Ga naar inhoud

Overzicht behandelingen in Februari.......

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Miepie,

Weet niet wat het verschil is tussen een gewone icsi en een zoek-icsi, maar het was bij ons wel zoeken de vorige keer :smileylooker:

Ach ja, wat dat betreft kan het niet veel rotter worden. Gelukkig zakte de koorts dit keet vrij snel en we hopen er maar het beste van.

Of zaad invriezen zin heeft weet ik eigenlijk niet, wel een interessante vraag.

Henne

• Reacties 508
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heee Chantal,

Héél véél succes meis, dat deze nu maar wel mag blijven zitten. Véél praten en zingen, wie weet komt het dan goed. Enneuhhh 3x is scheepsrecht, toch?!!

Ga voor je duimen!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

Pamela: begin jan gesprek met arts over 7e x IUI of 1e x ICSI in jan/feb

Claudiaatje; 15/01 zoeken naar een eiceldonor

Marchan: 21/01 TESE-operatie

Ikketje: bij volgende menstruatie (rond 24/01) begint 4e ICSI (duitsland)

Bitch1806: 27-01 gesprek met ivf team voor eerste ICSI

Mamalou: 27/01 start 2e IVF poging!

Otjes: 3e IUI eind januari

Krullie: eind jan start 1e IVF/ICSI

Maatje1980; afwachting nieuwe ivf poging over ca 2wkn

Mijnbaby: 1 feb beginnen met Deca

Miepie80: 7 feb beginnen met Deca

Leonore: 26/1 start 1e IVF, 6/2 basisecho & start Gonal-F

Elena; 08/02 gesprek met MCRZ voor mogelijk 2e IVF / eiceldonatie

Gorgi; eind februari start 1e IVF

Butterfly: 25/03 gesprek fertiliteitsarts voor IVF/ICSI

Voortraject :

Moon74; 30/01 start Gonal F, 6/2 eerste echo - 2e IVF

Vanessa; 04-02 gesprek met arts hoe nu verder na constatering diabetes type 1

Smile; 20/01 start deca - 2e IVF

Jane; 22/01 start deca - 5/02 eerste gonal F - 3e ICSI

Dees; 22/2 start deca - 3e IVF/ICSI poging

Sofie: 25/1 start suprefact - 2e IVF poging

Lucky-t: 30/01 start deca - 2e ICSI poging

Henne; rond 8/02 start Gonal F - 2e ICSI (kort schema)

Voortraject tp cryo :

Mama27: bij menstruatie (opnieuw!) start 1e cryopoging

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo

Kris74: +/- 02/02 terugplaatsing 1e cryopoging

Wachtbankje:

Champietal: 01-02 TP / Testen 11-02 dmv bloedprikken in het ziekenhuis

Zwanger 2009 :

Kristel:29 dec. testen / zwanger 2-ling

Danja:30 dec. testen / zwanger / uitgerekend 6 sept

Meiden, m'n menstruatie is eerder dan verwacht en ik ben vandaag weer begonnen met de medicijnen. Nu met een dubbele dosis!

15 februari mag ik komen voor een echo, we hopen echt dat het nu goed is en er geen eicel gegroeid is!

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst:

Voortraject :

Sofie: 25/1 start suprefact - 2e IVF poging

Voortraject tp cryo :

Gerreber: 1e cryo afgebroken (ivm groei eicel), 3/2 weer opnieuw begonnen met medicijnen! 15/2 echo

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Hey meiden!

Heb mezelf even van het lijstje afgehaald en zet mezelf hopelijk zaterdag er weer op, maar dan op het bankje...

Nog 1 uurtje en dan gaan de pillen voor de punctie er in...

Ik probeer later nog even terug te komen...

Groetjes van Daan

Geplaatst

Nieuwe pogingen te starten in de toekomst: [/u]

Voortraject :

Sofie: 05/02 basisecho - IVF 2

Voortraject tp cryo :

Wachtbankje:

Zwanger 2009 :

Hallo ! nog 1 dagje en we gaan weer gonal F spuiten. Morgenochtend basisecho voor poging 2. Er komt weer actie.

Succes meisjes allemaal

Geplaatst

Nou dames een spannende tijd.

Champietal, je hoeft ook nog maar een weekje (oeh)!

Daan en Vanessa, succes vandaag.

Sofie, succes morgen. Ik moet vrijdag voor de basisecho en dan met de Gonal-F van start, dus we lopen bijna gelijk.

x Leonore

Geplaatst

Dank je Leonore, spannend ook voor jou de eerste keer... laat het gewoon maar allemaal op je afkomen en je goed bijstaan.

Vanessa, wat heb jij vandaag?

Geplaatst

Hey dames, daar zijn we weer.

Ben net wakker, maar voel me nog redelijk duf. De punctie is qua pijn heel erg tegengevallen...

Het erasmus MC heeft nieuwe medicatie voor de punctie, maar deze sloegen bij mij niet aan...

Omdat mijn bloeddruk telkens naar beneden kelderde heeft ze de naald er meerdere malen uit moeten halen.

Niet zo fijn aangezien ze dan telkens opnieuw moeten prikken.

Gelukkig kregen we de uitslag, 16 eitjes gevonden en hubbie had goed zaad.

Zaterdag kunnen we rond 9 uur een telefoontje verwachten, dus het is duimen geblazen.

Ik probeer later nog terug te komen, maar ga eerst even op de bank hangen.

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hey Daan, rust maar goed meid, pff als ik dat lees dan voel ik de naald al terug...

16 eitjes is fantastisch en daar moet je nu maar aan denken, idd duimen maar dat er vele goeie embryootjes ontstaan. Succes met het wachten en verzorg je goed.

Geplaatst

Rust nu maar lekker uit dan, en veel drinken want dat helpt echt wel een beetje, spannend dat wachten op ''het '' verlossende telefoontje maar 16 eitjes dat is wel super.

Geplaatst

heej dames!

Ik dacht laat ik ook maar even wat plaatsen mbt tot zaad invriezen.

Mijn vriend heeft ook zaad in laten vriezen en dat is voor die tijd onderzocht of het zin had.

Hij heeft 8 rietjes en nu nog 6 over. Wel zeer weinig zaadcellen maar dat komt omdat hij toen nog 1 testikel had en nu helemaal geen meer.

maar elke x vind er bevruchting plaats dus dat is wel een goed teken.

en je houd altijd wel wat levende semen over dus als ik jullie was zou ik het echt wel in laten vriezen. (kost bij ons in het ziekenhuis 37euro per jaar)

volgende week acupuntuur, ik zag dat jij henne er ook mee bezig bent? en hoe bevalt dat als ik dat mag vragen?

voor alle meiden op het wachtbankje suc6 en de aankomende punctie meiden ook suc6!

liefs

Desiree

Geplaatst

hoi meiden,

wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen! puncties, Gonal-F...

ik zit mezelf een beetje op te vreten. Ik zou gisteren ongesteld moeten zijn geworden, maar niks. vandaag ook nog niks en ik wil verder!!!! nu ga ik toch stiekum hopen op een wonder en dat terwijl het zo lekker ging de laatste tijd.

nou, succes iedereen en ik hoop dat ik morgen ook wat meer weet!

x mamalou

Geplaatst

Zo de actie is hier echt begonnen he!

Daan rust lekker uit, wat een mooie score 16 stuks. Ben wel benieuwd naar die medicatie.....zit ook in Rotterdam namelijk. Is dat die prik die je krijgt? Of de Ovitrelle? Voor de rest is er bij mij niks veranderd.

Dees ik heb al vanaf november acupunctuur en het bevalt me goed. Ik heb ook last van chronische vermoeidheid (was verergerd door de icsi) en ben echt stukken vooruit gegaan. Hoe het invloed gaat hebben op de behandeling gaan we binnenkort merken. De bedoeling is vooral dat ik minder last ga krijgen van bijwerkingen van de hormonen.

Zodra ik ongesteld word gaat het voor ons ook beginnen, dag 2 gaat de Gonal F erin. Ik heb al wel wat krampjes maar verder nog niks.

Mamalou, nuchter verstand en gevoel doen nu eenmaal niet altijd hetzelfde. Ik hoop dat je menstruatie snel doorzet en jullie verder kunnen.

Toitoitoi allemaal!

Henne

Geplaatst

't Is hier haast niet bij te houden; februari is voor ons allen een drukke maand... ik hoop dat we ook met heel veel meiden zwanger van die wachtbank gaan komen!!!

Succes allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden,

@ Daan: Wat een goede score voor jou. Dit heb je maar weer gehad. Zorg goed voor jezelf.

@ Dees: Ik heb nu 4 x een behandeling gehad bij de acupuncturist. Het bevalt mij heel goed. Bij de vorige pogingen had ik enorme hoofdpijnen van de deca, was heel erg moe en prikkelbaar. Nu voel ik me heel goed, heb nog geen hoofdpijn gehad ( ff afkloppen) en zit lekker in mn vel. Heb gewoon spijt dat ik niet eerder ben gegaan.

@ Moon: Succes vrijdag met je eerste meting!

Ik begin morgen met GonalF, 300 eenheden. Ben benieuwd, het wordt wel steeds spannender nu! Op 12/2 heb ik mn eerste meting!

Iedereen héél véél succes!

Liefs,

Jane

Geplaatst

Hey dames,

Zit hier weer op de zaak, maar ga er zo te voelen weer vandoor.

Last van m’n buik en misselijk..

Ff de belangrijkste dingen doen en dan lekker op de bank hangen en Grey’s Anatomy kijken.

@ Henne: Vorige keer moest ik de avond voor de punctie 1 pil diazepam nemen en de dag van de punctie 2 pillen diazepam, 1 zetpil paracetamol en 1 zetpil voltaren/diclofinac.

Nu moest ik de dag van de punctie 1 pil dormicum, 2 pillen paracetamol en 1 pil voltaren/diclofinac.

Het is per persoon dus weer verschillend of het werkt of niet. Van de diazepam werd ik heel duf, wat weer goed was voor de punctie, zo heb ik er niet veel van meegekregen.

Maar van de nieuwe medicatie, dat was een drama. Ik hoop dat alles bij jou werkt en dat de dormicum aan gaat slaan!

@ Sofie: Veel succes vandaag met de echo!!

@ Mamalou: Spannend voor jullie!!! Hou je ons op de hoogte?

@ Jane: Vandaag beginnen met prikken, heel veel sterkte!

Geplaatst

Tjee Daan, werken de dag na de punctie.... Ik zou idd maar lekker snel naar huis gaan en rustig aan doen. Zeker als je bloeddruk elke ker zo zakte, daar moet je lijf wel even van bijkomen lijkt me. Ik heb trouwens nog 'gewoon' diazepam, dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken. Vanacht wel van de punctie gedrooomd :-S erg he...

Jane wat goed om te horen dat de bijwerkingen zoveel minder zijn door de acupunctuur, geeft me veel hoop. Het is toch allemaal wat minder zwaar als je fysiek beter in je vel zit. Erg fijn dat je geen hoofdpijn hebt tot nu toe.

Dames, zet m op weer!

Henne

Geplaatst

Hey meisjes,

Basisecho gehad vanmorgen is goed gegaan. De eierstokken zagen er heel goed uit, in volledige rust.

Volgende woensdag eerste meting, vanavond starten met gonal F 112 E.

Ik heb gyn ook verteld van acupunctuur en het gezondere leefpatroon. Ook bij mij zijn de suprefact bijwerkingen heel wat minder door combinatie van acupunctuur en het gezondere leven denk ik.

Behalve vandaag want ik heb vreselijke hoofdpijn maar ja het goeie is dat we kunnen starten !

Spuiten mag eender wanneer, liefst s avonds en wanneer ons best uitkomt dus zal pas 23u zijn denk ik dan is mijn assistent spuiter (mijn man) altijd in de buurt :)

Jane, ook bij jou start vandaag ! Succes :)

Daan, zou je idd niet beetje rusten :) doe het maar kalm aan hoor. Zo'n punctie is hevig.

Mamalou, hoe is het met jou?

Geplaatst

Hoi Dames,

Ik hoop dat ik nog mee mag praten.

Wij zijn gisteren in het IVF-centrum in Amsterdam VU geweest.

Morgen mag ik beginnen met de pil (Mycrogynon) en vervolgens op 20 februari met Decapeptyl.

Ik lees hier dat iemand instructie had gekregen om tussen 16-22 uur te prikken. Is dit verplicht? Ik was namelijk van plan om 's morgens te gaan prikken i.v.m. verplichtingen 's avonds.

Afgezien dat ik heel blij ben dat we nu EINDELIJK het traject gaan starten, ben ik wel heel erg bang voor alles wat komen gaat. Dan heb ik het niet eens over de punctie, maar gewoon weer het hele traject met de hormonen etc.

Ik wens jullie heel veel succes en hoop dat we allemaal snel zwanger zijn.

X Esther

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden