Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hi chantal, laten jullie er eentje of 2 terugplaatsen?

meisjes er komt stilaan weer volop actie hé, succes allemaal :)

We mogen er maar eentje terugplaatsen, ik ben nog te jong.

Pas bij de derde cryo poging mogen we dat beslissen en dan willen er twee terugplaatsen.

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo Meiden,

Ik kom er ook bij zitten.

Als het goed is mijn cryo tp is aanstaande Maandag 2 februari!!

Gisteren moest ik Pregnyl spuiten en nu maar afwachten dat de eskimotjes netjes gaan ontdooien.

:misc_expressions-wh

Heel veel success voor iedereen !!!

Geplaatst

Ik ben gistermiddag teruggebeld door het ziekenhuis. Ze hadden verder uitgezocht wanneer ik nou mijn eisprong heb gehad. Deze was dus eerder als ze dachten.

De eisprong was dus op dinsdag, dat gevoel had ik nl. al, want ik heb nooit last van een echo en opeens had ik later toch wel last van mijn buik en dat vond ik al raar.

Zaterdag gaan ze mijn eigen eskimo ontdooien en deze zal zondag worden teruggeplaatst, dus dat gaan weer spannende weekjes worden.

Geplaatst

Heel goed Chantal, ben blij voor je. Probeer je rustig te houden en dan ben je zondag helemaal klaar om een wondertje ingepland te krijgen ;)

Geplaatst

Hoi Sofie,

Ik heb 4 eskimootjes en wil graag 2 terug als het lukt.

Wj gaan nu voor dubbel kansen :)

Maar eerlijk gezegd ik snap dit cryo process niet helemaal. Moet ik nu mijn eisprong hebben voor de tp of juis niet?

Met de Pregnyl voorkom je de eisprong toch? Hoe zit het nou eigenlijk??

Kan het iemand mij uitleggen ?? :eek_yello:

Geplaatst

Door de pregnyl weet men dat je exact 36 uur later een eisprong hebt. En afh van hoe oud je eskimootjes zijn worden ze op bepaald moment na eisprong teruggezet.

Je moet dus wel eisprong hebben maar je gewone eitje dat vrijkomt laten ze afvloeien.

Ik wil je niet ontmoedigen maar overlevingskans is 1 op 4 van de eskimo's. Ik had er 4 en 1tje is goed ontdooid en kon dus worden ingeplant. Maar je hoort ook vaak andere verhalen dus ik wens het je toe :)

Geplaatst
Heel goed Chantal, ben blij voor je. Probeer je rustig te houden en dan ben je zondag helemaal klaar om een wondertje ingepland te krijgen ;)

Dank je wel Sofie.

Het fijne is nu dat ik helemaal geen hormonen of pregnyl hoefde te spuiten.

Ik voel mij een stuk fitter als de vorige keer, na alle hormonen en punctie e.d.

Vrijdag heb ik nog een feestje van vrienden en zaterdag ga ik mij lekker rustig voorbereiden en zondag ga ik lekker na de TP laten verwennen op de bank.

Geplaatst

Dank je voor de uitleg. Ik had dus vanochtend 9uur eisprong?!!:blob6:

Wat de kansen betreft.... tot de tegendeel is bewezen blijven we alleemaal hopen toch? Het komt goed!

Champietal, good luck Zondag ... straks zitten wij gezellig samen op de wachtbank

Geplaatst
Dank je voor de uitleg. Ik had dus vanochtend 9uur eisprong?!!:blob6:

Wat de kansen betreft.... tot de tegendeel is bewezen blijven we alleemaal hopen toch? Het komt goed!

Champietal, good luck Zondag ... straks zitten wij gezellig samen op de wachtbank

Dank je wel kris,

Weet je al ongeveer wanneer de TP zal zijn??

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje; 15/01 zoeken naar een eiceldonor

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Ikketje: bij volgende menstruatie (rond 24/01) begint 4e ICSI (duitsland)

Bitch1806: 27-01 gesprek met ivf team voor eerste ICSI

Mamalou: 27/01 start 2e IVF poging!

Otjes: 3e IUI eind januari

Krullie: eind jan start 1e IVF/ICSI

Maatje1980; afwachting nieuwe ivf poging over ca 2wkn

Mijnbaby: 1 feb beginnen met Deca

Miepie80: 7 feb beginnen met Deca

Leonore: 26/1 start 1e IVF, 6/2 basisecho & start Gonal-F

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi; eind februari start 1e IVF

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject :

Moon74; 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Vanessa; 04-02 gesprek met arts hoe nu verder na constatering diabetes type 1

Smile; 20/01 start deca - 2e IVF

Jane; 22/01 start deca - 5/02 eerste gonal F - 3e ICSI

Dees; 22/2 start deca - 3e IVF/ICSI poging

Sofie: 25/1 start suprefact - 2e IVF poging

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Henne; rond 8/02 start Gonal F - 2e ICSI (kort schema)

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Champietal: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), wachten op menstruatie en opnieuw beginnen met zwaardere dosis

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Zwanger 2009 :

Kristel:29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja:30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Ik heb mezelf er ook tussengezet, in het eerste rijtje. Ik weet niet precies of dat juist is, maar ik loop gelijk op met Mamalou en Miepie80, dus ik heb me bij hun aangesloten.

Allemaal heel spannend! Mamalou, ik hoop dat de koorts van je vriend snel zakt. Hoe is het met je eigen grieperigheid?

Champietal en Kris74: heel veel succes met jullie TP's! Kris74, ik heb jou ook in het rijtje gezet.

Alle meiden: succes! :bye:

Fijn weekend,

Leonore

Geplaatst

Ze hebben bij mij 1 a-klasse embryo terug geplaatst door kremer vandaag

Bij mij hebben ze meer dan 30 eiblaasjes aangeprikt met de punctie had daar ontzettend last van nog steeds erg veel bijkpijn. in nijmegen hebben ze 19 eicellen gevonden daarvan hebben ze 10 embryo van kunnen maken maar helaas maar 1 a klasse de rest word dus vernietigd daar baal ik ontzettend van , zoveel eicellen en maar 1 goeie embryo het zaad van mijn man was ook oke , maar goed hopen dat deze a-klasse een baby word

Nakluagirl

(nakluagirl, ik heb je berichtje hier even geplakt, het zat namelijk in een heel ander topic)

Geplaatst

Hallo Nakluagirl,

jeetje 30 eiblaasjes ik kan me inbeelden dat je daar veel pijn van hebt. Ik had er 17 en daar noemden ze het al lichte overstimulatie en kon ik dagen amper stappen. Maar ja dat is snel vergeten.

Wat jammer dat er maar 1tje een toppertje is maar anderzijds heb je maar 1tje nodig hé! Ik wens je heel veel succes en sterkte in de komende wachtweken.

Geplaatst

hey leonor, gezellig dat we samen oplopen! ik zie dat je 18 feb de punctie hebt. ik sta op 24 feb gepland, dus bijna helemaal gelijk:) nouja, het kan nog iets schuiven was mijn ervaring met de 1e IVF.

nakluagirl: wat sofie ook al zegt: je hebt er maar 1 nodig... wel jammer natuurlijk dat je al die pijn hebt gehad en ik hoop dat je je snel helemaal hersteld voelt.

onze griep is trouwens over! mijn vriend heeft 2 dagen koorts gehad. de eerste dag zelfs tot 40 graden (dat was maar even gelukkig). deze week moet ik ongesteld worden en dan zou ik ook het ziekenhuis bellen hoe het is afgelopen met de griep.

vandaag ga ik met mijn moeder naar haarlem shoppen. misschien komen we wel een mooi (trouw)jurkje tegen! hoop wel dat alle kleine winkeltjes vandaag ook open zijn!

liefs mamalou

Geplaatst

Weet even niet meer wat we moeten doen...mijn vriend had gisteren weer koorts. Niet zo hoog, 38.1 dit keer. Maar ja, het is wel koorst en het zaad was al zo slecht. Ik zit er even helemaal doorheen. Ik ben nu, zes maanden na de eerste poging, net weer een beetje mezelf, kan ook fysiek weer redelijk meekomen, en ben zo bang dat het door de hormonen weer helemaal instort. En als het dan ook nog voor niks is als we geen zaad hebben... Ik zie er zo vreselijk tegenop nu, maar kan de woorden uitstellen ook niet uit m'n strot krijgen. 1 april begin ik in een nieuwe baan, in mei gaan we op vakantie dus dan zou het juni worden...en dat is nog zo ver weg. Bovendien, wie zegt dat het zaad dan beter is? Ik kwam gisteren bij het opruimen de papieren van het eerste onderzoek tegen. Toen hadden we ook maar 4% A en 8% B (nu 12% B). Dus wat dat betreft maakt die koorts blijkbaar weinig uit.

Pfffff....terwijl ik dit type begint m'n nuchter verstand te draaien. Het is altijd slecht. We lopen elke icsi het risico dat er geen zaad is (hebben we bij iui een keer gehad). En ik denk dat ik eigenlijk inderdaad vooral bang ben dat alles wat ik nu in zes maanden weer heb opgebouwd fysiek en mentaal met twee prikken weer om zeep wordt geholpen. Nou ja, wie weet is al die pech wel een goed teken. Slechte generale, goede premiere, zoiets...

Dank voor het luisterend oor lieve meiden,

Henne

Geplaatst

henne, wat vreselijk rot voor jullie. ik kan alleen maar met je mee hopen dat een slechte generale inderdaad een prachtvoorstelling geeft. En dat in jullie geval de koorts geen invloed heeft op het zaad...

liefs mamalou

Geplaatst

Ik ben inmiddels al 1,5 week overtijd. Wil ik een keer graag ongi worden, wordt ik het niet!!!! Balen......wil zo graag beginnen.

Gisteren voor controle naar Dusseldorf geweest en het bleek dat mijn cyclus totaal de weg kwijt is. (voor het eerst in 2,5 jaar).

Mijn eisprong is nu pas geweest (+/- 2 weken later dan normaal).

Ze hebben nog bloedgeprikt en maandag krijg ik de uitslag op welke dag van de cyclus ik precies zit. Hoop dat ik echt bijna ongi wordt, want ik weel heel graag beginnen aan mijn 4e ICSI. Heb wel vertrouwen in Dld.

Liefs Ikketje

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje; 15/01 zoeken naar een eiceldonor

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Ikketje: bij volgende menstruatie (rond 24/01) begint 4e ICSI (duitsland)

Bitch1806: 27-01 gesprek met ivf team voor eerste ICSI

Mamalou: 27/01 start 2e IVF poging!

Otjes: 3e IUI eind januari

Krullie: eind jan start 1e IVF/ICSI

Maatje1980; afwachting nieuwe ivf poging over ca 2wkn

Mijnbaby: 1 feb beginnen met Deca

Miepie80: 7 feb beginnen met Deca

Leonore: 26/1 start 1e IVF, 6/2 basisecho & start Gonal-F

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi; eind februari start 1e IVF

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject :

Moon74; 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Vanessa; 04-02 gesprek met arts hoe nu verder na constatering diabetes type 1

Smile; 20/01 start deca - 2e IVF

Jane; 22/01 start deca - 5/02 eerste gonal F - 3e ICSI

Dees; 22/2 start deca - 3e IVF/ICSI poging

Sofie: 25/1 start suprefact - 2e IVF poging

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Henne; rond 8/02 start Gonal F - 2e ICSI (kort schema)

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), wachten op menstruatie en opnieuw beginnen met zwaardere dosis

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Champietal: 01-02 TP / Testen 11-02 dmv bloedprikken in het ziekenhuis

Zwanger 2009 :

Kristel:29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja:30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Zo, ik zit sinds vanmiddag op het wachtbankje. De eerste cryo die ze ondooide was gelijk goed gebleven. Dus daar heb ik veel mazzel mee. Zodoende liggen er nog een hoop in de vriezer. Gelijk even nagevraagd. Er is er eentje in 1 rietje en 3x 2 cryo's in een rietjes.

Laten we hopen dat dat niet nodig is.

Rest van de meiden.........................succes!!!

Geplaatst

Dank je wel meiden.

Ik hou hem goed vast in mijn lichaam.

Ik moet zeggen dat ik mij een stuk beter voel als de vorige keer.

Hij is nu in een normale cyclus teruggeplaatst en heb helemaal geen medicijnen hoeven gebruiken. Vorige keer was ik echt oververmoeid van al die hormonen e.d.

Ik dacht eigenlijk dat ik wel de bolletjes na de TP moest gaan gebruiken, maar dat hoeft dus ook niet. Dat vind ik wel prettig.

Jullie ook veel succes!!!

Ik hoop echt dat het jullie net zo zal vergaan als bij mij. (dan nu ook met zwangerschap!!!)

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik zou eigenlijk ook op die lijst moeten, heb dinsdag startgesprek maar weet niet zo goed hoe dat moet. Aan de telefoon zei de ivf verpleegkundige volgens mij dat ik ingepland sta voor week 12, maar hoop dat ze zich vergist heeft. Is ook erg lang na het startgesprek of komt dat vaker voor. Ik las op de site van het ziekenhuis dat het normaal na ongeveer een maand is.

Als ik jullie verhalen zo af en toe lees ben ik soms blij dat het zaad van mijn vriend ingevroren is. Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom ze dat bij jullie niet doen. Als er dan een keer zaad is waarom vriezen ze dan niet meteen wat in. Dat van hem is wel al bijna 3 jaar geleden ingevroren. Zal er ook niet veel beter op worden en was al slecht maar goed de zekerheid dat er iets is heb je dan wel altijd. Terwijl dat bij sommige van jullie dus nog maar afwachten is. Lijkt me nog meer stress geven.

Maar goed succes allemaal...!!

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Hoi Hanneke, welkom (in bericht met laatste/meest kloppende lijst gaan staan en 'quoten', vervolgens in jouw bericht 'begin en eindquote' verwijderen, dan heb je kloppende lijst).

Henne, hetgeen Hanneke schrijft dacht ik ook meteen. Als ze zaad invriezen heb je deze afschuwelijke stress niet meer.

Ik ga zelf ook vragen aan m'n gynaecoloog of er zaad ingevroren kan worden (geen idee of ze het doen), dit omdat mijn man regelmatig ontstekingen (mét hoge koorts dus) heeft. Het zou ons veel stress schelen als er wat 'achter de hand was', zelfs al is dat tot op heden niet nodig geweest... Ik moet er niet aan denken om een punctie gehad te hebben en dan te horen dat het daarbij blijft omdat het zaad te slecht is om de IVF af te maken...

Geplaatst

Wow, Champietal, super! Hoop dat ie een lekker warm plekje opzoekt en daar komende 8,5 maand blijft zitten :hello2:.

Henne, bij ons is dus gezegd dat een beetje koorts, zolang het niet heel lang aanhoudt, niet veel uitmaakt. Wij hebben ook héél slechte scores gehad, daarom staan we ingepland voor een zoek-ICSI.. kan dat bij jullie niet?

Bij zaad invriezen verlies je toch ook een hoop bij ontdooien? Of valt dat wel mee? Bij ons is er gelukkig nog nooit helemaal geen zaad gevonden... vind het met de koorts van vorige maand ook wel heel spannend, maar ga er maar vanuit dat ze vast wel weer íets zullen vinden.

Ik sta trouwens ingepland voor starten met deca op dag 21 omdat mijn cyclus normaal 26 dagen is, op dag 13-14 eisprong. Maar nu pas op dag 16 mijn eisprong gehad, zal dat iets uitmaken?

Liefs, Miepie

Geplaatst

Champietal

Succes met je wachtweken!!!

Dat het maar tot een goed eind mag komen!

Verder iedereen succes met waar zij mee bezig is!!!!!

Liefs claudia

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden