Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank jullie wel voor alle liever reacties. Inderdaad: geen bloed geeft moed. Hoewel ik de vorige keer ook pas na de testdag ongesteld werd...

Gisteren was echt een rotdag. Ik was totaal van de kaart, onzeker, barstte elk uur wel een keer in tranen uit, was kribbig en tussendoor ook wel prima opgewekt en vrolijk bezig. Echt bizar.

Ik heb dingen waarvan ik echt denk, ik móet wel haast zwanger zijn. Maar ik voel me óók alsof ik ongesteld ga worden. Echt zo vreselijk moeilijk.

Uiteindelijk heb ik er vanochtend nog een test tegenaan gegooid. Op het eerste gezicht weer negatief en toch heb ik het idee dat ik meer dan gisteren wel 'iets' zie van een vaag 'hier moet een streepje komen' roze schijnsel. Ja, erg overtuigend hoor, haha. En stom want het geeft me gelijk weer hoop én onzekerheid dus ik heb er niks aan. Ben alleen bang dat ik mezelf nu nog meer voor de gek aan het houden ben dan de afgelopen week. Zucht. En helaas zit er niets op dan afwachten: wordt het bloed of toch een streepje...?

TO BE CONTINUED... :flame:

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey goeiemorgen,

Henne, hoe gaat het met je vandaag?

Linda, Honeybee, thanks voor jullie reactie. het is niet makkelijk hé. Ik vind je ondanks de belofte aan elkaar van "we gaan blijven genieten, het mag niet alles overheersen", er mentaal toch meer bezig bent dan je denkt.

Vandaag eerste dag terug op kantoor, last van onderrug maar verder niets... ww 2 is begonnen ! Normaal mag ik zaterdag testen maar kan om praktische redenen niet, we gaan op familieweekendi n de Ardennen. Wil niet naar Leuven voor een bloedname rijden die dag, wil ook geen andere test doen want dan kan ieder zijn weekend om zeep zijn en ik vertrouw eigenlijk nog altijd meest op de bloedname dus heb mijn eigen testdatum 2 dagen verzet... stom hé...

Geplaatst

Tjeempie Sofie, twee dagen langer wachten... Maar ja, ik heb zelf weer gemerkt hoe erg een negatieve test je dag verziekt. En hoop doet dan weer leven. Dus kan het me wel voorstellen. Werk ze, hou je taai!

Geplaatst

Hey Meiden,

Dank voor jullie reacties. Het wordt gewoon nog even afwachten dus. En over 2 dagen nog een keer testen als er dan niets is qua menstruatie.

Wat wordt het spannend de komende dagen. Henne en Jane, jullie mogen ook al snel testen. Laten we gewoon allemaal Krullie volgen!

x M

Geplaatst

Owww Michelle...

Ik heb echt geen idee meissie.

Zoals henne al had gezegd, in het erasmus moet je tot 12 dagen na de TP de bolletjes nemen en dan 3 dagen later bij geen menstruatie testen..

Bij mijn 2e poging kreeg ik na 10 dagen in de avond een bloeding, maar mijn test was toen wel positief op dag 11. Op dag 12 "verloor" ik alles en was het voorbij... de bloeding heeft toen nog een paar dagen geduurd..

Ik hoop dat de bloeding niet doorzet en dat je alsnog een positieve test in handen mag krijgen.

Hou ons op de hoogte!!!!!

We denken aan je...

Geplaatst

Henne, jij ook veel sterkte vandaag!!! Dikke knuffel jou kant op!!

Wat herken ik je moodswings en knagende onzekerheid na een test. Wanneer zie je nou een streepje en wanneer niet??? Hoe dik/duidelijk moet het zijn?!?

Mijn thuistesten zijn op. Misschien moet ik gewoon geen nieuwe kopen en donderdag afwachten. Geeft misschien wel een beetje rust. Maar ja, het is nu pas maandag...

Geplaatst

Wat een angsten en onzekerheden brengen die vervelende wachtweken met zich mee, hé? Dat is hier niet anders natuurlijk. Dan voel je iets waarbij je denkt: nouhou, misschien betekent dat wel dat ik zwanger ben, dan voel je weer iets waarbij je denkt: dit is binnen 't uur over... ongi.

Maar nee, het blijft gewoon nog afwachten.

Het gaat me nog wel aardig af, maar ik ben me er zó van bewust dat ik wachtweek 2 ingegaan ben... Over precies een week mag ik testen. Zó spannend!

Zoals gezegd: mijn borsten zijn huge en doen pijn, supergevoelig ook. Kennen jullie dat van de utrogestan?

Ik slaap wel aardig, maar trap elke nacht de pyjamabroek uit omdat ik het om te stikken, zo warm, vind in bed. Heb het dan warm, dan inene weer koud, draai meer dan anders en ben al vroeg wakker. Spanning of hormonen? Herkenbaar?

Nou dames, ik leef weer met iedereen mee deze week.

(Henne, 't mocht eens waar zijn dat je toch zwanger blijkt meis... Ik hoop voor je!)

Geplaatst

Succes met wachten tot donderdag!

Het lijkt nog zover weg, maar voor je het weet is het al zover...

Ik heb op de testdag zelf pas een test gekocht en gebruikt, was moeilijk, maar heb het toch vol gehouden..

Dikke Knuf

Geplaatst

hey Moon, ik ben me ook erg bewust van wachtweek 2. heb net nog eens gebeld, ik zou ev vrijdag mogen testen maar dan is het onzeker en dat wil ik nu ook weer niet dus toch maar 2 dagen langer wachten.

Ik heb het vooral koud, vorige pogingen had ik ook wel opvliegers afgewisseld met koude.

Ik slaap ook als een roos hoor, dat is wel heerlijk :)

Rust maar lekker verder, hoewel ik me kan inbeelden dat je dat wat beu bent :)

Geplaatst

Moon heel herkenbaar. Die borsten weet ik zeker dat bij mij van de utrogestan komt, had ik vorige keer ook, zelfs al voor de tp. Hele cup meer.

Dat warm en koud kan ook van alles zijn. Hormonen is heel waarschijnlijk. Maar of het dan de utrogestan is of wat anders.... Ik hoop het laatste voor je!

Geplaatst

Precies Sofie, dat heb ik ook: koud!!! Had het nog niet aan IVF gekoppeld, maar nu jij dit zo zegt... ik heb eergisteren zelfs met de kachel op 21 graden een thermohemd onder m'n trui aangetrokken. Niet normaal. Koud en dan opvliegers idd., die dan 's nachts.

Het rusten word ik idd aardig beu, maar het gaat me heel goed. Ik voel nu absoluut niks meer van m'n buik en mocht dan ná het weekend voorzichtig wat gaan ondernemen. Vanmiddag ga ik dus op kraamvisite bij een collega.

(liever nu dan volgende week, stel dat je negatief test... dan wil ik even niet. Maarre... vast van plan om positief te testen, hoor!)

Geplaatst

Wachtbank

Krullie: testen 01-03 - Zwanger!

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Jane: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 8-cellig

Smile: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Honeybee: testen 07-03 - IUI, 1 hele grote follikel

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Luna: testen 9-03 -1 emmy, 6-cellig

Chablis: testen 9-03 2 emmies, 10+cellig

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Ikketje: testen 10-03 - 2 emmy's, 8 en 6-cellig

Popje: testen 10-03 - embryo

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

Anne: testen 13-03 - 2 ukkepukken, beide 8-cellig

Heb de lijst nog maar even naar boven gehaald!

Geplaatst

wat een lijst hé, voor zovelen onder ons worden het hele spannende dagen...

Henne nog maar 2 keer slapen, ongelooflijk hoe snel de tijd gaat !

Geplaatst

Wachtbank

Smile:testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Heb de lijst nog maar even naar boven gehaald!

Geplaatst

Twee keer wakker liggen ben ik bang :blink:

Na die hele vage vager dan vage heel misschien wel positieve test van vanochtend heb ik het helemaal niet meer. Ben nu gewoon misselijk van de zenuwen volgens mij.

Geplaatst

Heel begrijpelijk, Henne... kun je wat afleiding pakken/verzinnen?

Wat zullen die laatste 2 dagen/nachten lang duren voor je! Succes!!!

Geplaatst

Wachtbank

Meiden......ik ben keihard van het bankje afgevallen.....

Het is over....

Ook erg vroeg....op dag 9 ongesteld geworden.

Maar dat was de vorige keer ook al zo.

Het begon zaterdag met een piepklein bruin plekje en zondagmorgen was het raak. Ben ontzettend verdrietig....

Geplaatst

Ach Smile, nee toch lieverd... wat een verdriet!

Wat een keiharde klap zal dit zijn. Ik leef heel erg met jullie mee...

Woorden schieten even te kort dan, hé?! X

Geplaatst

Oh Smile,

Wat enorm $%#$@%!!!!

Hele dikke knuffel en sterkte de komende dagen met het verwerken van - weer een - hele grote teleurstelling!!!

Dikke knuffel, Michelle

Geplaatst

Oh nee, Smile....oh ver***** wat onzettende balen. Pfff, en ik maar zeuren over vage testen. Ik had het zo voor je gehoopt en dan opeens is het weer over. Huil maar flink uit, allebei. Dat is het enige wat je nu kunt doen. Een ontzettend dikke knuffel en heel veel sterkte,

Henne

Geplaatst

Hey Smile

Oh nee, wat erg voor jullie! Ik heb geen woorden hiervoor.......

Een hele dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

He bah Smile, wat een ontzettende teleurstelling!!

Veel sterkte met het verwerken....

Knuffel en Liefs Popje

Geplaatst

Smile, het is zo ontzettend hard en zo ongelooflijk oneerlijk hé... er zijn geen woorden om je te troosten, ik vind het vreselijk vreselijk erg voor jou en je partner. Ik weet dat het niet eenvoudig is om teleurstelling na teleurstellling te blijven geloven...

Huil maar goed uit, probeer het allemaal even op je af te laten komen en tot binnenkort... heel veel sterkte ... dikke knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden