Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

zit jij bij Kinderwusch in Dusseldorf of ergens anders? ...ik zie bij jou status..verdrietig en wachtend op een wonder...zo herkenbaar. zo voel ik me vandaag ook. Is er bij jou een reden waarom het niet lukt? wij hebben sinds 2007 kinderwens, en 2008-2010 7 IUI's gehad, en nu dus IVF en nog een terugplaatsing van 2 cryo's en vandaag helaas geen terugplaatsing..want ze hebben het niet overleefd :-(

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Bloempje

wat ontzettend rot!! de kans is aanwezig met cryo´s maar is zo klote!!!

tsja, de keuze tussen Nijmegen en DD. Wat afstand betreft zou ik me niet te druk maken, tenminste naar DD hoef je niet echt heel vaak, voor ons was het:

intake, 1ste fm, 2de fm (toen werd meteen voor 48 uur later de pnuctie ingepland) Punctie en tp.

zoals je wellicht in dit topic teruggelezen hebt is het fijn dat je in DD echt een advies, medicatie en protocol op maat krijgt, ik weet niet exact hoe dat in Nijmegen is maar over het algemeen houden de ziekenhuizen in NL zicht veel meer vast aan vaste protocollen.

Ik zou zeggen vraag bij beiden een intaka aan en kijk waar je je het beste bij voelt, hele veel succes!

Geplaatst

sorry voor het spammen ;-) werd bij iedereen de behangeling door dr. S vergoedt. Ik zit zelf bij het VGZ...ik moet eerst behandelplan en medische indicatie + kostenbegroting tonen en dan beslist het VGZ pas. Hiervoor zal ik eerst op intake moeten bij in Dusseldorf..heeft iemand hier ervaring mee. En werkt Dusseldorf ook samen met ziekenhuis in de omgeving van Eindhoven. Wellicht kan ik hier de echo's doen en de rest in Dusseldorf. Ik werk fulltime en kan niet makkelijk van het werk weg. thanks mede-lot genoten en hopelijk snel mede-mama's allemaal!

Geplaatst

Hoi Bloempje

ik zit ook bij VGZ, heb nooit vooraf een kostenindicatie ingediend maar gewoon de rekening. Ik kreeg deze volgende de nederlandse maatstaven vergoed: € 1533 per icsi behandeling.

ik begreep dat jullie op IVF aangewezen zijn, daar gelden weer andere tarieven voor en onze behandeling was in 2010, ik meen dat de tarieven wat opgeschroefd zijn.

Ik weet niet waar je woont maar je kan je echo´s elders laten maken, houd er rekening mee dat die kosten niet in mindering gebracht worden in DD en dat je zeer waarschijnlijk ook rekeningen krijgt van de locatie waar je de echo´s laat maken.

Ik werk ook FT maar nam iedere keer vrij, het kwam ook wel voor dat ik maar een halve dag hoefde te snipperen, dat kwam dan wel mooi uit en DD werkt ook op zaterdag dus dat kan ook handig uitpakken.

De medicijnen zijn ook gewoon volledig vergoed, was geen enkel probleem. Mocht je in DD kiezen voor assisted hatching dan wordt dit door hen separaat gedeclareerd omdat deze behandeling in NL niet uitgevoerd wordt en de zorgverzekering je declaratie anders kan weigeren.

Geplaatst

Hoi Bloempje!

Ik liep zelf in MMC - Veldhoven en daar willen ze wel meewerken. Omdat het voor ons naar DD even lang rijden was als naar Veldhoven hebben we alles in DD gedaan.

Kosten worden door VGZ tot maximale aan nederlandse tarieven vergoed.

Zorg dat je de papieren van VGZ al in huis hebt, en die meeneemt naar intake. Dan heb je alles zo snel mogelijk geregeld. Je zult wellicht de intake zelf moeten betalen, maar ach.....wat is 130 euro uitgeven voor je alllerliefste wens?

Je zult ook je dossier mee moeten nemen naar DD, dan kan er bij de intake al meteen goed gekeken worden en wellicht ook al een behandelplan opgesteld worden.

Onze 3de poging was via VGZ in DD. Je zit in poging nummer 2, dus ik kan me niet voorstellen dat ze het niet gaan vergoeden.

Succes!!

Geplaatst

Hallo meiden,

Weten jullie of je mag vliegen na TP? Wij willen na tp namelijk nog een weekje weg, maar ben vergeten aan dr S te vragen of het wel kan. Ik heb nog een vraag. Namelijk over Utrogestan, daar heb ik dr S niet over gehoord. Wordt dat niet gebruikt in DD? Stom he, dat de vragen pas naar boven komen als je thuis bent :S

Liefs

Geplaatst

Hoi Celene

volgens mij mag je wel vliegen maar stel de vraag anders via de email aan DD, verder is het gebruik van Utrogestan gebruikelijk in DD, je kunt een mailtje naar Irma sturen hoor

Geplaatst

Gabrie en Noor, ik wordt verlegen van jullie!! als ik ergens wat info kan toeveogen dan doe ik dat graag, weet zelf natuurlijk maar al te goed hoe lastig het is in deze molen ..

Noor, je hebt nog iets groots: een hart !!

Gabrie wat is dat nu voor een opmerking mbt het aantal follikels, die opmerking heb ik echt nog nooit gehad, maar ik heb de indruk dat artsen vaak op een makkelijke manier op overgewicht gooien....tsja, het is ook zichtbaar dus een makkelijk doelwit!?

Ik spoot zowel in Brussel als DD menopur, in Brussel 225 en in DD 300, een hogere dosering maar korter, per saldo aan het einde van de stimulaties bij alle behandelingen evenveel gespoten.

Bij DD waren mijn follikels wel meer van gelijke grootte en uiteindelijk 5 cryos.

Geplaatst

Ahhhh Babeth bloost een beetje...ahumm staat je goed!

Tja dat kreeg ik toch echt te horen. Ze gingen nog even voorbij aan het feit dat ik PCO heb en tevens schildklierpatient.

Ach als je lang in de MMM kijk je nergens meer van op.

Ik heb net de 3 labuitslagen binnen van de behandelingen. En wat mij opvalt is dat de bij de laatste behandeling de sperma uitslag toch

slecht was (denk ik dan)

Na bewerking:

Volume: 120 ul

Concentratie: 1,1 x10 tot de 6 ml

Beweegelijkheid 22 % progressief

Post-wash TMC 0,0 x 10 tot de 6

Zegt iemand dit iets??

Geplaatst
Hoi Bloempje

wat ontzettend rot!! de kans is aanwezig met cryo´s maar is zo klote!!!

tsja, de keuze tussen Nijmegen en DD. Wat afstand betreft zou ik me niet te druk maken, tenminste naar DD hoef je niet echt heel vaak, voor ons was het:

intake, 1ste fm, 2de fm (toen werd meteen voor 48 uur later de pnuctie ingepland) Punctie en tp.

zoals je wellicht in dit topic teruggelezen hebt is het fijn dat je in DD echt een advies, medicatie en protocol op maat krijgt, ik weet niet exact hoe dat in Nijmegen is maar over het algemeen houden de ziekenhuizen in NL zicht veel meer vast aan vaste protocollen.

Ik zou zeggen vraag bij beiden een intaka aan en kijk waar je je het beste bij voelt, hele veel succes!

Denk dat we toch inderdaad voor Dusseldorf gaan. Zag dat jij ook uit Noord brabant komt, dus qua afstand wel te doen...

ik kan helaas pas in de week van 18 augustus terecht voor een intake...je kunt je voorstellen dat ik baal dat ik nu 2 maanden doelloos kan zitten aftellen, pff hoop ergens toch dat ik eerder terecht kan. Heel erg bedankt voor je berichtje, en 4 keer op en neer is wel te doen inderdaad.

Ik wil nu gewoon bij de beste, met de meeste kans...ben het beu ;-)

Geplaatst
Hoi Celene

volgens mij mag je wel vliegen maar stel de vraag anders via de email aan DD, verder is het gebruik van Utrogestan gebruikelijk in DD, je kunt een mailtje naar Irma sturen hoor

Hallo Babeth,

Dankjewel voor je reactie! Ik ga Irma wel even mailen.

Groetjes!

Geplaatst

Bloempje,

ligt er natuurlijk aan waar je in N-Brabant woont maar over het algemeen goed te doen hoor.

Die uitslagen zeggen mij overigens verder niets, jammer dat je pas 18-8 terrecht kan, je hebt denk ik ook net de pech dat dr. S. net 3 weken vakantie heeft in juli, die 2 maanden wachten is inderdaad rot en voelt zo ongelofelijk doelloos! Over het algemeen kun je in DD wel snel na de intake starten, dat scheelt dan weer iets.

Je zou nog eventueel kunnen proberen Irma te emailen en te vragen jullie te bellen indien er iemand uitvalt, je weet maar nooit!

Geplaatst
Bloempje,

ligt er natuurlijk aan waar je in N-Brabant woont maar over het algemeen goed te doen hoor.

Die uitslagen zeggen mij overigens verder niets, jammer dat je pas 18-8 terrecht kan, je hebt denk ik ook net de pech dat dr. S. net 3 weken vakantie heeft in juli, die 2 maanden wachten is inderdaad rot en voelt zo ongelofelijk doelloos! Over het algemeen kun je in DD wel snel na de intake starten, dat scheelt dan weer iets.

Je zou nog eventueel kunnen proberen Irma te emailen en te vragen jullie te bellen indien er iemand uitvalt, je weet maar nooit!

ik woon in de omgeving van Eindhoven. Dankjewel voor de tip, is Irma de secretaresse daar? dan zal ik haar inderdaad morgen direct een mailtje sturen.

Bedankt voor de berichtjes vandaag..geef me weer een beetje goed moed ..blijft een rare dag..

Geplaatst
Hoi meiden

Sas, erg fijn dat je vriend voor de tese gekozen heeft, ik kan je helaas weinig vertellen over de Tese, geen ervaring mee.

Wat rot om hem weer voor 7 weken te moeten missen zeg, weliswaar ben je er aan gewend maar toech, heftig! Ik heb collega´s die regelmatig periodes van huis zijn, heb er wel bewondering voor, ook voor hun partners!

Ja 7 weken is echt (te) lang. Maar ja het is zoals het is en voordeel is dat als hij weer thuis is hij ook echt thuis is en we kwaliteit tijd samen hebben.

Liefs

Geplaatst

Hi Celene,

spannend voor je, wanneer verwacht je je menstruatie?

Hallo dames,

Voor ons gaat het avontuur bijna beginnen. Maandag in DD geweest voor gesprek. Uitleg gehad over medicatie en een echo gehad. Ik krijg Puregon en cetrotide. Erg spannend allemaal! Het is nu wachten op de menstruatie. We gaan voor "gewone" isci, dus zonder AH of wat dan ook. Dat vond Dr S (nog) niet nodig. Dat vond ik toch wel jammer moet ik zeggen. Ik had namelijk zon hoop op de Ah. Dr S vond het niet nodig. Dan leggen we ons er maar bij neer. Voor de rest is het goed verlopen. Ik vond alleen het spuitschema niet echt duidelijk.

Groetjes

Geplaatst

@Twinklestar, wat een mooie score! Succes morgen en op naar een tp volgende week.

Ik stuur je later nog even wat vragen over de tese

Geplaatst
Hi Celene,

spannend voor je, wanneer verwacht je je menstruatie?

Hoi Sas!

Ja het is nu echt super spannend. Ik verwacht mijn menstruatie rond 1 juli. Aan de ene kant heb ik veel hoop maar aan de nadere kant ook angst. Heel dubbel allemaal. Ik heb dr S gevraagd of je mag vliegen na tp, dat is geen probleem zegt hij maar toch durf ik het niet. Wij hebben namelijk vakantie rond de tp en willen toch even een weekje weg. We wachten het wel af, anders maar met de auto op vakantie.

Ik als dat je jullie toch voor tese gaan. Dat wordt zeker na de vakantie? Wat fijn zeg!

Grtx

Geplaatst

@iedereen, bedankt voor jullie lieve berichtjes.

@Noor, nee ik bleef niet slapen. Zat wel al heel vroeg in de auto...en daarna nog werken, pfff. Was 's avonds wel gesloopt.

@bloempje, wat ontzettend balen dat de cryo's niet goed zijn ontdooit. Ik werk ook fulltime en probeer altijd 's ochtends vroeg of in de loop van de middag af te spreken zodat ik in ieder geval nog een halve dag kan werken. Het is niet anders. Hoe ver is het rijden voor jullie?

Vandaag weer in dd geweest. Maandag heb ik de punctie. Gaat best snel ineens.

Geplaatst

Je kunt rustig gaan vliegen hoor na een TP. Er zijn bijv meiden die in Spanje ecd doen en na de tp nog een dag of 2 daar blijven en dan terugvliegen. Maar als je je er niet fijn bij voelt zou ik zeggen ga met de auto.

De tese zal niet eerder dan ergens midden augustus zijn want mijn vriend komt pas rond 5 aug weer thuis. Hij is dan altijd doodop van al die weken 14 uur per dag werken en moet dan eerst even bijkomen voordat ik hem de narcose in laat gaan:). We hadden sowieso geen vakantieplannen nog. Voor hem is vakantie thuis zijn en voor mij is mijn priotiteit nu zwanger worden en dan komt vakantie wel. Ik ga nog wel in de week van 4 juli met een vriendin een week naar mijn ouders in Frankrijk.

Groetjes

Hoi Sas!

Ja het is nu echt super spannend. Ik verwacht mijn menstruatie rond 1 juli. Aan de ene kant heb ik veel hoop maar aan de nadere kant ook angst. Heel dubbel allemaal. Ik heb dr S gevraagd of je mag vliegen na tp, dat is geen probleem zegt hij maar toch durf ik het niet. Wij hebben namelijk vakantie rond de tp en willen toch even een weekje weg. We wachten het wel af, anders maar met de auto op vakantie.

Ik als dat je jullie toch voor tese gaan. Dat wordt zeker na de vakantie? Wat fijn zeg!

Grtx

Geplaatst

Dit topic wordt alweer wat drukker en actiever. Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen met de behandeling.

Lisa, gelukkig, je bent er nog... je schrijft al heel lang niet meer in het november topic. HOe gaat het met je?

Geplaatst

Twinklestar alvast heel veel succes morgen!ik ben sinds gisteren begonnen met vier heerlijke snufjes suprefact, maandag menopur erbij.coh ja wat het vliegen betreft, dat schijnt gewoon te mogen. ik heb er vrij uitgebreid op gegoogled met de vorige tp, en 2 gynaecologen hebben mij verzekerd dat het al dan niet doordelen en innestelen een volledig autonoom proces is wat je niet kunt beinvloeden. in america vliegen heel vrouwen in en uit bij ivf klinieken e als het nadelig zou zijn zouden ivf klinieken het zeker afraden.Er is volgens mijn gyn geen enkel wetenschappelijk bewijs dat vliegen nadelig zou zijn. ik heb het toen gedaan, dag na de tp en ik had na de vakantie een pos test. Helaas bij 9 weken misgegaan maar dat terzijde.Groetjesnoor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden