Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kaartje, balen, maar dit zegt nog niet veel hè! Ik zou toch wachten to dinsdag.

Welke test heb je gebruikt? Ik heb hier gelezen dat er erg veel verschil zit in de gevoeligheid van de testen. Wat voel je anders? Ik gebruik ook utro dus misschien herken ik het.

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vanmorgen weer negatief. Had vrijdag echt krampjes/steekjes. Verder vol gevoel, voel mijn baarmoeder echt, hoofdpijn al dagen. Zal het maar gewoon afwachten.

Geplaatst

Kaartje, niet de moed opgeven!!! het kan nog altijd he!!!

José, helemaal niets mis mee....fijn dat de echo goed was!!! geniet er lekker van!!

Noor...wanneer had/heb jij de tweede fm? Hoe ging het met de cetrocide?

even een vraag...

ik moet dus op dag 1 beginnen met suprefact, twee x per dag, 1 pufje per neusgat...dit moet ik 5 dagen doen. Op dag 3 begin ik met de menopur, ook 2 x per dag, 225 IE per keer...ook 5 dagen gebruiken.

Als ik dan overga naar de cetrocide (is toch een remmer voor de eisprong, of niet?) blijf ik dan toch gewoon nog menopur gebruiken? Zo ver heeft dr. S. het schema niet uitgewerkt namelijk...hahaha...heb op mijn recept wel 4 x cetrocide staan...

ik denk dat ik het maar het beste op me kan laten afkomen...

hoop alleen dat het allemaal goed gaat met de suprefact...want ik vind neusspray in het algemeen maar helemaal niets...dus dit zal wel wennen zijn...

hoe was jullie weekend??? Lekker weertje gisteren nog...hebben lekker bij mijn zus buiten gegeten, verjaardag van mijn oudste nichtje (6)...ook een paar roseetjes gedronken...pfff...niet zo'n goed idee, want nu voel ik me best wel moe...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hoi Nico,

Dat schema is nieuw voor mij.

Suprefact heb ik bijvoorbeeld nooit gebruikt in Nederland. Ook de Cetriode hier nooit gebruikt.

Ben benieuwd of iedereen dit gebruikt in DD.

Misschien kun je Irma of Miep een mailtje sturen.

Kaartje, het kan altijd nog! Probeer moed te houden.

Geplaatst

@ Nico, als je de cetrotide gaat gebruiken dan stop je met menopur, althans dat was bij mij zo. Met de neusspray heb ik geen ervaring. Doe je de tussentijdse echo's in NL of in DD? Ik deed ze in NL en belde dan door aan Dr S, dan hoor je vanzelf wat je verder wel of niet moet spuiten. En anders even Miep of Irma bellen of mailen.

@ Kaartje, oei wat moeilijk, maar nog niet opgeven hoor. Succes!

@ Twinklestar, wat mooi dat ze van jou in de scope zijn geweest. Ben zo benieuwd of het inderdaad helpt. Weet je al wanneer je gaat testen?

Geplaatst

Hoi Nico

ik heb mijn schema er even bijgepakt,

Ik hoefde in het begin geen suprefact te gebruiken, begon op cd3 met 2x daags 150 menopur (´s morgens en ´s avonds).

Cd 8 eerste echo, ik moest Menopur door blijven gebruiken en op de avond van CD9 ook´s avonds de cetrotide spuiten.

Op cd 11 wederom een echo (ik had toen alleen nog maar de ochtendhoeveelheid Menopur gespoten) en die avond alleen de pregnyl moeten spuiten want op cd 13 was de punctie en

op cd 15 de tp.

Dr. S. geeft het wel aan hoor na het maken van de echo of na het doorspreken van de echo uitslagen indien je ze in NL laat maken.

Zeker de laatste echo zou ik in DD laten maken, omdat je als het nodig is ook aansluitend met je partner bloed kan laten afnemen, deze uitslagen mogen maar enkele dagen oud zijn en MOETEN aanwezig zijn op het moment van de punctie.

Toen wij op cd11 de 2de (en laatste) echo hadden lieten we meteen bloed prikken, in NL hadden we dat nooit zo snel geregeld gekregen.

Geplaatst

@ Nico, wij laten het bloed op de dag van de punctie prikken. Ik ben moeilijk te prikken dus doen ze het gelijk met het infuus inbrengen en mijn vriend wordt dan ook geprikt.

Geplaatst

Kaartje, Probeer de moed nog niet op te geven, hoor. Er zijn ook genoeg meiden die pas later hcg aanmaken. Ik blijf voor je wensen dat dit het geval is.

Sas, wat handig van het bloedprikken voor de punctie. Kan dat altijd? Wij gaan namelijk de echo's in Nederland doen en wil niet het risico nemen dat wij te laat zijn met de bloeduitslagen. Bloedprikken voor de echo is dan het meest handige.

Geplaatst

Hoi Nico

Ik heb hetzelfde schema als jou en er stond ook maar 5 dagen menopur 2x per dag ingevuld. Ik denk dat ze dat doen zodat ze de dosering evt kunnen aanpassen na de 1e echo. Die moet je op de 5e dag laten maken.

Ik zit vandaag op dag 8 en ik moet nog gewoon doorgaan met menopur. Sterker nog: de follikels groeien totaal niet hard dus ik moet waarschijnlijk tot vrijdag a.s. doorstimuleren. Woensdag echo nr. 3 en ik denk dat er vrijdag echo nr. 4 aankomt. Ik heb al gevraagd hoe het kan, normaal stimuleer ik slechts 8 dagen en dan zijn ze onderhand 30mm en nu pas 13mm. Komt het omdat ik de dosis menopur niet in 1x maar in twee keer per dag neem, of heb ik een slechte maand. In dd vonden ze het niet vreemd, maar ik ga woensdag nog eens overleggen dat als het te langzaam gaat, ik de poging liever afbreek. Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Maar goed dat terzijde, je vraag is denk ik zo wel beantwoord. Trouwens echt ranzig spul die suprefact zeg. Heb nog kapotte neus van binnen. Gelukkig hoefde het maar 5 dagen.

Kaartje: houd nog even moed. Ik snap dat het moeilijk is hoor! Zou ik ook vinden. Maar toch hoor je wel eens van mensen bij wie het laat te zien is.

Sas trek je het zonder je man? Of begint het al te wennen?

Van de bloedprikken ga ik morgen toch nog even vragen, want ik wil geen problemen op de punctietafel! Ik laat het jullie weten.

Babeth, elke dag denk ik aan je hoe lang je nog moet (mag). Spannend wordt het al he!! Hihi ik kijk er zelfs naar uit! Al weet ik ook dat we jou dan waarschijnlijk wel veel minder op het forum zullen zien (geen tijd meer!) en dat is dan weer niet leuk.

Groetjes en fijne avond.

Noor

Geplaatst

Vandaag contact gezocht kreeg ze telefonisch niet te pakken. Heb via internet een formulier ingevuld voor een aanvraag van een intake in düsseldorf. Hoop dat ze snel contact opnemen? Hoelang hebben jullie erop moeten wachten?

Geplaatst

Noor, ik hoop dat ze toch gaan groeien....beter gelijk op dan een aantal dominante. Dr. S. laat ze iig niet doorrijpen t/m 30 mm. 17 / 18 mm dan plant hij wel de punctie in, tenminste dat was bij mij zo.

Spannend hoor, ik ga duimen...zou zonde zijn als je de poging moet afblazen, want hij gaat nog steeds goed, alleen wat langzamer.

Raba, je gaat voor een intake, goed hoor! Je zult je er echt op je plek voelen, zeker met de technieken die ze hier hanteren. Ik weet niet meer hoe lang ik heb moeten wachten, in ieder geval niet heel lang.

Geloof een paar dagen.

Het moment dat de afspraak staat, duurt wel lang, maar daarna kun je eigenlijk meteen starten. Mits evt. aanvullende bloedonderzoeken binnen zijn. Knap van je, dat je toch een second opinion aangaat.

Geplaatst

@ Noor, ik moet ook altijd langer dan gemiddeld doorspuiten met de menopur, follikels groeien langzaam bij mij.

Ach ik vermaak mij best hoor zonder mijn lief, ik weet niet beter.

@ Raba, soms zijn ze moeilijk telefonisch te bereiken,maar gewoon blijven proberen. Je kunt ook een mail sturen aan Irma, de NL sprekende assistente met verzoek jouw te bellen. I.Hoestlandt@ivf-duesseldorf.de. Irma ws vorige week nog met vakantie maar haar collega Miep leest en beantwoord haar mail ook.

@ Wen, zover ik weet kan het bloedprikken altijd op de punctiedag, maar check het even voor de zekerheid.

@ Jose, meid ik ben zo blij dat het goed gaat met jou! 20 weken al!! Wauw.

Geplaatst

Noor, misschien hebben de follikels ff een opstart tijd nodig.

In Nederland volgde ik altijd het lange protocol en bij mij duurde het altijd wel minimaal 15 dagen voordat de punctie plaats vond.

Raba ik heb in mei 2011 gebeld en in juni had ik al een afspraak. Het kan dus redelijk snel gaan. Maar ik had via via vernomen dat dr. Scholtes of met vakantie ging of met vakantie was.

Twinkel hoe gaat het met de wachtweken? Nog een beetje vol te houden. Voel je al iets?

Geplaatst

Hoi, ik reageer even kort.

Gabrie, ja gaat goed. Ik heb er in ieder geval een goed gevoel over. Heb behoorlijk last van gevoelige borsten en regelmatig een soort zeurend gevoel bij mijn liezen.

Raba, je kan beter nog een x bellen. Volgens mij reageren ze niet zo snel op dat formulier.

Noor, ik zou er toch gewoon op vertrouwen dat het goed gaat. Deed je in nl het lange of korte protocol?

Wen, wij deden de bloedheet altijd bij de laatste fm. Maar zou ideaal zijn als het tijdens de punctie kan.

Geplaatst

goeiemorgen allemaal,

dank voor jullie reacties...

Noor...getsie...zie sowieso al op tegen de suprefact, nu ik dit zo lees, wil ik al helemaal niet meer...hihi...

Ik wil alle echo's in DD laten maken...vind ik wel zo fijn als alles bij elkaar is...

en met het stimuleren...we zullen we zien...is de eerste keer dat ik nu menopur ga gebruiken.

Bij de puregon heb ik altijd 3 fm's nodig gehad...bij de 3e ivf begon ik weer de eerste twee weken met deca (nadat ik alweer vanaf eind november aan de pil zat), toen had ik een startecho en twee dagen daarna begon ik met de puregon. een week later had ik de eerste fm en de tweede twee dagen erna en bij de eerste twee keer ivf had ik nog een 3e fm. dus ik was bij ivf 1 en 2 bijna 2 weken met stimuleren bezig en bij de derde ivf had ik er maar 2 nodig en heeft de stimulatie anderhalve week geduurd...het groeide dus gestaag...dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat groeien...

Raba...wat goed dat je de stap hebt genomen voor een second opinion...ik heb ook eerst info opgevraagd via de website...had ik geloof ik binnen 2 weken, daarna meteen een afspraak gemaakt en wij konden voor een oriënterend gesprek op 20 mei komen...dus dat was redelijk snel...omdat wij daarna nog enkele onderzoeken hebben laten doen, hebben wij uiteindelijk ons echte intakegesprek vorige week donderdag 30 juni gehad.

Dr. S. is idd nu 3 weken geloof ik met vakantie...maar je kunt idd altijd Irma of Miep mailen.

als ik het zo hoor, dan denk ik ook dat het verstandig is om de bloedtesten in DD te laten doen...als de assistente bij mijn ha me niet kan vertellen of garanderen dat ik de uitslag binnen een week heb, dan wil ik het risico niet nemen...

Kaartje...balen meid...hou nog even de moed erin...Donderdag officiële testdag...ik duim voor je!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Thanks voor het emailadres. Ik heb ze gemaild nou ben ik benieuwd hoe lang het duurt dat ik antwoord krijg.

Ik heb het wel in het nederlands gedaan. Kunnen ze dat wel lezen miep of Irma? Hoop het want mijn duits is slecht.

Ik blijf ze niet te pakken krijgen via de telefoon.

Kaartje zo oneerlijk. Ik hoop zo dat je te vroeg bent en dat je donderdag nog positief mag testen. Sterkte en een digi knuf

Geplaatst

Ik was ongeduldig dus weer gebeld. En 5 sept een afspraak. Komt goed uit dan kunnen we ons dossier uit nijmegen meenemen want daar hebben we over 4 weken een afspraak.

Geplaatst

Hoi Raba,

Vraag zsm je dossier op in Nijmegen het duurt namelijk even voordat ze alles kopieren en naar je toesturen.

Succes in DD ik hoop dat ze wat voor je kunnen betekenen.

LIefs,

Geplaatst

Meiden, ik ben even een weekje naar mijn ouders in Frankrijk. Vriendlief zit nog in Rusland dus ik ga samen met een vriendin.

Allemaal heel veel succes komende week vooral voor de dames in de wachtweken en Kaartje ik hoop zo dat het nog anders wordt voor je deze week.

Liefs

Geplaatst

Gabrie goede tip ik dacht ik ga toch in augustus voor de evaluatie in nijmegen. vraag ik het meteen. Maar misschien inderdaad beter als ik ze alvast laat weten dat we een kopie willen.

Sas veel plezier in Frankrijk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden