Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Snoeske, dat is in ieder geval een hele mooie oogst! We zien je dan vast snel hier op het bankje.

Smile het blijft toch een prachtige uitdrukking: broekloeren. Maar ik hoop toch heel hard dat je niks gaat zien. Ja die tweede week is het toch opeens anders he?

Anne en Mamalou hoe is het gegaan vandaag?

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben ook eens benieuwd... hoop dat jullie straks nog wat laten horen, Anne en Mamalou!

Smile: hopen dat er niks te zien valt ondanks al het loeren...

Snoeske, welkom: zet jezelf anders nog even in de lijst van behandelingen februari... Anders zien we je op de wachtbank hopelijk opduiken, hoor!

Henne: ik lust wel een plak chocoladecake, lijkt me lekker met een glas water/thee!

Geplaatst

hoi meiden,

nou, ik kwam Anne tegen in de wachtkamer, we hadden afgesproken hoe we eruit zagen :) wel erg leuk om in het echt te kletsen!

Nu mijn verhaal... hou je vast!

Ik was altijd al bang voor de terugplaatsing omdat ik een kleine baarmoedermond heb. Bij de punctie hoorde ik de arts ook weer zoiets zeggen. Ik heb een paar keer PAP 3 gehad, en er is 2x iets weggehaald. De HSG (eileideronderzoek) eindigde in een drama en werd afgelast. Ik heb voor de zekerheid het VU al gebeld dat het eventueel wel moeilijk zou kunnen worden. Maar dat het zo'n toestand zou worden had niemand verwacht. Ze kon de opening gewoon niet vinden. Het deed gelukkig niet echt pijn, het was meer uiterst ongemakkelijk met een volle blaas, een eendenbek, een echokop op mijn buik die nog gevoelig was door de punctie. De arts vond ik echt super aardig en dat maakte heel veel goed. Toen ze het een aantal keer had geprobeerd, bijna had opgegeven, nog een keer had geprobeerd, en echt bijna wilde stoppen, voelde ik iets bewegen in mijn bekken en ze probeerde het nog een keer en opeens zat ze in mijn baarmoeder!! Er is 1 embryo van 8 cellen teruggeplaatst. Er waren er nog 2 bevrucht van 5 en 2 cellen. Die zijn niet goed genoeg om in te vriezen, dus al onze hoop is op dit hummeltje gevestigd.

het is allemaal nog niet tot me doorgedrongen en ik voel me alleen maar loom en voldaan. ik ga lekker op de bank liggen, eten en drinken waar ik zin in heb, want de kans dat dit embryo een uitgang ziet is klein :)

ik denk trouwens dat het een jongetje is :P

Anne, hoe is het jou vergaan?

x saskia

Geplaatst

Hee Mamalou, ik zat al op je te wachten!!

Woow, wat een verhaal!! En wat zal je blij zijn dat het uiteindelijk gelukt is!

Veel succes op onze overvolle bank!!

Geplaatst

Zo, da's even niet niks. Maar, hij zit erin! En inderdaad knappe jongen die er nog uitkomt, haha. Ga lekker zitten, dat heb je nu wel verdient!

Henne

Geplaatst

Saskia wat een verhaal. Gelukkig is eht uiteindelijk gelukt, heeft de dokter de hoop niet te snel opgegeven. Deze kanjer is wel speciaal, en hij meot wel blijven zitten ja :D.

Smile, wat vervelend dat het broekloeren al begonnen is, maar eht zegt neit altijd iets dat ongi gerommel in je buik. Automatisch kijk je toch als je op de wc zit, doe ik nl ook.

Kurlie heb je al een test gedaan of wacht je tot morgen. We zijn allemaal erg nieuwsgierig.

Het bankje wordy maar voller en voller, volgens mij een record aantal of niet??

We gezellig zo en al helemaal als sommige van ons elkaar ook nog in het echt tegen komen.

Iedereen veel succes en sterkte met de tijd om te krijgen

Groetjes Linda

Geplaatst

Wachtbank

Krullie: testen 01-03 - 1 8-cellige emmy teruggeplaatst!

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Jane: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 8-cellig

Smile: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Honeybee: testen 07-03 - IUI, 1 hele grote follikel

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Luna: testen 9-03 -1 emmy, 6-cellig

Chablis: testen 9-03 2 emmies, 10+cellig

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Ikketje: testen 10-03 - 2 emmy's, 8 en 6-cellig

Popje: testen 10-03 - embryo

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

en.... 10 maart ben ik jarig, dus meiden, laat dat wel even een spectaculaire babyboom dag worden!!

Geplaatst

He meiden,

heb even op de bank gehangen, maar dan nu toch even bericht. Inderdaad erg leuk om Saskia tegen te komen daar. Jeetje, Saskia, wat een toestand heb je daar nog meegemaakt! Maar inderdaad, wij vonden het ook een erg aardige arts en verpleegkundige.

Het ging bij mij iets soepeler geloof ik. Er zijn 2 toppers teruggeplaatst van 8 cellen. Er waren er nog 6 aan het delen, waarvan er 1 maar 3 cellig is, maar ook een paar van 8, 7, 6 en 5. Nog even afwachten dus hoeveel ze er kunnen invriezen. Saskia, jammer dat dat bij jullie niet het geval is, dan moet deze kleine jongen zeker blijven zitten!! (Ik heb eergisteren gedroomd dat ik een tweeling in mijn armen had, 2 meisjes).

Verder vertelde ik aan de arts dat ik wel een opgezwollen gevoel heb en dat ik niet lekker slaap, omdat mijn buik in de weg zit. Ze zag op de echo ook wat vrij vocht in mijn buikholte, dus ik moet het rustig aan doen en veel drinken. Verder vertelde ze erbij dat dit vrij normaal is na een punctie, dus ik ben wat gerustgesteld en hou me gewoon nog een paar dagen koest. Maandag en dinsdag misschien nog maar even niet werken. Dan zien we wel weer.

Ik ga nu heerlijk broeden op mijn kleine ukkies, Jip & Janneke noem ik ze nu (toch een meisje en een jongetje?). Voelt nu heerlijk, maar ik weet hoe zenuwslopend de laatste loodjes van de wachtweken zijn.

Iedereen veel succes!!

Krullie, heb je al een test gedaan? Of wacht je echt tot morgen? Ik duim voor je! En daarna voor de rest, dat we in maart maar en hoop positieve testen hebben met zijn allen!!!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Wachtbank

Krullie: testen 01-03 - 1 8-cellige emmy teruggeplaatst!

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Jane: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 8-cellig

Smile: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Honeybee: testen 07-03 - IUI, 1 hele grote follikel

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Luna: testen 9-03 -1 emmy, 6-cellig

Chablis: testen 9-03 2 emmies, 10+cellig

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Ikketje: testen 10-03 - 2 emmy's, 8 en 6-cellig

Popje: testen 10-03 - embryo

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

Anne: testen 13-03 - 2 ukkepukken, beide 8-cellig

Geplaatst

Hi Mamalou en Anne,

gefeliciteerd met jullie tp's! En wat grappig dat jullie elkaar 'in t echt' zijn tegengekomen! Nou lekker uitrusten en koesteren die emmy's. Kom er maar fijn bij op de bank.

Krullie, ook heel benieuwd naar jouw test zoals iedereen op de bank waarschijnlijk. Laat snel wat horen (de eerste, de beste!). Succes met de test.

x leonore

Geplaatst

hey anne,

wat een onwijs goeie score zeg!! dat heb ik nog niet gezien deze maand. 3 toppers van 8cellen!

ik ben blij dat ik er in elk geval 1 heb die vandaag in mijn buik is gaan zwemmen. mooi gezicht zeg is dat!

heb geen foto gemaakt, dus het staat nog op ons netvlies gebrand:)

ben hartstikke moe en val elk moment in slaap geloof ik!

x mamalou

Geplaatst

Ha meiden,

Wat ontzettend lief dat jullie allemaal aan me denken!

Nee, ik heb nog niet getest...wacht braaf tot morgen (wil ik niet hoor, maar mijn mannetje volgt de instructies van het ziekenhuis keurig op...:angel8:)

Maar goed...morgenochtend gaat het dan eindelijk gebeuren!

Jeetje wat gaat die tijd langzaam! Hoe ik me op dit moment voel?

- Herken behoorlijk het broekloeren (geweldige term :biggrin:)

- Heb een beetje een ongi-gevoel

- Denk 's ochtends misselijk te zijn...als ik het mezelf dan echt afvraag, dan valt het eigenlijk wel mee...(maar dat heb ik met meer gevoelens in mijn lijf)

Oftewel...ik ben er behoorlijk mee bezig, maar gelukkig niet lang meer!

Mijn kaarsje gaat zo meteen weer aan! En ik laat het jullie morgen weten!!!

Anne&Mamalou...welkom op het wachtbankje...erg gezellig hoor!!

Geplaatst

Hi mamalou en anne, proficiat met jullie tp s en wat fijn dat jullie elkaar hebben gezien!

Nou Saskia, wat een belevenis seg, gelukkig was het zoeken niet pijnlijk! Maar idd die kan nu nergens meer heen ... ik ben best wel geintrigeerd door feit dat je denkt dat het jongen is, dat mag je mij eens uitleggen ;)

Anne, 2 achtcellige emmies, klinkt goed!

Rusten jullie maar goed en laat je maar goed verwennen.

snoeske, welkom, wat een oogst seg... hopelijk heb je ook hele mooie emmies!

Ik had vandaag een dag waarop ik vooral moe was, niks leek me te lukken, beetje emo ook... lijkt alsof ik minder voel dan anders maar ik weet dat ik daar niet op mag letten... pff wachten is toch maar niks, ik zou zo graag eens naar binnen kunnen kijken... of ze er nog zitten die 2 kleine dutskes.

Smile, niet teveel broekloeren hoor (idd super woord)... je wordt er alleen maar nerveuzer van ;)

zo meisjes fijne avond en tot morgen

Geplaatst

Mamalou en Anne, de tp zit er op en kunnen jullie ook gaan broeden op de emmy's, doe nog even lekker rustig aan de aankomende paar dagen.

Krullie wat knap dat jullie netjes de juiste testdatum afwachten maar jee wat is het spannend, hoop dat je morgen snel laat weten wat de uitkomst was van de test.

Geplaatst

Goh Saskia, je was er al bang voor... dat tp moeilijk ging worden. Gelukkig niet te pijnlijk én een schitterende emmie aan boord. Nou de deur goed dichthouden, hé?!

Anne, ook een mooi resultaat. Ook voor jou hoop ik mee.

Krullie, toi, toi, toi, voor morgenvroeg... Hoop dat jullie nog een beetje slapen vannacht, zeg! Ben benieuwd hoe de start voor onze maart wachtbank gaat zijn...

Zelf maar weer een rustig dagje... Begin het wel zat te worden. Ga morgen de 2e wachtweek in en het zou toch fijn zijn als ik wat actiever mocht worden, zodat er wat afleiding is.

Weet niet hoe ik m'n lijf moet duiden, dus doe dat maar niet... 'de bolletjes' zullen hun invloed ook wel degelijk hebben. Wel zijn mijn borsten huge en supergevoelig, maar nogmaals; dat kan even zo goed van de hormonen komen.

We wachten gewoon verder...

Geplaatst

Krullie: succes morgen!!! je bijt 't spits af!

en de andere dames, houden we het nog vol? ik begin steeds gekker te worden. hoewel het broekloeren (fantastische term!) nog niet begonnen is, zoek ik overal wat achter. maar dat lees ik bij iedereen terug.

ben echt heel benieuwd wat maart gaat brengen met die lange lijst wachtenden...

Geplaatst

Goedemorgen,

Hey Krullie, En?????

Heb vanmorgen de verleiding kunnen weerstaan en heb niet getest. Of dat morgenochtend weer lukt denk ik niet. Dan is het nl 15 dagen na de punctie, dus hopelijk gebeurt er vanavond niets. Het worden in ieder geval een heleboel spannende wc-bezoekjes vandaag!!!

Groetjes, Michelle

Geplaatst

Nou meiden, ben bang dat ik ondanks alle kwaaltjes niet zwanger ben. Vanochtend vast getest en die was negatief. Nu is het natuurlijk drie dagen te vroeg, maar het was een ultratest die zes dagen eerder zou kunnen. Bovendien heb ik nu ook rugpijn, dat was de vorige keer het begin van het einde.

Weet niet zo goed wat ik voel. Moedeloos, boos, toch nog vage hoop dat het nog kan, gelaten, bang. Ik ben af en toe echt misselijk van een soort angst. Als ik inderdaad ongesteld word hebben we nog maar één poging te gaan voor het echt over is. En hoewel ik de laatste tijd wel meer rekening hou met die mogelijkheid weet ik gewoon echt niet wat ik dan moet doen. Je hele toekomstbeeld is ineens anders. Pffff, heftig hoor.

Ik ben wel blij dat ik nu getest heb. Vandaag hoeven we niks, kunnen we samen een beetje bijkomen van de teleurstelling. En mocht het dan woensdag alsnog positief zijn, wat ik niet verwacht, dan is het dan alleen maar supernieuws.

Krullie ik hoop met heel m'n hart dat jij vandaag wel goed nieuws hebt!

Henne

Geplaatst

getsiederrie Henne, ik hoop met je mee dat er nog een positieve test aankomt! ik kan me heel goed voorstellen dat je misselijk wordt bij het idee als dat niet zo is... ik word er zelf ook een beetje misselijk als ik eraan denk.

heel veel sterkte (klinkt zo banaal, maar energie sturen om je kracht te geven om verder te gaan klinkt ook weer zo overdreven..)

x saskia

Geplaatst

Oh, Henne,

Wat balen. Ookal zegt het natuurlijk nog niets, maar de bevestiging zou zo super geweest zijn... Ik had het van de week ook, en was enorm geschrokken. Je gaat je toch al instellen op dat het niet gelukt is, alvast jezelf een beetje beschermen tegen de mogelijk echte teleurstelling. Maar zolang je menstruatie er nog niet is, kan het natuurlijk nog alle kanten op.

Ik zou lekker alle chocoladecakejes die over zijn van gister opeten en probeer wat leuks te gaan doen. Zoek afleiding. Maar ja, dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan (dat van die afleiding, cakejes opeten is veel minder moeilijk ;-))

Sterkte vandaag en fingers crossed dat de menstruatie wegblijft!!

Knuffel, Michelle

Geplaatst

Oh nee Henne!!

Ik hoop voor je dat je alsnog een posi test in handen krijgt...

Bij mij betekende rugpijn ook altijd het einde en ik wist ik zeker dat het voorbij was, maar het kan ook anders!!!

We blijven voor je duimen!!

Geplaatst

Lieve Henne,

ik hoop dat je gewoon nog te vroeg bent met de test en dat het woensdag positief is. leef met je mee.

ook met jou Michelle. zo'n eerste test hoeft toch nog niks te zeggen? wat vreselijk spannend. pfff.

Hoop dat Krullie ons allemaal het goede voorbeeld geeft met een positieve test. kaarsjes branden nog steeds hoor (voor iedereen hier)!

x leonore

Geplaatst

Henne,

He bah wat ontzettend balen zeg! Maar het kan nog alle kanten op he... Maar goed ik kan van alles zeggen je blijft je leeg en verdrietig voelen..

al die gevoelens die dan weer heviger worden..

Waarom is het krijgen van een kindje nou niet makkelijker voor ons?

Henne sterkte de komende dagen!

X Popje

Geplaatst

Henne,

Heel veel sterkte met het wachten...pffff valt niet mee, die rottige onzekerheid ook.

Maar laat je niet uit het veld slaan, er zijn genoeg meiden die het gevoel hebben dat ze ongi worden en dan toch zwanger zijn, moed houden hoor!

Snoeske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden