Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh wat een super nieuws scoop!! proficiat!!

En jij ook Kaartje, toi toi toi!! So far so good!

Groetjes

noor

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Scoop van harte gefeliciteerd!!!! Wat een vreugde! Op naar 2 dikke strepen!

Kaartje hopelijk voor jou ook een positieve test!!!

Geplaatst

Scoop: alvast van harte gefeliciteerd!!!! Hopelijk wordt de streep alleen nog maar dikker en dikker.......en vervolgens natuurlijk je buik!

Kaartje: succes bij de terugplaatsing! Hoeveel laat je er terugplaatsen?

Ben ff een paar dagen niet op het forum en internet geweest aangezien wij er een aantal dagen onverwachts tussenuit waren geweest. Mannetje gelukkig helemaal hersteld van de koorts en nu maar wachten en voorbereiden op september. In de verplichte pauze stand dus. Ga morgen ff alles bijlezen van de afgelopen dagen.

Geplaatst

Scoop, van harte gefeliciteerd. Hopelijk volgende keer dat je test is de streep dikker, maar een streep is een streep wordt er altijd gezegd.

Geplaatst

We zijn helemaal blij. Vanmorgen terugplaatsing gehad van twee embryootjes. Een van goede kwaliteit en een van topkwaliteit. Het wordt dus weer spannend!

Geplaatst

Scoop, gefeliciteerd! Wat een leuk nieuws!

Kaartje, succes met de wachtweken!

Ik ben vandaag weer geweest voor de 1e fm. Alles zag er goed uit. Er waren nu 13 eitjes te zien van rond de 14 mm.

Zaterdag moet ik nog een keertje langskomen en waarschijnlijk heb ik dan maandag of dinsdag de punctie. Toch wel weer spannend nu.

Geplaatst

Bedankt allemaal! Ik hoop het ook :-). We vonden het trouwens ook heel bijzonder om foto's van onze embryootjes mee te krijgen en een echofoto van de terugplaatsing.

Geplaatst

Zo Twinklestar dat is een mooi aantal zeg! Dat wordt een prachtige oogst!

Ik ben vandaag op intake bij dr. S. geweest. Er zaten meer Nederlandse stellen, ben dan altijd zo benieuwd of ze ook op dit forum zitten...

Het gesprek duurde heel erg lang, hij ging heel nauwkeurig door alle meegebrachte gegevens heen. Aangezien dit Icsi nr. 9 wordt, snapte hij mijn overwegingen voor Imsi en poollichaamonderzoek goed en hij kon het ook aanbevelen voor onze situatie. Ik moet mij wel realiseren dat aangezien ik nooit zo'n hoge opbrengst heb (ca 7 follikels, 5 eicellen) er een kans bestaat dat als je poollichaam onderzoek laat doen, je misschien geen terugplaatsing hebt. Op mijn leeftijd (39) schijnt 50 - 70% van de embryo's af te vallen. Tel daarbij op wat er normaal al afvalt om het niet doordeelt, zou je best eens geen tp kunnen hebben. Maar ik heb liever geen terugplaatsing dan een tp van iets wat toch niets wordt. Zit je alleen maar 2 weken voor niets te wachten, of nog erger nog een miskraam. Daarvan heb ik er nu twee gehad en dat is al verdrietig genoeg.

Hij heeft verder de medicatie aangepast en als ik zaterdag of zondag ongesteld word dan mag ik gelijk beginnen. Alleen jammer dat hij zelf op vakantie gaat, maar het is even niet anders.

Ik vond het een fijne man, en een prettige gesprekspartner. Ik ben door 8 icsi's, een aantal cryopogingen en in totaal 19 teruggplaatste embryo's inmiddels door schade en schande iets wijzer geworden dan iemand die voor de eerste behandeling komt. Je hebt ook dokters die het irritant vinden als je al iets meer weet en zelf met ideeen komt. Hij gelukkig niet. Hij zei daarnaast ook wel dingen waarvan ik dacht: he, daar heeft niemand anders ons ooit op gewezen. Niet dat het uiteindelijk voor deze behandeling iets uitmaakte, maar het schept bij mij wel vertrouwen als iemand zinvolle opmerkingen maakt.

Hij heeft gelijk een echo gedaan die als uitgangsecho mocht dienen. Zodra het feest zaterdag of zondag losbarst mag ik meteen bellen.

Snel al! Spannnnnnend...!!!

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi Noor,

Fijn om te horen dat het gesprek prettig is verlopen. Wat ik prettig vind om te lezen is dat hij in ieder geval meedenkt en ook jouw input op prijs stelt.

Wij gaan volgende week naar DD ben ook reuze benieuwd of hij wat ziet aan alle uitslagen die ik mee neem.

Begrijp ik nu goed dat je voor DD gaat ipv Brussel?

Nou laten we hopen dat het "feest" snel gaat los barsten en dat je snel mag beginnen!

Is de medicatie anders al in Nederland?

LIefs,

Gabrie

Geplaatst

Twinkelstar: Zo 13 eitjes wat een mooie score en ook prettig dat je allemaal een beetje het zelfde formaat hebben!

Hmm daar komen vast hele mooie embryo's uit!

Succes!

Geplaatst

Hallo dames,

Sorry effe een poosje niet geweest. Valt niet mee alles bij te houden. Heb eventjes terug gelezen, en Scoop wat super! Gefeliciteerd.

Kaartje, hopen dat ze bij jou ook mogen blijven zitten!!

Twinkle-star, 13 follikels dat zijn er lekker veel! Hopen dat ze allemaal goed gebruikt kunnen worden!

Noor, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad. Mooi dat je al zo snel kunt starten, heerlijk daar geen wachtlijsten.

Gabrie, welkom hier. Spannend het intakegesprek. Maar dat zal je vast bevallen zoals de meesten hier.

Hier gaat het verder prima, krijg half juli de hysteroscopie dus moet alles even afwachten.

Groetjes Fisje

Geplaatst

@Noor, hoe laat waren jullie er? Ik had een afspraak om 9uur. Er zitten inderdaad altijd wel Nederlanders. Ik let altijd op de gele nummerborden :-).

Fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad en ook lekker dat je gelijk kan starten!

@Gabrie, wanneer gaan jullie naar dd?

Ja ben wel blij met het aantal. Vorige keer waren het er 9. Vandaar nu een iets hogere dosis van de gonal. Ik had nu trouwens een vrouwelijke arts voor de echo. Ook erg vriendelijk en enthousiast. Waarschijnlijk was dr. Scholtes erg druk met alle gesprekken e.d.

Weet iemand wanneer hij op vakantie gaat?

Geplaatst

goeiemorgen...

moet nog (steeds) bijlezen...

Twinklestar...volgens mij gaat dr. S op zaterdag 2 juli met vakantie...dus waarschijnlijk is 1 juli zijn laatste werkdag...wji hebben 30 juni nog intakegesprek...

en wat een mooie score zeg!!!

kom later even terug...effe bijlezen...

liefs,

nico

Geplaatst

Twinklestar ik was er om kwart over 10 maar was kwart voor 11 aan de beurt. ik denk dat je dan al weg was. Fijne tijd trouwens, 9 uur :-) of heb je daar geslapen?

ja de eerste 2 of 3 weken van juli is hij weg volgens mij.

Groetjes

noor

Geplaatst

hallo meiden

wat een goede berichten hier!!

Twinklestar, 13 follikels, super!!! nog even en dan de punctie, veel succes alvast.

Kaartje, wat hebben jullie een mooie tp achter de rug, ohhhhh het spannende wachten is een feit, succes meid! inderdaad bijzonder he die echo foto´s, het aller aller prilste begin.....

Scoop, hoe gaat het bij jou? nog een extra test gedaan? ik hoop dat ie donkerder was!

Noor, fijn om te lezen dat jullie het intake gesprek ook als prettig hebben ervaren en dat je er een goed gevoel bij hebt. Maar kan me ook voorstellen dat het even slikken is als je hoort dat er ook een kans bestaat dat er geen tp is...maar ben het eens met wat je zegt; liever de tp van een "goede" emmy dan van een die sowieso geen kans maakt of die bij een zwangerschap uitdraait in een miskraam...

Wat jij aanhaalde mbt. het meedenken en gewoon een goed gesprek kunnen voeren beaam ik volkomen, zelf vond ik dat ok zo erg fijn. Hij vind eigenlijk geen vraag of gedachtegang gek en geeft overal een goed overwogen antwoord op, gedraagt zich niet als een arts waarvan je alles maar moet aannemen en die zich verheven voelt boven de patient zeg maar.

Super!

Nou dit weekend wordt bijzonder voor jullie, heel veel succes alvast!

dames, allemaal veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wat ben je toch een bijzonder lief mens Babeth.

Je hebt altijd voor iedereen een woordje.

Gabrie: ja we gaan idd een keer DD proberen. En de medicatie is nu anders namelijk kort protocol met 450ie ipv 300ie Menopur (slik!), cetrotide ipv decapeptyl en 5000 pregnyl ipv 10000.

Welke dag ga jij naar DD? Misschien wel tegelijk met Nico?

De reden van de hoge dosering menopur is dat hij het gek vindt dat ik met zo'n bovengemiddelde amh voor mijn leeftijd maar zo weinig (+/- 7) follikels aanmaak. Later bij de echo snapte hij het wel want ik schijn hele kleine eierstokjes te hebben. Nou, heb ik ook een keer iets kleins. Voor de rest is alles groot haha. Grote handen, grote bips grote mond haha

Spannend Nico 30 juni dat is lekker snel nu.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi Noor,

Ik gebruikte al 450 menopur hier in Nederland. En daarmee maak ik helaas al niet zoveel follikels mee aan.

Ahum moet ik ook maar wat meer gaan afvallen was de opmerking hier in Nederland!

Op 28 juni is voor ons DD. En wat jij net schrijft over Babeth kan ik beamen. Een lief persoon die voor iedereen een woord klaar heeft of ze

je nou wel of niet "kent". Oh ja en ze lijkt wel een lopende encyclopedie!

Noor komt goed!

Geplaatst

Vandaag te horen gekregen dat onze cryo's de ontdooing niet overleefd hebben. stond net klaar om in de auto naar Genk te vertrekken voor de terugplaatsing...zucht...we denken nu aan overstappen naar Kinderwunsch in Dusseldorf heeft iemand daar ervaring mee. Hebben inmiddels 7 x iui, 1 x ivf, 1 x 2 cryo's gehad..en vandaag dus helemaal niets.. Ik twijfel tussen Nijmegen en Dusseldorf. Vanuit Eindhoven is Nijmegen namelijk dichterbij. Maar als Dusseldorf meer kans biedt?? weet iemand hier meer van?

Ben nu echt ten einde raad, zijn ruim 4 jaar bezig :-( help...not happy today.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden