Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Tja....eigenlijk heel triest al die onbegrip culturen op het werk mbt kinderwensen.

Tijdens de icsi behandeling van mijn zoontje in 2007, werkte ik op een andere afdeling, binnen dezelfde (overheid) organisatie. Daar was juist wel heel veel begrip. Ook van de mannen op mijn werk. ik had zelfs een mannelijke collega, die een kaarsje voor mij had gebrand op een goede afloop. (dat is gelukt, want dat wonder loopt alweer drie jaar vrolijk rond!).

Na mijn bevalling heb ik naar een andere afdeling gesolliciteerd. Daar was (helaas) een hele andere cultuur. Veel geroddel (ook mannen kunner wat wat van) en het liefst t zo'n stoer mogelijke mannensfeer......

Ik had zelfs een vrouwelijke collega die een miskraam had gekregen. Zij was er (terecht) heel kapot van, maar een aantal mannen meenden toch echt te weten dat dit gevoel na een poaar weken toch wel weg moest zijn........zucht......

Er waren wel 2 vrouwelijke collega's die van ons icsi verhaal weten. Met hun ga ik inmiddels ook prive om. Zij waren dan ook de enige op die afdeling die oprecht geinteresseerd waren.

Ik ben nu sinds gisteren weer op een andere afdeling begonnen en kan nog niet inschatten wat de cultuur daar is. Aangezien ik daar net begonnen ben, wil ik niet direct met het icsi verhaal aankomen. Vandaar nu dus weer de reden om het stil te houden en een secret mission te houden. Mocht in de toekomst blijken dat de sfeer op deze nieuwe afdeling gelukkig wel goed is, zal ik zeker weer open kaart gaan spelen.

Tool, Wat fijn om te lezen dat je weer heeeeeeel langzaam voor uit durft te kijken! Wie weet komt er iets uit de immunologische onderzoeken. Voor hetzelfde geldt zijn er bepaalde bloedwaarden te hoog, waardoor je lichaam een bevruchte eicel direct afstoot. Dr. Pf van Labor Benrath (ook in DD) heeft hier een hoop kennis van en heeft ook contacten met de kinderwenskliniek in DD. (in het topic Alan Beer et, kan je meer info vinden).

Ik ben zelf ook in afwachting van dit onderzoek en de eerste uitslagen laat toch al wat afwijkingen zien.

Wanneer heb je je afspraak met dr S? Volgens mij kan je dan nl daar ook direct bloed laten prikken voor het immunologische onderzoek.

Trouwens ook heel goed van je dat je aan je gevoel kan toegeven en daar ook wat hulp voor kan krijgen. Heel belangrijk voor alle verwerkingen! Wat fijn dat er vanuit je huisarts hiervoor begrip is.

aangepast door wen72
type foutjes
  • Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee!!

Hier kreeg ik alle ruimte en begrip voor de behandelingen, en gezien ik lang in de detachering gewerkt heb, ook bij de toenmalige klanten.

Echter, nu ben ik zwanger........................en nu zit er ontslag aan te komen. Heel raar.

Maar, de mannen (jawel, mannencultuur) waren en zijn altijd heel erg begaan geweest over ons traject. Sterker nog: een aantal mannelijke collega's vind t wel fijn om hier over te praten, gezien zij ook door zo'n traject zijn gegaan of gaan en t toch ook wel fijn is om een vrouwelijke collega erover te spreken, om zo meer zicht te krijgen op wat vrouwlief allemaal te verduren heeft. Gek genoeg lijkt t wel of ze makkelijker met mij praten dan hun eigen vrouw. Of misschien is het minder emotioneel/afstandelijker om met mij te praten.

Tool: zo te zien heb je weer toekomst plannen.

Hier heb ik ook een aantal gesprekken gehad met coaches om weer "mezelf" te zijn of te vinden. Fijn dat huisarts begrip heeft, en fijn ook dat je weer vooruit kunt zien.

Voor iedereen:

een dikke knuffel!!

Geplaatst

Lala, Nee!.....zit er ontslag aan te komen omdat je zwanger bent? Dat zou echt heel absurd zijn. Wel fijn dat er veel begrip was op je werk tijdens het proces van zwanger worden. Denk dat het echt per bedrijf cq afdeling kan verschillen.

Toen ik op mijn eerste afdeling wel het begrip kreeg in 2007, waren er idd ook een twee mannen, die zelf met hun partners in de medische molen zaten. Ik herken dan ook de open gesprekken die ik toen met hen hierover had.

De afdeling waar ik de laatste 3 jaar heb rondgehangen staat er (inmiddels) ook wel een beetje om bekend dat de sfeer niet echt top is. Ik hoop dus dat het op mijn nieuwe afdeling alleen maar beter kan gaan worden.

Lala, ik lees trouwens dat jullie volgende week alweer de 20 weken echo hebben. Wat spannend!! Willen jullie weten wat het gaat worden? Hoe gaat het verder met jou en de kleine? lekker aan het genieten?

Geplaatst

Waarom ontslag......tja, dat blijft gokken ;-)

Maar, ja, de 23ste de 20w echo. Kijk er wel naar uit ja! We willen inderdaad wel weten wat t geslacht is. Is wel makkelijk, denk ik. hahaha.

Maar alles gaat goed, heb alleen wat last van zuurbranden, en snel last van mn polsen en wat vocht in mn voeten. Maar dat is ook alles! Ik ben zeker aan het genieten! En dat ga ik dalijk nog meer doen, zodra ik thuis kom te zitten ;-)

Alles prima dus!!

Jullie binnenkort weer starten he?

SPANNEND!!!

Is er al wat uitgekomen? Van de testen dan?

Geplaatst

Wen, krijg je die onderzoeken vergoed als je het via DD laat doen? heb je dan geen verwijzing van je huisarts nodig? Of moet je dit eerst weer opvragen/navragen bij de verzekering.

heb ook ergens gelezen dat de werking van de schildklier ook ermee te maken kan hebben als een zwangerschap/innesteling uitblijft of als je miskraam hebt/krijgt, met name dan het T4-hormoon en TSH-hormoon.

Schijnt dat diabetes mellitus (diabetes 1 en/of 2) een auto-immuunziekte is. en die komt bij mij in de familie voor: mijn vader heeft diabetes 2. En dan bestaat dus de kans dat ik TPO-antistoffen bij me draag, die zich weer richten tegen de eigen schildklier (uit de folder van de schildklierstichting gehaald, zw. schap en schildklier). Kijken wat dr. S. en pf. hiervan zeggen.

Moet er eens goed voor gaan zitten om een mail naar dr. Pf. op te stellen.

Wanneer krijg je de uitslag?

Nog een paar weekjes en dan kunnen jullie ook verder, spannend!

lala, binnenkort 20 weken echo. spannend. Ik denk dat wij het niet willen weten, maar dat weten we nog niet zeker. moeten eerst eens zwanger zien te worden en te blijven, hahahaha

liefs,

Tool

Geplaatst

Hé tool, het is denk ik wel heel goed dat jullie je verder gaan verdiepen in verschillende bloedonderzoeken. Zeker als het ook in de familie voorkomt.

Ik weet nog dat ik door de hele molen ben gegaan na alle ellende van vorig jaar en toen ook op tsh enz. ben geprikt. Deze uitslag viel ruim binnen NL normen.

Maarrrrr....Dr. S. vond hem te hoog, in Dld hanteren ze andere waarden, zo zie je maar weer. Hij heeft me toen opnieuw laten prikken, toen was het wel goed.

Meid, ik wens je heel veel succes!!

Geplaatst (aangepast)

Jose, Jij heel veel succes morgen! Go Jose Go Jose, Kom kleintje, kom kleintje.......hopelijk hebben jullie snel jullie prinsesje in de armen! Ik ga aan je denken!!

aangepast door wen72
dubbe;l geplaatst
Geplaatst

Tool, je hebt geen verwijzing nodig voor deze bloedonderzoeken. Je kan dr Pf gewoon rechtsreeks mailen en een afspraak maken.

Het betreft immunologische onderzoeken die eigenlijk los staan van ivf / icsi behandelingen. Echter immunologische afwijkingen kunnen wel van invloed zijn op de acceptatie van een bevruchte eicel in je baarmoeder.

Het onderzoek wordt verricht in een lab, genaamd labor Benrath. Deze is toevallig ook in Dusseldorf gevestigd, maar staat geheel los van de kinderwenskliniek van dr S.

Dr S en dr Pf kennen elkaar echter wel, waardoor de kinderwens kliniek kan doorverwijzen naar Labor Benrath danwel bloed bij iemand wil afnemen ten behoeve van Labor Benrath.

Ik heb geen idee of dit vergoed wordt door de verzekering. Aangezien het immunologische onderzoeken zijn en er geen direct verband is met ivf heb ik de hoop dat er een deel vergoed gaat worden. ik ga de rekening gewoon indienen en dan zie ik het wel.

Zelf was ik niet in de gelegenheid om naar DD af te reizen waardoor ik het bloed in NL had laten prikken. Dit heb ik verzonden naar Labor Benrath. Dat is echter tot 2 keer toe mis gegaan. (zie andere topic mbt prednisolon en alan beer).

De tweede keer kwam het bloed te laat aan en kon er maar summier onderzoek worden verricht. Deze lieten bij mij wat afwijkende uitslagen zien.

Dit was wat dr Pf daar over zei:

normally slight infections don`t have a significant effect on the results, even Interleukin-6. Interleukin-6 is a so called proinflammatoric cytokine, means, activated T-cells synthesize Interleukin-6 to activate other T-cells to interact strongly. This activation makes it harder for your cellular immune system to induce tolerance, which is essential for the implantation of the fertilized egg and an successful pregnancy.

Geplaatst

Oja, en je kan hem gewoon in het Engels mailen of spreken.

Lala, Heerlijk lekker genieten! Groot gelijk!!! Die laatste 20 weken zijn zo voorbij. Voor je het weet kunnen jullie je kleintje knuffelen!

Het is idd erg praktisch om te weten wat het wordt. Zeker met namen, kleertjes etc.

Wij hadden het geslacht op een briefje laten schrijven en die in een envelop gedaan. Tijdens een romantisch etentje hebben wij de envelop open gemaakt. Het papiertje hebben wij later in zijn babyboek geplakt.

Geplaatst

Wen, thanx voor de info! Had idd al iets gelezen dat het met het versturen van de bloedonderzoeken bij jou niet helemaal gegaan was zoals het had moeten gaan.

José, nog eventjes meid! veel succes met de laatste loodjes!

liefs,

Tool

Geplaatst

@Bumbie,

hier inderdaad ook teveel collega's om het aan te vertellen, hier op de afdeling weet mijn baas het en 2 vrouwelijke collega's. De een vraagt er wel eens naar moet doet er toch altijd iets te luchtig over, en de andere vraagt eigenlijk nooit, misschien spijt dat ik het gezegd heb. In het gebouw weten nog 2,3 meer mensen het, maar dat zijn meer vriendinnen. En ja hier zitten ook vrouwen tegen wie ik het nooit zou willen zeggen. Vandaag een jongen nog bij ons op de afdeling, maarre jij bent toch al een paar getrouwd, geen kinderen ??? fijne vraag als je net met 30 man aan de koffie staat. Merk ook dat degene die het weten vaak ook niet echt geinteresseerd zijn... Grappig diegene van wie je het verwacht laten het afweten en diegene van wie je niets verwacht, die zijn juist wel geinteresseerd.

@wen, ja ik vertel ook altijd maar gedeelte, althans dat we graag kinderen willen en dat het wel de bedoeling is en dan laat ik het daarbij..

Geplaatst

@Wen/@all

wanneer kom je in aanmerking voor een immunologisch onderzoek. Ik vroeg bij onze intake wel naar evt. bloedonderzoeken maar we zijn daar in het gesprek eignelijk niet op doorgegaan.

Morgen naar Dusseldorf voor uitgangsecho (dag 8) en we hebben nog 3 cryo's in de vriezer (die zijn nu onderweg naar Dusseldorf als het goed is). Nu maar hopen dat ze goed ontdooien.

Maar waarom zou ik nu al geen bloedonderzoeken kunnen doen, misschien kan ik iets doen waardoor ze blijven plakken (1 of 2 dan he)..

Hebben jullie enig idee wanneer je wel/geen immun...onderzoeken zou moeten laten doen.

Dit is de cryo tp na een mislukt 2e IVF..

Bij ons verder geen reden waarom het steeds niet lukt.

Ben het zooooooo beu na 4,5 jaar..

Geplaatst

he Bloempje, ik denk dat je hier zelf voor moet vragen. Is volgens mij geen standaard onderzoek.

Succes morgen met de uitgangsecho.

Wij hebben vandaag de mail naar dr. Pf. verstuurd. ben benieuwd wanneer we een reactie krijgen en of ie ook open staat om ons te laten onderzoeken (of mij dan).

En dinsdag naar DD voor het gesprek met Dr. S. Hoop dat we de bevindingen van dr. Pf. dan kunnen meenemen.

liefs,

Tool

Geplaatst

he Tool, ja ik vroeg er dus vorige keer naar of evt. extra onderzoeken maar had het idee dat dit nog niet van toepassing was althans zo kwam het op mij over.

hebben verkeerde bloedwaarden te maken met afstoten van terugplaatste embryo of heeft dit ook invloed op ontwikkeling van embryos. die toppiejoppies van jou, na hoeveel dagen zijn die terugplaatst? Ik lees ook dat je hulp via pscholoog wil, ik merk aan mezelf ook dat ik steeds meer behoefte heb om te praten..maar tja..op een gegegeven moment heb je alles al gezegd maar kan ik toch geen kant op met de emoties..inderdaad met lege handen..

Geplaatst

Bloempje, ik heb inderdaad zelf besloten ( na hierover gelezen te hebben op het forum en internet) om de bloedonderzoeken te laten uitvoeren. Ook in het boek van Zita West (die ik thuis heb) wordt er iets over geschreven. Men raadt het aan na herhaalde miskramen of na diverse mislukte pogingen. In ons geval vind ik het moeilijk te bevatten dat ik na de eerste behandeling direct zwanger werd van mijn zoontje en ik nu 6 terugplaatsingen van goede emmy's later (drie icsi pogingen) niet meer zwanger raakt. Hierdoor wilde ik sowieso het bloed laten controleren om te bekijken of hier een oorzaak in te vinden is. Daarnaast wil ik voor mijzelf het gevoel hebben dat ik er alles aan gedaan hebt.

Bloempje, Het is heel belangrijk om je hart hierover te luchten en toe te durven geven dat het soms even teveel is!. Teveel mensen onderschatten de impact van deze medische molen.

Tool, heb je al iets gehoord van dr Pf? Mijn ervaring is dat hij de ene keer heel snel reageerd en dan weer pas een dag later ofzo. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

Geplaatst

@Tool veel succes dinsdag met jullie gesprek. Ik hoop voor je dat je er goed uit komt. Wij hebben de 24e een gesprek. Ik heb al een lijstje met vragen klaar liggen, jij ook? Veel liefs van mij xxx.

Geplaatst

kalimera,

Wen, heb nog geen reactie van dr. P. Hebn het mailtje gistermiddag pas verstuurd. Hoop dat ik vandaag of morgen bericht krijg of in elk geval voor dinsdag.

Vio-la, heb wel al een paar vragen, maar nog niet op papier. vergeet ze steeds op te schrijven. Dan denk ik oja, dat wil ik vragen. vervolgens wil ik het opschrijven, maar komt er weer iets tussen. Mijn hoofd is nog als een zeef, onthou niets. echt erg. Ben ook nog veel op de automatische piloot bezig. Zelfs bij de sportlessen gaat een knopje om en na de les ben ik kapot.

Op mijn werk hetzelfde. alles gaat automatisch. gelukkig kan dat met het werk dat ik doe (administratief). En verder nog steeds niet echt veel zin om iets te doen.

Heb nog duizenden dingen die ik thuis moet doen, maar heb er gewoon geen zin in om ze te doen.

Geplaatst

@bloempje80

Dat bedoel ik of ze denken dat we al een kleintje hebben.. Soms vragen ze ernaar mensen die je amper kent of uit een ver verleden. Dan wil ik ook nog wel eens zeggen dat we geen kinderen kunnen krijgen, heb dan gewoon geen zin om het te vertellen of uit te leggen..

Ik weet wel toen ik de punctie had vorige maand dat er helemaal niets van mijn Teamleider uit is gekomen geen sterkte of succes of iets gewoon helemaal niets.. Vindt het ronduit onbeschoft vooral omdat ze predikt dat ze zoooo begaan is met me :S. Geloof jij het? Nou ik niet! Ergens wel grappig want ik moest meer opener zijn, ben ik opener wordt er gewoon helemaal niets mee gedaan. Heb gewoon een te goede mensenkennis en daar stel ik me op in oftewel mijn intuïtie heeft me nog zelden in de steek gelaten. Zo zie je maar weer. Dit heeft uiteraard wel als gevolg dat ik weer minder ga vertellen, waarom zou ik er is immers geen interesse. Aan de andere kant ik kan vrij krijgen wanneer ik wil en hoe ik het wel ondanks we met een strakke planning en bezetting zitten, maar ja daar ben ik ook superflexibel tegenover mes snijdt aan 2 kanten zal ik maar zeggen.

@wen72

Wel balen dat ze niet alles hebben kunnen filteren, wanneer laat je nieuwe bloedonderzoeken dan? En wanneer?

@lala

Kan je er nu al wat meer van genieten.. Of zijn jullie nog steeds voorzichtig.

@Gabrie

Jij moet volgende week weer naar dd toch? Spannend weer J

@Tool

Ben benieuwd hoe het dinsdag verloopt.

@sas67

Komt je mannetje nog thuis volgende week of komt hij toch wat later.

Liefs

Geplaatst

Bumbie,

We genieten toch echt wel nu hoor!

Het gaat hard met spulletjes hebben bijna alles al in huis en zijn nog niet eens op de helft! Begint leuk te worden. Nu nog even wat stress vanwege mn werk, maar dat komt ook wel weer goed. En dan....lekker thuis en nóg meer genieten!

Tot zover! Heb lekker kunne. Uitslapen vanochtend, maar zit nog steeds in pyjama. Zal me maar omkleden he?

Geplaatst

@bloempje, was je ook vandaag in dusseldorf? Hoe laat was jij er? Ik moest er om 11:15 zijn. Het was erg druk maar gelukkig was ik wel heel snel aan de beurt.

@tool, kan me voorstellen dat je even nergens zin in hebt. Ik herken dat wel. Gewoon lekker aan toe geven. Het heeft tijd nodig. Sterkte meid.

@Viola, goed dat je al een lijstje met vragen hebt. Hopelijk kunnen jullie snel door...en dan met een goed resultaat!

Vandaag weer naar dusseldorf gereden. Nu weer lekker gaar (het is 5 uur rijden in totaal). Donderdag hebben we de tp van onze laatste twee cryo's.

Geplaatst

Twinkle, er komen dus weer spannende tijden aan. Volgende week donderdag een terugplaatsing. Dat is al snel.

Tool, wat fijn dat dr. pf naar jou terug gemaild heeft. Mijn ervaring is dat hij ook in de avonduren of weekend de moeite neemt om de mail te beantwoorden.

Geplaatst

@lala

gelukkig maar :)

@twinkelstar

kan me voorstellen dat je gaar bent, heb ik ook altijd.. Maar het is voor een goed doel :) Nog een spannend weekje tegemoet laten we het beste hopen!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden