Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Sowiebo: Hé bah wat een enorme teleurstelling zeg! Ik hoop voor je dat je vandaag een positief bericht hebt gekregen en dat ze allebei goed bervucht zijn.

Ik ga heel hard voor je duimen.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zie net dat er één bevrucht is. Sowieso een terugplaatsing gelukkig!!

Ik ga voor je duimen de komende twee weken.

Geplaatst

Werd vanmiddag teruggebeld dat alle drie bevruchte eitjes defecte chromosomen hebben. Dus helaas geen tp voor ons. Dat heb je met de leeftijd. De eitjes zijn gewoon oud! Zoonlief moest ook huilen toen ik zei dat er geen baby kwam. We sluiten dit nu af. Het was inmiddels al de vierde poging en Scholtes had aanvankelijk al tegen ons gezegd dat onze kansen heel klein zijn. Maar je gaat natuurlijk ook voor het proces en de hoop en voor die hele kleine kans. Ik heb nu wel genoten van het proces, stap voor stap en ik was zo blij dat er nu opeens zes eitjes waren en drie bevruchtingen. Ja, ik had zonder diagnostiek ook over kunnen gaan tot een tp, maar dan was de zwangerschap waarschijnlijk toch eerder afgebroken.

Het is dubbel: verdrietig maar ergens ben ik ook bij dat ik nu met iets anders (uiteindelijk) bezig kan zijn. Dit verlangen hield ons ook zo gevangen, dat het dus ook als een bevrijding kan voelen. (nu nog even het verdriet natuurlijk.)

Sowiebo heel veel succes morgen en straks in de wachtweken. Ik zal vast nog wel mee blijven lezen.

Lisa, jij ook succes donderdag en zaterdag.

Ik blijf voor jullie duimen. Voor jou ook, Babeth!

Geplaatst

Oh lieve michaela...wat erg...heb er geen juiste woorden voor.

Je klinkt dapper..maar probeer t een plekje te geven en jrzelf rust te gunnen.

Van een positieve val je zo in een negatief gat.

Sterkte en ik wens je verder al t andere geluk toe.

Lfs

Geplaatst

@michaela heftig verhaal en je hebt inderdaad al een hele geschiedenis achter de rug, dapper hoor. Heel veel geluk voor de toekomst en sterkte met deze keus.

Geplaatst

Dank je meiden, de tranen stromen meteen over mijn wangen als ik jullie woorden lees! Wat een korte heftige ontmoeting hebben we gehad, he?

Veel liefs,

Geplaatst

Lieve Michaela, ik heb je al n berichtje gestuurd, maar nogmaals heel veel sterkte!

Wat knap hoe je je gevoel omschreven hebt. Ja, wat n verdriet doet dit. Niet voor te stellen.

Wel fijn dat je deze keer het toch nog een x geprobeerd hebt (denk aan de schommelstoel), alles eruit gehaald hebt wat mogelijk was en toch maar mooi dit gepresteerd hebt. Want het ís een prestatie!! Wat moeten we allemaal doormaken voor onze droom. Ik hoop dat we elkaar snel weer zien en we vriendinnen voor het leven bijven!

Lieve schat, ik denk aan jullie drieën!!

Heel veel liefs, mees

Geplaatst

Jeetje michaela, ben er helemaal stil van, wat ontzettend ellendig maar wat ook een Moedig en dapper besluit. Ik heb ook met je zoontje te doen hoor !!! Lieve meid, Julie hebben er in ieder geval alles aan gedaan en jullie kunnen jezelf gelukkig niets verwijten!!! Een dikke knuffel voor jou!!! Liefs Babeth

Geplaatst

Lieve meiden, bedankt voor jullie woorden.....dat doet me goed. Ik heb inderdaad het gevoel dat ik het nu echt nog geprobeerd heb en dat ik daarom later geen spijt hoef te krijgen. Dat klopt. Ik heb ook goed voor het "nestje" gezorgd met kruiden, vitaminen, acupunctuur, floradix, etc. maar dat is maar een deel.....Zoonlief zei net in de kring op school "wij krijgen geen baby meer". De juf weet de context niet dus die zei : "dat weet je soms niet. Het zijn de geheimen van het leven." Dat is natuurlijk ook zo.

Wie van jullie doet eigenlijk nog meer pollichaamdiagnostiek? Dat gebeurt ook alleen in DD. Daarom hebben we het ook gedaan.

Succes Sowiebo met de tp vandaag. Zal voor je duimen.....En jij morgen, he Lisa de punctie. Het is heel relaxt in DD. De anesthesist is heel aardig. Je krijgt een lichte narcose. Handig om een jurk aan te trekken, die mag je namelijk tijdens de punctie aanhouden en als je nog niet helemaal wakker bent, dan wordt je wel 'decent' teruggebracht naar de uitslaapkamer. Je krijgt een mandje waar je je kleren en schoenen indoet. Boven op het mandje leg je je onderbroek, want die trekken ze jou dan aan met een maandverbandje erin. De anestestist luister dan nog even naar je longen en brengt dan een infuus in. Je krijgt dan al een kleine roes. Dan wordt Dr. Scholtes geroepen. Als het goed is vang je nog een glimp van hem op. Daarna is het bijkomen en het helpt als je lekker aan de thee gaat en ik had een broodje mee, die ik lekker ging opeten. De narcose wordt dan sneller uit je lijf gespoeld en ben je weer sneller 'wakker'.

Het valt allemaal heel erg mee. Je voelt er niets van. (ja achteraf een beetje gerommel in je onderbruik maar dat is per keer ook verschillend.)

Succes, he.

Geplaatst

Wat is er weer veel geschreven zeg. Ik heb t heel druk en ben nog steeds erg moe, daarom kom ik niet elke dag op t forum.

Michaela, een dikke knuffel voor jou en je familie. Soms is het proces ook een soort langzaam afscheid nemen. Al kan ik me goed voorstellen dat je met die 6 follikels en 3 bevruchtingen ineens wel hoop had! Sterkte

Sowiebo: ik hoop dat jouw ene emmy net zo'n vechtertje wordt als het mijne! Heeft dr S iets gezegd over de kwaliteit?

Alle andere: veel succes ladies!

Geplaatst

Tnx yola...hoop t ook...was een hele mooie aldus s.en laborante.spannend...hij was vanmorgen al 4-cellig e geen fragmentatie.

Leeuw...heb je gezien denk ik...je was na mij...dat wisten we...daarom denk ik dat.

Had je een haarband in?

Geplaatst
Lisa heel veel succes morgen...op naar een mooie oogst.hoe laat moet je?

Michaela bedankt voor je geruststelling mbt de punctie.

Sowiebo ik moet er om 11 uur zijn 11.30 punctie.

Geplaatst

@Sowiebo, jaaa dat was ik met die haarband. Ik heb nog even getwijfeld, maar toen jullie naar binnen geroepen werden wist ik zeker dat jij dat was hihi. Maar omdat ook andere stellen er zaten wist ik het eerste instantie niet zeker. Nou dit hebben we in ieder geval binnen he (letterlijk en figuurlijk), nu komende 8 maanden lekker broeden.

Je hebt denk ik niet meegekregen dat 1 van de maanvisjes in het aquarium half dood opgegegeten werd door de andere vissen (vooral door algeneters). Nou ik kon het op een gegeven moment echt niet meer aanzien, zooo zielig, heb ik dit aan de balie gemeld. Een paar assistentes helemaal in paniek. Uiteindelijk heeft een van de oudere assistente het maanvisje uit het aquarium gevist en doorgespoeld door de wc, bij de mannen. Heel zielig, maar beter zo aan je einde komen dan nog half levend opgegeten worden. Ik was een beetje in dilemma met mezelf, of ik hier goed aan had gedaan, omdat ik niet zeker wist of ie echt dood was, maar hij lag op de grond. Mijn man zei dat dit visje echt wel meer dood dan levend was, dus denk dat hij wel gelijk heeft.

@Michaela, wat jammer, heb er geen woorden voor meid, heel veel sterkte. Erg moedig van je hoe je er instaat zoals ik je verhaal lees.

@Lisa1978, succes vandaag bij de punctie, zie trouwens aan het tijdstip in je bericht dat je er nu bent. Op naar een goede oogst en bevruchtingen.

Geplaatst

hallo allemaal

punctie achter de rug. wat een aardige man die anesthesist. Ik heb 7 eitjes. Morgen hoor ik hoeveel er bevrucht zijn, spannend. twinkelstar en laloutje hoelaat waren jullie er? En hoe ging het?

sowiebo fijn dat het een mooie embryo was.

Vraagje! wie weet er een hotel dichtbij de klinkiek. Ik moet er zaterdag heen en wil eigenlijk de avond er voor in een hotel?

Geplaatst

Oh yes Lisa, dat is een heel mooi aantal. Wat een hotelletje betreft... er zijn er genoeg in de buurt. Zou gewoon eens even kijken op hotelspecials.nl of zo... hopelijk vinden jullie een mooi hotelletje in de buurt ;)

Op naar morgen meid!

Geplaatst

Meiden,

Ff een vraag.... inmiddels heb ik de labrekeningen ook binnen. Maar op deze factuur staat een Duits rekeningnummer vermeld. Bij het overboeken gaf hij deze niet te herkennen.

Naar welk rekeningnummer hebben jullie de labkosten overgemaakt? Graag een pb'tje...

Op de vorige factuur stonden er 2 rekeningnummers: Duits en NL ( Venlo).

Maar dit gaat echt om het lab zelf, wie weet het? Want het moet natuurlijk wel aankomen ;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden