Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo meisjes,

Vanessa, wat goed dat je het zo snel onder de knie hebt. Ik vind het heel knap, je lijkt er altijd met volle moed tegenaan te gaan. Hopelijk kan je snel weer starten.

Henne, hou ons op de hoogte. Hopelijk kan je gewoon doorgaan!

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben nog steeds aant wachten op mn ongi...........

Hoop dat het snel komt, want dan kunnen we weer beginnen!!!!!

Ben altijd regelmatig (normaal precies 40 dagen), maar zit nu al op dag 44 en nog geen voortekenen te bekennen. Voor de zekerheid al een testje gedaan, al weet ik heel goed dat spontaan zwanger worden echt niet kan.

En dat wees de test ook uit: negatief!

Dus maar gewoon afwachten wanneer mn ongi er aan komt.........

liefs ikketje

Geplaatst

Binnenkort beginnen we terug met menopur. Hebben jullei ooit richtlijnen gehad over tijdstip spuiten?

Ik weet dat het niet meer dan 3 kwartier mag verschillend met dag ervoor maar echt qua timing bedoel ik.

Normaal spuiten we tussen 20 en 21u maar door agenda van mijn man lijkt het ons fijner om het later te doen (hij spuit mij in), zou 22u ook kunnen?

Geplaatst

Er is ons alleen gezegd savonds te prikken (omdat dan na een echo de dosis voor die dag gelijk kan worden bijgesteld als nodig) en altijd tond hetzelfde tijdstip. Maar hoe laat mochten we zelf kiezen.

Ik zou gewoon het moment kiezen waarop het jullie het beste uitkomt.

Henne

Geplaatst

he meiden,

ik ga vanavond weer beginnen. ben hartstikke grieperig en mijn vriend ook! we hebben geen koorts volgens mij dus dat scheelt.

vanes, ben blij dat er weer kan beginnen!

en sofie: wij spuiten om kwart voor 9 's avonds. als we dubbele dosis menopur gaan spuiten is het niet zo vroeg 's ochtends. maar dat is voor iedereen natuurlijk weer anders!

x mamalou

Geplaatst

Vanessa,

fijn dat je verder kan. Ik heb dr. van Dam leren kennen als een arts die alles op alles zet. Hij houdt volgens mij van precisiewerk en dat komt dus goed uit. Ik hoop dat jullie hem straks net zo dankbaar zijn als wij nu zijn (vanaf de roze/blauwe wolk).

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Vanochtend de gyn gesproken en we mogen door! Het zaad was erg slecht (0% cat. A en 12% cat. B) Maar het is eigenlijk altijd nogal belabberd. We hebben sowieso een reeel risico dat we wel eitjes en geen zaad hebben op het moment supreme.

Het eerste advies was zes weken wachten (vanaf de koorts gerekend), maar tegen dat ik een punctie heb zitten we daar al aan. We hebben daarom besloten de icsi niet op te schuiven. Maar het wordt wel een klein beetje extra spannend.

Kregen nog wel de tip van foliumzuur en zink (voor de man) en om het zaad 'te laten stromen' :happy: en het vooral niet op te sparen. Dus daar gaan we dan maar voor zorgen he.

In ieder geval ga ik dus zodra ik ongesteld ben starten met Gonal F (dag 2). Ergens rond 8 februari denk ik.

Ben wel blij, maar het is nu ook opeens erg dichtbij....

Henne

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje; 15/01 zoeken naar een eiceldonor

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Ikketje: bij volgende menstruatie (rond 24/01) begint 4e ICSI (duitsland)

Bitch1806: 27-01 gesprek met ivf team voor eerste ICSI

Mamalou: 27/01 start 2e IVF poging!

Otjes: 3e IUI eind januari

Krullie: eind jan start 1e IVF/ICSI

Maatje1980; afwachting nieuwe ivf poging over ca 2wkn

Mijnbaby: 1 feb beginnen met Deca

Miepie80: 7 feb beginnen met Deca

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi; eind februari start 1e IVF

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject :

Vanessa; 04-02 gesprek met arts hoe nu verder na constatering diabetes type 1

Smile; 20/01 start deca - 2e IVF

Jane; 22/01 start deca - 5/02 eerste gonal F - 3e ICSI

Dees; 22/2 start deca - 3e IVF/ICSI poging

Sofie: 25/1 start suprefact - 2e IVF poging

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Henne; rond 8/02 start Gonal F - 2e ICSI (kort schema)

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Zwanger 2009 :

Kristel:29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja:30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Yeah, van 'toekomst' naar 'voortraject'. Op naar het wachtbankje. Doel: zwanger 2009!

Geplaatst

Voortraject :

Voortraject tp cryo :

Champietal: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Zwanger 2009 :

Vanochtend de eerste echo gehad voor de 1e terugplaatsing van onze cryo.

Vanmiddag zal ik worden teruggebeld. Ze verwachten op dit moment mijn eisprong vrijdag, omdat onze cryo op de derde dag is ingevroren, zal deze ook worden teruggeplaatst op de derde dag van de eisprong dus dat zal a.s. zondag/maandag worden. Zodoende kom ik op de het lijstje februari te staan.

Geplaatst

Hi Henne,

een tip om natuurlijk zink binnen te krijgen (voor je man): pompoenpitten. Een handje per dag schijnt al genoeg te zijn (ook goed tegen prostaatproblemen). Een vriendin van mij verbouwd ze zelf (biologisch) en gooit ze dan in de oven met wat zout (en olijfolie). Heb ook een receptje gelezen met sojasaus en sambal (sausje van maken en de pompoenpitten ermee marineren) vervolgens in een hete oven en dan hoor je ze ploppen (net als popcorn). Dan kun je ze als :occasion14:snack eten. Lekker en gezond!

Ik ben gister begonnen met spuiten. Ik spuit dephereline, maar het is denk ik vergelijkbaar met jullie decepeptyl oid. Ik moet dit een week of 3 a 4 blijven prikken. Over anderhalve week komt daar Gonal-F bij. Ik woon in Slovenie, dus het is hier allemaal net weer ietsje anders. Maar vergelijkbaar uiteraard.

Succes,

Groeten, Leonore

Geplaatst

hoi henne,

ik heb ooit bij de chinese arts pilletjes gekregen om het zaad sterker te maken. het is een nogal regulier middel dus je zou het bij de chinese arts moeten kunnen krijgen..

maarja, alles bij elkaar is misschien ook weer niet goed:)

Geplaatst

Hey Chantal!

Super dat je al zo snel mag beginnen met je Cryo poging. Gaan jullie het met je eigen cyclus doen? Ik moest progynova slikken dat de groei van mijn eigen eicel moest onderdrukken.

Dit is helaas niet gelukt, maar ze wilden niet terug gaan plaatsen.

hoe gaat het bij jou dan in z'n werk?

Geplaatst

Voortraject :

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), wachten op menstruatie en opnieuw beginnen met zwaardere dosis

Zwanger 2009 :

Geplaatst

Thanks voor de tips allemaal! Die receptjes met pompoenpitten lijken me nog erg lekker ook. Ga vd week gelijk even op zoek naar pitten (waar koop ik die? De Tuinen ofzo?)

Henne

Geplaatst

Voortraject :

Moon74; 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), wachten op menstruatie en opnieuw beginnen met zwaardere dosis

Zwanger 2009 :

Ondanks dat ik (nog net) in januari start met Gonal F spuiten heb ik mezelf ook maar op deze lijst gezet... IVF 2 gaat voor een belangrijk deel in februari plaatsvinden... (als het niet de bedoeling is: haal me gerust weer van deze lijst af, ik sta ook op de januari lijst... het is me niet helemaal duidelijk met 2 lijsten, terwijl behandelingen doorlopen van de ene maand in de andere...)

Geplaatst

Nog even en het is zover voor ons allen, Heel veel suc6 meiden!!!

Hoop dat dit jaar een mooi jaar met veel babys voor ons wordt....

grt

Mijnbaby

Geplaatst

Sofie, wij hebben instructie gekregen tussen 16-22 uur te spuiten, elke dag rond hetzelfde tijdstip.

Ikketje, inmiddels al ongesteld geworden?

Leonore en Moontje, succes!

Henne, bij ons wordt er idd niet extra gecheckt, nee. Nou is het wel zo dat we sowieso al voor een zoek-ICSI ingepland staan, ze gaan al uit van heel weinig zaad. (met ZO's waren de uitslagen 0.2-3.5, waarvan max 2% A, 9% B... dus errug slecht). Doen ze bij jullie in het ziekenhuis geen zoek-ICSI's? O, en mijn man is idd ook aan de zink-tabletjes, en kreeg instructies niet in bad te gaan en géén alcohol te drinken vanaf 3 maanden voor de verwachtte punctiedatum...

Ga hard voor jullie duimen!

Geplaatst

hi moon,

om even in te haken op wat je schreef:

Ondanks dat ik (nog net) in januari start met Gonal F spuiten heb ik mezelf ook maar op deze lijst gezet... IVF 2 gaat voor een belangrijk deel in februari plaatsvinden... (als het niet de bedoeling is: haal me gerust weer van deze lijst af, ik sta ook op de januari lijst... het is me niet helemaal duidelijk met 2 lijsten, terwijl behandelingen doorlopen van de ene maand in de andere...)

ik heb dat ook een beetje, maar zet mijn naam ook maar neer in de maand waarin het meeste gebeurt. Toevallig begin ik nu weer aan het einde van de maand en dan vind ik vanzelf aansluiting met meiden die hetzelfde doormaken.

Ik heb gisteren met een grieperig lijf de eerste Lucrin spuit gezet. Het ging als een waas voorbij en ik voel me er 1000x beter bij als bij de eerste keer!

Geplaatst
...Toevallig begin ik nu weer aan het einde van de maand en dan vind ik vanzelf aansluiting met meiden die hetzelfde doormaken.

Ik heb gisteren met een grieperig lijf de eerste Lucrin spuit gezet. Het ging als een waas voorbij en ik voel me er 1000x beter bij als bij de eerste keer!

Oké dan, dus jij bent ook weer volop bezig!

Goed dat het zo veel beter voelde dan de eerste keer (ondanks grieperigheid)... We gaan elkaar volgen en steunen!!!

Geplaatst

jij wat minder eitjes en ik wat meer, deal?

:curtianpeek: (deze slaat nergens op maar wat ik zocht vond ik niet en deze moest ik om lachen).

Geplaatst
Hey Chantal!

Super dat je al zo snel mag beginnen met je Cryo poging. Gaan jullie het met je eigen cyclus doen? Ik moest progynova slikken dat de groei van mijn eigen eicel moest onderdrukken.

Dit is helaas niet gelukt, maar ze wilden niet terug gaan plaatsen.

hoe gaat het bij jou dan in z'n werk?

Hi,

Ja we gaan het in onze eigen cyclus doen.

Ik werd gistermiddag nog wel gebeld en het bleek dat ik of maandag of gisteren mijn eisprong heb gehad. Ze bellen mij vandaag terug en dan kunnen ze het precies vertellen.

Of vrijdag of zondag zal de terugplaatsing zijn.

Zelf denk ik zondag, want ik had het idee dat ik gisteren mijn eisprong voelde. Even afwachten. We horen het vanmiddag.

Geplaatst

hi chantal, laten jullie er eentje of 2 terugplaatsen?

meisjes er komt stilaan weer volop actie hé, succes allemaal :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden