Jump to content

Het verhaal van Jane

Recommended Posts

Posted

Hoi meiden,

Ik ben dus Jane en ben 36 jaar. Mijn vriend en ik zijn reeds 3 jaar bezig om samen een kindje te krijgen. Mijn vriend heeft na de geboorte van zijn zoontje (met zijn vorige relatie) zich laten sterriliseren, helaas. Er is 2 keer een herstelopratie uitgevoerd want de eerste keer was mislukt. De 2de opratie is wel gelukt maar de hoeveelheid en de beweeglijkheid van het zaad is weinig en traag. In oktober 2007 kregen we dus te horen dat het icsi zou gaan worden. Ik februari 2008 hadden we onze eerste icsi. Helaas verliep deze dramatisch. Ik spoot 150e Gonal F, dit was echter niet genoeg want ik had weinig eicellen. Na een week is de dosis verhoogd tot 225e. Dit hielp niet veel, ik had slecht 2 eicellen. Er trad geen bevruchting op, dus geen terugplaatsing. Je bent intens verdrietig, je wereld stort even in. Na 1 menstruatie zijn we meteen doorgegaan met poging 2. Dit was april/mei 2008. Het leek allemaal zo simpel. De dosis Gonal F werd verhoogd naar 300e. Nu was het natuurlijk erg spannend of de stimulatie van de eicellen beter zou gaan. En ja hoor, bij de punctie hadden ze 6! eicellen aangeprikt. Wij helemaal blij natuurlijk! Toen kwam de arts bij ons..... Het lab had geen zaadjes kunnen vinden, of mijn vriend nog een keer naar het kamertje wilde. We zouden 'smiddags om 16.00 gebeld worden door het lab of ze toch nog bruikbaar zaad hadden. Weer waren we intens verdrietig want ze hadden in het lab geen bruikbaar zaadje kunnen vinden voor de icsi. En dat betekende dus dat de 6 eitjes werden vernietigd! Zo erg! We waren er helemaal klaar mee. Ben erg lang heel verdrietig geweest. Wist niet goed hiermee om te gaan. We hebben eerst een lange pauze ingelast en zijn op vakantie gegaan. Ben beetje bij beetje weer opgeknapt en de lucht tussen ons is ook weer geklaard. In nov 2008 is er bij mijn vriend Pese uitgevoerd. Door deze behandeling hebben we nu 5 rietjes zaad in de vriezer liggen. Helemaal blij hiermee! Nu is het januari 2009, en we zitten midden in poging 3. Ik slik nu de pil en op 22 januari gaat de eerste deca er weer in. En ik ben gestart met acupunctuur. We gaan er weer helemaal voor want de wens is te groot!

Liefs,

Jane

• Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Hallo Jane,

Welkom op het forum!

Je hebt al wat pogingen achter de rug, en teleurstellingen te verwerken gehad. Het is een zwaar proces, emotioneel vooral. Ik hoop dat je hier op het forum lekker je angsten, frustraties, blijdschap, teleurstellingen en hopelijk straks het hele goede nieuws van je af kunt schrijven! We weten als geen ander hoe is het is en hoe het voelt.

Heel veel succes met de 3e poging. 3x scheepsrecht! (Was bij mij ook het geval)

liefs,

Mariek

Posted

Hallo Jane, welkom.

... Je hebt duidelijk ook al wat watertjes doorzwommen, jullie bedoel ik. Ik kan me inbeelden dat je lange pauze hebt nodig gehad!

Heel veel succes nu met poging 3, hopelijk de laatste :)

Hoe ervaar je de acupunctuur? Ik start volgende maandag met acupunctuur maar weet niet goed wat ervan te verwachten.

Is de relatie met je "zoontje" (ik haat stief) goed?

Guest Butterfly
Posted

Ik zit dit te lezen en vraag mezelf af; kunnen ze die eitjes niet in de vriezer doen ? Want met zaad kan dat wel ? Met eitjes dus niet ?

Ik weet het niet hoor, tis maar een vraag.

Kan me heel goed voorstellen dat je een pauze had. De emotionele druk is hoog, de verwachting gespannen, je wordt steeds heen en weer geslingerd tussen hoop, verlangen en teleurstelling. Dat is niet niks.

Wil je heel veel succes wensen met deze 3e poging !! Hang in there !

Groetjes !

Posted

heel erg veel suc6 gewenst.

wij zijn ook al bijna bij poging 3.

we starten 22 februari. en we doen er dan ontspanningsoefeningen bij.

voelt het goed met acupuntuur? ik hoor er veel dingen over maar hoe het allemaal in zijn werk gaat weet ik niet. iemand een adres voor een site?

liefs

Desiree

Posted

Hoi meiden,

Dank voor jullie berichtjes. Ondanks alle ellende gaan we vol goede moed door.

De relatie met Mees (zoon vriend) is heel goed. Hij is nu 10 jaar en we hebben t heel leuk met elkaar.

Ben afgelopen maandag voor het eerst met acupunctuur gestart. Ik heb t als prettig ervaren. Ik ga maandag weer. Ik kan er nog niet zoveel over zeggen eigenlijk.

Helaas kunnen ze eitjes niet invriezen. Ze kunnen veel maar dat niet helaas.

Ik wil iederen heel veel succes en geluk wensen met de behandeling.

Liefs,

Jane

Posted

Jane

Wat een verhaal ook.

Mijn haren gaan recht over eind staan als ze eitjes weggooien, zo erg!

Draakje hier op het forum heeft het ook megeaakt, zo triets.

kan me het verdriet zo voorstellen.

Zelf heb ik geen eitjes en moeten de ivf dus met eiceldonatie doen allebei de pogingen mislukt.

Dus erg moeilijk als ze eitjes weggooien, moeten ze echt igauw iets gaan verzinnen!

SUCCES MET DEZE POGING!!!!!!

Liefs claudia

Posted

Dank Claudia. Kan me voorstellen dat je haren rechtovereind gaan staan. Ik ben blij met mn lange pauze, we hadden er zo'n genoeg van allemaal!

Ik hoop voor je dat je snel een donor vindt. En idd, mijn eitjes worden zomaar weggegooid en jij kan ze goed gebruiken! Zo dubbel!

Ik wens jou ook heel veel suc6!

Liefs,

Jane

Posted

Jane

Ik bedoel natuurlijk niet dat ik perse jou eitjes moest hebben natuurlijk

Die kunnen jullie zelf het beste gebruiken.

Maar het is het principe zomaar eitjes weggooien terwijl er heleboel mensen ze kunnen gebruiken! grrrrrr

Met donor vinden moet het wel lukken denk ik we hebben gelukkig wel wat opties in privekring!

Liefs Claudia

Posted

Jane

Gelukkig hebben jullie nu wel zaad op voorraad

Dus hele grote kans dat jullie nu wel nu wel de kans krijgen op bevruchting en zwangerschap

Toi toi toi

Liefs claudia

Posted

Joh, zo had ik het ook niet bedoeld........ Het gaat idd om het principe, ik had gewild dat ik ze zelf kon gebruiken.

Ben blij voor je dat t wel gaat lukken met t vinden van een donor, het is je gegund!

Liefs,

Jane

Posted

Dank, Moon!

Ik wil jou ook veel succes wensen! Hopelijk is dit de laatste behandeling voor ons!

Posted

Ik heb vandaag ff een dip. Er is wéér een baby geboren in mijn vriendenkring. Hoewel ik t iedereen van harte gun, vindt ik het wel moeilijk, pfffff........

Morgen ga ik voor de tweede keer naar acupunctuur. Ben benieuwd! Ook ga ik morgen mn medicijnen halen bij de apotheek. Kan me niet snel genoeg gaan!

Vanavond lekker relaxen voor de buis. We zijn helemaal verslaafd aan LOST. We hebben seizoen 1 uit en gaan vanaaf verder met seizoen 2!

Fijne avond allemaal!

Posted

Hi Jane, wat toevallig ... ik heb morgen ook mijn eerste gesprek bij acupuncturiste samen met mijn man. Ik ben ook heel erg nieuwsgierig.

ja meisje er lijkt wel een babyboom rondom ons aan de gang hé, ongelooflijk

gisteren waren mijn man zijn broers hier met partners en kids

1 van zijn broers heeft sinds een jaar een vriendin, omdat ze al wat ouder zijn zijn ze ook nu al gestart met hun actieve kinderwens. Dat is fantastisch hoor geloof me en ik gun het hen. Maar gisteren was ze maar bezig over hoe graag ze wil zwanger zijn en vruchtbare periode en blabla en ik had zo'n goesting om te zeggen "seg zaag kijk naar mij wat moet ik nu zeggen, jullie beginnen net..."

Erg hé. Zucht. Ik zou het fijn voor ze vinden maar anderzijds zou ik een nieuwe "dichtbij " zwangere maar moeilijk kunnen verkroppen. Onze beste vrienden hebben 2 gezonde kinderen, ze hebben die natuurlijk gekregen hoewel ze slecht zaad hebben. NU zijn ze gestart met inseminatie voor een 3e kind. Hoewel ik die mensen doodgraag zie, kan ik het maar niet begrijpen. Ik heb er heel erg veel moeite mee.

Het is goed om een "verslaving" te hebben. Ik heb voor mezelf de box van Sex in the City gekocht en ik kijk nooit behalve in mijn wachtweken, dan mag ik 3 afleveringen per dag kijken.

Heerlijk :)

Posted

Hey Sofie,

Ben net terug van de acupuncturist. Voel me wel relaxed. Ze heeft verschillende naaldjes gezet. T doet geen pijn, je voelt een soort schokje.

Wel is t heel verschillend per persoon maar ik voel er niet veel van. Ook heeft ze 2 naaldjes in mijn oor gezet. Die blijven een week zitten ( als t goed is). Deze zorgen ervoor dat ik wat rustiger wordt. We zullen zien. Volgende week maandag ga ik weer!

Liefs,

Jane

Posted

Hi Jane,

Heel veel succes met poging 3! Aangezien de redenen waarom poging 1 en 2 niet gelukt zijn nu verholpen zijn, moet het toch goed gaan! We gaan voor je duimen..

Oh enne... Wij zijn ook sinds kort Lost verslaafd en nu halverwege serie 3... En het blijft briljant, ondanks de berichten dat het saai zou worden vanaf de derde serie, no way... zooooo spannend!

Groetjes,

Pien

Posted

Dank je wel Pien! Zo denk ik er ook over! Het moet nu gewoon goed gaan, heb er alle vertrouwen in.

Wij vinden LOST ook superspannend! We kunnen bijna niet meer stoppen met kijken, hahaha!

Liefs,

Jane

Posted

hoi jane en welkom op het forum!!

inderdaad, wij hebben hetzelfde meegemaakt bij poging nr 3! zo erg dat ze dus eitjes weggooien!

super dat ze nu toch wat zaad apart hebben en we duimen dat de derde voor jullie zal lukken! duim,duim...!!!

Posted

Hoi Draakje,

Dank voor je reactie. Het heeft bij ons wel even geduurd voordat we weer verder konden. Eerst zie je het helemaal niet meer zitten, je weet niet hoe het verder moet. Na een tijdje hadden we een afspraak met de uroloog. Die vertelde ons dat we het niet zo somber in moesten zien. Ze hebben dmv Pesa 5 rietjes zaad in kunnen vriezen. Superblij zijn we hiermee en we hebben weer wat hoop gekregen.

Ik wil jou vrijdag veel succes wensen met je gesprek met de uroloog!

Liefs,

Jane

Posted

Zo, de medicijnen zijn weer gehaald, de groentela zit vol. Heb steeds last van hoofdpijn, dat komt door de pil, denk ik.

Heb t de vorige keren ook gehad. Vanaf donderdag ga ik verder decapeptyl. Ik hoop dat ik niet zo'n hoofdpijn krijg als de vorige keer, die was niet te harden. We zullen zien.

Morgen nog ff werken en dan weer 2 dagen vrij. Zondag gaan we naar het strand, ff lekker uitwaaien!

Liefs,

Jane

Posted

Het was de bedoeling om vandaag ff naar t strand te gaan om uit te waaien. Helaas komt t met bakken uit de hemel hier.

Hebben dus besloten om thuis te blijven.

Heb vrijdag een off-day gehad. We zijn op kraamvisite geweest. Ik dacht dat t wel ging lukken, eenmaal thuisgekomen kreeg een enorme huilbui. Dan wordt ik heel onzeker over alles, ben bang dat t weer niet lukt! Ook voel ik me niet helemaal top, ik zit tegen een griepje aan denk ik!

Heb een goed gesprek gehad met mn vriend, hij voelt gewoon dat t goed gaat komen. We hebben zoveel pech gehad.

Heb weer goede moed gekregen want waarom zou het niet lukken?

Fijne zondag!

Liefs,

Jane