Ga naar inhoud

Het verhaal van Jane

Aanbevolen Berichten

• Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi allemaal,

Morgen is het dan zover, de punctie. Heb vandaag best wel een relax dagje gehad. Had vanmiddag nog een afspraak met de acupuncturist.

Heb nu een naaldje in mn linkeroor en een heel klein naaldje op mn voorhoofd. Dit maakt met rustig. Ben helemaal blij dat ik heb gekozen

voor acupunctuur. Voel me echt goed.

Ook heb ik nog wat tips gekregen om zo relax mogelijk de punctie in te gaan (voor zover dat kan)........... Ben net nog ff onder de zonnebank geweest, ben dr helemaal klaar voor!

Ik wordt om 10.00 uur in het ziekenhuis verwacht. Ik hoop dat ik jullie zo snel mogelijk kan berichten!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hey Jane,

Heel erg veel succes morgen met de punctie en alles wat daar op gaat volgen, ik zal aan je denken morgen.

Geplaatst

ooh, zo spannend !!!

ik wil je veel succes wensen en ik hoop dat je niet al te veel last ervan zult hebben.

we wachten met spanning op je verhaal en resultaat !

Geplaatst

Hey meiden,

Ben terug van de punctie. Het is heel goed gegaan. Ze hebben 10 bruikbare eitjes gevonden. Ben echt superblij hiermee!

Aangezien het aantal eitjes altijd een probleem was, ging het nu dus supergoed.

Was best wel een beetje zenuwachtig maar ik vond het goed te doen. Ik kreeg wel een infuus met morfine toegediend, was ik wel blij mee.

Nu maar hoop dat het zaad goed uit de vriezer komt. We hebben 5 rietjes in de vriezer liggen. As vrijdag worden we gebeld of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Dan is smiddags vanaf 14.00 uur de TP.

Dit worden weer spannende dagen!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hey Jane, wat goed ! 10 mooie eitjes en nu maar duimen voor de zaadcelletjes. Jullie kunnen nu alleen maar afwachten... dat is best raar dat er daar misschien embryootjes van jullie gaan liggen... Ik duim voor een mooie bevruchting en op naar goeie TP vrijdag. Doe het maar rustig aan nu!

Geplaatst

Hi Jane,

fantastisch! Fijn dat het zo goed is gegaan. Hehe, het ergste is weer achter de rug... Wanneer hoor je of het ontdooien (?) goed is gegaan? Pas vrijdag bij terugplaatsing, of hoor je al eerder wat? Heel benieuwd, hou ons op de hoogte. Succes met de spanning de komende dagen.

x Leonore

Geplaatst

Jane wat een mooie oogst, zeker gezien de vorige keren is dit natuurlijk helemaal super, en ook het zaad ontdooit vast goed hoor wat dat aan gaat staat de techniek voor niets, ze weten heel goed wat en hoe ze dat het beste kunnen aanpakken, dus dat komt ook wel in orde hoor! Tot nu toe ziet het er allemaal perfect uit, ik hoop dat je daar al rust, kracht en hoop uit haalt.

Geplaatst

Lieve meiden,

Dank jullie wel voor jullie reakties en medeleven. Doet met echt goed!

Voel me best goed. Heb wel last van mn buik maar da's wel normaal lijkt me.

Liefs,

Jane

Geplaatst

Helemaal TOP, wat een geweldig nieuws .... weer een stapje dichterbij je droom .. nu op naar de volgende 'uitdaging' ;)

Succes !

Geplaatst

Hoihoi,

Net telefoontje gehad van het lab. Het zaad is goed ontdooit, ze hebben maar 1 rietje hoeven gebruiken en we hebben dus nog 4 in in de vriezer!

We zijn wederom helemaal blij!

Weer een obstakel overwonnen, nu op naar vrijdag!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hi Sofie,

Ik kan het allemaal maar amper bevatten. De vorige 2 keren hadden we zulk slecht nieuws steeds.... Ik hoop dat we deze lijn voort kunnen zetten,

het mag ook wel een keer!

Jij succes morgen met je meting. Je hebt vast de 20ste de punctie, dat betekent dus dat je vanavond je laatste GonalF zet.

Ik hoop het voor je!

Ik blijf je volgen hóór!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Inderdaad Jane... 't mag ook wel een keer. Maar ja, dan moet het toch nog maar echt gebeuren ook (dat het meezit, bedoel ik). Van harte, joh!

Nu op naar verdere goede berichten, hé?!

Ik hoop met je op de wachtbank uit te komen hoor (en er aan de goede kant af te stappen natuurlijk...)

Geplaatst

Hey Jane,

Wat fijn dat het allemaal zo postief verloopt!! Ik heb ook nog steeds een goed gevoel bij jou, wat mij betreft stap je deze keer inderdaad aan de goede kant van de bank af hoor.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hoi meiden,

Het is toch ook wat. Wat zitten wij meiden toch ook vaak in spanning. Alles wat nu komt is spannend, pfff! Ik zou willen dat het vrijdag was.

Mn vriend heeft lekker vrij genomen vrijdag en ik ben de hele week vrij. We krijgen tussen 10 en 11 een telefoontje van het lab.

Ik hoop dat vrijdag een speciale dag wordt voor ons! En Dani, ik hoop idd aan de goede kant van het bankje af te stappen.

Maar, first things first, laat ik eerst maar op het wachtbankje plaats mogen nemen. Dat lijkt me al een hele eer!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Nog maar één dagje voor het verlossende telefoontje, trek je het nog een beetje? Blijf positief meissie, het komt gewoon goed deze keer.

Geplaatst

Dank je wel Dani, lief van je!

Met mij gaat het wel goed, ben vrij rustig.

Mn vriend daarentegen, hij trok de spanning gister ff niet meer. Ik heb de hele week vrij maar hij gingen gister gewoon werken. Hij moest er

de hele tijd aan denken. Omdat het bij ons een zaadprobleem is denkt hij dat het aan zijn zaadjes ligt als er niets bevrucht wordt. Maar ik heb hem gezegd dat het net zo goed aan mijn eitjes kan liggen. Hij heeft immers al een zoon met zn ex.

Ben wel blij dat hij het aangaf want tot voor kort praatte hij weinig over zn angsten! Weet je, ik heb ook het gevoel dat het goed gaat komen. Ik voel me zo anders dan de vorige keer. Zit zoveel beter in mn vel, kan het veel beter händelen allemaal!

Dani, hoe gaat het met jou daar op die roze wolk?

Liefs,

Jane

Geplaatst

Jeetje wat sneu voor jouw mannetje, soms vergeten we ook wel makkelijk welke impact het op hen heeft, eigenlijk staan zij vaak juist machteloos aan de zijlijn toe te kijken en dat is ook alles behalve prettig. Wel fijn dat hij er nu in ieder geval over praat en er niet in zijn eentje mee door blijft lopen.

Fijn dat jij er zo rustig onder bent, dat jij er ook een goed gevoel over hebt, goed van je daar blijkt maar weer eens uit dat jij een sterke positieve vrouw bent, dus laat je nooit iets anders wijs maken.

Tja mijn roze wolk is er nog steeds, krijg gelukkig ook steeds meer energie. Maar ook steeds meer onzekerheden die de kop opsteken, ach ja ik hou het er op dat de hormonen daar de schuld van zijn hihi. Vind het wel fijn dat ik maandag weer op controle mag na 6 weken tussen de vorige controle en nu ben ik wel toe aan de bevestiging dat alles goed is.

Nou ik vertrek zo richting werk dus ik denk niet dat ik je voor morgen weer ''spreek'' dus nogmaals heel veel succes en ik ga morgen aan je denken.

Liefs Dani.

Geplaatst

Hey lieve meiden,

We hebben supernieuws gehad. Van de 10 eitjes zijn er 5 bevrucht!!!!

Van de 5 worden er vanmiddag 2 topembryo's teruggeplaatst. Deze zijn

beide 8-cellig en als klap op de vuurpijl hebben we óók nog 3 die in de

vriezer kunnen.

Wij kunnen ons geluk niet meer op, we zijn zóóóó blij!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Jane wat een ongelooflijk super nieuws!!! Ik zit hier gewoon helemaal blij te wezen voor jullie, ik hoop dat jouw mannetje nu ook geruster is op de gang van zaken, zie je wel dat het helemaal goed komt!! Nu lekker op de wachtbank kruipen en vooral lekker blijven zitten!!

Liefs Dani.

Geplaatst

Jane, wat geweldig!!!!

Ik heb de TP al achter de rug. Twee emmy's zijn er teruggeplaats, helaas geen toppertjes en ook geen cryo's voor ons.....maar we gaan er helemaal voor!!! Nu is het wachten begonnen.......

Veel succes op het wachtbankje!!

Liefs Smile

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden