gekozen (moeten kiezen) voor een sabbatical. Dan neem je die maand vrijaf om bij te komen, om te ontspannen, om leuke dingen te gaan doen, om even niet te moeten... Stel ik mij zo voor.

Ik moest nu rustig aan doen, vanwege complicaties; dat ís al een tegenvaller, want deze hele 2e IVF poging was er op gericht die complicaties te voorkomen... Niet gelukt, maar gelukkig milder dan vorige keer omdat ik rust hou nu. (Daar ben ik wel dankbaar voor, hoor!)

Je kan/mag weinig tot niks... ja, dan valt het snel tegen.

Als ik lekker even de stad in kan, ergens een keer een kop koffie kan drinken/een broodje kan eten, m'n eigen boodschappen kan halen, 't huis aan kant kan maken, een stuk kan gaan lopen met de honden, kan sporten... nou ja, noem het op; dán hou ik het allemaal wel vol.

Nu is m'n leefwereldje beperkt. Ik beweeg me tussen bed op bovenverdieping en bank op benedenverdieping...

Nou ja, gelukkig ga ik er vanmiddag even op uit.

Voelt alsof ik weer leef!!!

't Is niet het ergste, maar een mens moet soms even van zich af zeuren.

Ik ga nu de goede kant weer op en kan m'n leefwereld weer wat uitbreiden... nou nog goed nieuws 9 maart en ik ben de gelukkigste op aarde!!!

Geplaatst
Hey Moon,

Kan me goed voorstellen dat je het niksdoen zat bent. Ik ben heel blij met de afleiding van mn werk. Dan kom ik de dag een btje door! Gelukkig mag je er vanmiddag ff uit.

Ook jij bent je 2e week ingegaan. Ik vindt het echt killing deze 2e week! Maar goed, we kunnen niets anders dan wachten, wachten en nog eens wachten!

Veel plezier vanmiddag!

Zo voelt het ook, Jane: ik mag er gelukkig vanmiddag ff uit!

Afleiding kan ik idd wel gebruiken in deze 2e wachtweek. Dat is idd de ergste, hé meiden? Nog een geluk dat je niet alleen in die 2e wachtweek zit, maar hier bij elkaar terecht kan.

Wachten, wachten, wachten... Inderdaad.

Geplaatst

Heerlijk een uurtje op kraamvisite geweest, dan zie en voel je heel concreet waarvoor wij dit allemaal doorstaan... wat een dotje, zeg!

Het was goed om er een uurtje lekker tussenuit te zijn. Daarna braaf de bank weer op met een liter water natuurlijk, haha. Dit pakken ze me niet meer af; 't voelde als een terugkeer in het land der levenden... Lekker dramatisch?!?! Nee, zonder gekheid.

't Was gezellig!

Geplaatst

Dat is leuk om te horen !

Heb je het babytje vast gehouden?

Dat vind ik normaal heerlijk maar probeer ik te vermijden in periodes als deze...

Geplaatst

Ik drink normaal best veel, maar nu ik ook echt 2 a 3 liter moet drinken gaat het met pijn en moeite er in.... heb nu gelukkig 2,5 liter gedronken ben het water nu zo zat... ben even overgesprongen naar fruitdrank... dat kan toch geen kwaad moon? het gaat toch om de vocht die je binnen krijgt..

Geplaatst

Hoi Mijnbaby, ik twijfel of dat wel/niet iets uitmaakt... Toen ik ná 1e IVF in het ziekenhuis lag is er een arts aan m'n bed geweest die iets te melden had over suikerhoudende dranken en de averechtse werking daarvan... Water is toch écht het beste volgens mij. Anders iets dat suikervrij is?

Omdat ik zelf zo gemakkelijk water drink heb ik deze info niet opgeslagen, blijkt maar weer.

Geplaatst

Hallo meiden

Ik heb zaterdag de punctie gehad en had veel folikels. Daarom moest ik van de arts ivm overstimulatie rustig aan doen en veel drinken. Ze gaf echter gelijk aan dat je echt geen liters hoeft te drinken. Maar gewoon tussen de 1,5 en 2 liter per dag. Hoefde ook niet perse water te zijn, het ging volgens haar puur om het feit dat je genoeg vocht binnenkrijgt.

Zo zie je maar weer dat die adviesen ook niet overal gelijk zijn.

Groeten Snoeske

Geplaatst

Hallo moon,

Ja ik drink voornamelijk water en thee, maar naar 2,5 liter ben ik het zo zat... dus ben ik over gegaan op fruitdrankje (light) ik voel me goed heb gister onwijs veeeel geslapen en rustig aan gedaan.... vandaag ga ik weer niks doen dan Dvd s kijken en relaxen....

voel vandaag wel een beetje me buik, voeld nog een beetje hard en beurs aan... maar dat is het....

Nog even moon en dat het verlossende woord!! spannend... hoop dat het dik raak is voor jullie...

Geplaatst

Hey Jane, lief dat je er naar vraagt terwijl de spanning nu bij jullie toch ook tot 't kookpunt zal naderen, of niet?

Het gaat goed met me. Ik doe nog wel rustig aan; heb met mezelf deze week de afspraak aangehouden dat ik 1 activiteit buitenshuis mocht elke dag en thuis wat rondkeutelen, maar ook rust houden en bewust nog water drinken.

Dat is gelukt zonder dat klachten weer toenamen/terugkwamen.

Gisterochtend heb ik de laatste bolletjes utrogestan ingebracht. Nu vind ik het spannender worden, merk ik... geen hormonale bescherming meer, dat ukkie moet nu zelf blijven zitten. M'n buik blijft wat rommelen, maar dat is al zo vanaf een paar dagen na tp. Geen idee wat dat betekent en of dat wel/geen goed nieuws is.

Dat is het, hé?! Je weet gewoon niet... kunt enkel nog afwachten op de wachtbank.

Wel heftig ook om dan van degenen waarmee je op de bank zit te volgen hoe het hen gaat; sommigen zijn al van de wachtbank gevallen, terwijl ze niet bovenaan stonden om te testen/geen testdatum bereikt hadden nog... Nu 2 zwanger van de bank, hé?!

O, ik heb toch zo veel hoop!!!

(dat is ook eng...)

Geplaatst

Moon, Mijn buik is ook sinds gister naar de TP aan het rommelen haha... Ik hoop idd dat dat goed is... Nog even Moon en dan is het zover, ga je thuis testen of moeten jullie bloed prikken in het ziekenhuis? en ga je ook eerder testen?

Suc6 nog even....

Geplaatst

Hey Moon, spannend hoor nu ook jouw testdatum in het zicht komt. Hoe gaat het nu met jou? Ga je nog wat leuks doen dit weekend om de zinnen even te verzetten of heb je juist een rustig weekend gepland? Succes met de laatste loodjes.

Geplaatst

Hier alles nog goed... wel steeds spannender natuurlijk. Ik loop er niet extra om, maar áls ik naar toilet moet is het natuurlijk wel 'broekloeren' intussen.

Eigenlijk heb ik zelf een heel goed gevoel dit keer, had ik bij de 1e IVF poging niet, maar ja... je weet het niet, hé?!

Zag net nog weer de startdatum van deze poging: 5 jan. jl. Gewoon al weer ruim 2 maanden bezig met spuiten van hormonen, inbrengen van bolletjes, hopen... Onvoorstelbaar hé?!

Gaat wel vlug hoor, die 1,5 week die ik op bank/bed door moest brengen hebben het langst geduurd van alle weken...

Als er geen rode duivels komen, dan ga ik zaterdagmiddag nog even lekker shoppen en zondagavond ga ik in principe op visite bij m'n zus en zwager. Tijd voor rust en 'ont'spanning én toch ook wat afleiding dus.

Over eerder testen twijfel ik nog flink; héél misschien zondag, maar eerder zéker niet!

Ik wil geen uitslag die niet klopt doordat het nog te vroeg is of doordat hormonen van die bolletjes nog niet helemaal uit m'n lijf zijn. Ik moet nog even geduld hebben dus!

Geplaatst

Fijn dat je nog wel wat leuke dingen hebt gepland dit weekend om de tijd een beetje door te komen, is jouw mannetje ook vrij dan? Dan gaat de tijd in ieder geval weer wat sneller dan wanneer je alleen bent en niet anders kunt dan op de bank of in bed liggen. Heel veel succes meis en ik heb ook het gevoel dat het wel goed gaat komen, fingers crossed.

Liefs Dani

Geplaatst

Ja, we zijn lekker samen vrij dit weekend.

Fijn dat jij ook het gevoel hebt dat het wel goed gaat komen, Dani! Dat bevestigt mijn gevoel...

Geplaatst

't Wordt nu toch wel érg spannend... vandaag weer een stapje dichterbij dan bij de vorige IVF poging, toen arriveerden de rode duivels érg heftig 2 dagen voor testdatum. Dat is tot op heden gelukkig níet het geval. Dus voelt het of we heel dichtbij onze droom komen, tegelijkertijd weten we dat er eerst een positieve zwangerschapstest moet zijn, dan moet alles goed gaan tot 1e echo, dan... etc. etc.

Nee, natuurlijk zijn we er nog lang niet. Maar het zou wel een hele blije stap zijn weer om morgen (ja, we testen morgen!) een positieve zwangerschapstest te hebben!

Bid, duim, hoop, brand een kaarsje en wacht af... geen invloed meer, de natuur beslist. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ik heb er een heel goed gevoel over... tegelijkertijd kunnen teleurstelling en verdriet er natuurlijk lekker in gaan hakken als dat goede gevoel niet blijkt te kloppen.

Ik wil het wel weten - ik wil het niet weten... Ik wil weten dat ik zwanger ben - ik wil niet weten dat het evt. weer niet gelukt is.

Ik ga me straks maar overgeven aan een middagje onvervalste 'shop therapie'.

Weet niks beters dat de tijd kan breken tot morgen. 't Enige dat altijd werkt, hé?!

Nou, even volhouden nog...

Geplaatst

Moon wat is het toch spannend, dat laatste stukje is echt wel zenuwslopend! Maar en vraag mij niet waarom, ik heb het gevoel dat jij ons morgen heel blij gaat maken. Ik had dat gevoel bij Jane ook ;) Hou nog even vol meissie, één nachtje slapen nog maar, ik hoop en bid met je mee en denk er om 2009 wordt gewoon jullie jaar! Positief blijven en geef je lekker over aan het shoppen straks, ik wil uiteraard wel weten welke leuke dingen je hebt gescoord bij het shoppen hihi.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hi Moon,

ik sluit me helemaal aan bij dani. Ik heb er ook een heel goed gevoel over. Hoop het zo voor jullie! Hoe is het met je overstmulatie? Ik merk dat ik niet teveel moet doen op een dag en dan gaat het goed.

Veel plezier met shoppen!

Liefs,

Anne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden