Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heeft iemand van jullie ervaring met extra middelen die gebruikt worden bij een cryo-tp?

Sas, zie dat jullie de intake gehad hebben. Wanneer zou de tese gaan plaatsvinden? Hopelijk kan je man in de tussentijd een beetje aan het idee wennen.

Hoi Twinkle, lekkere vakantie gehad? Ik heb geen ervaring met cryos tp.

De tese zal wrs de dag voor de punctie plaatsvinden. Ik ben vandaag weer gestart met spuiten. Ik denk dat hij nooit aan het idee went maar dat is dan jammer voor hem:-)

Geplaatst

Vandaag telefonisch consult gehad met dr. S. Hij stelde een baarmoederspiegeling voor. Ik heb gebeld om een afspraak te maken. Nu blijkt dat dit onder narcose is. Wie heeft dit ook gehad?

Geplaatst

He Twinklestar, geen idee. Dr. S. heeft dat ook bij ons intakegesprek even aangekaart, maar er was bij ons verder geen aanwijzing om dit te laten doen.

Succes! mss dat je via google erachter kunt komen wat het precies inhoudt?

Joske, al iets bekend?

Geplaatst

Hoi, ja hij vond het toch wel raar dat er na 3 tp's nog geen positief resultaat was zeker gezien de kwaliteit van de embryo's. Er is bij mij nooit uitgebreid onderzoek gedaan omdat we wisten dat het probleem bij mijn vriend lag. Door die baarmoederspiegeling (wat volgens mij hetzelfde is als vaginale hydrolaparoscopie) kunnen ze met een cameraatje kijken of er bij mij iets aan de hand is (poliepen, cysten etc) waardoor er geen innesteling kan plaatsvinden. Daarnaast gaan ze geloof ik ook nog wat bloedonderzoekjes doen.

Aan de ene kant hoop ik niet dat er iets is....aan de andere kant waarom zou de innesteling niet lukken als er niks aan de hand is. Pfff, het is wel weer een domper hoor. Dacht deze maand een cryo-tp te hebben maar dat gaat nu waarschijnlijk niet door.

Geplaatst

Hoe is jullie ervaring met tese in dusseldorf.

Mijn man wil graag de techniek die bij babyboom was (deze personen liepen in Gent.) dat ze met een naald het zaad eruit halen.

Maar doen ze dat in dusseldorf of moeten ze snijden.

De mevrouw achter de balie kon me wel vertellen dat de tese of op de dag van de punctie plaats kan vinden of een dag ervoor.

En dan word het d.m.v weefsel transport naar dusseldorf gebracht.

Het lijkt ons zo omslachtig. Heeft iemand hier ervaring mee?

Wij hebben namelijk er geen vertrouwen in als het ingevroren word.

omdat onze eerst 1icsi ook van een acute tese was en de beste tot nu toe.

Als dat ze moeten snijden dan zeggen we denken we de intake in dusseldorf af.

We hebben hem 6 september om 15:00 in dusseldorf en half 5 in Mulheim.

Geplaatst

@twinkelstar wat spannend, ik ken het ook niet, maar wel goed dat het serieus wordt aangepakt door dr s. En het is toch nog steeds zo dat ook al ben je nog zo gezond, een embryo nestelt niet altijd in. Maar super dat hij er wel verder mee gaat, aangezien de pogingen beperkt zijn.

@raba mijn vriend heeft ook een tese gehad, ik weet werkelijk niet meer of dat snijden was of anders, maar bij ons is het inderdaad gewoon ingevroren, we hebben nu nog 7 buisjes in de vriezer. ik neem aan dat ze je in dd alle info kunnen geven die je hebben wilt, succes!

Geplaatst

Hoi raba,

Hoeveel rietjes hadden jullie in nijmegen? En zijn deze allemaal al verbruikt?

Bij mijn vriend hebben ze sneetjes gemaakt en vervolgens het weefsel weggehaald waar de zaadcellen in zaten. Uit beide ballen. Hierbij hadden we 8 rietjes. Bedoel jij geen pesa (met die naald)? Dat kan niet bij iedereen toegepast worden. pesa wordt overigens ook in nederland toegepast.

Ik heb verder geen ervaring met een acute tese. Bij ons was de kwaliteit van het zaad nog prima na invriezen. Maar mullheim is niet heel ver en na de tese wordt het materiaal sowieso direct naar dusseldorf gebracht dus volgens mij moet vers wel kunnen.

Zoals ik het nu lees gaat jullie voorkeur sterk uit naar brussel of twijfelen jullie nog?

Geplaatst

@ Raba, wij gaan deze maand voor Tese. Bij ons gebeurt het in Mullheim een dag voor de punctie. Ze maken in elke bal 3 kleine sneetjes en halen weefsel weg. Dat gaat dan naar DD om te onderzoeken of er zaadcellen zitten. Is een klein half uur reistijd tussen mullheim en DD. Bij ons wil dr S graag met vers materiaal werken maar ingevroren zou ook prima moeten zijn. Een andere manier is via een punctie maar dat kan alleen in bepaalde gevallen heb ik begrepen. Maar jullie hebben al een keer tese gedaan schreef je. Heb je daar niets van over dan in de vriezer? Misschien gewoon de gesprekken door laten gaan en dan pas beslissen?

Geplaatst

We hebben in nl pesa gehad met negatief resultaat. Bijballen zijn verschrompelt. En van de tese liggen nog 2 rietjes in de vriezer. Maar omdat poging 1 voor ons de meeste bevruchtingen had en beste kwaliteit. Willen we graag vers. Fijn om te horen hoe jullie ervaringen zijn. Zo te lezen word de tese anders dan in nl gedaan. Ben benieuwd of wij onder speciale gevallen vallen. Nog even overleggen met manlief en dan beslissen

Geplaatst

In dusseldorf doen ze het inderdaad anders dan in nl. Ze doen deze behandeling daar ook al veel langer en hebben dus meer ervaring opgebouwd ten opzichte van nederland. Ik geloof dat ze in nl 1 sneetje maken en in dd meerdere. Je zou ook nog kunnen vragen of het tese weefsel uit nijmegen getransporteerd kan worden naar duitsland of belgie. Het is toch best een ingreep en kan me voorstellen dat het zonde is als het niet gebruikt wordt. Maar als je vers wilt houdt het natuurlijk op.

Hebben jullie wel altijd goede embryo's? In dusseldorf bieden ze sowieso meer extra mogelijkheden waardoor een eventuele zwangerschap vergroot kan worden.

Helaas hebben wij tot nu toe nog geen geluk gehad...maar er wordt nu dan ook wel weer verder gekeken en onderzoek gedaan.

Geplaatst

Raba, is dit jullie eerste betaalde poging? Misschien is het voor jullie helemaal niet van toepassing maar ik geloof wel dat dusseldorf een stuk goedkoper is met de behandeling dan belgie.

Geplaatst

Ja dit word poging 4.

De eerste icsi 10 eitjes 4 bevruchtingen. 3 ATjes en de ander geen idee. 2 atjes terug laten plaatsen. licht positieve test. Bloedwaarde was te laag.

De tweede icsi 6 eitjes 4 rijp 2 bevruchtingen b en c. Allebei terug laten plaatsen.

De derde icsi 9 eitjes 4 bevruchtingen. Maar 2 waren gek gaan delen met dubbele kernen. Andere 2 teruggeplaatst een B en een C.

En niet zwanger.

Vinden het zo spannend. In nijmegen pas geleden een evaluatiegesprek gehad en daar vonden ze ook dat de eerste poging onze beste was met vers. We vragen ons af of het zaad van mijn man niet tegen de vriezer kan. 1 September hebben we een telefonisch consult hiervoor ze moest nog overleggen met de uroloog maar die was toen wij kwamen of vakantie

Geplaatst

Raba, het lijkt er inderdaad op dat jullie bij de eerste poging betere kwaliteit embryo's hadden. Sowieso ligt het aantal bevruchtingen best laag als ik het zo lees. Wie weet hebben ze daar in het buitenland ook nog beter technieken voor. Misschien andere medicatie e.d. Heel veel succes met het maken van jullie keuze!

Gabrie, ik heb er geen ervaring mee. Wat is scsa precies?

Geplaatst

Hoi, ik breek even in in mijn oude topicje: Raba, in DD hebben ze ook nog wat andere manieren om zaad te selecteren dan in Nl (picsi en imsi). Dat zou evt. ook nog een verschil kunnen maken (of je t nu doet met vers of met ingevroren zaad). Succes!

Geplaatst

Hallo Allemaal,

Zojuist terug van de huisarts. Ik ben al tijden moe en nog meer van die vage klachten [ontlasting erg dun, veel kleine plasjes] Een maand geleden ben ik gebeten door een teek. En ondanks dat wij geen uiterlijke kenmerken van de teek zagen, ziet de dokter dit wel en ben ik dus besmet volgens haar.

Ik meen dat Babeth hier ook wel eens over gehad heeft dat zij gebeten was door een teek. Babeth als je tijd hebt, zou je mij dan kunnen vertellen hoe het nu zit met de besmetting en cryo TP? Is het bijvoorbeeld beterde om langer te wachten met de cryo's TP?

Daarnaast word ik gecontroleerd op mn schildklier [hier heb ik zelf om gevraagd], maar ook mn lever en dergelijke worden gecontroleerd. Daar ben ik ergens wel blij mee omdat ik hier vaak op het forum lees dat schildklier problemen een oorzaak kunnen zijn dat een innesteling niet wil.

Groetjes Annelies

Geplaatst

Hoi Lottepot,

Wat vervelend zeg!

Bedoel je dat de dokter wel een tekebeet op je lijf zag?

Ik vraag het omdat ik laatst een teek bij mijn kleintje op het waskussen vond. hij heeft ook veel dunne ontlasting. Kan van de tandjes zijn natuurlijk maar ik kon nergens een beet vinden en de dokter ook niet.

Kun je laten testen (via bloed) of je besmet bent?

Ik kan je niet helpen met de vraag over de cryo's maar als je antibiotica hebt gekregen dan is hier wel het een en ander over geschreven. (over een poging doen als je antibiotica gebruikt bedoel ik, niet perse in combinatie met de tekebeet). Maar ik weet ook niet meer of dat over verse pogingen of cryopogingen ging.

Groetjes

Noor

Geplaatst

he Lottepot, wat naar zeg van die tekebeet en dus waarschijnlijk besmetting.

Heb geen idee hoe het zit met een cryo tp en ab. de ivf afdeling kan je hier waarschijnlijk ook wel raad/advies over/in geven, toch?

Babeth heeft het er idd ook eens over gehad. Hoop dat ze tussen het verzorgen van de kleine door dit leest en je vraag kan beantwoorden. mss een pb-tje sturen?

Weet iemand hoe het met Joske zit? Of heb ik dat gemist?

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden