Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Die spanning lijkt me killing en inderdaad eerder testen of dat een oplossing is dat weet ik ook niet, moet eerlijk zijn dat ik ook niet zou weten wat ik zou doen in jouw situatie. fingers crosses dikke virituele knuffel

@Bumbie...ik voel helemaal niets meer...lichte paniek.

voelde gisteren en vanacht veel activiteit en nu niets..

liefst zou ik snel testen maar mag pas zaterdag.

ik weet dat clear blue eerder iets kan detecteren, maar ja dan zegt die nee..en dan blijf ik toch hoop houden tot as zaterdag (of totdat ongi doorbreekt)

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi, ik reageer even kort. Heb nog niet zoveel zin om hier hele verhalen te typen maar wilde toch even reageren op het slechte nieuws van Gabrie. Wat een k...situatie. Hoe kan dit nou? Heel veel sterkte en hopelijk komen ze de 7-de met een hele goede verklaring.

Bloempje, heel veel succes. Ik duim voor je.

Geplaatst

Gabrie, gatver wat een slecht nieuws! Het klonk zo veelbelovend met 6 eicellen. Hoe kan het dat er geen icsi is toegepast maar ivf? Was dat niet vantevoren besproken,? Lieve Gabrie, Eerst maar even bijkomen van dit slechte nieuws! Ben benieuwd wat er tijdens de evaluatie hierover verklaard wordt. Sterkte!

Geplaatst

Dankje Twinkle, kan me voorstellen dat je inderdaad even geen behoefte hebt om lange verhalen te typen.

Ben idd ook benieuwd naar de verklaring de 7e voor Gab. Gab, ik denk aan je.

Twinkle ellendig dat ook de 5e TP geen goed resultaat heeft gegeven, je raakt er zo uitgeput van.

Dit is mijn 4e TP (aangezien 1 x de cryo's niet goed ontdooit waren). ben ook bang voor teleurstelling.

ik ga nu iets doen wat ik nog nooit gedaan heb. ik ga eerder testen!

ik ben altijd zo brave om te wachten tot de dag dat ik mag testen, maar tot nu toe werd ik dan 1 dag van tevoren ongi.

En nu ben ik het beu...

Ik ga morgenochtend testen (2 weken na eisprong) maar ik mag pas zaterdag testen.

maar misschien brengt het geluk om eerder te testen..kweet niet..klinkt belachelijk.

Maar ik wil niet meer wachten totdat ik er bijjjjjjjjjjnnnnnnnna ben en dan 3 uur van tevoren toch ineens meer hoeven te testen.snappie.

Dus mogenochtend 1 december wordt het uur van de waarheid.

nog 35 uur, tik tak.

Hoi, ik reageer even kort. Heb nog niet zoveel zin om hier hele verhalen te typen maar wilde toch even reageren op het slechte nieuws van Gabrie. Wat een k...situatie. Hoe kan dit nou? Heel veel sterkte en hopelijk komen ze de 7-de met een hele goede verklaring.

Bloempje, heel veel succes. Ik duim voor je.

Geplaatst

Bloempje, heel veel succes morgen!!! duim voor een dikke plus of tweede streepje!

Twinkel, fijn dat je toch nog even langskomt. Kan me goed voorstellen dat je nog niet veel zin hebt om hier te schrijven. Hoop dat je het een plaatsje kunt geven allemaal. Makkelijk is het niet, sterkte en een knuffel!

morgen naar DD. Ben mijn vragenlijstje kwijt, zucht. Dus nu maar kijken of ik nog weet wat ik wilde vragen en deze maar meteen in mijn agenda stoppen zodat ik m niet vergeet.

Wen, heb je de meds al binnen? Hoe gaat het met spuiten en de hormonen? Is het nog te doen/vol te houden?

ga me een appeltje eten.

tot later meiden!

liefs,

Tool

Geplaatst

Twinkel, Wendy en Bumbie bedankt voor jullie lieve woorden.

Het blijft een kwestie van afwachten.

Bloempje ohhh men wat spannend!! We hopen dat het helemaal in orde is! Daar ga ik trouwens wel vanuit.

Tool, hoe ben je alle vragen vergeten of dwarrelt er nog wat in je achterhoofd? Succes morgen!

Wendy geen last van hoofdpijn bij het spuiten?

Geplaatst

@ Gabrie, potver wat een rotnieuws. Jeetje dat geloof je toch niet. Meis ik heb met je te doen. Dikke knuffel

@ Tool, succes morgen en maak een kopie van je vragenlijst en leg die in je auto:-)

@ Bloempje, stoer van je om morgen te gaan testen. Ik begrijp je overweging hoor. We duimen!!!

@ Twinkle, voor jou nog een extra knuffel

@ Bumpie, die zorgverzekeraars zijn ook een stelletje.....vul maar in. En dat terwijl je eigen arts in Nl je doorverwees naar DD.. Ik moet eerlijk zeggen dat ij bij mijn verzekering geen enkele tegenstand heb gehad over de decleraties, zelfs die van de extra zaken als AH hebben ze in behandeling genomen

Geplaatst

@all

Hier stoere bloempje ;-) ahum...hellup.

Misschien een negatief vraagje, maar ja kennis geeft macht.

stel dat het morgen niet goed is. Wat is dan de normale gebruike procedure in DD voor ICSI.

Krijg je eerst pil, of moet je aan de deca of kun je in je eigen cyclus op op dag 5 beginnen met stimuleren follikel groei middelen.

Bij ons is er niets aan het handje, nou ja, we worden niet zwanger, maar de oorzaak is niet bekend.

Dus verwacht dat wij dan een standaard procedure ICSI krijgen, maar hoe en wanneer dan waarmee beginnen?

Dan kan ik ook alvast even tellen, en kijken of het eea niet in de kerstvakantie valt (dacht dat ze dicht zijn).

Maar ik blijf postief, hopelijk is het allemaal niet nodig..maar ja na 4,5 jaar weet ik wel beter.

ik hoor graag jullie reacties.

thanks...thanks..ps ga in de pauze test kopen, gewoon maar clear blue?

Geplaatst

Dankje Sas, weet je al wat jullie gaan doen mbt ECD?

Bloempje ik heb de pil geslikt maar dat komt omdat ik erg onregelmatig menstrueer. Daarna aan de Gonal en Menopur en op het laatst kreeg ik de cetroide voor de remming.

Volgens mij gebruiken ze geen Deca in DD.

Maar dat is bij jou allemaal niet nodig joh! Gewoon positief testen en klaar is klara!

Geplaatst

@Sas

mag ik vragen bij welke verzekeringsmaatschappij jij zit?

Ik heb inmiddels van het IAK (combi met VGZ) goedkeuring voor een 3e icsi in DD (eerste keer voor ons in DD), maar alleen tot maximaal bedrag dat in nederland zou worden uitgekeerd.

zou ik ook de kosten van

- mijn intake

- cryoTP (had ik meegenomen vanuit Geertgen)

kunnen terugkrijgen, deze horen niet bij de 3e ICSI (hopelijk is die niet nodig ;-)...maar heb alvast goedkeuring geregeld.

Zie trouwens dat er bij IAK/VGZ volgende jaar gewoon nog 3 pogingen vergoedt worden, voor ons niet meer van toepassing want we hebben er nog maar eentje, maar voor nieuwe mensen toch wel fijn..

@ Gabrie, potver wat een rotnieuws. Jeetje dat geloof je toch niet. Meis ik heb met je te doen. Dikke knuffel

@ Tool, succes morgen en maak een kopie van je vragenlijst en leg die in je auto:-)

@ Bloempje, stoer van je om morgen te gaan testen. Ik begrijp je overweging hoor. We duimen!!!

@ Twinkle, voor jou nog een extra knuffel

@ Bumpie, die zorgverzekeraars zijn ook een stelletje.....vul maar in. En dat terwijl je eigen arts in Nl je doorverwees naar DD.. Ik moet eerlijk zeggen dat ij bij mijn verzekering geen enkele tegenstand heb gehad over de decleraties, zelfs die van de extra zaken als AH hebben ze in behandeling genomen

Geplaatst

@bloempje, ik heb geen ervaring met de pil slikken. Maar ik startte altijd met menopur op de 3de dag vd menstruatie en dan aan het eind cetrotide erbij

Ik zit bij Agis als verzekeraar. heb daar naar NL maatstaven alle 3 de icsi vergoed gekregen( 1850 euro/keer), alle echos in NL zijn ook gewoon vergoed als ook de medicatie( menopur is duur en ik gebruikte 6ampullen per dag en langere tijd). heb nu ook de AH en andere bloedonderzoeken en extras ingediend. Advies oa van het forum is om pas de rest in te dienen als je de behandelingen vergoed hebt gekregen. En verder kun je nog bij de belastingen eea indienen maar dan moet je wel over een bepaald bedrag heen zijn( weet niet precies het bedrag)

maar nogmaals bloemje , ik ben het met Gabrie eens: je test gewoon positief!!

Geplaatst

@ Gabrie, ben in contact met een 3tal klinieken in spanje om een keus te maken. Erg moeilijk hoor want waar moet je voor kiezen. Vriendlief en ik hebben nog niet uitgebreid kunnen praten over ecd, dus nog geen beslissing. Was een beetje hectisch hier door zijn thuiskomst en wat familiegedoe....

Geplaatst

Lieve Twinkle, ik wens je heel veel sterkte meid!! Denk aan jezelf, lekker uitrusten.

@Gabrie Ook voor jou een dikke knuffel. Wat een K*situatie. Ik denk aan jullie!

@Bloempje Voor jou heel veel geluk en succes gewenst. Ik hoop het zo voor je. xxx

Fijne dag iedereen!

Geplaatst

@Sas Succes met je volgende stap, wel weer een lastige, luister naar jezelf, veel succes!

Geplaatst

@Sas & @Gab

Zojuist 4 testen gehaald, 2 van Clearblue (kan al testen 4 dagen voor NOD) en 2 van kruidvat ;-)

Sas, ok dus starten met menopur op dag 3 van menstruatie en aan het eind bedoel je dan tot dag 14 cetrocide ?

zou betekenen als zat toch ongi wordt, maandag 5 dec menoput en dan rond 19 dec punctie ofzo, en met de kerst TP?

nou ja ik hoop van niet, maar ik wil toch altijd een back up plan hebben..

counting down the hours...

@all

thanks lieve meiden, dit forum mn DD topic dames betekenen echt veel voor mij..

zo kan ik toch tussen de bedrijven door op kantoor mijn hart luchen en een luisterend oor vinden.

als we straks allemaal zwanger zijn moeten we dit toch wel op een bijzondere manier vieren lijkt me.

@bloempje, ik heb geen ervaring met de pil slikken. Maar ik startte altijd met menopur op de 3de dag vd menstruatie en dan aan het eind cetrotide erbij

Ik zit bij Agis als verzekeraar. heb daar naar NL maatstaven alle 3 de icsi vergoed gekregen( 1850 euro/keer), alle echos in NL zijn ook gewoon vergoed als ook de medicatie( menopur is duur en ik gebruikte 6ampullen per dag en langere tijd). heb nu ook de AH en andere bloedonderzoeken en extras ingediend. Advies oa van het forum is om pas de rest in te dienen als je de behandelingen vergoed hebt gekregen. En verder kun je nog bij de belastingen eea indienen maar dan moet je wel over een bepaald bedrag heen zijn( weet niet precies het bedrag)

maar nogmaals bloemje , ik ben het met Gabrie eens: je test gewoon positief!!

Geplaatst

bloempje, de laatste keer zag het schema er voor mij zo uit:

3de cyclusdag( 3d dag ongesteld) starten met menopur 450 dat heb ik t/m de 10de cyclusdag gedaan .Op de 10de cyclus dag ook de cetrotide 2dg. Maar bij de 2de poging spoot ik maar 6dg menopur en 4dg cetrotide. Dus vlgs mij ghangt het dus af van hoe de fm gaan.

Ja fijn he om hier je hart te kunnen luchten.

Succes morgen met testen. Ik kan pas savonds inloggen om te lezen dat je een vette plus hebt!

Geplaatst

ik kan me bijna niet inhouden, liefst zou ik het vanavond al testen...help.!

ben niet bang voor de uitslag maar meer voor de teleurstelling

maar who know who knows..

Bloem spannend spannend!!! Ik gun het je van harte!
Geplaatst

bloempje, spannend meid, heel veel succes! mijn duimen draaien overuren!!!

morgen naar DD. Heb mijn briefje gelukkig gevonden.

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden