Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb vanmorgen gebeld maar er was nog niets bekend. Heb gisteren dr. Kissler gehad (weet die aparte duitse s niet te vinden) hij had het erover omdat het er zoveel zijn en nog zo klein, hij gaf aan dat hij nog geen verhoging wilde geven omdat hij anders bang was voor te veel groei (vermoedt overstimulatie) vandaar die bloedafname voor mijn hormoonwaardes weer te bepalen. Nav die uitslag weet ik hoe ik of ik 225EH moet blijven spuiten of dat ik meer moet spuiten. En die cetro ik weet het ook niet misschien omdat ik er al zoveel heb ze kunnen natuurlijk in een keer explosief groeien en zit gisteren toch al op dag 8. Merk het vanzelf wel :)

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bumbie, lees ik nou goed dat jij woenadag 7 december weer in DD bent voor een echo? Mischien komen wij elkaar dan wel tegen, want ik heb om half 1 de punctie. pff....vind het best spannend.

Vandaag de tweede FM meting gehad:

Rechts: 1 keer 17 mm/ 1 keer 16 mm/ 1 keer 12 mm / 1 keer 11 mm en een paar kleiner als 10 mm

Links: 1 keer 19 mm / 2 keer 18 mm / 1 keer 16 mm / 2 keer 10 mm en nog wat hele kleintjes.

Vanavond alleen nog de cetrotide en vannacht de pregnyl.

Als alles goed gaat hebben wij vrijdag de terugplaatsing (van hopelijk drie mooie emmys).

Ga nu maar even via internet op zoek naar een overnachtingsadresje.

Nog even snel een vraagje voor degene die intrappillid toegediend hebben gekregen (gabrie of Noor???). Waar hebben jullie dit laten doen?? OOk gewoon bij dr. S??.

Ik heb hem nl gevraagd, maar het kan alleen maar 1 dag voor terugplaatsing terwijl dr. Pf het advies gaf om het drie dagen voor terugplaatsing te doen. Ik heb inmiddels wel begrepen dat er 24 uur tussen de punctie en intrapillid moet zitten vanwege de medicatie tijdens de punctie.

Iemand anders een adresje in NL voor toediening??

Geplaatst

Wat goed toch 5 á 6 stuks moge de beste delen :), lijkt me wel vervelend om s'nachts te spuiten..

Mijn bloedwaardes waren goed en kan gewoon doorspuiten 225EH, wel nog extra menupur en cetro gevraagd omdat ze afgelopen zondag nog erg klein waren en had nog maar voor 2 dagen vandaag en morgen. Gelukkig kon ik het al telefonisch doorgeven aan de apotheek zodat ik het morgen kan ophalen.. En ik moest eigenlijk donderdag terug maar omdat we al een afspraak hebben voor woensdag heeft Irma deze laten staan. (gelukkig maar we hadden net alles geregeld met werk).

Maar ik ben bang dat ik je niet zie WEN, we moeten er om 9 uur zijn (zo vroeg mogelijk zodat ik rond 12 uur weer terug ben en dan aan mijn middagdienst kan beginnen dan hoef ik geen uren te missen ;)) Heel veel succes morgen toi toi toi.. Ben wat dat betreft blij dat mijn hele familie in Limburg woont (ben zelf vertrokken uit Limburg 15 jaar geleden) als ik om de dag (in en om het weekend) of met de punctie naar dd moet. Dan slaap ik meestal bij mijn moeder dan is het ongeveer 50 á 60 minuten rijden ipv minimaal 2 uur.

Het valt me wel op ben vanaf gisteren cetro aan het spuiten, en het lijkt wel of ik wat down cq lui, moe wordt, weet niet goed hoe ik het moet uitleggen.

Liefs

Geplaatst

@all,

had ik eergisteren een heel relaas geschreven, klapt mijn internet eruit, niet neer ingelogd, kortom alles kwijt.

Update /immunologisch onderzoek

Enige manier bij mij op de emoties te verzachten is direct door te gaan met , hoe nu verder..

Dus tussen de huilbuien door, en het valt me deze keer echt zwaarder dan de vorige keren maar focusen op volgende poging.

We zijn vrijdag naar DD geweest en direct bloed gegeven voor immunologisch onderzoek (neem aan dat dat dan bij die Dr. P is).

Het zou een week duren voor de uitslag,

klopt dat. Is dat bij diegene van jullie die dat hebben gedaan ook zo?

Krijg je de uitslag telefonisch, per post of per email?

Ik hoop dat er iets onschuldigs uitkomt dat zo op te lossen is en dat het dan eindelijk eens blijft plakken.

Heb echt het gevoel dat mijn lichaam er vanaf wil. Ik voelde na een week een ferme steek en voor mijn gevoel was dat een afstoting, maar ja ik

gis ook maar wat..

Narcose

Ik ben voor het eerst in mijn leven begonnen aan nieuwe medicijnen. Menopur deze week en na de eerste echo over op cetrocide ofzo.

moet me weer even inlezen. Zaterdag echo en dus volgende week donderdag punctie (zou dag 13 zijn) verwacht ik.

Iemand hier nog meer ervaringen met de narcose, graag positieve ervaringen want ben beetje zenuwachtig (als controle freak ;-)

Maar ja mijn vorige punctie was een hel dus volgens mij vooral blij zijn met narcose.

Verzekering

Heb nog gekeken wat tussentijdse echo hier in Nederland (Veldhoven) kost maar dat kost 171 euro en het IAK gaat dat niet zomaar vergoeden, daar moet ik dan een speciale aanvraag

voor doen aangezien ze duitsland al gedeeltelijk vergoeden. Denk dat we gewoon maar braaf naar DD rijden, misschien ook wel beter.

Wsl weet ik dan rond oud en nieuw of het gelukt is, dus we gaan lachen of huilend het nieuwe jaar.

Denk dat ik na deze 3e poging als het niet lukt even rust neem en me misschien toch wel stort op chineze kruiden voor een tijdje, had via Freya site een goede

in Eindhoven gevonden. En dan tussendoor sparen voor evt. volgende ivf/icsi. Voor mijn gevoel wil ik max 5 of 6 pogingen doen, maar ja wie weet wat ik zeg na

de 6e.

Ik sta wel redelijk positief in deze 3e poging maar durf niets meer te verwachten. waarom zou het nu wel blijven plakken

nou ja heb mijn pijlen gericht op uitslag immunologisch onderzoek..liefst zou ik vandaag al bellen, zou dat zin hebben?

Ik ga nu al jullie stukjes lezen..

Liefs van bloempje.

Geplaatst

ps sprak laatst een stel in DD die hun hond bij zich hadden, zitten jullie (geen idee hoor) hier ook op het forum?

Begreep van hen trouwens dat de kerstmarkt in Altstad erg dichtbij was, denk dat we zaterdag daar maar heen gaan, maar ik er gewoon een uitje van.

Geplaatst

Bloempje, uit je verhaal begrijp ik dat je al bent begonnen met de 3e poging terwijl je de uitslagen nog niet binnen hebt van het onderzoek??

Nav mijn uitslag mocht ik pas 6 weken later beginnen met mijn behandeling.

In ieder geval veel succes.

Geplaatst

he, ik heb afgelopen donderdag ook het bloedonderzoek laten doen en heb zojuist de uitslag per mail binnen. Snap er nog niet veel van, heb het doorgestuurd naar dr. S en naar mijn broer (die ook arts is en er ook hopelijk wat van weet te maken).

Bloempje, je bent dus weer begonnen, meid. Spannend allemaal. Hoop dat het gaat lukken!

mbt je immunologisch onderzoek: zie hierboven.

mbt je vraag over narcose: ik heb in maastricht een licht roesje gehad/verdoving gewoon en in DD de eerste keer nu narcose. Nergens last van gehad. Ik vond het heel erg prettig. Je wordt op je gemak gesteld door de anesthesiste en dr. M. was ook heel aardig. Heb daarna geen pijn gehad, maar dat kan per persoon verschillen.

Wen, mooie score meid! morgen de punctie. spannend meid!!! hoop dat ze voldoende eicellen vinden en dat deze ook bevrucht worden. en dan vrijdag de tp! duim voor je! Mbt de intrallipid, geen idee.

Heb vandaag de uitslag binnen van dr. P en snap er niets van, hahahaha.

morgen naar de ha om te praten over de schildklierwaardes. Heb alles doorgestuurd naar dr. S. en naar dr. P. benieuwd wat hun reactie hier nog op zijn.

Liefs,

Tool

Geplaatst

HI Gabrie,

Neem aan dat ik hem in het engels een mailtje moet dichten?

Wat je kunt doen in pfeiffer een mail sturen en vragen of er al wat uitslagen bekend zijn. Mail hem op: pfeiffer@labor-benrath.de
Geplaatst

Haha, fijn he, die google translate? Beetje van de vertaalpagina en een beetje van jezelf en alle communicatie loopt als een trein!

Hebben een huisje geboekt in Limburg (vlak bij de grens) voor een week (heb lekker verlof genomen). Dan kan ik de intrapillid toch gewoon via dr. Pf laten toedienen en hoef ik niet erg ver heen en weer te reizen. Nu maar hopen dat er mooie bevruchtingen gaan plaats vinden en er uberhaupt wel een tp gaat plaats vinden.

Eerst maar de punctie......

Wij gaan zo al richting Limburg rijden, dus ben vanavond niet meer online.

Laat morgen wel ff weten hoe ik het ervaren heb.

Iedereen een fijne avond!

Geplaatst

bloem wat goed dat je weer verder gaat en wat gaat het snel alweer aan het spuiten.. Wat die narcose betreft, ik vindt het

heerlijk had er ook weinig last van ook van de napijn. Denk dat het komt doordat je ook echt stil ligt. Met een roesje

beweeg je toch altijd dat lijkt me ook niet goed..

wij gaan ook voor alle echo's naar dd dan zit je meteen bij de juiste persoon, het is toch anders nu heb ik al een paar keer

bloed moeten prikken dan doe ik het liever meteen in dd. Heb er ook meer vertrouwen in als ik eerlijk moet zijn ze pakken het

heel anders aan. Je hebt minder echo's (althans ik) en ik wordt beter in de gaten gehouden. Ik gooi het geld dus liever in

mijn tank dan dat ik hier een paar honderd euro moet betalen. Het is langer reizen maar we hebben het er wel voor over.

Geef je geen ongelijk als we met eigen auto waren geweest waren we ook naar de kerstmarkt geweest dat konden we nu niet

maken uiteraard :).

wen succes morgen en geniet van het zonnig zuiden :)

Lala hoe is het met je?

Morgenochtend er weer uit om 5.45uur zodat we weer fris en fruitig kunnen gaan kijken hoe het allemaal gegroeid is ben

benieuwd.. Dus vroeg naar mijn mandje.

Liefs

Geplaatst

Bumbie, succes morgen! Hoe lang is het rijden voor jullie? Ik moet zeggen dat als je vaak naar dusseldorf bent geweest het wel begint op te breken hoor. Toch doe ik ook alle echo's daar. Nu krijg ik 100% vergoed door de verzekering (dus meer dan het Nederlandse tarief) en ik wil niet het risico lopen dat dat straks niet meer zo is. Ook heb ik net als jou er toch een beter gevoel bij om alles daar te doen.

Wen, succes morgen met de punctie. Ik ben zo benieuwd of de intrapillid en prednisolon gaan helpen! Mag ik vragen wat er bij jou nou precies uit het imm. Onderzoek was gekomen?

Bloempje, wat gaat het snel! Heeft dr. S jullie dat immunologische onderzoek geadviseerd?

Ik had vandaag een tel. Consult. Dat ging wel een beetje chaotisch. Dr. S. Had zich schijnbaar niet verdiept in mijn dossier dus ik moest eerst alles uitleggen. Vond ik wel een beetje raar. Uiteindelijk gaf hij het advies om een immunologisch onderzoek te laten doen in dusseldorf en een stollingsonderzoek bij de huisarts. Aangezien alles verder in orde lijkt en het probleem toch bij het innestelen lijkt te zitten.

Ik ga er donderdag heen om bloed te laten prikken. De assistente zei tegen mij dat het twee weken duurt voordat de uitslag bekend is. Ik hoop eigenlijk eerder aangezien ze straks twee weken dicht zijn vanwege de kerst. Ik hoop eigenlijk begin januari weer te kunnen starten.

Hoe ging dit bij jullie? Hebben jullie de testen rechtstreeks bij dr. P. Gedaan of via het kinderw. Zentrum? En hoe lang duurde het voordat alle uitslagen bekend waren? Moet je daarna zelf weer bellen met dr. S?

Hadden jullie een duidelijke reden om het immunologische onderzoek te laten doen? Bijvoorbeeld ziektes in de familie of lichamelijke aandoeningen bij jezelf?

Geplaatst

Dank je Twinkelstar.. Als het rustig op de weg is zoals afgelopen zondag dan rijden we er 1 uur en 45 minuten over. Meestal is het een uur of 2, morgenochtend (diepe zucht) moeten we er zijn om 9 uur dus dat houdt in om 6.20 uur in de auto zitten anders kom je geheid te laat ivm spits hou er niet van om tegen de klok aan te rijden (vooral niet als mijn hormonen hoogtij vieren hahaha). Vorige week waren we 6.35 vertrokken toen waren we dik 30 minuten te laat omdat er ook nog eens een ongeluk was gebeurd. En jaaaaaaaa ik heb mijn knolletjes op, gisteren op school viel ik al bijna in slaap na een lange dag werken.. Het wordt gewoon te veel daar heb je ook gelijk in. Ik denk maar zo het is voor een goed doel, en niet te vergeten ik voel me er gewoon goed bij.

Wel raar dat je alles moest uitleggen idd. Hij komt wel heel druk en af en toe wat warrig over net of hij hardop denkt, echter ben ik er zeer zeker van overtuigd dat hij weet wat hij doet.. Wat houdt dat stollingsonderzoek in dan, heeft dat met trombosewaarden te maken?

Ik krijg ook in totaal 25% van het nederlands tarief extra vergoedt dus voor deze icsi behandeling zou ik wat ik op papier heb staan € 2526.20 denk alleen dat het een rekenfoutje zal zijn omdat zoals ik het bereken zou het € 2323.20 zijn. Ik zie het wel :) hou rekening met het laatste dan valt het altijd nog mee :)

Ga naar mijn mandje weltrusten voor straks..

Liefs

Geplaatst

He Twinkel,

ik heb vorige week het bloedonderzoek laten doen, via Kinderw. zentrum en ik heb gisteren al een deel van de uitslagen binnen gekregen. Een paar waardes ontbraken nog, hoop ik deze week binnen te krijgen.

Ik heb het immunologisch onderzoek laten doen omdat er bij mij in de familie idd auto-immuunafwijkingen voorkomen: trombose, anti fosfo lipidesyndroom en diabetes type 2.

Verder heb ikvia de ha ook mijn schildklier laten testen, omdat dit ook te maken heeft diab. 2. en nu blijk ik dus antistoffen tegen de schildklier te hebben, in elk geval een verhoogde waarde en een en ander heeft dus inderdaad te maken met mijn immuunsysteem en het niet accepteren van de embryo (een vreemd en niet lichaamseigen iets) en dat moet dus afgestoten worden, dus geen innesteling.

Klinkt allemaal heel logisch en begrijpelijk, maar baal wel een beetje dat dit nu pas gevonden wordt. Jammer dat dit soort onderzoeken niet gewoon standaard wordt gedaan als er 1 of 2 mislukte behandelingen zijn geweest of zelfs 1-2 miskramen.

Bumpie en Wen, succes vandaag!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Bumbie,

Je bent lief! Alles goed hier hoor! Alleen weinig te missen. Hahaha. Ik lees wel mee hoor!

Laatste echo leek alles op zn minst stabiel, dus dat is gunstig. Ik ga me pas weer druk maken als t minder goed gaat. Volgende echo staat voor 22 dec gepland. Daarnaast is frummel zoooo druk, dat ik me dus echt geen zorgen maak. Ben eigenlijk blij dat ik em nog niet goed voel, want de trappen die ik wél goed voel komen al goed aan :s

Roze wolk nog steeds niet gevonden, maar de paarse mutsy transporter is wel heeeel leuk! Maar tjee, al 10 min bezig geweest met de buggy zit eraf te halen. Die gaat er dus pasmweer op als frummel echt niet meer in de wieg past! :D

Jullie zijn allemaaldruk zeg! Met onderzoeken en behandelingen. Vind t wel heel spannend worden hiero! Succes weer iedereen!

Ps bumbie: jup, ook twee staffies :) Lief he?

Én twee boerboels. Nooit een saai moment in huis hoor! Er is altijd wel wat te poetsen! Hihihi

Geplaatst

@Twinkle

ik heb de resultaten gisterenavond al ontvangen. Bloed laten prikken afgelopen vrijdag bij Kinderwunsch, dus het gaat echt heel snel.

Kwam niet echt iets uit, was vrij ingewikkeld engels ook, veel medische afkorting en terminologie.

Advies was om 2 x 1000 i.e. vitamine D te nemen per dag en 500 mg omega 3.

Ik heb uitgerekend dat ik dan 2 x 25 ug (microgram) vitamine D per dag moet nemen, normaal gesproken neemt iemand 5 to 10 ug per dag, als die al supplementen neemt. Ik ga dus nu mij vitamine D een megaboost geven.

Er stond

Beurteilung/Empfehlung:

a normal IgE does not exclude a atopic disease, but it makes it more unlikely; normal blood count unconspicious, the ratio solubletransferrinreceptor/ log ferritin (0,53) indicates a sufficient iron reserve (referance range:

proinflammatoric mediators (sIL-2R, TNF-alpha, IL-6) and antiinflammatoric cytokines (IL-10) without pathologic findings

Preliminary advise: Due to the multiple immunologic effects of vitamin-D by inducing a TH2-triggered immun answer and by this increasing

the number of regulytory t-cells, a supplementation with 2 x 1000 I.U. vitamin-D/ day is recommended; in order to modulate the immun systemin a way, that additionally increases the capability of inducing tolerance, a food supplementation with 500 mg oral omega-3-fatty acids is also

advised

ik heb geen idee of deze resultaten bij mijn volgende echo besproken worden, ik ga er wel eigenlijk vanuit, zijn 5 blaadjes maar het is natuurlijk allemaal abracadabra voor mij

Ik heb zelf gezegd dat ik dit onderzoek wil omdat alle bevruchtingen etc redelijk goed zijn maar het klaarblijkelijk niet wil plakken.

Uit de beoordeling kan ik niet echt iets ernstigs halen, alleen dan advies voor meer vitamine D, maar ik heb vanmorgen al extra pilletjes op ;-)

Nou Twinkle gaan we samen op naar poging 3.

@all, wie weet of ik nu moet bellen om de resultaten te bespreken of gebeurt dit tijdens volgende echo?

Bumbie, succes morgen! Hoe lang is het rijden voor jullie? Ik moet zeggen dat als je vaak naar dusseldorf bent geweest het wel begint op te breken hoor. Toch doe ik ook alle echo's daar. Nu krijg ik 100% vergoed door de verzekering (dus meer dan het Nederlandse tarief) en ik wil niet het risico lopen dat dat straks niet meer zo is. Ook heb ik net als jou er toch een beter gevoel bij om alles daar te doen.

Wen, succes morgen met de punctie. Ik ben zo benieuwd of de intrapillid en prednisolon gaan helpen! Mag ik vragen wat er bij jou nou precies uit het imm. Onderzoek was gekomen?

Bloempje, wat gaat het snel! Heeft dr. S jullie dat immunologische onderzoek geadviseerd?

Ik had vandaag een tel. Consult. Dat ging wel een beetje chaotisch. Dr. S. Had zich schijnbaar niet verdiept in mijn dossier dus ik moest eerst alles uitleggen. Vond ik wel een beetje raar. Uiteindelijk gaf hij het advies om een immunologisch onderzoek te laten doen in dusseldorf en een stollingsonderzoek bij de huisarts. Aangezien alles verder in orde lijkt en het probleem toch bij het innestelen lijkt te zitten.

Ik ga er donderdag heen om bloed te laten prikken. De assistente zei tegen mij dat het twee weken duurt voordat de uitslag bekend is. Ik hoop eigenlijk eerder aangezien ze straks twee weken dicht zijn vanwege de kerst. Ik hoop eigenlijk begin januari weer te kunnen starten.

Hoe ging dit bij jullie? Hebben jullie de testen rechtstreeks bij dr. P. Gedaan of via het kinderw. Zentrum? En hoe lang duurde het voordat alle uitslagen bekend waren? Moet je daarna zelf weer bellen met dr. S?

Hadden jullie een duidelijke reden om het immunologische onderzoek te laten doen? Bijvoorbeeld ziektes in de familie of lichamelijke aandoeningen bij jezelf?

Geplaatst

@Tool

idd belachelijk dat deze onderzoeken niet al standaard gedaan worden...bespaard heel wat leed toch als je op tijd weet hoe en wat..

je hebt notabene al een miskraam gehad toch..

Wat moet je nu nemen om dit euvel op te lossen?

He Twinkel,

ik heb vorige week het bloedonderzoek laten doen, via Kinderw. zentrum en ik heb gisteren al een deel van de uitslagen binnen gekregen. Een paar waardes ontbraken nog, hoop ik deze week binnen te krijgen.

Ik heb het immunologisch onderzoek laten doen omdat er bij mij in de familie idd auto-immuunafwijkingen voorkomen: trombose, anti fosfo lipidesyndroom en diabetes type 2.

Verder heb ikvia de ha ook mijn schildklier laten testen, omdat dit ook te maken heeft diab. 2. en nu blijk ik dus antistoffen tegen de schildklier te hebben, in elk geval een verhoogde waarde en een en ander heeft dus inderdaad te maken met mijn immuunsysteem en het niet accepteren van de embryo (een vreemd en niet lichaamseigen iets) en dat moet dus afgestoten worden, dus geen innesteling.

Klinkt allemaal heel logisch en begrijpelijk, maar baal wel een beetje dat dit nu pas gevonden wordt. Jammer dat dit soort onderzoeken niet gewoon standaard wordt gedaan als er 1 of 2 mislukte behandelingen zijn geweest of zelfs 1-2 miskramen.

Bumpie en Wen, succes vandaag!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

@Bumb, las ik nu ergens dat je vandaag al de punctie hebt?

indien ja, heeeel veel succes.

En ja wij gaan nu ook voor alles naar DD, zekerheid voor alles.

Thumbs up!

bloem wat goed dat je weer verder gaat en wat gaat het snel alweer aan het spuiten.. Wat die narcose betreft, ik vindt het

heerlijk had er ook weinig last van ook van de napijn. Denk dat het komt doordat je ook echt stil ligt. Met een roesje

beweeg je toch altijd dat lijkt me ook niet goed..

wij gaan ook voor alle echo's naar dd dan zit je meteen bij de juiste persoon, het is toch anders nu heb ik al een paar keer

bloed moeten prikken dan doe ik het liever meteen in dd. Heb er ook meer vertrouwen in als ik eerlijk moet zijn ze pakken het

heel anders aan. Je hebt minder echo's (althans ik) en ik wordt beter in de gaten gehouden. Ik gooi het geld dus liever in

mijn tank dan dat ik hier een paar honderd euro moet betalen. Het is langer reizen maar we hebben het er wel voor over.

Geef je geen ongelijk als we met eigen auto waren geweest waren we ook naar de kerstmarkt geweest dat konden we nu niet

maken uiteraard :).

wen succes morgen en geniet van het zonnig zuiden :)

Lala hoe is het met je?

Morgenochtend er weer uit om 5.45uur zodat we weer fris en fruitig kunnen gaan kijken hoe het allemaal gegroeid is ben

benieuwd.. Dus vroeg naar mijn mandje.

Liefs

Geplaatst

@Wen, succes vandaag he, ben heel benieuwd.

Haha, fijn he, die google translate? Beetje van de vertaalpagina en een beetje van jezelf en alle communicatie loopt als een trein!

Hebben een huisje geboekt in Limburg (vlak bij de grens) voor een week (heb lekker verlof genomen). Dan kan ik de intrapillid toch gewoon via dr. Pf laten toedienen en hoef ik niet erg ver heen en weer te reizen. Nu maar hopen dat er mooie bevruchtingen gaan plaats vinden en er uberhaupt wel een tp gaat plaats vinden.

Eerst maar de punctie......

Wij gaan zo al richting Limburg rijden, dus ben vanavond niet meer online.

Laat morgen wel ff weten hoe ik het ervaren heb.

Iedereen een fijne avond!

Geplaatst

Hee Bloempje dat was ook het advies aan mij.

Van Dr. S mocht ik toen niet gelijk beginnen met behandelen maar moest ik eerst 6 weken aan de vitamines.

Heb vandaag een belafspraak staan maar heb via mail nu ook een antwoord van dr. S.: De eicellen waren niet voldoende uitgerijpt genetisch om bevrucht te kunnen worden, dit betekent, dat bij de volgende poging met synarela moet worden ondersteund.

Dus de eicellen waren nog niet rijp. De volgende keer vraag ik ook om een extra bloedonderzoek mbt oestradiol dit om na te gaan hoe het zit met de rijping van de eicellen.

Tool weet ff niet of je het had doorgegeven maar hoe was de waarde van je schildklier? Ik zelf slik 175mg thyrax elke ochtend. Heb namelijk een traag werkende schildklier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden