Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt Yola en je hebt gelijk. Wordt idd bepaald in het lab, maar vind het gewoon een fijn idee als S. de touwtjes in handen houdt.

Even een vraagje...

Wat slikten jullie ( als vrouwen) voor vitaminen? Op voorschrift van dr. S.?

En wat slikten jullie mannen?

Ben ik wel even erg benieuwd naar.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo meiden,

hay sowiebo mijn man heb selenium+zink geslikt goed voor de saad en ik vitBcomplex fort help de vruchbaarheid.

succes met je behandeling DD,

groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Lala, dank je voor je antwoord

@ Sowiebo, Fijn dat het kan beginnen. Ik weet niet precies wanneer hij weg is. ik ga met dr S overleggen over PICSI of IMSI, alles wat kan helpen ga ik aanpakken. Ik gebruik aan vit, B12, B6, Vit E, Vit D3,Q10( op advies van Babeth) en Dagravit Mama& Baby en omega 3. Vriendlief kreeg van Dr s Vit B12,B6, Vit C500mg, Vit E 250mg,Vit D3 400mg,Foliumzuur 400microgram,Zink 25-40mg,Seleen. Nu gebruikt hij niet alles want als hij in buitenland zit voor zijn werk is het geen doen om al die pillen te slikken. Dan moet hij van mij wel de Zink, foliumzuur en Seleen nemen. Of het altijd gebeurt weet ik niet :)

@Nathalie, ik ben ook wel sterk maar heb ook echt zo nu en dan wel een dip hoor. En het is natuurljk ook pas onze 1ste poging geweest, dus we komen net kijken , hihi.

Geplaatst

De reden waarom ik het vraag, is dat ik ook een hele lijst heb gekregen van Dr. S. en dit slik ik allemaal braaf ( vit.c/vit.e/vit.d3/omega 3/foliumzuur/vit.b)

En voor mijn man zink/selenium en vit. c. Maar nu vroeg ik me af of dat lijst misschien voor ons beide geldt?

Zo te lezen, slikken jullie mannen ook die hele waslijst van de vrouw haha...

Maar goed, wat is de functie van q10?

Geplaatst

Q10 zou de kwaliteit van de eitjes en de groei bevorderen, volgens Zita West. Deze dame heeft een aantal boeken geschreven waar in andere forums ook wel over gesproken wordt. Ik heb ff zitten googlen en ga in elk geval 1 boek van haar kopen. Sprak mij wel aan.

Geen idee of het allemaal werkt maar ja dat weet je toch niet. Maar 1 tablet meer of minder slikken maakt mij niet uit. Ergens een grens trekken wel want ik ben niet een type die dan ook nog bepaalde voedindsmiddelen wel of niet gaat eten.....

Geplaatst

hoi meiden, ik heb naast q10 ook nog zalmolie en tarwekiemolie. Heb ergens gelezen dat deze laatste de innesteling bevordert. Deze capsules neem ik al sinds juni in, daarnaast kreeg ik van de accupuntuur ook nog eens tabletten ( helaas ken ik de naam ervan niet, moest het innemen na de tp). De accupuntuur hield mijn buik warm na de tp, hij zei tegen mij dat ik met een warme kruik tegen mijn buik aan moest zitten. Warmte zorgt voor een betere baarmoeder doorbloeding. Je moet ervoor zorgen dat je geen koude voeten hebt. Rode vruchten en groenten zijn goed om te eten na de tp, eigenlijk alles wat rood is. Ik moest van hem bepaalde vruchten echt vermijden zoals banaan, appel (de rest weet ik niet meer).

Hoe gaat het nu met je Sas? en wat een opluchting dat je kan beginnen Sowiebo, hoeveel eitjes had je bij de uitgangsecho.

Geplaatst

Ik slik ook tarwekiemolie, bij mijn vorige cryo-tp voor het eerst. Toen raakte ik zwanger.... dus geloof me, deze keer slik ik ze dus mooi weer!!

Heb geen idee hoeveel er precies klaar lagen. Mijn rechter lag weer eens helemaal naar achter en was niet goed in beeld te krijgen, moest een aantal keer flink op mijn buik drukken.

Is altijd een low-responder geweeest. Tijdens mijn eerste punctie moesten ze zelfs dwars door mijn baarmoeder prikken, omdat ze er niet bij konden.

Mijn linkereierstok daar zaten wel een aantal, hoeveel weet ik niet.

Morgen de 1e spuit erin en dan maar afwachten hoeveel follikels het gaat brengen, op naar woensdag :)

Geplaatst

he meiden,

lees af en toe mee.

eerste poging tarwekiem: zwanger, miskraam

tweede poging: niet gebruikt, niet zwanger

derde poging tarwekiem: zwanger, nog steeds

dus ik zeg GEBRUIKEN!!!

Geplaatst

Hoi dames, even snel een berichtje met de phone. Sas ik slikte de q10 in de eenheid van 75. In het boek stond geen hoeveelheid vermeld dus ging op het gemiddelde ongeveer zitten (1x per dag). Op advies van de acup. Arts gebruikte ik ook visolie omega 3 , nu nog steeds overigens. Wat het boek van zita west betreft, de Engelse versie is het meest uitgebreid.ik reageer als ik goed hersteld ben wat uitgebreider, dames heel veel succes!!!

Geplaatst

nou dan ga ik ook aan de tarwekiemolie, wordt al een echte apotheek thuis.....

@Mala, met mij gaat het goed hoor, alle hoop gericht op de volgende poging. En jij?????

@ Babeth, dank je. Alles goed gegaan bij de ingreep? Mooi!

Geplaatst

He Sowiebo, mijn vriend slikte idd bijna alles wat ik ook slikte, behalve geloof ik de foliumzuur. dr S had wel aangegeven wat de man alleen moest slikken (selenium, zink en vit c). Ik zou er even een mailtje of telefoontje aan wagen als ik jou was.

Geplaatst

Hier zit de eerste spuit er weer in :) Vanmorgen op het werk maar gedaan! Reed ik vanmiddag op weg naar huis ( 85 km), was ik bijna thuis.... sh*t..... spuit vergeten aaaarrrgh, weer helemaal terug... spuit gehaald ... en weer naar huis.

Vanavond de Menopur!

Lisa, jij wacht nu op je ongi toch? Dan begin je ook? Spannend, hopelijk komt het gauw op gang.

Geplaatst
Hier zit de eerste spuit er weer in :) Vanmorgen op het werk maar gedaan! Reed ik vanmiddag op weg naar huis ( 85 km), was ik bijna thuis.... sh*t..... spuit vergeten aaaarrrgh, weer helemaal terug... spuit gehaald ... en weer naar huis.

Vanavond de Menopur!

Lisa, jij wacht nu op je ongi toch? Dan begin je ook? Spannend, hopelijk komt het gauw op gang.

@sowiebo balen dat je terug moest, jak hoezo spuit je op het werk of moet je heel vroeg beginnen? Ik wacht inderdaad op de ongi.

Geplaatst

Omdat ik nu een combi van Puregon en Menopur spuit, moet ik 's ochtends de Puregon spuiten en 's avonds de Menopur.

7.30 uur leek me een mooie tijd, aangezien er tussen die 12 uren moet zitten, dus vanavond 19.30 uur weer.

Heb nu een week vakantie, dus geen gedoe op het werk. Was voor 1 keer.... maar moet weer ff wennen dus ;)

Geplaatst

Heb net studie gemaakt van m'n medicijnen de gonal f is me wel helder, denk ik. De cetrotide geloof ik ook wel, maar er zit ook een doosje pregnyl bij. En ik heb ook losse spuiten, opzuignaalden en injectienaalden gekregen zijn die voor de pregnyl?? Ik neem aan dat je voor elke spuit je buik moet reinigen met alcoholdoekjes? Ik vond de spuit van de cetrotide best lang vlg mij langer dan de gonal f, moet die naald helemaal in m'n buik verdwijnen?? :( vlg mij prik ik dan m'n darmen lek .

Geplaatst

Eindelijk Sowiebo, het kan beginnen. Waar laat je de echo's maken, in NL of DD? Ik zou de spuit/pen gewoon in mijn tas laten liggen, zo vergeet je het niet, of zijn het al de bijwerkingen van de puregon.........hahahhhhhhhh. Wil dan niet weten hoe het op dag 5 zal zijn. Ik spoot 2 keer puregon per dag met de menopur, verschil was duidelijk te zien in de hoeveelheid follikels. Had bij de vorige behandelingen nooit meer dan 5 follikels en de laatste keer had ik 9. Combinatie van puregon met menopur.

Ik neem een pauze Sas, denk zelf over een paar maanden.

Hoe is het nu met je Babeth?

Lisa, voor jou komt ook dichterbij. Probeer dit weekend de tarwekiemolie te halen en direct ermee te beginnen. Duurt een tijd voordat het resultaat merkbaar is.

Zit net eraan te denken dat ik Lisa advies geef, terwijl ik het zelf niet doe. Mijn tarwekiemolie is op, moet nieuwe halen. Weet iemand wat de dosering hiervan is?

Geplaatst

Mala, zelf slik ik tarwekiemolie van Dr. Vogel. Dat zijn capsules die je 2x dags inneemt.

Die pen kan ik niet in mijn tas laten, want Puregon moet je koel bewaren ( in de koelkast).

En wat goed van je, dat je je lichaam even een paar maanden rust gunt. Is niet altijd de gemakkelijkste keuze, maar soms voor je lijf wel de beste.

Lisa...naald er helemaal in. Wel de goede nemen ;) Die opzuignaald enz. hoort bij de Pregnyl, want bij de Cetrotide zit het er al bij.

Net ff gehannes met de Menopur, kreeg het potje van de poeder maar niet open haha... toch ff de gebruiksaanwijzing geraadpleegd en weer wat wijzer geworden ;)

Oh ja en Mala, hoeveel eh Puregon en Menopur spoot jij?

Geplaatst

Ik breek even in, Sowiebo, ik hield het flesje met poeder zodanig dat ik de stip zG zitten. Dan een washandje eroverheen ( voor de zekerheid) en op de plek van de stip brak I'm de bovenkant eraf door naar achteren te breken, dit ging probleemloos. Om alles goed op te zuigen hield ik het flesje wat schuin zodat de opzuignaald ook bij het laatste beetje kon. Veel succes, erg spannend weer he?

Geplaatst

bedankt! ik heb net nog even gekeken naar de pregnyl het is een klein doosje met een ampul van glas met vloeistof en een plastic ampulletje en daar lijkt niks in te zitten, er hoort toch ook een ampul met poeder te zijn als ik de bijsluiter goed lees?? ik neem aan dat iedereen hier de medicatie van ferti zorg uit sittard heeft, via dd.

ik zal de tarwekiem olie halen, bedankt voor de tip!

Geplaatst

Ik bedoel het andere flesje... die van de ampullen ken ik wel... dit is een of vaag potje waar de poeder inzit... Uiteindelijk moet je de naald erdoor heen prikken en dan de vloeistof erbij spuiten.

Ennuh.. je breekt hier niet in hoor meid, je hoort hier net zo goed thuis ;)

HOe gaat het nu met je? Voel je je alweer iets beter?

Geplaatst

Haha Sowiebo, ik Wilde zeggen dat het naar omstsndigheden goed gaat maar de narcose is er duidelijk nog niet uit haha, tuurlijk het flesje met vloeistof.

Lisa inderdaad, je moet apart een potje/ fleshe met vloeistof en poeder hebben. ALS het kan even bellen of teruggaan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden