Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, Succes morgen in DD! Vergeet je lijstje niet mee naar binnen te nemen.

Gabrie, kan je dr. S niet gewoon mailen en vragen wat er aan de hand was en waarom er geen icsi is toegepast? Hoef je tenminste niet zo lang te wachten voordat je wat antwoorden hebt, dat wachten is ook vaak zo killing.

Bloempje, Spannend. spannend, spannend! Ik kan mij helemaal voorstellen dat je iets eerder gaat testen, hoor. Ik hoop zo hard dat jij morgen hier een berichtje kan plaatsen met een mooie foto van een positieve test! Moet gewoon! Duimen gaan in de overuren stand.

Nathalie, Hoe is het nu met je?

Geplaatst

Hi, had ik de test maar nooit gedaan. Gisteren negatief en vanmorgen ook, 2 weken geleden ei sprong gehad dus nu weer einde verhaal..ga zo telefonisch consult aanvragen, wil alles uit de kast trekken voor 3e poging...hoewel weinig vertrouwen, mijn lichaam wil het blijkbaar niet.

Ik wil gewoon als een klein kind op de grond stampen, teveel emotie en krijg het er gewoon niet uit, maal maal maal..

Geplaatst

he verdorie bloempje, wat een onwijs shit nieuws zeg.

mss kunnen er ook nog andere onderzoeken gedaan worden? immunologish wellicht? he verdorie, had graag gezien dat je hier positief had kunnen roepen!!

Sterkte meid!!! geef dit maar een plekje en hoop dat het vertrouwen in je lichaam weer terugkomt (weet hoe moeilijk dat is, heb het zelf ook zo ervaren).

sterkte meid!

over 3 uurtjes vertrekken we. Heb alles al klaar liggen.

liefs,

Tool

Geplaatst

"ff inbreken.

Jeetje Bloem wat een ontzettend kl*te nieuws. Lekker boos zijn en gooi alles eruit. Het is NIET eerlijk. Sterkte...

Tool wil je ook hier ff succes wensen voor je gesprek!!!

Breek weer uit"

Geplaatst

Jeemig bloempje had ik eigenlijk niet echt verwacht. Ik bedoel een mooie embryo uit de embryoscope wie wil dat niet?

En nu toch helaas een witte test. Huil lekker uit, stap fijn op de grond gooi desnoods ehh iets kapot.

Voordat je aan poging 3 begint laat eerst alles misschien eens een keer onderzoeken?

Alleen maar naar nieuws hier....bah!!

Tool heel veel succes met het gesprek wie weet nieuwe inzichten??

Natalie nee nog niet bekend ik wacht zijn reactie af. Heb hem namelijk een mail gestuurd.

Bloempje nogmaals heel veel sterkte!

Geplaatst

@Bloempje Bah wat K**!! Veel sterkte meid en gooi er alles uit, stamp lekker op de grond, gewoon doen, hopelijk lucht het je op. Dikke knuffel voor jou.

Geplaatst

@all

dankjulliewel voor alle lieve reactie doet me goed. Hier op kantoor vermorgen in janken uitgebarsen, is me nog niet eerder gebeurd..

Ik denk aan jullie allemaal en laat het allemaal even bezinken en dan kom ik volgende week weer online, voor het moment even rust.

nogmaals bedankt ..en duim voor jullie allemaal heel hard.

Geplaatst

he dames,

bloempje, knuffel voor jou, laat je emoties maar komen, geef er aan toe. beter dat ze eruit komen, dan dat je ze opkropt. sterkte meid! neem je tijd en we zien je wel weer verschijnen.

gesprek in DD was goed gegaan. Hij had helaas niet veel tijd, maar heb toch mijn vragen gesteld.

vanochtend via de ha ook de uitslag doorgekregen van het schildklieronderzoek en de T_P_O-antistoffen. Deze waarde was dus 165 en normaal is ie tussen 0 en 35, toink,5 maal zo hoog. schildklierwaarden zelf waren wel in orde. Maar die T_P_O antisstoffen kunnen dus twee maal zoveel kans op een miskraam en vroeggeboorte veroorzaken.

we moeten dus ook de uitslagen afwachten van het immunologisch onderzoek dat we bij dr. P. hebben laten doen/laten onderzoeken. bloedafname ook vandaag gedaan via dr. S.

dr. S. had het ook over de embryoscope. kwik, kwek en flupke hadden minder dan 20% fragmentatie. hij stelde de embryoscope voor om ze totde status van blastocyste te laten doorgroeien, mits er natuurlijk genoeg waren en nog een andere voorwaarden, weet niet meer welke. Maar dat weet ik nog niet. Heb niet zo'n goeie verhalen gehoord, of vergis ik me dan en ben ik nu twee dingen door elkaar aan het gooien??? eerst dus de uitslagen afwachten en dan telefonisch contact met dr. S.

hopelijk wordt 2012 wel eindelijk eens ons jaar.

was wel ondersteboven van de uitslag van het bloedonderzoek van vorige week. zou dit dan wel eens de oorzaak kunnen zijn dat ik de miskraam heb gehad en 3 mislukte tp's van de 4???

even alles laten bezinken en wachten op de uitslag.

liefs,

Tool

Geplaatst

Hoi meiden, dit wordt zo wel een heel negatief topic zeg. Wat een narigheid allemaal.

Bloempje, wat een rotnieuws. Helaas weet ik maar al te goed hoe je je nu voelt. Heel veel sterkte meis. Laat de tranen maar lekker lopen. Dat lucht op.

Ik heb dinsdag een telefonisch consult met dr. S. Wij willen na 5 mislukte tp's ook alles uit de kast halen en ik ben dan ook benieuwd waar hij mee komt.

Tool, jeetje had je dit nu maar eerder laten doen. Dat was wel even schrikken of niet? Hopelijk komt dr. P met een goede oplossing.

Onze Emmy's zijn ook in de scope geweest. Van de 8 zijn ze alle 8 er weer mooi uitgekomen. Enige nadeel...ze kunnen geen assisted hatching meer toepassen. Dus als jullie dat overwegen zou ik geen scope doen.

Geplaatst

he Twinkel, ja, daar zat ik ook al aan te denken. dat jee geen ah meer kunt doen bij embryo's die in de scope zijn geweest.

We wachten eerst de uitslagen van dr. P. af en dan gaan we vverder kijken.

Was idd effe schrikken vanochtend toen ik de uitslag door kreeg.

Maar het is behandelbaar. volgende week ook weer overleg bij de ha hierover. kijken wat hij te zeggen heeft. Morgen zowiezo even bellen of ik de uitslag kan krijgen omdoor te sturen naar dr. S. en ik wil het ook doorsturen naar dr. P.

wellicht kan een en ander met en op elkaar worden afgestemd.

Ga afsluiten. vriend komt dadelijk thuiss.

Fijne avond allemaal en een dikke knuffel voor iedereen!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Bloempje, meis wat vind ik dit jammer voor ja. Ik had er zo'n goed gevoel over. Gatver. Heel veel sterkte en gooi alles er maar uit hoor. Liefs

Geplaatst

Bloempje, meis, nee toch! Had er ook een goed gevoel over. Heel veel sterkte en krop die gevoelens niet op. Neem de tijd om even bij te komen van deze narigheid!

Bah, bah, bah. Gewoon even teveel narigheid hier.....

Geplaatst

Tool, latige keuze. Assisted hatching of embryoscope. Waarom kan dat nou gewoon niet eens allemaal tegelijk ofzo. Zo te lezen had je best een paar mooie emmy's die waren teruggeplaatst. Heeft de afwijkende waarden in je bloed invloed op het acceptatieproces van een bevruchte eicel? Mogelijk kan dr Pf daar wat antwoorden op geven. Waarschijnlijk heb je binnen een week de je bloeduitlslagen en weet je mogelijk meer. Ben erg benieuwd.

Heb je voor de rest wel een goed gevoel aan de evaluatie overgehouden, ondanks de haast die dr. S had?

Geplaatst

Ego: Vandaag een emo dagje. Zal wel door de hormonen komen ofzo. Kreeg via de sms te lezen dat iemand die dicht bij mij staat, zwanger is van hun tweede kindje (op de natuurlijke manier, binnen 2 maanden raak. net als de eerste keer). Voor hun harstikke leuk, maar ik merkte dat het mij meer deed als ik eigenlijk wilde toegeven. Ik schaam mij om het te zeggen, maar voelde toch een soort van jaloezie in mij opkomen. Toen zij vertelde te zijn gestopt met de pil omdat zij zwanger wilde worden, waren wij al bezig met een brusje. Nu 2 jaar later is bij hun de tweede op komst en zijn wij nog steeds bezig. Het is soms oneerlijk, alhoewel ik het haar ook echt gun, hoor. (maar mijzelf en iefdereen hier op het forum nog even veel meer).

Nu ik dit opschrijf, schaam ik mij des te meer. Ik heb al een gezond kindje terwijl er hier echt teveel meiden rondlopen die dit helaas nog niet kunnen zeggen. Zeker met het nieuws van de afgelopen weken hier op het forum, mag ik gewoon echt niet klagen en val ik jullie dus wel lastig met dit nieuws. Sorry! Ik denk dat de hormonen nu toch een beetke zijn werk gaan doen ofzo, want normaalm heb ik niet zo snel last van emodagjes.....

Morgen de eerste FM meting en dan weet ik of mijn lichaam er na een jaar pauze weer een beetje zin in heeft.

Geplaatst

Jeetje als je het even niet redt om te reageren dan loop je meteen weer zover achter.. Maar het houdt me van de straat :).

EGO Net een shotje menupur achter de rug en daarnaar weer naar mijn mandje toe. Gisteren toch nog gaan vloeien en we zouden

eigenlijk zaterdag naar dd moeten die afspraak hadden we gemaakt in dd. Nu had ik Miep gisteren aan de telefoon dat de hormoon-

waardes goed waren, dat klopt omdat ik gistermorgen toch nog ben gaan vloeien. Ik zeg tot zaterdag.. Wat blijkt kan het helemaal

niet ivm een electriciteitscontrole of zoiets. Nu moeten we zondag naar dd voor een echo, baal wel een beetje weer een heel weekend weg.

En dan moet ik morgen en zaterdag mijn opdrachten voor school maken. Dat hoef ik zondag niet te doen dan ben ik gewoon te moe

na zo'n rit, dus nog druk druk.

Heb vandaag ook eindelijk bericht van mijn zorgverzekeraar. Het wordt toch vergoedt als 1ste behandeling en wat ik daarvoor

heb gedeclareerd krijg ik apart terug als zijnde een afgebroken behandeling. Morgen nog even bellen dat als het nu weer

afgebroken wordt hoe ik dat het beste kan aangeven op die nota's. De machtiging van de icsi is ook onderweg gelukkig krijg een

maximale vergoeding van € 2526.20. Wat ik niet begrijp is dat ik hier andere bedragen van rond de € 1850.- voor de icsi vergoeding

te zien krijg. Zal denk ik wel aan mijn aanvullende verzekering liggen.

Twinklestar hoe is het met je? En 8 van de 8 bedoel je neem ik aan cryo's? Is wel een mooi aantal.

bloempje wat jammer ik had het je zo gegunt maar zolang je hoop hebt moet je de moed niet opgeven geef het een plaatsje knuffel.. Ik heb een

maand cyclo progynova geslikt en op de derde dag van het vloeien moest ik gaan spuiten, maar zoals al eerder geschreven is het niet helemaal

zo gegaan zoals het boekje het voorschrijft ;). Aangezien we vorige maand geen bevruchting hadden (ivf) heeft dr. S aangegeven dat icsi beter

zou kunnen zijn. Ik denk niet dat je echt een leidraad vindt in de gebruikelijke procedurevoor icsi omdat het bij bijna iedereen verschilt

waarvoor er voor icsi besloten wordt. En welke aanloop iemand nodig heeft tot de icsi. En ik hoop ook dat iedereen het geluk zal krijgen wat

iedereen verdient. Het is ook heerlijk om hier lekker van je af te schrijven jullie weten allemaal wat iedereen doormaakt die in de mmm zitten.

Dat kan je niet zeggen van je buurvrouw ;)

Gabrie heb je er een beetje vrede mee kunnen krijgen?

sas het is gewoon lastig ivf of dergelijke in het buitenland of binnenland is gewoon een heel lastig en ingewikkeld verhaal, toen

ik er zelf nog werkte verbinden mijn toenmalige collega's 9 van de 10 keer door naar mij of ze riepen me erbij (omdat ik toen al in

die mmm zat) dus dat was wel gemakkelijk en zoals ik eerder heb gelezen "kennis is macht".

Ik zou het ook heel moeilijk vinden om een goede kliniek te vinden voor ECD is er niet een mogelijkheid om ergens referentie's te krijgen

van koppels die ervaringen hebben in spanje misschien dat dit wat makkelijk wordt voor jullie.

Nathalie het is gewoon balen omdat je het niet begrijpt wat ook logisch is, ik hoop ook voor jullie dat het consult meer puzzelstukjes

op zijn plaats vallen.

Tool jeetje dan valt natuurlijk wel het een en ander op zijn plaats als die waardes niet goed waren kunnen ze er wel wat aan doen dan?

Wen het geeft niet ookal heb je al een kindje dat houdt niet in dat het minder pijnlijk is als een 2e niet wil lukken ik weet van een

vriendin van mij (zij wil die mmm niet) dat het toch een gemis is en dat zij zich ook heel schuldig heeft gevoeld tegenover mij omdat

het bij ons niet lukt. Nu kan ik niet over een ander praten, maar ik ervaar het niet zo van pfff wat zeur je nou je hebt er al een

lopen. Juist omdat het niet lukt weet ik hoe pijnlijk kan zijn...

Weer een heel verhaal sorry dames.. Ik ga naar mijn mandje toe..

Liefs

Geplaatst

Bumbie, Dank je wel voor de lieve woorden!!! Tja, het is een dubbel gevoel. Enerzijds sta ik mij zelf niet toe dat ik verdrietig mag zijn bij mislukte behandelingen omdat wij al een gezond kindje hebben rondlopen. Aan de andere kant is het verlangen nog wel aanwezig en brengt dat toch gevoelens met zich mee (waarvan ik zelf niet toestaat dat ze bestaan omdat ik vind dat ik inderdaad niet mag zeuren omdat ik al mama mag zijn......).

Gisteren eerste FM meting gehad. Gezien mijn 39 jarige stokkies ben ik erg tevreden:

Rechts: 1 x 12 mm / 1 x 11 mm/ 4 keer kleiner als 10 mm.

Links: 1 x 14 mm / 2 x 13 mm/ 1 x 12 mm/ 9 x kleiner als 10 mm.

Het meest verbaasd mijn onwijs dat mijn rechterstokkie zo goed meedoet. Ik heb daar ooit een operatie aan gehad en normaal groeien daar geen tot hoogstens 1 follie. Nu dus meerdere.

aankomende maandag weer een FM meting.

Geplaatst

wen wat goed 6 in de running misschien nog wel meer.. Je weet maar nooit..

Waar zijn de berichten gebleven van gisteren, er was een error en something disapeared:pms:

Geplaatst

wen, mooie score in de maak!! goed zo!! en al helemaal van je rechter eierstokje!!! wanneer heb je weer een fm??? oh lees net dat je deze maandag hebt, hihihi. duim voor je!!!

en wat betreft je gevoel over de zwangere in je nabijee omgeving. ik herken het en waarom zou jij dit niet mogen voelen?? het verlangen naar een 1e, 3e, of zelfs 5e kind kan net zo groot zijn! begrijpelijk hoor dat je je zo voelt. en die jaloezie, is denk ik ook wel menselijk. Het is ook eigenlijk oneerlijk dat wij er zoveel voor moeten laten en voor moeten doen, terwijl het bij anderen (schijnt het) zo makkelijk gaat. bij sommigen gaat het ook inderdaad erg makkelijk en bij anderen hoor je waarschijnlijk niet dat het bij hun ook iets langer duurt. maar schaam je niet ervoor, en al helemaal niet omdat je al een kindje hebt! je wens is er en wordt er niet minder om, net als onze wens voor een 1e beeb of voor iemand die een 3e of 4e of 5e beeb zou willen.

Knuffel meid!!!

Bumpie, huiswerk af??? morgen naar DD voor de echo. Had idd donderdag gezien toen ik moest bloedprikken dat alle afspraken van vandaag naar zondag waren verplaatst. Balen dat je weekendplanning nu zo door de war wordt gebracht.succes morgen!!!

Geplaatst

Nope heb mijn opdrachten niet afgekregen :S, ach nog 2 weekjes en dan heb ik toch 2.5 week vakantie nog mooi voor mijn examen, theoretische gedeelte heb ik gelukkig wel helemaal af :) Vandaag idd. weer naar dd heb 12 eitjes van dezelfde grote (8mm) , heb moeten bloedprikken om te kijken hoe hoog mijn hormoonwaardes zijn morgen krijg ik dan ook te horen of ik meer moet gaan spuiten of hetzelfde, vanavond wel al beginnen met de cetroide. Woensdag weer terug voor de echo. Jij moet dinsdag toch Tool of zit ik er nu helemaal naast. Liefs

Geplaatst

he Bumpie, nee, hihihi, ik hoef effe niet meer naar DD. Moet wel woensdag naar de ha. We zijn afgelopen donderdag naar DD geweest.

maarruh, is 8 mm nog niet wat te klein? omdat je nu al met de cetro aan de slag moet? alhoewel, effe bij mij zelf terugrekenen. Ik ben op dag 3 (4oktober) begonnen met spuiten en op dag 8 (9 oktober) begonnen met de cetro, dus het komt ook overeen.

al had ik al iets grotere follikels bij de eerste fm. Weet niet hoeveel je moet spuiten? Ik zal al op de hoogste dosis omdat ik nog maar 1 eierstok heb.

succes woensdag!!! iedereen is weer anders, dus laat je niet gek maken door mijn verhaal!!! 12 follikels is al een mooie score!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Aaahh ik wist wel dat er wat was, maar dan ga je terugkijken en dan vindt je het niet meer :S

Ik spuit 225EH dat deed ik ook met de gonal maar toen had ik wel al grotere. Stond er ook van te kijken dat ze allemaal 8mm zijn/waren. Ik hoor het

vandaag wel of ik hetzelfde of meer moet gaan spuiten. En ik heb ook nog maar 1 stok dus die moet extra hard werken ;)

Bloem hoe gaat het met je?

Liefs

Geplaatst

Wendy wat fijn zoveel follikels ik hoop dat er overal een eitje uit komt.

Bumbie jij ook al 12 stuks! Net wat Tool aangaf is het niet wat vroeg om nu al te gaan remmen bij 8mm.

Maar ik lees dat je ook nog een bloedonderzoek hebt misschien dat dat wat meer info geeft. Succes!

Bloempje ik hoop dat je al vooruit kunt kijken. Wie weet lezen we je vandaag nog!

LIefs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden