Ga naar inhoud

Dreamers KID

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly
Geplaatst

Hey Dreamer,

Hoe was het gister ???? Ben heeeeeeeeeeel benieuwd.

Ik heb toevallig vandaag een tel. gehad van het Rijnstate. We zijn goedgekeurd !!! Dus zijn we nu officieel wensouders :D.

Het is nog steeds een beetje dubbel gevoel hoor. Het komt ineens zo dichtbij, het definitieve beslissen zeg maar.

Maar we vinden het ook heel spannend en zijn heel benieuwd naar onze donorvoorstellen, ik verwacht dat we rond April/Mei voor het donorvoorstel kunnen komen.

Kriebel, kriebel, nagelbijt,nagelbijt ..... ;)

Liefs

• Reacties 154
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Butterfly, dat is goed nieuws! Wij zijn vandaag ook besproken in Rijnstate, maar niets gehoord. Wat snel voor jullie! k dacht dat de wachtlijst nog 8 maanden was na de intake..

Succes! Leve

Geplaatst

We hebben een donormatch :confettistars:

De donor is alleen wel 25 kilo zwaarder dan mn man...

Maar omdat zwaarlijvigheid in onze beiden families voorkomt zijn we akkoord gegaan.

Ik heb wel gevraagd of het door teveel eten kwam of door een ziekte.

De arts dacht gewoon door teveel eten, dus dan zou het bij ons niet zo'n vaart lopen, omdat we gezond eten.

We hebben meteen een afspraak gemaakt voor het startgesprek.

Dit kon pas op 23 maart!

Dus weer 3 weken wachten.

Dikke kans dus dat we pas in april de 1e IUI gaan krijgen.

Mn cyclus is ook extreem van slag.

Ik zit inmiddels op 17 DPO en heb nog nooit een LF langer dan 12 dagen gehad.

Je zou toch bijna gaan denken...

Ik wacht nog een week en als ik dan nog niet ongi ben ga ik testen.

Maar hoe dan ook, ovulatie testen werken duidelijk niet bij mij!

Dus ik zal moeten gaan werken met echo's.

Op zich wel fijn ivm zekerheid.

Maar ook weer heel lastig ivm elke keer vrij nemen van werk.

Nog maar 2 weken en 6 dagen en dan gaat het echt beginnennnnn

:woohoo:

Liefs Dreamer

Geplaatst

@Butterfly: jaaaaaa jullie zijn wensoudersssssss :woohoo:

Voelt goed he om dat te kunnen zeggen!

Zijn jullie er nog niet 100% over uit om ervoor te gaan?

Of liggen je gevoel en verstand nog niet op 1 lijn?

Het is ook heel moeilijk he.

Het gaat wel lekker snel bij jullie zeg!

Wie weet zijn we straks samen zwanger meis, dat zou leuk zijn!

En heel speciaal ook.

Had je mn mail nog gehad?

Liefs Dreamer

Gast Butterfly
Geplaatst

@ Leve; tja, ik weet het ook niet precies met die wachttijd. In feite staan we nu met terugwerkende kracht vanaf januari op de wachtlijst. Het voorstel komt dus wrs.in April/Mei maar dan moeten we als ik het goed begrepen heb nog een maand of 3 wachten voor we echt beginnen, dus mss Juli/Aug. en dan zitten we toch op een totaal van 8 maanden. Uiteindelijk zal het dus wel kloppen. Ohja, wij zijn 13 januari op gesprek geweest en nu pas wat gehoord, dus het kan nog bij jullie over een paar weken komen denk ik.

Hoe is je traject inmiddels bij Geertgen ?

@ Dreamer; jaaaaaaaaaaa, het is dus bijna zover !!!!! Wat enorm spannend zeg !!! Begin je dan in april met je eerste IUI ?

Heb je trouwens maar 1 voorstel gekregen ? Dus eigenlijk geen keus uit meerdere opties ? Want dat is bij het Rijnstate vaak weer wel, kan je kiezen uit drie voorstellen meen ik.

Kheb je mail idd gehad, maar nog geen tijd gemaakt om rustig te antwoorden. De weken vliegen voorbij en zo'n stukje hier is dan net even iets makkelijker. ;)

Nee gevoel en verstand zitten nog altijd niet op 1 lijn. Maar we hebben afgesproken dat we tot het donorvoorstel willen doorzetten en dan pas definitief kiezen. Mijn man is namelijk aziatisch en we zijn dus heel benieuwd of ze uberhaupt wel een aziatische match kunnen maken. Ik vind dat namelijk nogal belangrijk eigenlijk. Het zou voor mijn gevoel best wel eens doorslaggevend kunnen zijn. Ik denk ook dat dit mijn enthousiasme heel erg tegenhoudt omdat ik niet weer teleurgesteld wil zijn als straks blijkt dat ze die aziatische donor niet hebben. Dus er zit gewoon een grote slag om de arm bij mij. We zullen wel zien ...

Het zou idd wel errug leuk en bijzonder zijn als we straks samen zwanger zijn, hahahahaha. Om het positief te houden zullen we daar maar gewoon vanuit gaan :D.

Zet 'm op meiden.

Gast Butterfly
Geplaatst

Nou .. hier ff een "domper" .. in tegenstelling tot wat we hoorden tijdens de intake en het telefoongesprek, kregen we gister de bevestigingsbrief van de goedkeuring. Daar staat dan weer in dat er een wachttijd is van 9 tot 12 maanden. Dat is dan weer helemaal niet in overeenstemming met de 1e brief, want daarin staat dat het na de intake nog maar 6 maanden duurt.

Dus met die wachttijd ... das volgens mij ook een wassen neus.

We gaan wel even bellen vandeweek, want het zint ons eigenlijk niet dat we dan nog moeten wachten tot volgend jaar, terwijl ons eerst is gezegd dat we dit jaar kunnen starten.

Daarbij hebben we voor onszelf zoiets van; we willen wel persé een Indische donor omdat mijn man Indisch is. Die beslissing hebben we nu gemaakt, en als die donor er niet is, dan gaan we niet door. Dus om nou nog bijna een jaar te gaan zenuwen terwijl zij allang kunnen zien of ze een Indische donor hebben .. hm, daar voelen we niet zo veel voor eigenlijk.

Wat zouden jullie doen ???

Geplaatst

Ook ik loop bij MCK voor een KID. En na een wachtijd van 11 maanden zijn wij in november gestart met IUI. Inmiddels ben ik drie pogingen verder en waarschijnlijk volgend weekend poging nummer 4. Waarvan dit de eerste is met hormonen.

Leuk om te weten dat er ook een topic is over KID!

Bianca

Geplaatst
Nou .. hier ff een "domper" .. in tegenstelling tot wat we hoorden tijdens de intake en het telefoongesprek, kregen we gister de bevestigingsbrief van de goedkeuring. Daar staat dan weer in dat er een wachttijd is van 9 tot 12 maanden. Dat is dan weer helemaal niet in overeenstemming met de 1e brief, want daarin staat dat het na de intake nog maar 6 maanden duurt.

Dus met die wachttijd ... das volgens mij ook een wassen neus.

We gaan wel even bellen vandeweek, want het zint ons eigenlijk niet dat we dan nog moeten wachten tot volgend jaar, terwijl ons eerst is gezegd dat we dit jaar kunnen starten.

Daarbij hebben we voor onszelf zoiets van; we willen wel persé een Indische donor omdat mijn man Indisch is. Die beslissing hebben we nu gemaakt, en als die donor er niet is, dan gaan we niet door. Dus om nou nog bijna een jaar te gaan zenuwen terwijl zij allang kunnen zien of ze een Indische donor hebben .. hm, daar voelen we niet zo veel voor eigenlijk.

Wat zouden jullie doen ???

Je zou Geertgen nog kunnen proberen, zij hebben geen wachtlijst!

Groetjes!

Geplaatst

Vandaag lag de enveloppe op de deurmat van Rijnstate. 9 - 12 maanden wachten vanaf de intake... Daar wordt ik best moedeloos van...

Hoe gaat het met jullie?

Gast Butterfly
Geplaatst

Ah Leve, jij hebt 'm ook gehad ... die standaardbrief :alright: Haha.

Nee serieus, op onze leeftijd word je daar niet vrolijk van hé ?!

Ik moet eerlijk zeggen; ik was best boos vorige week, hoe kunnen ze nou zo'n brief sturen terwijl ze in de intake iets anders hebben gezegd. Ik vind dat nogal slordig hoor ! We hebben nog niet gebeld, ... we zien wel.

Anyway, met mij gaat het eigenlijk wel goed. Ben lekker druk met andere dingen bezig dan baby, baby, baby.

Het helpt dat het voorjaar eraan komt, lekker naar buiten, bezig met huis en tuin. Heerlijk.

En jullie ladies ?!

Gast Butterfly
Geplaatst

Dreamer, wat lees ik nu ???? Schildklierproblemen en daardoor weer 3 maanden uitstel ?? Hoe ben je daar nu achter gekomen en waarom mag je dan niet starten ?

Balennnnn !!

• 2 maanden later...
Geplaatst

Zal mn eigen topic ook even updaten.

Na 3 maanden nieuwe medicijnen kregen we vorige week onverwachts groen licht van de internist!

We mogen starten :toothy9:

En aangezien ik afgelopen zondag ongesteld ben geworden konden we meteen door.

Zondag de startbrief opgestuurd en gisteren een afspraak gemaakt voor een echo op dag 10.

Dus dinsdag 8 juni hebben we de 1e FM en hopelijk een paar dagen later de 1e IUI-D :toothy9:

Eindelijk!!

Na heel lang wachten kwam het toch nog onverwachts.

We kijken er echt naar uit.

Eindelijk een kans op een wondertje!

Op naar 8 juni :icon_biggrin:

Liefs Dreamer

• 4 weken later...
Geplaatst

Op vrijdag 11 juni hebben wij de 1e IUI-D gehad.

Sinds zondag 22 juni hebben we al lichte testen die steeds donkerder worden.

En vandaag was dit de uitslag:

zwanger.jpg

We kunnen er niet meer omheen, we zijn zwanger :bf_new:

Op 3 of 4 maart zijn we uitgerekend.

Liefs Dreamer

Geplaatst

owwwwwwwwww Dreamer,

ik zit hier helemaal met kippevel!!! wat een geweldig nieuws, super en zo de eerste poging al, top zeg!!!!

van harte gefeliciteerd!!!! dreamer is bijna dreamer af ...!!!!!

lekker genieten en op naar de eerste echo

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Dreamer,

Wat geweldig zeg!!!

Van harte met je zwangerschap.

Hoop dat je een mooie eerste echo zal krijgen!!!

Geplaatst

Hoi Dreamer,

Van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap. Echt super dat de 1e kid is gelukt. Op naar de 1e echo.

Groetjes Huanne

Geplaatst

Dreamer: speciaal vanavond de pc aangezet omdat ik zo benieuwd was naar de uitslag. En ja hoor!!!!! in 1x raak. Ben zo ontzettend blij voor jullie. wat is het jullie gegund zeg. Hartelijk gefeliciteerd meid, Geniet ervan. En houd ons wel een beetje op de hoogte he!!

Fijn weekend, maar dat zal nu vast wel lukken.

@ all: jullie ook een fijn weekend

Groetjes stacey

Geplaatst

Ook hier nog even: Dreamer, wat een super goed nieuws!! Geweldig om te horen dat je zwanger bent na al dat wachten..Geniet er van!! (ondanks misselijkheid)

• 4 weken later...
Geplaatst

@dreamer: Hoi dreamer, ben benieuwd hoe het met je gaat, en hoe je je voelt enzo.

@ all: Hoe gaat het met jullie? hier wachten tot sept, dan gaan we donorprofiel invullen.

Groetjes Stacey

Geplaatst

Ha allen!

Wilde ook net aan dreamer vragen hoe het met d'r gaat?!

Hier kunnen we niets anders doen dan wachten en genieten van het leven! Dus dat doen we dan maar met volle teugen in de hoop dat het snel volgend jaar mei is.

Stacey hebben juulie al nagedacht over de donor?

Groetjes!

Geplaatst

ja wij hebben al wel een beetje over gehad. Over wat we heel belangrijk vinden en wat fijn zo zijn maar niet persee hoeft enzo. Maar goed, weet niet in hoeverre je al je wensen door kan geven.

En wat je zegt. Nu genieten en idd hopen dat de tijd lekker snel gaat. Moet zeggen dat de afgelopen weken voorbij zijn gevlogen. Misschien omdat ik er nu wel een beetje rust en vrede mee heb.

Groetjes

Geplaatst

Hallo dames!

Ik zal eens laten horen hoe het nu met me gaat.

Al vanaf voor mn NOD was ik kotsmisselijk.

Heb er ook medicijnen voor gehad.

Vanaf 6 weken ineens compleet geen kwaaltjes meer.

Met 7 weken ineens (fel)geel slijm verlies en flinke steken/krampen.

In paniek de HAP gebeld.

De dokter heeft mn buik gevoeld en zei dat er niets aan de hand was.

Met 7 weken 4 dagen een echo gehad in de kliniek.

Ik was heel bang dat het mis was, want ik had nog altijd geen kwaaltjes meer sinds 6 weken.

Maar binnen 10 seconde zei de arts al dat alles goed was :icon_biggrin:

Ze had zelden zo'n sterke hartactiviteit gezien bij dit termijn!

We zijn op 3 maart uitgerekend.

Op 11 augustus hebben we de intake bij de gyn met een echo.

En op 13 augustus de 2e en laatste echo in de kliniek.

Vandaag zijn we 8 weken en nog altijd heb ik geen kwaaltjes.

Ik geniet ervan met volle teugen!

Want ik weet hoe anders het kan.

Ik wens jullie allemaal dit mooie gevoel toe.

Liefs Dreamer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden