Ga naar inhoud

Het verhaal van Jane

Aanbevolen Berichten

• Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey lieve meiden,

Ben net terug van de TP. Nou dat stelde idd niet zo veel voor. We vonden het wel een heel mooi en bijzonder moment. Daar doe je het allemaal voor!

En nu maar hopen dat ze lekker blijven zitten!

Mn vriend is ook helemaal euforisch. Hij is helemaal opgelucht. Omdat zijn zaad van slechte kwaliteit is heeft hij zich heel vaak schuldig gevoeld. Da's nu wel weggenomen!

Dit is gewoon een superdag! Enne Smile, we gaan er samen voor. Zet m op meis!

Meiden, bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Veel liefs,

Jane

Geplaatst

hi jane,

wat fijn he? ja daar doen we het allemaal voor. nu lekker relaxen en positief blijven denken en dan over 2 weken een knallend goed resultaat. ik hoop maandag bij je op de bank te komen zitten!

x leonore

Geplaatst

Jane, gefeliciteerd met deze tp!!!

Voor nu hebben jullie alvast een geweldig mooi resultaat te pakken... Hopen dat ze blijven zitten!!!

Hoop snel bij je aan te schuiven op de wachtbank.

Geplaatst

Oww wat ontzettend fijn voor jullie !! Heel erg goed nieuws !

Ik hoop het van harte dat je een positieve zwangerschapstest hebt over 2 weken !! Succes met de wachtweken.

Geplaatst

Hey Jane, en hoe voel jij je, nog last van je buik of valt het mee? Wel goed blijven drinken hoor, dat is voor nu wel belangerijk want er is daar binnen toch wel het één en ander gebeurd en verder toch een beetje rustig aan blijven doen (bukken, tillen e.d. ) Heb je nog een echofoto mee gekregen of doen ze dat daar niet? Wij kregen er in zwolle wel één mee en die zit nu als eerste foto in het baby album :)

Liefs Dani

Geplaatst

Hey Dani,

Voel me wel oke. Heb af en toe van de "menstruatie-achtige" krampjes.

Maar dat schijnt wel normaal te zijn, geloof ik. Heb de afgelopen week rustig aan gedaan, boekje lezen, beetje rommelen thuis enz...

Ik ga morgen weer werken, vind ik ook wel zo fijn na een week thuis te zijn geweest. Weer wat doen. Vindt het wel een gek idee hoor,

2 emmy's in je buik! Na de TP liep ik met samengeknepen billen de kamer weer uit, hahaha!

Veel plezier vandaag met je echo! Laat je nog ff weten hoe het was?

Liefs,

Jane

Geplaatst

hihi Jane, ik had precies hetzelfde!!!

Zo eng, toen ik mocht plassen na de TP!!

En je gaat er heel anders van lopen, haha! Nu loop ik weer normaal gelukkig!!!

Geplaatst

Hahaha ja die samen geknepen billen herken ik wel, en op de terug weg mopperen bij elk bobbeltje dat ''te hard'' werd genomen, lief werd er wel een beetje simpel van ;)

Fijn dat jij je in ieder geval weer lekkerder voelt, ik vond het toen ook een heel vreemd idee, dat je gewoon vanaf het eerste moment exact weet dat je zwanger bent, want dat is het in pricipe.

Ik zit nu mijn tijd uit te zitten tot ik vanmiddag eindelijk richting zh mag, kan de klok wel vooruit zetten want ik heb er zo'n zin in. Wel jammer dat mijn vriend vandaag niet mee kan maar dat mag de pret straks niet drukken, laat je later vandaag nog wel even weten hoe het was.

Liefs Dani

Geplaatst

Hey meiden,

Voel me wel oke! Ben alleen zóóó moe. heb gister wel 3 keer een tuk gedaan overdag op de bank. Af en toe heb ik last van mn buik. Pijn is een groot woord, tis meer een soort van "menstruatiekrampen" maar dan anders. Snappen jullie het nog?

ik ga vandaag weer voor het eerst na de punctie werken, ben dr wel blij mee. Heb ik een beetje afleiding!

Mijnbaby, morgen je 2 de FM, hoop zo voor je dat het goed zit! En Michelle, hoe gaat het met jou, jij bent al 2 dagen verder op weg!

Fijne dag allemaal!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hoihoi,

Gister vroeg naar mn bed gegaan, heerlijk. Ik heb goed geslapen. Vandaag een hele lange dag op mn werk. Als je werkt gaat de dag wel lekker snel.

Ik voel me best wel goed. Ik vindt het zou raar, de ene keer voel ik mn buik wel, soort krampjes, en een uurtje later voel ik helemaal niets. Heb verder ook geen symptomen ofzo, ben alleen nog moe. Ik kan daar zo onzeker van worden. Maar ja, we willen natuurlijk ook heel graag!

Ik wens iedereen weer veel succes vandaag en een fijne dag allemaal!

Liefs,

Jane

Geplaatst

hoi jane,

succes met je lange dag op het werk. ik heb geloof ik ergens gelezen dat je een staand beroep hebt? wel je rust pakken af en toe hoor, want ons lichaam is toch nog niet helemaal topfit en je wil natuurlijk ook je energie aan je emmy geven. ik ben zelf nog wel echt moe en ga af en toe nog even op de bank liggen voor een dutje.

take it easy!

x leonore

Geplaatst

Thanx Leonore, heb de dag weer overleefd gister. Het voordeel van zo'n lange dag is dat je toch ff met andere dingen bezig bent.

Denk ik er dan toch wat minder aan.

Morgen is het een week geleden dat de emmy's zijn teruggeplaatst. En dan gaan we de tweede week in. Ik voel me goed. Heb eigenlijk nergens last van. Ben ook niet meer zo moe als in het begin van de week. Nog een paar dagen en dan kan ik stoppen met de bolletjes. Ik gebruik ze nog tot en met zondag. Ben ik ook wel weer blij mee, tis toch een geklieder steeds. Maar goed, we hebben het er allemaal voor over!

Vanavond nog ff een paar uurtjes werken, morgen weer een vrije dag!

Ga ik es ff naar de kapper! En daarna nieuwe schoenen scoren, hoop ik!

Liefs,

Jane

Geplaatst

lol, winkelen helpt altijd... ik vind het knap dat je dat allemaal kan doen, als ik uurtje op stap ben ben ik bekaf en heb ik steken ... ach ja verder mag ik niet klagen.

jaja meisje voor jou is week 1 bijna voorbij! Het is nog snel gegaan he, ik denk dat het forum daar wel aan helpt, elke dag gebeurt er hier zoveel en is er zoveel om over te praten. geniet van je vrije dagje morgen en de shoppingtocht

Geplaatst

Ja dat klopt wel jane als je lekker bezig bent, dan kan je even je gedachten ergens anders op zetten dat IVF/ en je emmy...

Gaat hard jou al weer bijna een week, tijd vliegt... Geniet morgen van je vrij dag!!

Geplaatst

Sofie, ik voel me nu ook een stuk beter. De eerste 4 dagen na de TP was ik errug moe en had ik ook last van steekjes en krampjes. Ik merk aan mezelf dat ik wel veel afleiding nodig heb, die zoek ik dan ook continu.

En vergeet niet dat jij nog maar net je punctie en TP hebt gehad, je gaat je straks wel beter voelen!

Liefs,

Jane

Geplaatst

De eerste week zit er dus al weer zo goed als op, fijn hoor. Ook fijn dat het allemaal zo lekker gaat en dat je dingen kunt doen, scheelt toch weer want dan gaat de tijd wel weer iets sneller. Zorg ondertussen wel goed voor jezelf hoor.

Geplaatst

Hey Dani,

Ik luister goed naar mn lichaam. En ga lekker bijtijds naar bed. Verder eet ik heel veel fruit, ben een echte fruiteter. Ik voel eigenlijk niet zoveel, is dat nu wel goed of niet..... Ach, we moeten maar afwachten, het is niet anders!

Zolang er nog geen rode duivels zijn vind ik alles best!

Geplaatst

Tja of dat wel of niet goed is weet ik niet, ik voelde de eerste paar dagen ook nog wel napijntjes van de punctie (krampjes e.d.) en daarna voelde ik mij ook gewoon goed, geen pijntjes en dingetjes en ook niet het gevoel dat ik ongi moest worden, dus wat dat betreft zou het gewoon goed kunnen zijn, maar ik lees hier ook andere verhalen die ook tot een zwangerschap komen. Dat is ook het rare van deze periode er zijn geen bepaalde symptomen waarvan het gewoon duidelijk is of het goed is of niet. Gewoon afwachten dus, maar ik denk nog steeds dat het deze keer helemaal goed komt :)

Geplaatst

Dank je Dani, we zullen zien hoe het gaat. We moeten toch wachten, enne daar zijn we inmiddels een kei in geworden!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Jane, ik ben even minder actief op het forum en dan kom jij met dit supernieuws!!!

Hoe voel(en) je(jullie) je nu?

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden