Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend weekje voor een aantal van ons!

Succes met puncties, tp-en ed.

(zelf weet ik nog niet hoe/wat: morgenochtend 3e meting, hopelijk is er dan goed nieuws te melden en kan punctie gepland gaan worden)

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemiddag....

Ik zag dat er een aantal nieuwe meiden zijn, WELKOM!!! Hoop dat jullie hier lekker alles van je af kunnen beppen...

Er is alweer zoveel gebeurd zag ik, dus ik ga hier eerst ff bijlezen en dan ff kijken of ik kan reageren.

Hoop dat alles goed gaat met iedereen..

Nou, ga even lezen hier...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik weet niet meer precies wie wat gaat doen, maar volgens mij wordt dit een spannende week.

Ergens op dit forum werd eens genoemd welke muziek moed en kracht geeft. Op het moment heb ik Andre Hazes (niet lachen) weer ontdekt. ik ben verder helemaal niet van de nederlandstalige muziek en draai altijd Arrow Jazz FM, maar met Hazes op gebeurt er ook vanalles met me merk ik! Hij begrijpt het :DDDD:glasses1:

wou ik eventjes kwijt :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hoe is het vanmorgen bij iedereen gegaan? Er waren nogal wat controles/fm's vandaag, toch?

Ik had vanmorgen de punctie en het is me reuze meegevallen, gelukkig!! Al voel ik nu mijn buik nog wel. De oogst: 8 eitjes. En nu maar duimen dat ze allemaal bevrucht worden... Als alles goed gaat woensdag de terug plaatsing.

Ik moet wel vanavond beginnen met de Urtogestan. Op welke tijdstippden doen jullie dat?

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Hey Michelle,

Wat fijn voor je deat je de punctie achter de rug hebt. En een hele goede oogst.

Rust maar lekker uit en laat je lekker in de watten leggen!

Voor wat betreft de bolletjes: het is belangrijk dat je ze om de 8 uur inbrengt. Dus je moet gewoon ff kijken wat jou het beste uitkomt.

Liefs,

Jane

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 23 feb. intake ivf

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Vanessa: starten met Puregon zodra bloedwaardes goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject Deca-fase:

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Mijnbaby: 01/02 beginnen met Deca

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Voortraject stimulatiefase:

Moon74: 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Mamalou: 10/02 start Menopur

Annetje-tannetje: 12/2 start gonal-F, punctie 25/2?

Smile: 14/2 eerste follikelmeting

Sofie: 16/2 derde follikelmeting

Leonore: 16/2 tweede follikelmeting

Ikketje: 12/2 eerste Glonal-F (geen deca gehad) 17/2 eerste FM

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM... 27/2 Punctie?

Punctie:

Michelle: 15/2

Jane: 17/2

Henne: 17/2

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Maatje1980: 07-02 TP / Testen 19-02 dmv thuistest

Otjes: 4/2 IUI / testen 20-2

Krullie: 15/2 TP 1e IVF/ Testen 01/03

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger!!

Zo...daar zit ik dan op het wachtbankje!!

Vanochtend is, inderdaad Henne :), één prachtig embryootje (8 cellig)terug geplaatst!! Van de 10 waren er 4 bevrucht...hopelijk nog cryo's! Dat horen we deze week!

Ik vind het helemaal speciaal...hadden jullie dat ook na de terugplaatsing...zo ver ben ik nog nooit gekomen...

Hopelijk vindt ie het leuk bij mij, hahaha!

Iedereen veel succes de komende week en hopelijk komen er snel meer ladies bij op het wachtbankje!

Liefs Krullie

Geplaatst

Nieuwe pogingen starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Marion / ms78 23 feb. intake ivf

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Vanessa: starten met Puregon zodra bloedwaardes goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject Deca-fase:

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Mijnbaby: 01/02 beginnen met Deca

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Bitch1806: 16/2 beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Dees: 22/2 deca, 6/3 uitgangsecho. 3de icsi poging. samen met acupuntuur!

Voortraject stimulatiefase:

Moon74: 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Mamalou: 10/02 start Menopur

Annetje-tannetje: 12/2 start gonal-F, punctie 25/2?

Smile: 14/2 eerste follikelmeting

Sofie: 16/2 derde follikelmeting

Leonore: 16/2 tweede follikelmeting

Ikketje: 12/2 eerste Glonal-F (geen deca gehad) 17/2 eerste FM

Mijnbaby: 15/2 start Puregon, 22/2 1e FM... 27/2 Punctie?

Punctie:

Krullie: 12/2

Michelle: 15/2

Jane: 17/2

Henne: 17/2

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo,20/2 2e echo

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Maatje1980: 07-02 TP / Testen 19-02 dmv thuistest

Otjes: 4/2 IUI / testen 20-2

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Chantal: 11 febr. testen / zwanger!!

Hallo meiden,

Vandaag weer naar het ziekenhuis geweest. De eicellen blijven gelukkig klein. Het bms was nog niet dik genoeg, maar dit hadden we al verwacht. Menstruatie wilde niet direct goed doorzetten. Vrijdag weer terugkomen voor echo.

Geplaatst

Hey meisjes, pff het gaat hier snel hé dezer dagen, zoveel nieuws en zoveel actie.

Henne, super voor je meid. Ik duim voor je! Nog 2 keer slapen en punctie... Spannend.

Jane jij ook dinsdag punctie, ook voor jou nog even doorbijten en dan D-day.

Moon, morgen fm samen met mij, Leonore en Saskia? Ben ik nog juist? Het is zoveel om bij te houden hé! Hopelijk hebben we allemaal hele mooie follikeltjes... Ik hoop dat ik morgen een idee heb van een punctiedag.

Krullie, super, duimen nu hé. Probeer rustig te blijven, heerlijk zen (is niet makkelijk).

Michelle, ik gebruik Utrogestan om 7, 14 en 21u denk ik.

Gerreber, ik ben niet goed mee... heb je meting gehad voor je menstruatie is doorgezet? Sorry hoor kan niet goed volgen

Geplaatst

Michelle ik gebruikte de Utrogestan net als Sofie om 7, 14 en 21 uur. Ik was er best slaperig van, dus met 8 uur ertussen ging niet. Tip: zet het alarm van je mobieltje, ik vergat voor 14 uur nogal vaak als ik gewoon aan het werk was enzo. Succes!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik lees net alle berichten en schrik ervan... Ik dacht dat ik de bolletjes moet innemen volgens het volgende schema: 2x 's ochtends en 2x 's avonds voor het slapen gaan... Heb dus vandaag geen bolletjes meegenomen naar het werk... Ik loop bij het AMC - heeft iemand anders ook dit schema???? Is anders een lekker begin (NOT) als ik het gelijk verkeerd doe!!!

Groet, Michelle

Geplaatst

Vooral niet panikeren, je moet doen wat je arts je heeft gezegd maar ik neem ze idd altijd mee naar het werk.

Check even met je dokter om zeker te zijn

Geplaatst

Jeetje zeg, het is hier heel erg druk. Ik probeer alles bij te houden met lezen, maar het gaat echt heel vlug!!!

@ MichaelleM --> Heb je al wat gehoord over de terugplaatsing??

Over die witte bolletjes. Ik moest ze drie keer per dag inbrengen.

's Ochtend / 's Middags / 's Avonds 1x

Ik nam ze voor 's middags mee naar mijn werk. De verpleger had gezegd dat ik ze moest gaan inbrengen en dan rustig een kwartier moest gaan zitten.

Ik heb een zittend beroep, dus dat was geen probleem.

Rest van de meiden. Succes met het traject waar jullie mee bezig zijn op dit moment, dus de echo's, punctie, TP en het wachten natuurlijk.

Dat 2009 maar een super jaar mag gaan worden!!!

Geplaatst

nou, chantal, ik heb dat ook hoor... er gebeurt opeens zoveel!

ik had vanmorgen de eerste FM en er groeien bij elkaar zo'n 5 follikels. 1 is al ruim 1 cm en de rest is kleiner (bijna 1cm). bms is lekker dik (9 mm). Ik hoef me geen zorgen te maken omdat er nog van alles kan gebeuren. Dat probeer ik dan ook maar niet te doen :)

met jou alles goed? heerlijk dat je zwanger bent!

liefs mamalou

Geplaatst

Michelle,

ik zou me als ik jou was niet zoveel zorgen maken dat je je bolletjes vergeten bent mee te nemen naar het werk. Kan altijd nog als je thuis bent.

Ik heb 3x2bolletjes per dag moeten gebruiken. Echt exacte tijden hield ik niet aan, wel een soort van ritueel. Bij opstaan (ongeacht hoe laat), eind vd middag en voor het naar bed gaan (meestal rond 12en). Een uitzondering is volgens mij niet zo schadelijk.

Succes met de behandeling en dat geldt natuurlijk voor alle meiden hier.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Champietal.... Gefeliciteerd meid!!! Sorry voor de late reactie! Maar mooi dat het nu eindelijk gelukt is bij jullie!!!! Hopelijk kan je genieten van je zwangerschap!

En meiden in het traject... toi, toi, toi!!!!

Groetjessssssssssssss

Geplaatst

@Vanessa

Ja ik hoop ook gauw te volgen!!

Geen idee hoelang het bij Geertgen kan gaan duren, hoop snel!

Zou fijn zijn als jij over een mnd weer kan beginnen.

@Michelle

Ik moest ook 3 x 2 tabletten inbrengen, ik zetten mijn mobiel op alarm, vond ik echt handig, zeker voor smiddags.

Ik deed 8/15/23 uur.

Geplaatst

@Claudia. Ik hoor 4 maart de uitslag van mijn bloedwaardes. Dit wordt voor ons beide dus een spannende dag. Ik hoor het alleen helaas pas tussen half vijf en half zes.

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat op de vierde. Ik duim voor jullie!

@Sofie. Fijn dat de meting goed was vandaag. Geeft weer een beetje rust in de bovenkamer. Op naar een goede punctie (onder narcose) en het aantal eitjes ziet er nu al goed uit.

Knuffels voor iedereen!

Vanessa

Geplaatst

@Vannesa

Wij zijn 4 maart ook pas om 1630 aan de buurt.

We hebben die week vakantie en willen in die week toch weg en gaan huisje boeken daar in de buurt.

Heb dan geen internet, kan jou die dagen dan even niet volgen, helaas.

Maar hoop dat de bloeduitslagen dan goed zijn en je dan kan beginnen!!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Wat een drukte hier!

Goed teken dat we allemaal weer volop bezig zijn met een poging.

@Sofie: Ben inmiddels alweer 2 weken op weg in deze cycles. M'n menstruatie bleef echter 4 dagen een lichte bloeding voor het echt doorzette. Vandaar dat het niet duidelijk was wat m'n 1e CD was. Met de echo zagen ze dat het bms nog niet dik genoeg was en mijn cyclus dus echt pas later is begonnen. Nu moet ik vrijdag terugkomen en zal dan,mits alles er goed uitziet, horen wanner tp is.

Hoop dat je het nu wat duidelijker is?!?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden