Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Daan,

grappig, mijn vriend (bijna verloofde :) heet ook Daan. Ik bedacht vanmorgen nog dat ik dat een heel leuke naam vind, zowel voor jongens als voor meisjes!

Als het lukt en we hebben 2 mooie embryo's zou ik ook graag voor een tweeling gaan. Onze arts raadt het af omdat ze vorige jaar een paar nare tweelingzwangerschappen heeft meegemaakt. De risico's vindt zij te groot. Maarja, ze weet ook dat er juist onderzoeken zijn gedaan dat de kans 3% groter is bij terugplaatsing van 2 embryo's.

Dus haar beeld is verkleurd vanwege haar ervaring in het ziekenhuis, waar dus vooral de risico's naar voren komen. En mijn beeld is verkleurd omdat de kans groter is op een kindje in onze armen. En daarnaast is het ook wel heel bijzonder om een tweeling te krijgen vind ik. Je hebt gelijk een gezin!

ik wens je alle geluk van de wereld in elk geval! ben blij dat je wat afleiding hebt.

liefs saskia

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Saskia...

Idd grappig zeg.... Bij mij is het een afkorting van Daniéla.. Iedereen zegt altijd Daan, is makkelijker.

Onze arts raadde het de 1e keer ook af en pas bij de 2e poging hebben we er 2 terug laten plaatsen.

We hebben er wel even over nagedacht, mijn man heeft er al 2...

Heb je nu een andere dosering gehad om meer eitjes aan te maken?

Ik hoop in ieder geval dat deze poging een succes wordt en dat we snel kunnen kletsen over de kwaaltjes!

Geplaatst

Ja, ik ga nu gelijk de dubbele dosis Menopur spuiten en ik heb andere acupunctuur en kruiden om de eierstokken wat meer te stimuleren. Dus nu moeten we misschien eerder oppassen voor overstimulatie:)

en ik heb het gevoel dat deze keer de hormonen wat meer aanslaan. Ik heb nu last van opvliegers en ik heb op mijn gezicht opeens puistjes!

oh, het lijkt me heerlijk om over de zwangerschapskwaaltjes te praten. Een paar vriendinnen van me zijn zwanger en hoewel ik altijd degene was die met zwangerschap bezig is, zijn zij allemaal heel snel zwanger geworden en binnen 4 maanden omgetoverd tot moeders in spe. en natuurlijk vinden zij het erg voor me, maar het verandert niets aan hun metamorfose.

nouja, op naar positieve zwangerschapstesten en echo's!

Geplaatst

helemaal mee eens Mamalou, POSITIEF blijven denken. Dat helpt echt!

Allemaal heel veel succes! Februari wordt onze maand. Woensdag al de eerste test van het wachtbankje. Oei wat spannend.

x leonore

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje: 15/01 zoeken naar een eiceldonor

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Ikketje: bij volgende menstruatie (rond 24/01) begint 4e ICSI (duitsland)

Bitch1806: 27-01 gesprek met ivf team voor eerste ICSI

Otjes: 3e IUI eind januari

Krullie: eind jan start 1e IVF/ICSI

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi: eind februari start 1e IVF

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Vanessa: starten met Puregon zodra bloedwaardes goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject:

Smile: 20/01 start deca - 2e IVF

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Mijnbaby: 01/02 beginnen met Deca

Miepie80: 07/02 beginnen met Deca

Dees: 22/2 start deca - 3e IVF/ICSI poging

Moon74: 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Jane: 22/01 start deca - 5/02 eerste gonal F - 3e ICSI

Sofie: 11/02 - eerste follikelmeting

Henne: 09/02 start Gonal F - 12/02 eerste follikelmeting

Mamalou: 10/02 start Menopur

Leonore: 13/2 eerste follikelmeting

Annetje-tannetje: 12 feb start gonal-F, punctie 25 feb?

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Champietal: 01-02 TP / Testen 11-02 dmv bloedprikken in het ziekenhuis

Maatje1980: 07-02 TP / Testen 19-02 dmv thuistest

Zwanger 2009 :

Kristel: 29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja: 30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Ik ben vandaag ongesteld geworden en mag morgen gaan prikken. Ik heb de lijst aangepast en ook geprobeer het voortraject wat te sorteren op de deca fase en de stimulatiefase. Er gebeurt zoveel deze maand, het is haast niet bij te houden :excl:

Geplaatst

Claudiaatje: 15/01 zoeken naar een eiceldonor

Vanessa: starten met Puregon zodra bloedwaardes goed zijn, 2 maart eerste keer prikken en hopen dat alles er beter uit ziet

Voortraject:

Henne: 09/02 start Gonal F - 12/02 eerste follikelmeting

Bitch1806: 16 feb beginnen met deca spuit (1e ISCI)

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Mezelf even aangepast 16 feb eerste deca spuit.

Wat een drukte deze maand he meiden.

Dat we met zijn alle maar een babyboom mogen beginnen:D

Geplaatst

Hey meiden,

Hoe gaat het hier??

Vanmorgen enthousiast in de auto gestapt om te gaan werken, maar na 5 minuten weer rechtsomkeer gemaakt...

Lekker thuis uitzieken, ben al een week niet lekker en ga nu ff aan mezelf denken i.p.v aan het werk.

Trouwens, zag bij een ander topic dit filmpje......zo mooi..

"I Would Die For That" van Kelley Coffey

Geplaatst

Zo, daar mag wel even een waarschuweing bij...zit hier sochtends om negen uur in tranen op de eerste dag van onze 2e icsi. M'n hele gevoel en al m'n gedachten in één liedje en filmpje.....mooi...

Geplaatst

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Bitch1806: 27-01 gesprek met ivf team voor eerste ICSI

Voortraject :

Henne: rond 8/02 start Gonal F - 2e ICSI (kort schema)

Voortraject tp cryo :

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Meiden

Heb mezelf in de lijst gezet

We hebben nl 4 mrt een intakegesprek in het Geertgenkliniek

Zo blij !!!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hi Claudiaatje

super voor jullie ! Welkom terug op de lijst! Geniet nog even van de wachtweekjes en dan weer snel actie hopelijk. :angel1:

Geplaatst

Sofie

ja duurt nog wel heel eventjes, maar zal wel snel gaan.

Spannend he!!

Voor jou ook spannend woensdag 1 ste FM, succes alvast!

Liefs Claudia

Geplaatst

Hoi Claudia,

Gaaf! Ik hoop voor jullie dat jullie ook snel verder kunnen. Wij weten inmiddels ook hoe het voelt om ongewild nog langer dan lang te moeten wachten.

Alvast succes!!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst
mijnbaby, hoe gaat het eigenlijk met jou? Tijd niets meer van je gehoord!

x mamalou

Hallo Mamalou,

Ben vandaag terug gekomen van ons vakantie in de Dominicaanse republiek, was echt heerlijk!!! vandaar dat ik even niet actief was op het forum... wel lief dat het je is opgevallen!!!

Met mij gaat het tot zover nog allemaal goed, ik spuit nu al 9 dagen deca, en ben za gestopt met de pil, als ik het wordt mag ik langs komen voor een uitgangs echo( wilde ik zelf omdat ik er zeker van wil zijn dat alles goed zit)

Hoe is het met jou? we lopen een beetje gelijk op!!

Geplaatst

@ Claudia, welkom terug!!!

@ Mamalou, Heerlijk een vakantie! Hoop dat jullie een beetje tot rust zijn gekomen!

Nou meiden, kom later nog ff spieken hier...

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry, al even niks van me laten horen... zaten even in een dikke dip vorige week. Donderdag gebeld met het ziekenhuis, en daar bleken we verkeerd ingepland te staan (of eigenlijk gewoon helemaal niet). Voor ICSI hebben ze geen wachtlijst, maar wij gaan op voor een zoek-ICSI (héél slecht zaad), en daar blijkt een wachtlijst van 3 maanden voor te zijn. Aangezien op de eerste pagina van mijn dossier ICSI stond aangekruisd ipv zoek-ICSI, zijn de assistenten bij alle gesprekken met mij daar vanuit gegaan.

Uiteindelijk heeft mijn man gisteren een gesprek gehad in het ziekenhuis, met als gevolg dat we alsnog gestart zijn, met 2 dagen vertraging en een hoop tranen ;-).

Nog niet bijgelezen, sorry... maar heel veel succes allemaal!

Geplaatst

hallo,

mijnbaby, heerlijk dat je zo van je vakantie hebt genoten !

henne, hoe gaat het met je ? Vrijdag eerste meting !!!

Miepie, wat ellendig, ik kan me inbeelden dat je je rot voelde.... maar nu toch starten hé, dat is goed. heel veel succes

Geplaatst

Ja sofie was echt heerlijk, maar ja we zijn weer terug.. snik snik...

Ik was tijdens mijn vakantie totaal niet met de IVF bezig snel prikken en dat

was het dan, maar merk wel dat sinds ik terug ben weer meteen aan het lezen bent en er meer over na denkt... ach ja... tijd vliegt vandaag alweer me 11e prik, en volgende week ons eerste FM..... ( waar het vorige keer zo mis ging) pfffff spannnend...

Geplaatst

Hey meiden,

Gister eerste prik gezet. Was een drama. Om de een of andere reden kon ik het gewoon niet. Ik was opeens zo vreselijk bang om fysiek weer helemaal in te storten net nu het allemaal weer beter met me gaat. Uiteindelijk huilend dat ding in m'n buik gestoken, hoop dat het vanavond wat beter gaat.

Vanochtend al wel wat last van bijwerkingen. Hoofdpijn, erg moe, beetje misselijk en door de dag heen kwam en ging dat. Afwachten maar wat de komende dagen gaan brengen. Ik probeer mezelf ook maar voor te houden dat het tijdelijk is en dat het daarna overgaat...

Moet m'n 1e meting nog ff in de lijst zetten maar volgens mij circuleren er twee lijsten?

Henne

Geplaatst

Claudiaatje:4 maart intakegesprek Geetgenkliniek dr Ruis

Voortraject:

Bitch1806: 16 feb beginnen met deca spuit (1e ISCI)Dees: 22/2 start deca - 3e IVF/ICSI poging

Henne: 09/02 start Gonal F - 13/02 eerste follikelmeting

Voortraject tp cryo :

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Volgens mij is dit de laatste lijst, sorry als het toch niet klopt!

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden