Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mira, wat een domper zeg. Kan mij voorstellen dat jullie hier gemengde gevoelens over hebben. Aan de ene kant goed dat je hier nu achterkomt dan later, maar toch doet het wel zeer. Veel sterkte meid!

@Twinklestar, ook voor jou veel sterkte!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mira, meid wat naar. Maar je hebt nu wel zekerheid en dat is ook belangrijk. Heel veel sterkte en geniet van jullie kleine bijzondere jongen!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb volgende week een intake in DD. Nu heb ik begrepen dat je alles goed op een rijtje moet hebben bij dr scholtes omdat hij nogal snel alles doorneemt. Ik wil graag van alles op papier zetten maar er komt niets uit mn vingers!!

Hebben jullie nog tips voor mij, wat belangrijk is om te vragen? Wat moet ik zoal meenmen?

Alvast heeel erg bedankt, liefs,

Celene

Geplaatst

Hoi,

Het is belangrijk om je dossier mee te nemen want dan heeft dhr. Scholtes meteen alles wat hij nodig heeft. En het wijst zich vanzelf, ik zou alleen opschrijven wat je echt wilt weten, in dl zijn ze heel duidelijk in wat er gaat gebeuren en hoe.. Je weet exact waar je aan toebent zonder poespas. Veel succes volgende week.

Grtssss

Hallo meiden,

Ik heb volgende week een intake in DD. Nu heb ik begrepen dat je alles goed op een rijtje moet hebben bij dr scholtes omdat hij nogal snel alles doorneemt. Ik wil graag van alles op papier zetten maar er komt niets uit mn vingers!!

Hebben jullie nog tips voor mij, wat belangrijk is om te vragen? Wat moet ik zoal meenmen?

Celene

Geplaatst

Scoop en Bumbie, bedankt voor jullie antwoord. Zal tzt nog eens informeren.

Mira, wat ontzettend heftig. Gaan jullie helemaal stoppen nu? Vind dat een heel dapper besluit dat je nu voor je gezin kiest! Sterkte!

Celene, heb de intake nog niet gehad. Maar ben heel benieuwd hoe dat gaat volgende week. Hou je ons/me op de hoogte?

Groetjes Fisje

Geplaatst
Hallo meiden,

Celene

Hoi Celene,

fijn dat jullie volgende week naar DD kunnen. Ik zou alle vragen die je hebt( en die heb je vast wel), op schrijven en meenemen. Ook je dossier als je die hebt

Heel veel succes!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Een vraagje; ik heb vorige week 31 maart het contactformulier op de website ingevuld en een intake gesprek aangevinkt. Tot op heden heb ik nog niets vernomen van Dusseldorf. Hoe lang kan dit nog duren? Of zijn er andere mogelijkheden om contact met hun te krijgen?

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Hoi dames

Lottepot:als je een afsrpaak wil maken via het contactformulier dan kan het inderdaad wat langer duren, je kan ook telefonisch contact opnemen, dan krijg je een Nederlandstalige dame aan de telefoon:

0049 2119019718

Celene: inderdaad, ik sluit me aan bij Sas, misschien heb je zelf al een idee bij de technieken die ze allemaal kunnen toepassen en waar jij al een goed gevoel bij hebt, dr. S, zal dan wel aangeven of het wel of niet zinvol zal zijn in jullie situatie.

Heel veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Mira, ik las dat het bij jullie niet tot een tp gekomen is, was vast een moeilijk besluit maar kan me julie besluit "enigszins" wel voorstellen. Ookal staan jullie er volledig achter, wil je toch veel sterkte wensen!

Twinklestar, wat een domper zeg dat er geen zwanegrschap is ontstaan, ik hoop dat jullie snel door kunnen met de cryootjes, veel succes!

Sas, hoe gaat het bij jou? spannend zeg!, je zit nu op dag 13 na de punctie, kun je je nog inhouden? knap, ik duim voor je!!

liefs

Babeth

Geplaatst

@meiske en sas

Het wijst zich vanzelf en daar is hij heel duidelijk in, ik had namelijk ook veel vragen en op de meeste zou hij later op terugkomen wat hij ook heeft gedaan!!

(het was bij mij wel duidelijk een ivf verhaal)

Dus zoals je ziet is het voor iedereen toch verschillend...

Geplaatst

@lottepot

idd. je kan het beste bellen, heb een keer een vraag via de mail gesteld daar heb ik zelf 3 weken erna maar achteraan gebeld, omdat het iets was wat ik wilde weten voordat ik begon met de behandeling. Succes..

Geplaatst

Sas, wordt wel heel spannend voor jou de komende dagen. Je houdt het goed vol om niet eerder te testen.

:duimen draaien: volop voor jou!

Geplaatst

Hoi, bedankt voor jullie lieve berichtjes. Heb er wel een traantje om gelaten gisteren en eergisteren maar probeer nu weer positief te zijn en verder te denken. Ik heb gebeld met DD en zodra ik ongesteld word kan ik bellen voor een echo voor een cryo-poging in natuurlijke cyclus. Ik ben ook gestopt met de Utrogestan. Weet iemand hoe lang het ongeveer duurt voordat je dan weer je menstruatie kan verwachten? Bij het plassen komen er nog steeds stukjes uit van de Utro (sorry voor de vieze praat). Is dat normaal?

Geplaatst

Twinkelstar, flink hoor dat je meteen weer door gaat! Wel goed om jezelf blijven denken he! Ongeveer 2 tot 3 dagen daarna kun je wel een menstruatie verwachten. En dat je nog stukjes verliest is ook normaal hoor. Moet er gewoon allemaal even uit. Succes meid!

Liefs Fisje

Geplaatst

Hallootjes,

Ik had mn vraag gepost, en dezelfde middag werd ik gebeld door Irma.

Voor 20 juni hebben we een afspraak kunnen krijgen om 10 uur. Onze laatste poging die we zelf moeten betalen, dus erg spannend!

Omdat ik nogal een typetje ben van achteraf ohhjaa ik had dit nog moeten vragen, en dat nog moeten vragen. Wil ik het één en ander op papier zetten. Ik heb begrepen dat dr Scholten nogal verstrooit kan zijn. Dus tips waar je op moet letten?

Wij wonen in Deventer, we gaan een nieuwe Tommie kopen zodat we ook in kunnen plannen hoe lang het rijden is. Maar wie weet dit? Zijn er bekende files waar we rekening mee moeten houden?

Groetjesss Lottepot

Geplaatst
Mira, ik las dat het bij jullie niet tot een tp gekomen is, was vast een moeilijk besluit maar kan me julie besluit "enigszins" wel voorstellen. Ookal staan jullie er volledig achter, wil je toch veel sterkte wensen!

Twinklestar, wat een domper zeg dat er geen zwanegrschap is ontstaan, ik hoop dat jullie snel door kunnen met de cryootjes, veel succes!

Sas, hoe gaat het bij jou? spannend zeg!, je zit nu op dag 13 na de punctie, kun je je nog inhouden? knap, ik duim voor je!!

liefs

Babeth

Hoi Babeth, morgen mag ik testen. Maar heb er geen goed gevoel bij. Maar ja morgen weten we meer

Liefs

Geplaatst
@sas hoop dat het goed met je gaat, spannend hoor.

Lisa, laatse loodjes zeg maar.Morgen weet ik meer, maar zoals ik al schreef aan babeth heb ik geen goed gevoel.

Geplaatst
Sas, wordt wel heel spannend voor jou de komende dagen. Je houdt het goed vol om niet eerder te testen.

:duimen draaien: volop voor jou!

Leeuwinnetje, blijven draaien hoor misschien wordt mij gevoel dan toch anders.

Geplaatst

@Lottepot, wij hadden niks op papier gezet en ik had niet het idee dat hij dingen niet verteld had. Hij vertelde wel iets wat voor ons heel erg van belang was en wat ze bij het AMC helemaal niet hadden uitgelegd. Hierdoor kregen we gelijk veel meer hoop dat de Tese bij mijn vriend zou kunnen slagen.

Maar je kunt het beste zelf bepalen wat je wilt vragen. Kan me voorstellen dat je verder wilt laten uitzoeken waarom het na drie pogingen plus cryo's nog steeds niet gelukt is. En misschien heeft dr S daar wel een bepaald beeld bij en wat voor behandeling daar misschien wel bij zou kunnen aanslaan.

Ik weet niet zo goed hoe jullie rijden vanuit Deventer maar wij stonden 's ochtends vaak vast bij Oberhausen (als ik het goed heb) en in Dusseldorf zelf. We hebben ook een aantal keren geluk gehad en hadden helemaal geen file. Dit was meestal op vrijdag.

Spannend hoor dat jullie een afspraak hebben. Mag ik vragen waar jullie de andere behandelingen hebben gehad?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb afgelopen maandag kunnen testen en deze was positief maar nu heb ik sinds maandagmiddag bloedverlies en dit blijft eigenlijk maar

door gaan. Gisteren heb ik er nog maar eens een test aan gewaagd en deze was nog duidelijker dan die van maandag. Nu heb ik contact

gehad met het ziekenhuis in nederland maar daar kan ik dus pas met 7 1/2 week terecht voor een echo. Nu kan ik in dusseldorf met zes weken al

terecht maar weet iemand of hier ook kosten aan verbonden zijn?

Groetjes Gaby

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden