Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Lala en Noor, ik voel mij goed. Maar ja het is ook pas dag 4.....zucht

Noor jij veel succes maandag en we gaan gewoon uit van 1 goede ontdooide, en dan is de 2de een kadootje!

@ Twinkle, hoe is het met jou??

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor succes vandaag met de echo. Hoop dat je bms goed is en dat je twee cryo's goed zullen ontdooien!!

Moet idd nog 4 dagen werken. Heb besloten om vrijdag al vrij te nemen en dan de 27e september pas weer te beginnen. Heerlijk, tussendoor ook nog even naar griekenland op vakantie.

lala, ik stuur je even een pb over de acu. zie dat je (ook) uit limburg komt.

Twinkle, hoe istie?

liefs,

Tool

Geplaatst

hoi dames

snel even een berichtje van mij

Sas, je hebt inmiddels een topemmietje bij je, wat heerlijk!!! heel erg veel succes!!!!! en een pluim voor je man! ik hoop van harte dat jullie wens nu vervuld gaat worden!

Noor, jij veel succes met de echo vandaag en op naar een goede dooiing, altijd weer spannend nietwaar! op naar een goed bericht, vandaag, overmorgen en het beste bericht over een dag of 16 ;-))

liefs

Babeth

Geplaatst

Noor ik vlieg volgende week donderdag naar madrid en zondag vlieg ik terug.

Hoe is het met je BMS????

Sas spannend de beruchte dagen zijn weer aangebroken. Hoe is het met je mannetje heeft hij nog veel pijn?

Tool jij nog maar 4 daagjes en dan kun je lekker genieten en bijkomen.

Twinkel ik deed ook accu of vroeg in de ochtend of rond 17:30 en soms heb ik het op een zaterdag gedaan.

Gewoon bellen en vragen.

Lala jij al weer 7 weken. Wat vliegt de tijd!

Geplaatst

@Noor, hoe is het gegaan vandaag?

@tool, wat heerlijk nog maar 4 daagjes werken en dan lekker op vakantie. Dan gaat de tijd ook lekker snel. En kun je helemaal uitgerust aaan de volgende poging beginnen.

@sas, voelt je man zich al weer wat beter?

Vandaag ben ik gebeld over de uitslag van het bloedonderzoek voor mijn schildklier. Alles was goed. Ze kunnen dus verder niet vinden waarom het tot nu toe nog niet is gelukt.

In september gaan we weer door voor een cryo tp.

Ik heb gisteren een mail gestuurd naar een aantal acupuncturisten ( is dat een woord?). Eentje werkt ook in de Avonduren dus daar wil ik een afspraak mee maken.

Geplaatst

Dag dag

Vandaag goed nieuws, het bms is mooi. 9,8mm. Helaas hebben ze in Brussel woensdag geen tijd dus wordt het zaterdag. Nog even door Progynova'en. Echt raar deze pilletjes, ik voel me heel goed en normaal maar mijn man vindt me echt heeel anders. Wazig. Niets wat hij tegen me zegt schijnt door te komen. Gelukkig heb ik er zelf geen last van hihi. Op naar zaterdag; ze bellen tussen 11 en 12 maar ervaring leert dat het ook wel 14 uur kan worden als ze het druk hebben.

Heb een keer de fout gemaakt om al nagelbijtend zelf te bellen een uur na afloop van de opgegeven tijd, maar oei dat werd mij niet in dank afgenomen. Dus pas als ze om 14.00 uur nog niet gebeld hebben, ga ik zelf bellen hoor.

Babeth ik lees "stiekem" wel jouw berichtjes in dik en dun hoor, ik lees dat het jullie goed gaat. Ben heel erg blij voor je, en heel gek ik denk vaak aan jullie. Het vreselijke bericht was destijds de reden dat ik even afscheid nam van het forum (zelfs voor een buitenstaander dus te ingrijpend) en vandaar dat ik nu zo heel erg blij ben voor jullie. Zo'n mooi poppeke wat zo goed terecht is gekomen. Fijn!

Twinkel wat zijn de waardes die gevonden zijn van je schildklier? Of heb je het in DD laten prikken? Want in Nederland houden ze te hoge TSH waardes aan hoor. Hier vinden ze 5 voor TSH nog goed maar om zwanger te zijn moet het kleiner zijn dan 2,5 en het liefst zo dicht mogelijk bij 1.

Het zal wel goed zijn hoor maar als je het in NL hebt laten testen check het nog ff.

Aan de ene kant fijn dat het goed is, maar het zou zo fijn zijn als je iets kleins had wat verholpen zijn kunnen worden en dat het dan zou lukken. Toch denk ik altijd: bij "normale" mensen lukt het ook niet bij elke "poging" om zwanger te worden. Bij ons dus ook niet. Soms moet je het gewoon wat vaker proberen. Hoe waardeloos, belastend en kostbaar het ook is. Als je je bek lang genoeg open houdt, vliegt er vanzelf wat in zeg maar.

Sas vandaag dag 5! Still going strong?!

Gabrie volgende week donderdag al. heerlijk zeg!

Lalaatje nog 3 dagen werken nu? Wanneer ga je het eigenlijk rondvertellen? Bij 12 weken of heb je het al tegen sommige mensen verteld?

Tool! We tellen met je af hoor! Nog 3 dagen werken! Dat klinkt goed.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Enkele mensen weten het al. Manlief kan zn mond niet houden, dus zijn werk weet het al.

Ben blij dat hij niet meer mijn collega is, anders wisten ze t hier ook al. Hahaha

Bij mij weten twee collega's het. Waarvan een hele goede vriend ook.

Een paar vriendinnen die al vanaf dag 1 MMM weten dat we er mee bezig zijn en ook meeleven.

De ouders weten het, en sinds gisteren ook mijn zwager. Mijn broers moeten het nog horen.

Mijn broers wil ik het nog wel zeggen voor de twaalf weken, maar de rest van de wereld mag nog even wachten. Na mijn vakantie sein ik mijn manager in, en daarna zien we wel.

Ik zal blij zijn als de twaalf weken voorbij zijn ja. Want ik vind t nu al moeilijk om nog in mn oude kleding te passen. Probleem is, is dat ik ook pas gestopt ben met roken, plus hormoontjes, dus flink wat kilo's in korte tijd. Voorlopig kan ik het af met "stoppen met roken" kilo's maar dat trek ik niet meer lang denk ik. Hahaha

Maar....mog maar vijf weekjes. Gaat zo best snel, maar als je naar echo's gaat kijken, dan kruipen de dagen weer. Heel raar.

Noor: goed hey! Zaterdag dus!

Twinkel, acupunctuur: baadt t niet, dan schaadt t niet. Ik werd er in ieder geval goed ontspannen van, en dat helpt natuurlijk ook.

Gabrie, lekker hoor! Nog even en dan effe ontspannen in een zonniger land dan nederland! Goed!

Tool jij ook al binnenkort vakantie. Ik vind september vakantie altijd goed. Lekker na de zomer (als we er eentje hebben) en dan nog lekker even weg of niks doen htuis. Ik kijk er ook naar uit.

Sas, ik hoop dat de dagen vliegen voor je, en dat toppertje een blijvertje is! Duimen draaien!

Babeth: altijd leuk je even te zien. Alles goed? Vast wel!

Tot zover!

Xx

Geplaatst

@ Gabrie, Noor en Twinkle, met manlief gaat het wel beter hoor. Nog wel wat pijn mn bij opstaan enzo en het hele zaakje is blauw en dik. Tja wd 5, ik voel niets bijzonders maar dat had ik de andere keren ook niet. Mijn gevoel gaat weer van positief naar negatief.

@ Gabrie, lekker naar Madrid, tapas eten en veel zien Ga lekker genieten

@ Tool nog even deze week werken en dan lekker vakantie. Heerlijk!

@ Lala, heerlijk dat je zo goed gaat, op naar een mooie 12 weken echo

@ Noor, jij ook weer spannende tijden. Hopen dat je zaterdag goed bericht krijgt!

@ Twinkle, ik heb nooit accupunctuur gedaan maar weet wel van anderen dat ze er baat bij hebben en niet alleen bj kinderwens.

Zaterdag vrienden ( zien ze paar keer per jaar) van ons over de vloer waarvan hij al een dochter van 16 heeft uit vorige relatie en zijn nwe vrouw geen kinderwens heeft vertellen dat ze zwanger zijn geweest, gekozen hebben om het toch maar te houden.....maar bij 7wk geen hartactiviteit. Zij was erg opgelucht want het idee van zwanger zijn, kind krijgen en vrijheid kwijt zijn maakte haar angstig. Tja wat zeg je dan he als je zelf zoveel moeite doet voor een kindje? Je slikt en knikt, ik dan.

Grrr....

Geplaatst

Grrrrr...... na ja ik denk wel een ding...als je hier opgelucht over bent dan verdien je het ook niet... hopelijk kiest dit zieltje jou uit. bij jullie is het wel heel erg verschrikkelijk welkom!

Geplaatst

@ sas ; ik kwam even kijken om te zien of je een emmy terug hebt mogen krijgen. En yes!!!!! super meid. En maar lekker broeden nu.

Wat een bericht zeg... blij dat het vruchtje met 7 wkn niet meer leefde. Hoe welkom zou dat kind geweest zijn als het dan toch geboren was??

Sorry maar ik kan persoonlijk niet zo goed meer tegen zo'n gedachtegang. Bedoel als je nou heel graag GEEN kind wil laat je je man toch een knoopje leggen??(of is dat misschien iets te plastisch??)

Ik ben steeds benieuwder naar de uitslag van donderdag. misschien klinkt het gek, maar ergens hoop ik dat er iets uit gaat komen. Ondertussen gaan we steeds serieuzer nadenken over embryo-adoptie. Dus grote kans dat we volgend jaar onze vakantie in Spanje gaan doorbrengen!

Geplaatst

Sas, jeetje, blij zijn dat er geen hartactiviteit is bij 7 weken. Zou haar iets anders gezegd hebben. Hier kan ik ook niet zo goed tegen. Ook als men zegt dat ze liever een jongen of een meisje zouden willen en dan teleurgesteld zijn als het van het andere geslacht is. Het kindje in de buik krijgt dat allemaal mee (denk ik), vind ik echt niet normaal.

Wannabemom, spannend, donderdag de uitslag. Hoop dat je hiermee verder kunt!

Hier verder niet veel te melden. Ik heb al flink wat steken in mijn onderrug en bij mijn bilspier, een teken dat ik ongi ga worden. Dus als het goed is, werkt mijn lichaam toch mee en blijft het op 26 dagen. Dan zou ik dus zondag ongi worden en dan ga ik maandag al bellen voor de startecho in week 39.

liefs,

Tool

Geplaatst

maandag de 5e en maandag de 12 om 14 en om 10 uur heb ik acupunctuur!!! lala, thanx voor de tip!!! alle beetjes helpen zei ze! zit helemaal te stuiteren!

liefs,

Tool

Geplaatst

Graag gedaan! En ja, alle beetjes helpen!

Wannebemom, succes! Hoop dat jullie met de uitslag verder kunnen.

En embryo adoptie klinkt ook niet gek hoor!

Sas, ik denk dat mijn man ze persoonlijk de deur had gewezen.hij kan daar niet tegen. Heeft al/nog steeds ruzie met mn broer en schoonzus omdat zij tijdens haar zwangerschap door bleef roken en drinken. Volgens mij was t oorlog dan!

Triest verhaal hoor!

Geplaatst

Ja ik geloof ook dat een zieltje zijn papa en mama uitzoekt...dus laat maar komen.

Grrrrr...... na ja ik denk wel een ding...als je hier opgelucht over bent dan verdien je het ook niet... hopelijk kiest dit zieltje jou uit. bij jullie is het wel heel erg verschrikkelijk welkom!
Geplaatst

Bedoel je eiceldonatie? Weet je al welke kliniek in spanje?

@ sas ; ik kwam even kijken om te zien of je een emmy terug hebt mogen krijgen. En yes!!!!! super meid. En maar lekker broeden nu.

Wat een bericht zeg... blij dat het vruchtje met 7 wkn niet meer leefde. Hoe welkom zou dat kind geweest zijn als het dan toch geboren was??

Sorry maar ik kan persoonlijk niet zo goed meer tegen zo'n gedachtegang. Bedoel als je nou heel graag GEEN kind wil laat je je man toch een knoopje leggen??(of is dat misschien iets te plastisch??)

Ik ben steeds benieuwder naar de uitslag van donderdag. misschien klinkt het gek, maar ergens hoop ik dat er iets uit gaat komen. Ondertussen gaan we steeds serieuzer nadenken over embryo-adoptie. Dus grote kans dat we volgend jaar onze vakantie in Spanje gaan doorbrengen!

Geplaatst

@sas; nee ik bedoel embryo-adoptie. Dan krijg je een embryo terug geplaatst wat 100% niet van jezelf is. Deze embryoos zijn of over uit IVF-pogingen of worden "gemaakt" van een eicel-donor en zaadcel-donor. We weten nog niet zeker of we dit gaan doen. We willen eerst een gesprek met de gynaecoloog over de mogelijkheden.

Ik heb wel al wat rond gekeken op internet. In verschillende landen doen ze dit. Maar Spanje heeft geloof ik wel de meeste klinieken. Daarnaast ook nog rusland, tsjechie, griekenland,... Omdat we ook al met adoptie bezig zijn denken we eerder embryo-adoptie te gaan doen als nog een Icsi-poging.

Geplaatst

Vandaag lag er al een brief thuis met de uitslag van de sperm-fit test. Mijn man had een waarde van 34.1%. En dat is zoals ik het begreep best wel slecht.

Zijn er hier nog meer mannen (of vrouwen van...) met zo'n uitslag???

En dat terwijl er in NL nogal eens tegen ons verteld is dat het zaad goed genoeg is. En dat ik wel ook nog kans heb om zelf zwanger te worden(omdat ik nog zo "jong" : 29 ben).

Oftewel wij gaan geen icsi/ivf meer doen. Misschien nog met donorzaad, maar zeer wrs. embryo-adoptie.

Morgen krijg ik de AMH waarde nog te horen.

Geplaatst

Hoi Noor, gaat goed hoor met mij. Ik voel niets bijzonders maar heb geen goed gevoel erover. Maar ja probeer er geen aandacht aan te geven tot aan de test.

Saske!!! Hoe gaat het?!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden