Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@bumbie Jeetje mikkie....echt een oneerlijke kans...je hebt op de penalty stip mogen staan, maar niet eens een bal gehad om mee te schieten...so unfair so unfair!

Heb zojuist een a4tje gedicht waarom de verzekering mijn komende poging moet vergoeden...tis de laatste (nou ja de derde)..keeping my fingers crossed. maar ik start al wel...even wat van de spaarrekening afsnoepen..en hopen dat ik het terugkrijg.. Heel vreemd, ik zit nu op dag 31e en voel dat ik ongi ga worden maar er komt niets..Dacht mijn eisprong op dag 20 te voelen, maar normaal toch echt een cyclus van maar 28 dagen..zou het mee te maken hebben dat dit de wachtmaand is..gisteren wel getest maar kei negatief.. ( ja ik kom uit Brabant ;-)

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Badje kan picsi zijn ;)

AH kunnen ze waarschijnlijk nog niks over zeggen bij jou. Bij mij waren al meerdere malen goede embryo's teruggeplaatst zonder innestelling. Dus vandaar de AH bij ons.

Badje klinkt goed hoor, zou t doen. ;)

Geplaatst

@Gabrie, is inderdaad weinig en dan misschien wachten tot een hogere score..maar ja wel weer een domper.

eh wat bedoel je met

" Stomm ongi. Als deze niet doorbreekt dan krijg je dus

hoop en dan weer een domper met het testen. Ik hoop

dat je toch mag beginnen en dat je niet te laat bent."

moet ik nu al gaan bellen dan? ik moet toch wachten totdat ik ongesteld wordt en dan op dag 8 een echo? Am I doing something wrong?

zou me niets verbazen als ik idd rond dag 14 ook daar ben...aangezien ik nog steeds zit te wachten op ongi..stiekem toch nog hoop maar gisteren getest en ja negatief = negatief..

Geplaatst

he girls,

helaas, alle testen waren negatief vanochtend.

we weten het niet meer. Stoppen we definitief of proberen we volgend jaar nog een 5e keer? we zijn gebroken. Zelfs met AH is het niet gelukt, zelfs niet met 3 embryo's en AH.

waarom???

Geplaatst

Och arme toch..... wat vreselijk....

Echt heel erg vind ik het, ik had toch zo gehoopt dat het was gelukt..

Arme schat wat moet dit pijn doen.

Ik hoop dat je het nog een keer kunt opbrengen zowel lichamelijk geestelijk als financieel.

In Belgie krijgen de mensen 6 pogingen vergoed omdat dat het aantal behandelingen is dat het grootste percentage zwangeren geeft.

3 is echt heel weinig.

Maar nu eerst dit verwerken. Bah bah bah wat een shitdag.

Liefs

noor

Geplaatst

Lieve Tool, wat een teleurstelling voor jullie!! Ik wens je alle sterkte om dit verlies te dragen. Veel liefde de komende periode. En de waarom? Ik ben er mee gestopt met die vraag. Zoek elkaar op, wees lief en praat. xxxViola.

Geplaatst

Op 1 of andere manier had ik het idee dat het wel gelukt zou zijn. Dit ivm de temp die ook hoog bleef.

Tja wat moet je dan zeggen. Natuurlijk vind ik het vreselijk voor je. En had ik het graag anders gezien voor jullie.

Ik kan helaas de pijn en verdriet niet bij je weg nemen. Ik hoop wel dat je eea een plekje kunt geven.

En jezelf weer kunt herpakken!

Geef toe aan het verdriet en heel veel sterkte.

Geplaatst

Ontzettend k*t tool, wat een teleurstelling wederom! Heel veel sterkte samen..eerst dit maar weer een plekje zien te geven.

Geplaatst

probeer DD te bellen, maar ja, dat kan ik natuurlijk vergeten want die hebben vandaag natuurlijk dicht, zucht...Tag der Arbeit...heb ik weer. Moet ik morgen nog eens bellen om te zeggen dat het niet gelukt is.

Geplaatst

Potver de potver Tool, wat een ongelofelijk rot nieuws. Meis, de waarom vraag is normaal,maar antwoord krijg je niet.

Probeer eerst dit weer te verwerken en dan verder te kijken. Een hele dikke knuffel voor jullie!

Geplaatst

Lieve Tool. woorden schieten te kort...voelt altijd zo leeg als het niet gelukt is..weer met lege handen..

heel veel sterkte..

en snap het dilemma. Voor mijzelf hou ik 6 x keer aan (omdat ze dat in belgie aanhouden), ik helaas in nederland 3 vergoede pogingen..

maar er is niets van te zeggen, heel moeilijk wanneer te stoppen

wens je heel veel sterkte, herkenbaar voor velen van ons...maar het voelt altijd zo alleen..liefs

he girls,

we weten het niet meer. Stoppen we definitief of proberen we volgend jaar nog een 5e keer? we zijn gebroken. Zelfs met AH is het niet gelukt, zelfs niet met 3 embryo's en AH.

waarom???

Geplaatst

Tool, nee wat ontzettend k*t! Ik had zo gehoopt op goed nieuws voor jullie. Weer die teleurstelling. Eerst maar even rust nemen, de teleurstelling weer verwerken en dan verder kijken. Het is zowel emotioneel, lichamelijk als financieel behoorlijk heftig. Maar als de wens zo groot is kan ik me voorstellen dat je nog een poging wilt wagen. Heel veel sterkte en een knuffel.

Geplaatst

Lieve Tool, woorden schieten tekort....weet even niet de juiste woorden te vinden. Ik had zo gehoopt op positief nieuws voor jullie. Waarom mag het nou niet zo zijn. Neem de rust en de tijd om deze teleursetlling te verwerken. Heel veel strekte en een dikke digi knuffel!!!

Vanwege het griepvirus niet eerder kunnen reageren op alle andere meiden hier, maar wat een naar en teleurstellend nieuws hier de afgelopen week! Afgebroken pogingen...., geen bevruchtingen...., geen zwangerschap.....pffff. Ik wil jullie dan ook allemaal maar even heel veel sterkte wensen. Ik blijf gewoon hopen en wensen op een positieve afloop voor ons allemaal! Dat moet gewoon!!

Geplaatst

Ik weet het, zo voelt het ook ik baal er enorm van.. We hebben uiteraard wel hoop, we hebben echt zoiets van als die plakt dan moet ie wel blijven plakken (of ben ik dan weer te optimistisch).

Als je alvast begint voordat je de machtiging hebt loop je wel het risico dat het voor eigen rekening komt hoor.. Stel op de machtiging staat 1 december en je begint nu dan is de kans wel heel erg groot. Of je moet sowieso nog verder willen dan alleen deze en dat je anders de volgende behandelingen zelf betaald..

En hahaha Brabantse nachten zijn lang die van de Limburgse Oosterlingen ook trouwens :laughing9:.

@bumbie Jeetje mikkie....echt een oneerlijke kans...je hebt op de penalty stip mogen staan, maar niet eens een bal gehad om mee te schieten...so unfair so unfair!

Heb zojuist een a4tje gedicht waarom de verzekering mijn komende poging moet vergoeden...tis de laatste (nou ja de derde)..keeping my fingers crossed. maar ik start al wel...even wat van de spaarrekening afsnoepen..en hopen dat ik het terugkrijg.. Heel vreemd, ik zit nu op dag 31e en voel dat ik ongi ga worden maar er komt niets..Dacht mijn eisprong op dag 20 te voelen, maar normaal toch echt een cyclus van maar 28 dagen..zou het mee te maken hebben dat dit de wachtmaand is..gisteren wel getest maar kei negatief.. ( ja ik kom uit Brabant ;-)

Geplaatst

assistant hatching doen ze toch voordat ze de eitjes en de zwemmertjes bij elkaar mixen? Of zit ik weer verkeerd te denken:happy8: moet morgen toch even bellen voor recept wat ik in DL moet ophalen, ben ik blij dat we niet zover van de grens wonen vraag het meteen even wat het nu is :)

Badje kan picsi zijn ;)

AH kunnen ze waarschijnlijk nog niks over zeggen bij jou. Bij mij waren al meerdere malen goede embryo's teruggeplaatst zonder innestelling. Dus vandaar de AH bij ons.

Badje klinkt goed hoor, zou t doen. ;)

Geplaatst

dacht dat assisted hatching werd toegeaps na bevruchting, maar weet het eigenlijk niet zeker. Ben dus ook wel benieuwd.

En hoe zit dat nou met dat calcium verhaal. is dat hetzelfde als picsi?

Geplaatst

Ah wordt gedaan als het al een embryo is. De buitenste schil wordt gelaserd, zodat het schilletje dunner wordt en het hatchen wordt bevorderd. Het is alleen geen garantie helaas.

Geplaatst

Wat jammer ik had het zo graag anders gezien voor je.. Heel veel sterkte...

Kan me voorstellen dat jullie gaan twijfelen, het zijn immers zware behandelingen. Denk er goed over na en volg je hart wat je wil doen, sta er ook bij stil dat het soms ook een goede beslissing kan zijn voor jezelf tot hier en niet verder. Wat jullie ook besluiten door of niet.. Sta er wel 100% achter.

Dikke knuffel

Liefs

he girls,

waarom???

Geplaatst

@wen72

Lief van je.. Dank je wel..

@jose en wen72

Ik ga het morgen vragen, nu weet ik het ook niet meer icsi of picsi als ik de site nalees over picsi dat is voor ons

niet van toepassing. Ze hebben al een paar keer gezegd dat het kampioenzwemmertjes zijn. Maar ik vraag het wel even voor de

zekerheid na :)

Onderstaande van de site van dd

"

Assisted hatching

Ondanks alle goede uitgangswaarden, mooie embryos goede spermakwaliteit, leidt het bij de IVF niet altijd tot een

zwangerschap. Literatuur duidt aan dat een van de oorzaken van het uitblijven van een zwangerschap het niet uittreden

van het embryo kan zijn. Een verharde eicelschil, zoals eventueel kan voorkomen bij oudere patienten en bij ingevroren

eicellen, kan hiervan de oorzaak zijn.Met behulp van een speciale lasermicroscoop wordt een klein gat gemaakt in de

schil van de eicel waardoor in een later stadium het embryo naar buiten kan treden en zo kan innestelen in de baarmoeder."

Wie van jullie heeft ervaring met Cyclo Progynova? En wat zijn de kosten hiervan? Kregen gisteren telefoon van Miep dat het

recept naar ons gemaild zou worden en deze in dd opgehaald moet worden omdat deze medicatie niet in nl te verkrijgen is.

Kunnen we gewoon naar een apotheek in dd, of moeten we nog ergens rekening mee houden..

Liefs

Geplaatst

Volgens mij haal ik nu een paar dingen door elkaar ;) Ik probeerde antwoord te geven op: wat ah is.

Succes morgen, hopelijk krijg je duidelijkheid.

En cyclo Progynova? Geen idee, wel ervaring met Progynova, maar dat is gewoon in NL te verkrijgen.

Geplaatst

Ja de naam zei mij ook al wat.. Miep zei duidelijk dat we het op moesten halen in dd. AH staat toch voor assistent hatching of is dat de afkorting niet hiervoor :)

Volgens mij haal ik nu een paar dingen door elkaar ;) Ik probeerde antwoord te geven op: wat ah is.

Succes morgen, hopelijk krijg je duidelijkheid.

En cyclo Progynova? Geen idee, wel ervaring met Progynova, maar dat is gewoon in NL te verkrijgen.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb net gesproken met Miep, het is toch echt ICSI en een badje :).

En die Cyclo Progynova dat is een soort pil met wat ik heb begrepen bepaalde waardes die mijn hormoonhuishouding al meer op peil brengt voor de stimulatie.

Liefs

Geplaatst

assisted hatching gebeurt pas na de bevruchting en vlak voor de terugplaatsing.

We hebben dinsdag 15 november om 12.15 uur het nagesprek met dr. S.

ik trek me hier even terug.

Allemaal heel veel succes, hoop dat het jullie beter zal vergaan als mij.

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden