Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kaartje wat balen joh, sterkte

sas veel plezier in frankriijk, lekker even weg

raba ik hoop dat je geholpen kan worden in dd, heel veel succes!

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een domper Kaartje, getsie... veel sterkte!

Sas, oh wat lekker er even tussenuit... geniet ervan. Even opladen voor de volgende poging.

Raba, wat fijn dat de afspraak staat, heel goed van je. En heel verstandig vast je dossier op te vragen, want deze wordt uitvoerig doorgenomen tijdens de intake.

En voordat je het hebt, kun je zo een paar weken verder zijn. Succes in ieder geval!

Geplaatst

@kaartje, getver wat vervelend. Hopelijk ben je toch iets te vroeg en test je donderdag alsnog positief!

@sas, veel plezier in Frankrijk.

@raba, fijn dat jullie nu een afspraak hebben staan! Ik ben benieuwd wat dr. 's holtes jullie straks gaat adviseren.

Geplaatst

Sas...heel veel plezier in Frankrijk...geniet ervan!!!

Raba...wat fijn dat de afspraak staat en is misschien idd wel handig als je nu al een kopie opvraagt.

Noor...had jij vandaag een fm of had je die gisteren gehad??? indien vandaag, dan heel veel succes...hoop dat ze weer voldoende gegroeid zijn en idd bespreken met de arts wat te doen...dat ze langzaam groeien hoeft volgens mij niet altijd een slecht teken te zijn...

indien gisteren...hoe is het gegaan???

Twinklestar...wanneer kun jij testen??? dit is je eerste wachtweek toch???

Kaartje...ga je morgen nog eens testen??? hoop zo dat je bij een van die meiden hoort die eerst negatief getest hebben en uiteindelijk toch nog positief en dus gewoon zwanger zijn!!

hier niet veel te melden...heb deze week de release week van de diverse groepslessen van club joy. Vanavond heb ik een avondje vrij...maar de rest van de avonden van deze week ben ik dus in de sportschool te vinden...wel vermoeiend, maar ach...het is maar een weekje per kwartaal en daarna zijn het weer gewoon 2 avonden dat ik moet lesgeven..

fijne dag allemaal!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico, ik blijf stug doortesten elke dag zo lang ik niet ongesteld ben. Vanmorgen weer negatief. We wachten het maar af, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat het gewoon mislukt is. (maar ik laat me graag alsnog verrassen ;-).

Geplaatst

He, getverderrie Kaartje wat ontzettend balen zeg! Echt niet leuk! Wel gek dat je nog niet ongesteld bent. Ik blijf voor je hopen meid!

Nico ik had er maandag 1 en vandaag weer 1. Maandag zag het er niet zo goed uit, de follikels waren maar matig gegroeid terwijl ik normaal grote halen gauw thuis ben. Enorme joekels die meer dan 3 mm per dag groeien. Even contact gehad en het kan dus door de suprefact komen, die legt de eierstokken plat. Misschien iets te veel dus. Intussen had ik natuurlijk al weer het hele internet afgeschuimd om uit te vinden of langzame follikels duiden op slechte kwaliteit. Was niet veel over te vinden trouwens.

Vandaag echter waren mijn toekomstige kindertjes hun best gaan doen! Die van 10mm op maandag waren vandaag 15 en die van 13 waren nu 18,5mm. Rechts waren ze allevier rond de 16mm, was 10mm. Ik denk zaterdag de punctie. Maar daar word ik nog over teruggebeld.

De releaseweek van joy lijkt me nog wel leuk, maar vind jij het niet erg lastig om 13 weken (ofzo) dezelfde lessen te moeten geven? Het lijkt mij best ingewikkeld om het dan nog geinteresseerd te blijven, maar jij haalt je inspiratie dan waarschijnlijk uit de mensen. Of sta je ondertussen follikels te tellen in je hoofd..hihi. Wel een heerlijke baan. Het lijkt mij ook heel leuk, maar ben motorisch gestoord. Kan nu aardig een les volgen maar ben geenszins een talent. En dat is nog zachtjes uitgedrukt hahaa.

Twinkel voel je je nog steeds goed?

Raba goed van je dat je een second opinion vraagt. Twee weten meer dan 1 he!

Sas geniet van je weekje Frankrijk!

Groetjes en fijne dag

Noor

Geplaatst

Hallo meiden,

afgelopen dinsdag fm gehad. rechts 5 van gemiddeld 17cm en links 4 onder de 10 cm, ik moest een dagje langer wachten met cetroide. Die komt er vandaag dus bij. Nu heb ik vrijdag weer een fm. Weten jullie wanneer de punctie is? Ik weet namelijk niet bij welke grootte de eitjes rijp zijn. Ik ben nu 7 dagen bezig met puregon.

@Kaatje: Ontzettend balen meid dat de test negatief is! Hopelijk morgen positief!

@Noor: Spannand meid , het komt nu echt dichtbij, ik hoop voor jou een mooie oogst

@ de rest: veel succes met alles

Liefs C

Geplaatst

Hoi Celene ik denk dat je pregnyl mag zetten als de kleine rond de 16 zijn en als ze 2mm per dag groeien zou dat zaterdag kunnen zijn, punctie maandag. Maar ze kunnen tussen de 1 en 3 mm per dag groeien dus echt iets zinnigs is er gewoon niet te zeggen voor je de echo van vrijdag hebt gehad. Spannend zeg.. Samen in de wachtweken, gezellig!

Groetjes

noor

Geplaatst

Het gesprek met dr. Scholtes was voor mij best "schokkend". Al die tijd hadden wij het idee dat het probleem aan mij lag (PCO enz).

Van de arts kregen wij door dat het sperma van mijn man niet voldoet. Acrosoomafwijkingen enz. Hij is diabeet en gebruikt insuline. Een aantal keer heb ik gevraagd of dat een probleem was en of het zaad van goede kwaliteit was. Ja was het antwoord en we hebben maar een paar zaadjes nodig! Tevens bleek uit 1 van de semen testen dat de bioloog ICSI had aangeraden maar onze eerste poging was IVF?!!

Scholtes kwam bij mij kundig over maar op sommige momenten een beetje verstrooid had misschien met de hitte te maken.

Affijn gisteren bloed geprikt ivm de AMH waarde. Ben 36 maar ik zelf heb meer het idee dat mijn eierstokken van een 41 jarige zijn.

Mijn man moet zijn semen inleveren voor een sperm.fit test. En een test om na te gaan of er DNA beschadigingen zijn. Heeft iemand dit ook laten uitvoeren?

Eind augustus weten we meer. Ivm met onze eigen vakantie/dagen gaan wij pas half augustus voor de zaadtest.

Twinkel wat een fijne score!!

Gr,

Gabrie

Hoi Gabrie

In Nederland hebben wij een gewone sementest laten doen, de uitslag was dat mijn man teratozoöspermie had, met maar 1 % goede kopvormen.

Met die uitslag is eigenlijk niets gedaan sterker nog het is niet eens besproken van wat dit nu betekent. Pas in DD wees dokter S op deze toch wel verontrustende uitslag.

Ik ben toen zo vrij geweest om de afdeling urologie in nederland te bellen wat deze uitslag nu betekent, de dokter daar vertelde daar dat 4% de grens is, en eronder zou het ICSI moeten zijn….., nou mooi niet dus. We hebben 2 ivf behandelingen gehad, overigens wel moet mooie bevruchtingen.

Maar wij hebben nu de afgelopen 2 jaar 4 miskramen gehad variërend tussen de 5.5 en 10 weken zwangerschap.

De schuldige was ik…, want ik was inmiddels boven de 40, dus oudere eicellen. 2 keer ivf gehad, waarvan 1 keer zwanger van een cryo, de andere zwangerschappen zijn spontaan ontstaan.

In DD heeft mijn man dus nu de spermfit test laten doen, en de uitslag was 21.2%....., DNA fragmentatie, veels te hoog dus.

Nu blijkt dus dat de MK’s ook door dna fragmentatie kan komen. Tjonge wel een hele ander invalshoek.

Nico haar mannetje had 5.7% dat is dus helemaal top! 6% is normaal, onder de 12% redelijk, erboven onvoldoende.

Mannetje stop ik nu vol met vitaminen, ha ha, this niet een pillenslikker. Minimaal 6 weken gebruiken voor de behandeling.

Mijn FSH was gelukkig wel goed 4.2 % en de AMH 1.3, bovengemiddeld voor mijn leeftijd, geloof ik.

Nu gaan we onze derde poging dus doen in DD, omdat we daar veel meer kans hebben. Het wordt ICSI met ISMI en we hebben besloten om ook de eicellen te laten controleren…., want als die niet goed zijn weten we tenminste waar we aan toe zijn. Wel een dure behandeling als je alles optelt L, maar ja alles nu maar uit de kast halen.

We beginnen half juli met de suprefact, daarna menopur samen met gonal F. Ook is er over de embryoscope gesproken, en dat staat ook op mijn schema…, als ik het goed omcijfer.

Dus ik zou eigenlijk niet wachten met de spermfit test…., als de uitslag niet goed is, kan je man nog mooie tijd aan de vitaminen. Ik geloof dat er minimaal 6 weken moet, maar het beste is 3 maanden, geloof ik.

Groetjes Joske

Geplaatst

Hoi Joske, we doen precies hetzelfde, behalve datik geen gonal erbij gebruik, alleen menopur suprefact en cetrotide dus. Maar alle technische zaken die julliedoen doen wij ook. Wel spannend want 50-70 procent schijnt af te vallen na poollichaam diagnostiek. Maar beter geen terugplaatsing dan weer een miskraam is mijn insteek...

Nou ik ga je volgen hoor.Veel succes alvast!

En fijn dat het gesprek je wat nieuwe inzichten gebracht heeft.

Groetjes

noor

Geplaatst

@Joske, ik blijf me erover verbazen dat ze in Nederland een behandeling geven die dus hoogstwaarschijnlijk al gaat mislukken. En waarom inderdaad niet meer onderzoek naar DNA e.d. Fijn dat dit nu in dd wel gebeurd en je een veel betere kans krijgt op een mooie zwangerschap.

@Nico, ik kan twee weken na de punctie testen. Dus dat is volgende week dinsdag. Ik voel me wel erg moe, maar dat komt waarschijnlijk door de utrogestan.

Geplaatst

Lieve Joske,

Ben erg "blij" met jouw verhaal.

Helaas kan mijn man geen vrij krijgen voor deze test om dus naar DD te reizen. Hij gaat de 17 naar DD en dan heeft hij nog vakantie.

Ik vind het jammer dat er eerder nooit verder is gekeken. Er werd altijd met een verwijtende vinger naar mij gekeken.

Wij gaan denk ik PICSI+IMSI + alles wat we kunnen doen.

Met de vitamine is hij nu al begonnen.

Ik hoop meer van je te lezen en dat het eindigt met een voldragen zwangerschap!!

LIefs,

Geplaatst

@kaartje; wat een stress zeg! Niet zwanger,maar ook nog niet ongesteld.... diep in je hart brandt er toch nog altijd een vlammetje hoop.... ik duim nog.

@ Joske

Jouw verhaal motiveert voor mij gewoon weer waarom wij ook een second opinion in dusseldorf hebben aangevraagd. Ik ben dus ook heel erg benieuwd naar

die spermfit test bij mijn man....

Volgens de artsen in NL is het zaad van mijn man "goed genoeg". Oftewel niet denderende kwaliteit en kwantiteit, maar ik zou er dus wel zwanger van moeten kunnen worden. We hebben ook telkens prachtige embryoos, maar geen een blijft er plakken. En dus ook al 2x een miskraam gehad rond de 6 weken. En een keer een BBZ met 8 weken.Allemaal spontaan dus.

Mijn man is vroeger ook aan een niet-ingedaalde teelbal geopereerd. Volgens de artsen heeft dat er allemaal niks mee te maken.... Maar ons gevoel zegt gewoon anders.

Mijn cyclus is echt super-regelmatig (altijd 28 dgn) en ik reageer heel gemiddeld goed op alle hormonen..... Ook zijn in mijn familie alle vrouwen binnen 1 tot 3 maanden zwanger. En bij mijn man komt er veel onvruchtbaarheid voor in de familie (ook mijn schoonouders hebben 6 jaar op mijn schatje moeten wachten). Misschien dat ze in dusseldorf ons ook niet verder kunnen helpen, maar het is soms toch wel frusterend om te horen dat je al 5 jaar niet zwanger wordt en 3 kindjes hebt moeten verliezen dat dus gewoon "pech" is.

Geplaatst
Hoi Celene ik denk dat je pregnyl mag zetten als de kleine rond de 16 zijn en als ze 2mm per dag groeien zou dat zaterdag kunnen zijn, punctie maandag. Maar ze kunnen tussen de 1 en 3 mm per dag groeien dus echt iets zinnigs is er gewoon niet te zeggen voor je de echo van vrijdag hebt gehad. Spannend zeg.. Samen in de wachtweken, gezellig!

Groetjes

noor

Hoi Noor.

Ik wacht inderdaad af hoe t vrijdag gaat. Ik heb net de eerste cetroide gezet. In de bijsluiter stond dat je moet spuiten met een hoek van 45 graden. Ik heb m gewoon gezet zoals de puregon hoor, was me teveel gedoe. Miep zei dat dat ook kon, maar nu voel ik een soort bobbeltje op de plaats van de prik :S Heb jij dat ook ervaren?

Gezellig samen in de wachtweken idd. Ik hoop voor ons beide een zwangerschap!! Hoe gaat t nu met jou?

xx

Geplaatst

Ja die cetrotide en ook de pregnyl masseer ik altijd even een minuutje direct na het inspuiten anders kan je idd zo'n ophoping krijgen en een jeukende rode plek. Meestal is de eerste het ergst lijkt het. Ik mag vanavond om half 11 de pregnyl zetten. Om 16 uur vanmiddag nog een overheerlijke cetrotide en dan is het voor mij klaar met het geprik. Joepie. Want ik vind 3 spuiten per dag niet erg want is het is voor een goed doel, maar ik zal ze bepaald niet missen zeg maar!

Zaterdag de punctie om half 10. We moeten er om half 9 zijn om bloed te prikken voor het soa schema. Gisteren met miep nog even alles goed doorgenomen, want dr. S is met vakantie en ik wilde even checken of alles goedgenoteerd stond. De laatste keer lag ik bij een andere ivf

kliniek namelijk op de operatietafel nog te onderhandelen over het aantal embryo's dat ik terug zou krijgen. Ik krijg er altijd 3 als die er zijn en toen kwamen ze er met twee aan. Helaas zaten de andere 2 al in de vriezer. Dat vond ik toch een beetje stress en teleurstelling geven en daarom heb ik nu alles nog even kortgesloten. Lief mens trouwens, miep.

Ik ben heel erg benieuwd of er nu uberhaupt een emmy overblijft na de poollichaam diagnostiek en de embryoscoop. De tp is op dag5 ipv dag 3.

als jij tp op dag 3 hebt, en je punctie zou op maandag zijn, dan hebben we de tp op dezelfde dag! hihi

Dat zou helemaal leuk zijn!

Nou laat die follikels nog even goed groeien he!

Fijne dag

noor

Geplaatst

dames....ik moet jullie berichtjes even nog een keer goed doorlezen....maar wat ik zo begrepen heb is dat het bij Noor de goeie kant op gaat en dat je follikels gewoon keihard gegroeid zijn en vanavond al de pregnyl...spannend...dat zou dan dus betekenen zaterdag de punctie...

ik reageer later iets uitgebreider!!!

liefs,

Nico

Geplaatst
Ja die cetrotide en ook de pregnyl masseer ik altijd even een minuutje direct na het inspuiten anders kan je idd zo'n ophoping krijgen en een jeukende rode plek. Meestal is de eerste het ergst lijkt het. Ik mag vanavond om half 11 de pregnyl zetten. Om 16 uur vanmiddag nog een overheerlijke cetrotide en dan is het voor mij klaar met het geprik. Joepie. Want ik vind 3 spuiten per dag niet erg want is het is voor een goed doel, maar ik zal ze bepaald niet missen zeg maar!

Zaterdag de punctie om half 10. We moeten er om half 9 zijn om bloed te prikken voor het soa schema. Gisteren met miep nog even alles goed doorgenomen, want dr. S is met vakantie en ik wilde even checken of alles goedgenoteerd stond. De laatste keer lag ik bij een andere ivf

kliniek namelijk op de operatietafel nog te onderhandelen over het aantal embryo's dat ik terug zou krijgen. Ik krijg er altijd 3 als die er zijn en toen kwamen ze er met twee aan. Helaas zaten de andere 2 al in de vriezer. Dat vond ik toch een beetje stress en teleurstelling geven en daarom heb ik nu alles nog even kortgesloten. Lief mens trouwens, miep.

Ik ben heel erg benieuwd of er nu uberhaupt een emmy overblijft na de poollichaam diagnostiek en de embryoscoop. De tp is op dag5 ipv dag 3.

als jij tp op dag 3 hebt, en je punctie zou op maandag zijn, dan hebben we de tp op dezelfde dag! hihi

Dat zou helemaal leuk zijn!

Nou laat die follikels nog even goed groeien he!

Fijne dag

noor

Goedemorgen!

Jeetje Noor, het komt nu echt dichtbij he? Kan jij ook niet wachten op de wachtweken hihi..? Ikvind het zooo spannend. Ik hoop echt dat 3x scheepsrecht is voor ons.

Goed idee van jou om even te masseren na t spuiten! Waarom krijg jij er altijd 3 terug geplaatst? Wij wilde ook voor 3 gaan dit keer maar dat raadde Dr S af, t kan eventueel wel bij een cryo tp. Daar zijn we dan maar akkoord mee gegaan.

Ik heb trouwens nog een vraag mbt embryoscoop. Dr S heeft gezegd dat het een mogelijkheid is maar daar ben ik niet op in gegaan. Hoe werkt dat eigenlijk? Betekent het dat de kans groter is dat er meerdere embryos het niet redden om ingevroren te worden, maar dat de kans op een "mooi" embryo vergroot? Kun je me vertellen wat de voor en nadelen zijn?

Voor mij is het wachten op de fm morgen en dan kijken we weer verder.

We houden elkaar op de hoogte.

Gtx Celene

Geplaatst
Goedemorgen!

Jeetje Noor, het komt nu echt dichtbij he? Kan jij ook niet wachten op de wachtweken hihi..? Ikvind het zooo spannend. Ik hoop echt dat 3x scheepsrecht is voor ons.

Goed idee van jou om even te masseren na t spuiten! Waarom krijg jij er altijd 3 terug geplaatst? Wij wilde ook voor 3 gaan dit keer maar dat raadde Dr S af, t kan eventueel wel bij een cryo tp. Daar zijn we dan maar akkoord mee gegaan.

Ik heb trouwens nog een vraag mbt embryoscoop. Dr S heeft gezegd dat het een mogelijkheid is maar daar ben ik niet op in gegaan. Hoe werkt dat eigenlijk? Betekent het dat de kans groter is dat er meerdere embryos het niet redden om ingevroren te worden, maar dat de kans op een "mooi" embryo vergroot? Kun je me vertellen wat de voor en nadelen zijn?

Voor mij is het wachten op de fm morgen en dan kijken we weer verder.

We houden elkaar op de hoogte.

Gtx Celene

@Celene

Dag 5 embryo's worden langer doorgekweekt (raar om dat zo te zeggen). De sterktste embryo's overleven dit proces, maar de iets mindere halen dit niet. Hierdoor kan het zijn dat er minder embryo's overblijven om terug te plaatsen, maar de overgebleven embryo's wel toppertjes zijn.

Sommige ziekenhuizen doen dit niet omdat ze van mening zijn dat de andere embryo's die tot dag 5 niet overleven het wel in een baarmoeder overleeft zouden hebben omdat dit natuurlijk beter is dan in zo'n broeistof. De meningen zijn hierover verdeeld zover ik hier over gelezen heb.

Het kan zijn dat er verschil is in DD omdat ze in een embryoscoop gaan. Hier ben ik dan ook erg benieuwd naar en zou dit bij onze volgende poging ook willen.

Weet jij / jullie tot wanneer deze mogelijkheid is in DD?

Geplaatst
@Celene

Dag 5 embryo's worden langer doorgekweekt (raar om dat zo te zeggen). De sterktste embryo's overleven dit proces, maar de iets mindere halen dit niet. Hierdoor kan het zijn dat er minder embryo's overblijven om terug te plaatsen, maar de overgebleven embryo's wel toppertjes zijn.

Sommige ziekenhuizen doen dit niet omdat ze van mening zijn dat de andere embryo's die tot dag 5 niet overleven het wel in een baarmoeder overleeft zouden hebben omdat dit natuurlijk beter is dan in zo'n broeistof. De meningen zijn hierover verdeeld zover ik hier over gelezen heb.

Het kan zijn dat er verschil is in DD omdat ze in een embryoscoop gaan. Hier ben ik dan ook erg benieuwd naar en zou dit bij onze volgende poging ook willen.

Weet jij / jullie tot wanneer deze mogelijkheid is in DD?

Hoi Roos,

Ik begrijp het nu wat beter. Ik heb net met Miep gebeld. Als je meerder bevruchte emmys hebt, kun je ook kiezen door bv (bij bv 6 bevruchtingen) 3 in de embryoscoop te laten gaan en 3 ingevroren. Maar ja , hoe groot is de kans dat die 3 t overleven. Ik vind de keuze dus wel erg moeilijk, wel of niet doen??

Ze hebben het apparaat(om het maar zo te noemen) pas, dus voorlopig is het erg nog wel denk ik.

De hoeveelste poging wordt dit van jullie?

Groetjes

Geplaatst

Toen wij in mei /juni eigenlijk een icsi poging zouden gaan doen (helaas kreeg manlief koorts en griep), was de embryoscoop net in DD gearriveerd. Er werd toen nog proefgedraaid (zonder patienten). Dr S vertelde ons dat de embryoscoop er in eerste instantie voor een korte proefperiode zou staan. Zij hadden deze nl tijdelijk in een soort bruikleen van de fabrikant. Dr S vertelde toen echter ook dat hij de verwachting had dat DD zou overgaan tot de definitieve aanschaf ervan. Dr S vertelde toen dat hijzelf en de embryoloog al besloten hadden dat zij het apparaat wilde houden in DD, echter de andere artsen moesten nog een definitief accoord geven. Mogelijk dat het apparaat dus voorlopig nog wel blijft (maar ben wel benieuwd naar een defintief antwoord, want wij willen in september hier ook gebruik van gaan maken).

Weet een van jullie trouwens welke kosten er aan de embryoscoop verbonden zitten?

Noor en Celine, wat gaat het ineens snel. Punctiedag komt in zicht! Spannend! Alvast heel veel succes! Op naar ubergoede eitjes!

Geplaatst
Hoi Roos,

Ik begrijp het nu wat beter. Ik heb net met Miep gebeld. Als je meerder bevruchte emmys hebt, kun je ook kiezen door bv (bij bv 6 bevruchtingen) 3 in de embryoscoop te laten gaan en 3 ingevroren. Maar ja , hoe groot is de kans dat die 3 t overleven. Ik vind de keuze dus wel erg moeilijk, wel of niet doen??

Ze hebben het apparaat(om het maar zo te noemen) pas, dus voorlopig is het erg nog wel denk ik.

De hoeveelste poging wordt dit van jullie?

Groetjes

Hoi Celene,

Met ook alle cryo's meegeteld over de 10 terugplaatsingen. Houdt het niet meer bij haha. Achteraf gezien hadden wij veel eerder naar DD moeten gaan. Denk dat de meeste pogingen in NL gedoemd waren om te mislukken omdat bij ons beiden meerdere obstakels zijn gevonden. In NL hebben ze dit nooit verder onderzocht. Bijvoorbeeld het zaad van mijn man was slechter dan wij dachten en ik blijk een (erfelijke) stollingsafwijking te hebben. Eindelijk voelen wij ons hier in DD dan ook serieus genomen. Na 7 jaar (5 jaar in MM) en 5 miskramen verder hebben wij toch nog hoop dat het uiteindelijk een keer zal gaan lukken.

Geplaatst

@celene en Noor, heel veel succes met de punctie en de tp.

Celene, al onze 8 embryo's zijn in de embryoscope gegaan en daarvan zijn er twee teruggeplaatst. De andere 6 waren allemaal goed genoeg om in te vriezen! Dus dat kan ook gewoon hoor.

@iedereen die ik vergeet. Heel veel succes de komende periode.

Geplaatst
@celene en Noor, heel veel succes met de punctie en de tp.

Celene, al onze 8 embryo's zijn in de embryoscope gegaan en daarvan zijn er twee teruggeplaatst. De andere 6 waren allemaal goed genoeg om in te vriezen! Dus dat kan ook gewoon hoor.

@iedereen die ik vergeet. Heel veel succes de komende periode.

Jeetje Twsinklestar, wat goed dat ze t allemaal overleefd hebben! Wat heb jij een mooi aantal! Ik hoop zo voor je dat deze 2 blijven plakken. Hoe voel je je? Krijg je niet de kriebels om al te testen? Volgens mij mag je dinsdag testen toch? Hoop het zo voor jullie.

Wij gaan ook gewoon voor embryoscope! Hebben jullie AH oid toegepast?

groetjes

Geplaatst

Hoi dames,

Ik reageer even kort, Noor en celene heel veel succes met punctie en de tp!!, spannend hoor.

Even over het gevoel na een injectie, je kunt ook Na het spuiten even koelen met een ijsblokje, schijnt goed te werken.

Sas, veel plezier in Frankrijk!!

Liefs Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden