Ga naar inhoud

Het verhaal van Jane

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Jane,

Heel veel succes met de poging en nu alle "probleempjes" verholpen zijn, moet het gewoon lukken. Ik duim in ieder geval voor je!!!!! En dat van al die baby's om je heen is zooooooo herkenbaar.

• Reacties 188
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Jane, kop op hoor. Ook al is het soms hartstikke moeilijk om positief te blijven met al die onzekerheid die door je heen raast!

Gun jezelf die offday gewoon ... ff uithuilen is ook goed en lucht op. Samen weer even er over kletsen ... en dan weer doorgaan met goeie moed.

Sterkte !!!

Geplaatst

Hi jane,

een huilbui kan deugd doen hé... gewoon op je af laten komen, eens goed uithuilen. praten, dikke knuffel en proberen met alle moed weer verder te gaan :)

Sterkte

Geplaatst

Ook ik ben getroffen door de griep. Heb 2 dagen in mn bed gelegen met hoofdpijn, koorts en heel erg verkouden.

Krijg bijna geen lucht meer af en toe. Je voelt je gewoon lamlending.

Vandaag voor het eerst uit mn bed met een bakkie thee en een beschuitje. Ga deze hele week niet werken. Ik had gelezen dat je

goed moest uitzieken van deze griep want anders zou je je nog lang moe en lamlendig voelen.

Morgen gaat de eerste deca er weer in. Ik hoop dat ik me weer wat fitter voel. En dat het meevalt met de hoofdpijn.

Ook moest ik mn afspraak met de acupuncturist afzeggen. Ik hoop dat ik vrijdag nog terecht kan bij haar.

Liefs,

Jane

Geplaatst

Jane toch...

probeer veel te rusten, en beetje te eten en drinken zodat je wat op krachten komt want je lichaam moet alle chemische brol weer verdragen va morgen. Zou idd proberen naar acupunctuur te gaan want eigenlijk doet het toch wel lekker hé.

veel beterschap

Geplaatst

Dank jullie wel meiden! Voel me vandaag idd een stuk beter.

Ben blij dat ik t maar gehad heb!

Geplaatst

Ik ben nu een week onderweg met de deca en ik voel me goed.

Heb tot nu geen heftige hoofdpijnen gehad. Hopelijk blijft dat zo.

Heb afgelopen maandag de acupuncturist weer bezocht. Ze heeft

me nu ook in mn nek geprikt. Ook heb ik een blijvend naaldje in mn rechteroor.

Deze gaat er maandag weer uit. Ik voel me er heel goed bij.

Gister heb ik mn laatste pil gehad. En nu is het dus weer wachten op

de rode duivels. Volgende week donderdag ga ik GonalF er bij spuiten.

Het begint weer spannend te worden!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hey Jane, blij te horen dat het zo goed met je gaat!

We zitten exact op zelfde schema om gonal F te spuiten dan, maar ik heb mijn laatste pil vanavond. Jaja vanaf moment dat we die spuiten mogen zetten komt er weer echte actie... ik ben toch ook wel benieuwd. Veel succes :)

Geplaatst

Hey Sofie,

Leuk dat we samen op gaan! Kunnen we elkaar een beetje steunen!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Wat zitten we vlak op elkaar, zeg!

Ik ben afgelopen vrijdag gestart met gonal... maar de 1e keer verliep het groeien van de follikels wat trager dan de gyn. verwacht had, als dat weer zo is dan lopen jullie misschien wel in. Ziet er naar uit dat we elkaar op 't wachtbankje gaan vasthouden, wellicht?! En dan superblij zwanger er af stappen... Da's toch een mooi vooruitzicht, niet?!

Geplaatst

Hey Moon & Jane, we kunnen bijna beginnen aftellen... donderdag heb ik mijn basisecho. Toch telkens weer beetje spannend...

We gaan elkaar idd goed vasthouden het zullen vele meisjes zijn op de wachtbank deze maand...

Geplaatst

Hi Sofie,

Het begint nu weer spannend te worden. We gaan elkaar er gewoon doorheen slepen, oke?

Ben gister gaan menstrueren dus ik loop op schema. Vanmiddag weer acupunctuur. Ben blij met deze ondersteuning want ik voel me heel goed! Heb nog geen hoofdpijn gehad en ben ook nog niet zo vermoeid als de vorige keren!

Liefs,

Jane

Geplaatst

hi

pff ik heb een rotdag, kan me niet concentreren, moe moe moe en nog geen rode duivels. Als je ze dan wil zien dan komen ze niet ... enfin ik zal maar gewoon proberen relax blijven, kan niet helpen dat ik vandaag slechte dag heb, hopelijk morgen gewoonweg beter :)

Goed te horen dat alles goed met je gaat !

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vandaag gaat dus de eerste GonalF erbij. Ik moet vanavond werken dus ik moet vanavond 2 spuiten op mn werk zetten. Gelukkig kan ik het zelf, dat scheelt.

Het wordt nu toch wel spannend allemaal. Ben heel benieuwd hoe het gaat. Ben ook wel een beetje bang. Stel nou dat er niet genoeg eicellen groeien of stel nou dat er wéér geen bevruchting optreed...... We hebben zoveel pech gehad. Je bent dan zó bang dat er weer iets niet goed is... Maar goed, de dosis GonalF is verhoogd en we hebben 5 rietjes zaad in de vriezer. In het ziekenhuis hebben ze ook een ontdooitest gedaan met 1 rietje. Ook dat was goed.

Ik ga maandag weer naar acupunctuur, ben dr heel blij mee. Heb geen last van bijwerkingen van de deca. Ben benieuwd of het zo blijft!

Liefs,

Jane

Geplaatst

heej jane,

Ik lees dat je acupuntuur doet.

hoe bevalt dat?

want ik ga volgende week voor het eerst heen en ben heel nieuwsgierig hoe anderen het bevalt!

liefs

Desiree

Geplaatst

Hoi Dees,

Acupunctuur bevalt mij heel goed. Bij de vorige behandeling had ik mega hoofdpijn van de hormonen. Ik was de wanhoop nabij.

Nu voel ik me heel goed. Ik zit lekker in mn vel, ben niet zo vermoeid en heb tot nu toe geen last van hoofdpijn gehad. De eerst keer had ik

een intakegesprek en ze ging meteen prikken. Ik was een beetje bang, ik dacht dat het pijn zou doen.

Ik heb echter nergens last van. Je moet je proberen te ontspannen. Ik heb nu 4 behandelingen gehad. Ik krijg bij elke behandeling een klein

naaldje in mn oor, deze blijft een week zitten. Deze zorgt ervoor dat ik rust in mijn lijf krijg. Ik weet niet of t daardoor komt maar ik voel me een

stuk beter dan bij mijn vorige pogingen. Ik raad het iedereen aan.

Succes volgende week!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hi allemaal,

Ik zit vandaag op stimulatiedag 5 en het gaat best goed. Ben donderdag begonnen met GonalF. Heb 2 dagen enorme hoofdpijn gehad.

Vanaf zaterdag was de hoofdpijn weer weg. Ik merk wel dat ik wat vermoeider ben dan anders. Maar, vindt het nog goed te doen. Bij mijn

vorige pogingen voelde ik mij een stuk rottiger.

Donderdag mn eerste meting. Ben heel benieuwd hoe de vlag er bij hangt. Ik merk wel dat de spanning een beetje toeneemt bij mij.

Als alles volgens planning loopt heb ik op 17/2 al de punctie. En dat is volgende week dinsdag al, pffff......

Heb een heerlijk relaxed weekend gehad. En ben vandaag ook nog lekker vrij. Vanmiddag ga ik weer naar acupunctuur.

Ik kijk er weer naar uit!

Liefs,

Jane

Geplaatst

hallo jane,

bizar ik heb ook enorme hoofdpijn gehad en sinds zaterdag weg. We lopen mooi gelijk :)

is je berekening voor punctie gebaseerd op vorige poging of ?

ik kom uit op pick up woe. Ik heb vorige keer 11x gonal F gehad, dan 1 dag rust en dan pregnyl... maar ja ik zeg het ik wil niet te ver vooruit rekenen. Het enige wat ik zeker weet is dat het niet voor deze week zal zijn en al de rest is bijzaak.

Vermoeidheid heb ik ook beetje vooral s avonds. Spanning is er nog niet bij mij maar dat komt meestal vanaf eerste meting. De positieve adrenaline komt dan ook :)

Geniet van je vrije dag en de acupunctuur, ik heb ze vanavond en kijk er ook naar uit :)

Geplaatst

Hey Sofie,

Bij mijn ziekenhuis plannen ze de punctie alvast in. Dit wordt dan de richtdatum. Het kan best zijn dat het later is hóór.

We kijken hoe het gaat.

Ik heb de hele week vrij genomen, ik wil niet de stress er nog bij hebben dat ze moeilijk gaan doen op het werk.

Zodra ik mijn schema kreeg heb ik meteen verlof geregeld.

We lopen lekker gelijk op, ook wat hoofdpijn betreft, hahaha!

Geplaatst

ja vooral dat van de hoofdpijn is best grappig, het is gek eigenlijk maar wel interessant om te zien hoe het bij "collega spuiters" gaat.

ik werk gewoon door, vroeger nam ik vaak vrij zeker na de punctie en co maar nu wil ik zoveel mogelijk blijven werken

mijn nieuwe job brengt minder stress dus zo lang ik het kan lichamelijk blijf ik doorwerken

mijn manager en dichte collega's weten er wel van dus dat is geruststelling

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden