Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lottepot, wat vervelend zeg. Ik weet het ook niet maar kan me voorstellen dat zo lang je lichamelijk niet in orde bent dit ook invloed kan hebben op de behandeling/ innesteling. Maar ik zou het inderdaad even bij je huisarts of ziekenhuis navragen als ik jou was. Heeft de dokter nog gezegd hoe lang het duurt voordat het uit je lichaam is?

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Lottepot, ik zou even overleggen met de ivf arts.

@Noor In het bloed kun je zien of er een besnetting is (geweest).

@Tool, niets eghorod van Joske, ben bang dat dat er geen positieve uitslag was

Ik zelf ben weer voor de 1ste fm geweest> 1 van 19mm, 1 van 9mm,1 van 10mm en 1 van 11mm. Beetje vreemd 1 grote en de rest nog ukkies.

Net gehoord van DD; zaterdag weer een echo doorspuiten met Menopur en vandaag ook beginnen met de cetrotide.

Geplaatst

@Noor Wij hebben de eerste 2 weken steeds gecontroleerd of wij rode kringen in mijn knieholte zagen. Die waren er niet. Dus tja dan verzwakt de aandacht en controleer je niet meer elke dag. Omdat ik zelf zo moeilijk in mn knieholte kan kijken, keek ik zelf eigenlijk ook nooit. Maar de huisarts zag nu dus wel kringen in de holte, en heeft deze ook opgemeten.

Ik heb nu een anti biotica kuur gekregen. We hebben het wel over IVF gehad, maar meer in de trant van zolang ik anti biototica gebruik niet zwanger mag worden. Lacherig zij ik nog, nou dat zal een wonder zijn als dat juist nu zou gebeuren, na al die jaren.

Niet aan gedacht om te vragen hoe of wat met cryo's en eventuele TP-ingen. Daar ga je thuis pas aan denken.

Liefs Annelies

Geplaatst

Nog een ander vraagje:

Sinds een week menstrueer ik niet meer, na de laatste ICSI poging. Wanneer kan ik de volgende menstruatie verwachten? Ik had namelijk het gevoel dat het eerdaags er weer aan zit te komen. Lijkt mij een beetje snel.

Geplaatst

Hoi meiden, vanmiddag nog gehoord dat de tese as maandag zal gebeuren en dan dinsdag de punctie. Gaat wel heel snel nu, sneller dan andere keren. Maar goed wie weet een goed teken?

Liefs

Geplaatst

Sas wat gaat het snel! goed toch!

Ik ga zooooooo hard voor jou en je mannetje duimen. Je gaat gewoon zwanger worden volgende week. Punt.

Op naar zaterdag.

Groetjes

noor

Geplaatst

Getver meid ik hoop maar dat je er verder geen last van blijft houden. Geen kattenpis hoor, tekenbeten. Ik heb een collega met ziekte van lyme gehad, hij heeft dus geen beet gevonden en kwam er pas een jaar later achter toen het al te laat was. Gelukkig is dat bij jou niet gebeurd zeg!

Als je wat weet mbt cryotp, laat je het dan weten?

Ben altijd geinteresseerd in dit soort dingen.

Groetjes

noor

Geplaatst

Sas, spannend. maar het kan best zijn dat er een follikel dominant is en dat de andere gewoon nog lekker meegroeien.

Maandag de tese en dinsdag de punctie Duim voor je!!!

Zie dat je ook het korte protocol hebt.

14-8 beginnen met spuiten. Bedoel je dan de menopur? welke cyclusdag zit je dan nu? Sorry voor de vele vragen, maar ik heb altijd lang protocol gehad en ben benieuwd hoe het allemaal met het korte protocol gaat.

Moet op dag 1 beginnen met de superfucked neusspray, op dag 3 met menopur en 5 dagen daarna dan de eerste fm, dat is wat ik tot nu toe heb meegekregen bij het intakegesprek. Vanaf de 1e fm wordt dan weer verder verteld wat we moeten gaan doen

Kun je de cetro mengen met menopur? Zal wel niet hè? dan moet ik veel spuitjes gaan zetten, hihihi

ik laat het maar over me heen komen wanneer we beginnen.

Heb je trouwens veel last gehad van de hormonen? Weet dat ik bij de deca altijd vreselijk moe was en hoofdpijn had.

Vrees ook dat bij Joske geen goed nieuws is, anders had ze het toch wel hier even komen melden, of niet??? Is ze niet toevallig met vakantie?

Raba, fijne vakantie!!!

Lottepot, heb eigenlijk geen idee. Lijkt me ook een beetje snel. Hoop dat iemand je een antwoord kan geven. mss is het van binnen allemaal een beetje van slag?

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi Tool,

Nee niet mengen denk ik, de cetro en de menopur.

Normaal met lang protocol had ik altijd 8 a 9 dagen stimuleren, maar nu, bij het korte protocol, waarschijnlijk door de neusspray die je hele systeem plat legt, moest ik veel langer stimuleren. Maw de groei kwam maar traagjes op gang. De punctie was volgens mij op cyclusdag 14, dus ik heb 12 dagen gestimuleerd. Maar het kan van persoon tot persoon verschillen natuurlijk.

Ja zeker veel spuitjes omdat je de menopur twee maals daags moet spuiten in DD. Het ging me op een gegeven moment zelfs een beetje tegenstaan, had meer moeite de spuit te zetten. Bleef lang twijfelen met de naald boven m'n rol, terwijl ik 'm er in het begin nog gewoon zoals het hoort als een dartpijltje ingooide.

Maar alles voor het goede doel toch! Als je over pak 'm beet 10 maanden jullie langverwachte kleintje in je handen houdt, zal het nog slechts een vage herinnering zijn!

Denk daar maar aan als je het zat raakt.

Groetjes en ik kijk nu al uit naar je begindag. Vind het heel spannend omdat ik je nu al een tijd volg hier. Maar eerst lekker vakantie!!!!

Noor

Geplaatst

Sas, wat snel ineens! Spannend weer. Heel veel succes volgende week.

Raba, fijne vakantie

Tool, ik heb geen ervaring met de neusspray. Weet je waarom je die moet nemen? Ik heb tot nu toe altijd gonal f gespoten en dan daarna cetrotide. Dit ging altijd best vlot ( ook kort protocol).

Noor, hoe gaat het nu met jou?

Geplaatst

@Tool,

cetrotide niet mengen met de menopur. cetrotide voorkomt de eisprong. Zowiezo mag je medicatie die je spuit niet mengen. Tja ik vind het spuiten geen problem. Moet er zelfs echt aan denken anders vergeet ik te spuiten. Ij heb altjd het korte protocol, 3de cyclusdag starten met spuiten, 8ste cd dan een fm en dan moest ik meestald nog 3-5dg doorspuiten met menopur. Nu gaat het allemaal wat sneller bij mij.

Laatst nieuws is dat we morgen de echo hebben en dan dinsdag zowel de tese bij mijn lief en de punctie bij mij. Beetje onhandig que planning, hij in mulheim en ik in DD. Allebei zonder elkaar, jakkes. Maar ja het is voor de goede zaak zeg maar.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden

gisteren echo, van de 3 kleine follikels doet er 1 al niet meer mee en de andere 2 maken nog een kleine kans. Blijft over die ene grote, nu hopen dat er een eitje inzit.

Dinsdag om 11.00 moet manlief in mulheim zijn voor de tese en ik om 12.30 in dd voor de punctie. Als alles goed gaat dan donderdag de tp.

Balen enorm dat we allebei er alleen voor staan dinsdag. Voor mijzelf vind ik het minder erg, maar dat vriendlief alleen wakker wordt vindt ik echt naar.

Maar goed het is zoals het is.

Geplaatst

Tool de cetrotide en Menopur inderdaad niet mengen!! ik spoot de Menopur in de ochtend omstreeks 07.00 en ´s avonds rond 19,00 en de cetrotide rond 22,30 uur.

Sas, ik wil jullie ontzettend veel succes wensen voor komende dinsdag, lastig dat jullie elkaar niet kunnen bijstaan zeg, maar julie redden het wel- Op beide plaatsen wordt je lief behandeld en geduldig. Wat balen dat een follikel nu niet meer meedoet, ik hoop echt voor je dat de grote het mooie eitej heeft en dat die andere 2 kleinere ook nog wat opleveren. Wat ontzettend zenuwslopend!!! veel succes!

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiden, eindelijk een berichtje van mij!!

ik moet nog bijlezen, maar zoals verwacht was mijn test vorige week negatief. Eerst toch balen, maar koppie staat alweer de goede kant op.

Manlief heeft me gelijk meegenomen naar vrienden die aan het zeilen waren, was een aangename verassing voor mij. Dus vandaar een weekje niet aanwezig hier.

zal morgen even bijlezen, ben zo benieuwd hoe het hier gaat met julllie.

liefs joske

Geplaatst

he Joske, balen meid dat je negatief getest hebt. Wel weer een aangename afleiding van je man! hoop dat het je goed heeft gedaan!

thanx voor de reacties op mijn vragen. Dacht ook al dat het niet mocht menopur en cetro mengen. Heb namelijk bij mijn eerste ivf, de puregon en deca wel mogen mengen. Toen ik de prikpen ging gebruiken echter niet meer.

Sas, succes morgen voor jou en je mannetje. Balen dat er 1 follikel niet meer meedoet. Duim dat de andere follikels goed zijn!

En ook vervelend dat jullie apart nu dit moeten doorstaan. Sterkte voor je mannetje. Hoe doen jullie dat met vervoer? Komt iemand jullie ophalen? Want ik neem aan dat jullie niet zelf mogen rijden, toch?

Zei laatst aan mijn collegaatje dat ik na de punctie wel zal liggen te brullen als ik onder narcose ben geweest. Tot nu toe altijd moeten brullen als ik bijkwam van de narcose (bij beide kijkoperaties en de curretage). Zal wel een feestje worden, hahahaha.

We zullen wel zien hoe het gaat lopen. Neem aan dat vriend wel erbij is als ik wakker wordt na de punctie?

liefs,

Tool

Geplaatst

@Babeth, lief van je dat je even reageert. Alles goed met jou en Imke?

@ Tool,ja we hebben vervoer geregeld, mijn ouders gaan mee. Een blijft er dan bij mijn lief en de ander gaat met mij mee.. Hoezo brullen na de narcose?? Je vriend wordt gelijk gehaald als jij in de uitslaapruimte bent.

@Joske, ook hier nog een keer een dikke knuffel voor jou.

Liefs

Geplaatst

Sas: Vervelend dat er 1 follikel gestopt is. De krengen! Ik zit mij ondertussen ook in te lezen in het Tese verhaal.

Heb het idee dat de SCSA uitslag erg slecht zal zijn. Mijn man is diabeet. Denk dan ook dat de DFI waarde erg hoog zal zijn.

Affijn ik hoop dat alle follikels ook rijpe eicellen bevatten en op naar een mooie bevruchting!!

Joske, jammer dat het negatief voor jullie is. Toch weer een klap. Fijn dat je toch nog mooie zeildagen achter de rug hebt.

Tool voor jou schiet het ook al weer bijna op!

Liefs,

Geplaatst

Sas: heel veel succes morgen!! Die ene grote, dat wordt 'm. En die kleine doen nu ook gewoon mee, hop hop.

Sterkte he, ik zal aan jullie denken en ik hoop dat alles perfect gaat!!

Groetjes

Noor

Geplaatst

he Sas, owkee, brullen is mss een te groot woord, hihihi, bedoelde meer emotioneel snikken, met tranen enzo erbij. Heb dat nu 3 keer gehad, dus vermoed een 4e keer ook. We shall see, hihi.

Fijn dat je ouders meegaan en voor jullie rijden.

Gabrie, wanneer denk je de uitslag binnen te krijgen van het onderzoek? Hoop dat het toch zal meevallen! Je man zal waarschijnlijk dan een hele riedel aan supplementen voorgeschreven krijgen mocht het hoog zijn. Nog even moed houden, al kan ik me wel voorstellen dat je je voorbereid op slecht nieuws. Ik duim voor jullie!

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik breek hier even in.

Sas ontzettend veel succes morgen, hoop dat je zwanger wordt!!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Groetjes

Celene

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden