Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor het vasthouden!!!

Heb vanmiddag maar vrij genomen, want ik zit zo te balen op het werk (ook al is er nog geen menstruatie en probeer ik positief te blijven)... Hopelijk helpt dat!

Knuffel, Michelle

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

heej Michelle,

echt ontzettend rot als je je zo onzeker voelt. ik kan alleen maar voor je duimen en net als de rest zeggen dat je toch moet proberen positief te blijven. kom lekker bij vanmiddag, probeer je gedachten een beetje te verzetten en sterkte meis!

Geplaatst
Heb vandaag een enorme dip. Heb het gevoel alsof ik ongesteld ga worden. Ik durf al niet meer naar het toilet omdat ik bang ben... Ik stond echt op met dit gevoel, heb er de afgelopen anderhalve week helemaal niet aan gedacht... Zucht. Hoop dat mijn voorgevoel niet klopt...

Oh Michelle, meisje toch....Ja, ik weet dus precies hoe je je voelt, maar dat helpt jou op dit moment niks. En het zegt allemaal ook niks. Misschien is het juist een goed teken, begin je te merken dat je zwanger bent. Probeer vanmiddag maar lekker uit te rusten. Of iets leuks voor jezelf te doen wat je afleidt. Wat duurt die laatste week dan nog ontzettend lang he. Een hele dikke knuffel, we laten je er niet zomaar afvallen hoor!

Henne

Geplaatst

Kom op he meiden!!

Het is zwaar, i know....maar nog even en dan is het de testdag voor jullie.

Duimen dat er veel nieuwe zwangeren bijkomen...

Ik denk aan jullie!

Geplaatst

Chablis, ik heb je er tussengezet:

Wachtbank

Krullie: testen 01-03 - 1 8-cellige emmy teruggeplaatst!

Henne: testen 04-03, 1 eigenwijs plakkertje

Michellem: testen 05-03 - 1 emmy 8 cellig

Jane: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 8-cellig

Smile: testen 07-03 - 2 emmy's, beide 7-cellig

Honeybee: testen 07-03 - IUI, 1 hele grote follikel

Moon74: testen 09-03 - 1 ukkie teruggeplaatst.

Linda27: testen 09-03 - IUI 2 follikels

Luna: testen 9-03 -1 emmy, 6-cellig

Chablis: testen 9-03 2 emmies, 10+cellig

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig

Sofie: testen 10-03 - 2 cuties 6 cellig

Ikketje: testen 10-03 - 2 emmy's, 8 en 6-cellig

Popje: testen 10-03 - embryo

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

Geplaatst

tsja ladies,

een hoop onzekerheid waar we allemaal niet blijer van worden, en een hoop gevoelige buiken waar we vanalles denken te voelen. nou bij mij is het net zo. heel leuk om te lezen wat jullie schrijven, want het is precies hoe ik me voel en wat ik doe (buik soms vasthouden, kribbig reageren, bang om teveel te doen, bang om niks te doen want dat is ook niet gezond, vanalles voelen, etc). Nou kop op met z'n allen he? Positief blijven denken.

Krullie, ga je morgen alvast een thuis test doen? Nog 1 nachtje slapen, oef wat spannend. we houden je goed vast hier op de bank. Laat je het snel weten?

x leonore

Geplaatst

Michelle doe lekker realxen vanmiddag, probeer niet te veel te piekeren. (Moet je mij horen, misschien moet ik af en toe ok eens naar mezelf luisteren :D Geen bloed geeft moed.

Krullie we leven allemaal met je mee, jij moet als eerste. Je gaat ons gewoon het goede voorbeeld geven en wij gaan je allemaal netjes volgen. ga je morgen al testen, spannend. Hoe voel je je?

Ik ben echt blij met deze site. Onze gevoelens, denkwijzes, klachten enzo komen zo overeen. Wel jammer eigenlijk dat we met zoveel zijn, (niet negatief bedoeld!)nhad ik eigenlijk niet verwacht dat er toch zoveel mensen niet spontaan zwanger kunnen worden. In mijn omgeving heb ik maar een stel die ook problemen heeft. Je hoort er pas meer van als je zelf in het schuitje zit en mensen opzoekt die hetzelfde meemaken. Ik vind echt af en toe "rust" hierzo, we begrijpen elkaar.

Nou kom op iedereen op naar de eerste positeive test van maart.

Geplaatst

Wauw! Dat is wel een hele mooie zeg! Ik ga het toevoegen.

[Je kunt je trouwens zelf op de lijst zetten en dingen wijzigen enzo door op quote te klikken en dan de quote tekens weg te halen.]

Geplaatst

Weer iemand er bij op de bank, welkom Chablis!

Gelukkig zijn we nog compleet en is er nog niemand afgevallen, ondanks dipjes, zorgen, pijntjes en twijfels... Houden zo!

Krullie; jij bijt van deze bank de spits af. Bijna testen... spannend!

M'n duimen draaien voor je zondag.

Geplaatst

Vanochtend om 7 uur uit bed gestrompeld voor de progesteron, wilde weer lekker gaan slapen maar.....klaarwakker. Kon m'n gedachten niet meer stopzetten. Ik ben vreselijk onrustig en van alles raast er door m'n hoofd. Als ik iets voel maak ik me zorgen, als ik niets voel ook. Ik wil afleiding zoeken, maar ben eigenlijk te moe en te onrustig om echt iets te doen. Ik word hier echt knetter en knettergek van!

Krullie voor jou is het helemaal spannend nu! Nog één nachtje. Superveel succes en sterkte!

Henne

Geplaatst

Henne, ik hoop dat je lekker wat afleiding kan vinden om de dag weer een beetje door te komen..

Krullie, Zou je nog vandaag een thuis test doen?

Hier nog alles goed, de roze wolk is er nog niet echt aangezien het nog steeds heel eng blijft allemaal, maar we blijven positief..

ppff, ben je net van de angst van je ww af, kun je tot de eerste echo nog steeds de angst in hahahahah

Vandaag gaan we lekker shoppen in Antwerpen, lekker afleiding dus....

Fijne dag vandaag...

Geplaatst

hoi meiden,

ik ga straks naar het VU voor mijn eerste terugplaatsing. Ik hoor daar hoeveel embryo's er zijn, hoe groot enzo.. ik had er vanmorgen opeens echt zin in. de pijn in mijn buik weer een stuk minder en ik heb mijn eerste halve liter water voor mijn neus staan.

meiden in de tweede wachtweek, heeeel veel sterkte. Het lijkt mij de moeilijkste week.

meiden, tot straks, ik neem wat kussentjes mee voor onze billen, lekkere lounge muziek, taartjes, thee en misschien kunnen we ons bankje verplaatsen naar een wit zonnig strandje?

x mamalou

Geplaatst

Hey allemaal,

Ik ben gelukkig weer wat beter opgestaan. Gelukkig nog geen menstruatie, dus we houden nog hoop. Morgen twee weken geleden de punctie gehad...

Henne, wat herken ik je gevoelens (maar wij allemaal waarschijnlijk wel)! Het is zo moeilijk om afleiding te vinden!!!!

Ik ben gisteravond uiteindelijk naar een vriendin gegaan en hebben we heerlijke vrouwenfilms zitten kijken... Zonder het commentaar van onze mannen erbij. Heerlijk.

Heb vanmorgen al stiekem een test gedaan, maar nog niets. En daar wordt ik dan weer extra onzeker van. Gelukkig hebben we ook dit weekend een heleboel afspraken, dus ik blijf in ieder geval wel bezig...

@ chablis - welkom op deze volle bank!

@ mamalou - succes vanmiddag - anders moet je ook even een fototoestel meenemen. Wij hebben een foto gemaakt van onze emmy (lieten ze zien via een monitor). Is wel leuk om er thuis nog een keer naar te kijken...

@ Krullie - succes vandaag en morgen. Ik hoop zo op goed nieuws voor je!

Ik wens iedereen een snelle dag vol afleiding ;-))

Groet, Michelle

Geplaatst

Hahaha Mamalou, goed idee!!!

Je bent van harte welkom op onze bank!!

Brrr Michelle....eng hè om al een test te doen...moeilijk om nu positief te blijven. Toch hoop houden!!! Sterkte de laatste dagen!!

Chablis, jij ook welkom!!!

Ik ben eigenlijk vrij rustig.....ik laat het allemaal op me afkomen. Dat zal de laatste dagen wel anders worden vrees ik, maar voor nu is dat wel fijn!

Geplaatst
hoi meiden,

ik ga straks naar het vu voor mijn eerste terugplaatsing. Ik hoor daar hoeveel embryo's er zijn, hoe groot enzo.. Ik had er vanmorgen opeens echt zin in. De pijn in mijn buik weer een stuk minder en ik heb mijn eerste halve liter water voor mijn neus staan.

good luck!!!

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

Met mij gaat het redelijk. Ik heb toch nog last van buikpijn als ik teveel loop. Ben gister even weggeweest en had savonds toch wat pijnlije steken. Dus toch nog maar rustig aandoen. Zolang de pijn elke dag afneemt, dan is het goed ( volgens de arts). Ik ben nog steeds moe, maar ook dat wordt gelukkig minder. Ik heb al een paar dagen last van menstruatie achtige krampjes, ben erg benieuwd waar dat naartoe zal leiden. Ik probeer gewoon het allemaal met de dag te nemen en rustig te blijven. Ik ben wel savonds steeds misselijk als ik ga avondeten, dat is wel minder. Ik dwing mezef toch een halve bord op te eten. Verder geen last van gespannen borsten ofzo. Vanavond heb ik een geboortefeest, kijk er aan de ene kant tegenop. Je wordt er zo mee geconfronteer, maar aan de andere kant, ik kan het niet maken om niet te gaan. Ik zal dus (weer) sterk moeten zijn.

Mamalou, heel veel succes straks bij de TP, hou ons op de hoogte!!

En alle andere meiden, laten we elkaar allemaal goed beetpakken op het wachtbankje!!

Liefs Luna

hoi meiden,

ik ga straks naar het VU voor mijn eerste terugplaatsing. Ik hoor daar hoeveel embryo's er zijn, hoe groot enzo.. ik had er vanmorgen opeens echt zin in. de pijn in mijn buik weer een stuk minder en ik heb mijn eerste halve liter water voor mijn neus staan.

meiden in de tweede wachtweek, heeeel veel sterkte. Het lijkt mij de moeilijkste week.

meiden, tot straks, ik neem wat kussentjes mee voor onze billen, lekkere lounge muziek, taartjes, thee en misschien kunnen we ons bankje verplaatsen naar een wit zonnig strandje?

x mamalou

Geplaatst

Hey meisjes,

mamalou succes meid !

Krullie voor jou is vandaag een spannende dag, ik duim voor je

zelf voel ik me vandaag niet goed. slecht geslapen... ik kon gisterenavond niet weerstaan om eens lekker frietjes te eten na hele week flink soep en veel groenten... heb ik moeten bekopen met wakker liggen tussen 3 en 4. dat is volgens de acupuncuriste het uur waarop lever overuren klopt ... dus voelde ik me schuldig naar mijn emmies dat daar nu verdomde energie naar toe moest ...

vandaag ben ik ontzettend snel moe. mijn man is bezig in onze keuken ik wilde hem beetje helpen met kasten uitladen (met hele kleine stapeltjes) maar na 10 minuten moest ik al gaan zitten. s ochtends ben ik vaak kortademig. vandaag kon ik bijna mijn koffie niet binnen houden... je zou dan gaan hopen maar dat doe ik al lang niet meer want heb dat nog al gehad en toen was het telkens niets dus ik steek het maar op de utrogestan.

dus nu zit ik achter de computer om vakantiefotoboeken te maken en neemt mijn man onze keuken onder handen. straks heerlijk naar de kapper en dan mag ik mee verf gaan kiezen voor alweer de keuken zonder iets te hoeven doen ;)

goed rusten allemaal

Geplaatst

Oh wat spanned allemaal, die vage lichamelijke klachten, zou het dit, zou het dat, om gek van te worden. Vanaf vandaag zit ik waarschijnlijk ook op de wachtbank, heb vanmiddag tp.

Ik heb sinds de punctie een vol gevoel in mijn buik, vooral 's nachts lig ik minimaal een uur wakker, mijn buik zit dat echt in de weg. Soort gespannen gevoel. Ik drink wel veel elke dag, en ben niks aangekomen. Dus ik denk niet echt aan overstimulatie. Zou dit ook door de utrogestan kunnen komen? Een van de bijwerkingen is wel maagklachen, heel vaag, maar valt dit daar ook onder? Who knows.... Het begint wel irritant te worden. Misschien kunnen ze er straks tijdens de tp wat over zeggen. Ben nu al aan het twijfelen of ik maandag wel moet gaan werken. Als het morgen niet beter is, denk ik dat ik nog maar even rustig aan doe.

Herkent iemand dit?

Succes allemaa!!! Voor een paar meiden op de wachtbank is het bijna zover. Ik duim voor jullie!

Liefs,

Anne

Geplaatst

Oooh Michelle, da's balen zeg. Maar ja, het hoeft nog helemaal niks te zeggen? Was het een gewone of een extra gevoelige? Je bent in ieder geval nog niet ongesteld! Houd moed hoor!

Mamalou veel succes en tot strakkies!

Luna ik heb al krampen vanaf twee dagen na de punctie, dus zelfs nog voor de tp. Er is natuurlijk wel erg veel gerommeld in die regio :-)

Sofie, een keertje frietjes zal je emmies geen kwaad doen denk ik. Ik herken die 'lever-uren', in de dagen voor mijn menstruatie ga ik daardoor 'snachts vaak zweten (lever zorgt voor warmte). De frietjes hebben je lever misschien even wat extra aan het werk gezet, zodat ie juist óók voor je emmies kon zorgen. Vandaag veel drinken. Een glas warm water schijnt goed te zijn voor je lever. Lekker rustig aan doen meisje!!

Oh, ik had net zelf opeens ontzettende zin om chocoladecake te bakken.... Iemand zin in een stukje bij de thee straks?

Henne

Geplaatst

mmm Henne dat klinkt heerlijk :) Dank je voor de geruststellende woorden, die doen soms wonderen! Ik denk dat we eigenlijk ook wel een beetje overbezorgd zijn maar beter teveel dan te weinig

Mamalou, ik ben echt benieuwd hoe het met je gaat...

Anne ook veel succes strakjes en we schuiven allemaal weer een beetje op om jullie een plaats te kunnen geven!

Geplaatst

Zit ik vanmorgen nog te vertellen dat ik zo rustig ben......nou, het broekloeren is begonnen!!!

Ik heb sinds vanmorgen ineens zo'n vage ongi-pijn in mijn buik dus ben al diverse keren naar de wc gelopen.....jeetje,wat een spanning ineens....

Geplaatst

He Hallo iedereen,

Ik hoop dat ik aan mag schuiven op de wachtbank binnenkort.

Heb vandaag de punctie gehad waarbij 35 folikels zijn aangeprikt, hieruit hebben ze 18 eicellen gevonden. Maandag horen we hoeveel er bevrucht zijn.

Het is onze 2e ICSI behandeling. Ik vind het ontzettend spannend.

Alle meiden die al op de wachtbank zitten, heel veel succes en voor iedereen die nog in behandeling is niet minder.

Groeten Snoeske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden